2007-06-25, 17:18
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Så halveringstiden skiljer sig alltså markant mellan antimateria och materia. Om nu lika mycket antimateria som matieria orsakades vid BB bör det ändå finnas en hel del kvar någonstans som ännu är i sin dåvarande form tror man ju. Var är då denna ?? Skall ut men kommer in senare. Kan antimaterian som är kvar finnas långt bort i universum ? Eller i mörk energi ?? Forskningen har ju gränser som sagt. Allt kan inte besvaras i detalj.

Vintersömn hann redan ta tag i besvarandet av detta.
Citera
2007-06-25, 19:21
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintersömn
Ja, forskningen har gränser i dagsläget. Och tur är väl det, annars hade vi varit arbetslösa. Men gränserna flyttas konstant.

Det är dessutom väldigt otroligt att det skulle finnas något område med enbart antimateria, eftersom vi då borde se en topp i 511 keV-fotoner från gränslandet mellan den delen av universum och vår del av universum. Men någon sådan syns inte till.

Angående materia vs. antimateria, så finns det väldigt bra inlägg skrivna av undertecknad och wurraluk rörande detta.
http://www.flashback.org/showpost.php?p=7000170&postcount=30
http://www.flashback.org/showpost.php?p=7000271&postcount=31
http://www.flashback.org/showpost.php?p=7008800&postcount=39
http://www.flashback.org/showpost.php?p=7009269&postcount=40
Antimaterian behöver ju inte vara sammlad till en central pungt. Gåtan består iallafall ännu till viss del. Men men tack för länkarna. Skall kika på dom.
Citera
2007-06-25, 19:22
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
För Jultomten är ingenting omöjligt.
Hur påläst är du i de andliga vidderna omkring Bibeln och religiös tro. Förutom Bibeln finns andra bevis på Guds och änglars existens. Men utan andligt sinne öppnar man sig inte för detta utan blockerar det istället. Om man blockerar sig för detta försvåras chanserna att finna det andliga. En naturlig process.
Citera
2007-06-25, 19:25
Medlem
Billows avatar
Citat:
Men snälla, en människa som kan tänka någorlunda själv och inte sväljer precis allt trams den läser förstår att ju naturligtvis att bibeln är till för svaga människor som inte är nöjda med sanningen utan måste tro på något påhittat som står i en bok. Religion är folkets opium du vet. Att tro på vad som står i bibeln är ungefär som att läsa en helvrickad, tramsig och tråkig teknad bok och inte ens nöja sig med att tycka den är bra (vilket många nog inte hade tyckt) men också tro på att det verkligen är på det viset som boken säger.
Har du kanske smakat Bibelns frukter ? Har du sett när gräset skapades.. Eller såg du universum skapas ?? Kan du räkna jordens atomer ?? Eller galaxernas antal? Har du träffat folk som fått andliga upplevelser. Drivit bort demoner med Jesus och välsignelsens namn ?? Fått fantastiska bönesvar som botat cancer ?? Öppna ditt andliga sinne och fördjupa dig lite innan du uttalar dig.
Citera
2007-06-25, 19:28
Bannlyst
Citat:
Men snälla, en människa som kan tänka någorlunda själv och inte sväljer precis allt trams den läser förstår att ju naturligtvis att bibeln är till för svaga människor som inte är nöjda med sanningen utan måste tro på något påhittat som står i en bok. Religion är folkets opium du vet. Att tro på vad som står i bibeln är ungefär som att läsa en helvrickad, tramsig och tråkig teknad bok och inte ens nöja sig med att tycka den är bra (vilket många nog inte hade tyckt) men också tro på att det verkligen är på det viset som boken säger.

Suck!

Jag talade om sättet att kritisera på.

- Duh öh, Bibeln är en bunt sagor skrivna för att stinna präster skall tjäna pengar på dom.

Det låg mycket "Bibelkunskap" bakom den kommentaren förstår jag.
Citera
2007-06-25, 19:29
Bannlyst
Citat:
För Jultomten är ingenting omöjligt.

Och ändå bor han i Finland?

Där sänkte jag den kommentaren.

(dumma påståenden får dumma svar)
Citera
2007-06-25, 19:30
Medlem
Försöksdjurs avatar
Varför pratar ni om bibeln?

Angående Big Bang, att det handlar om en expansion som pågår än idag...betyder det att universum har en gräns?
Citera
2007-06-25, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Varför pratar ni om bibeln?

Psst, undrar jag också, speciellt när jag sagt att vi borde hålla en diskussion om Bibeln i filosofi eller religionsforumet. Jag bara svarade på deras inlägg. Nu svarar jag enbart om de postar i något av de andra två forumen jag föreslog.

Hoppas du får svar.
Citera
2007-06-25, 19:35
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Psst, undrar jag också, speciellt när jag sagt att vi borde hålla en diskussion om Bibeln i filosofi eller religionsforumet. Jag bara svarade på deras inlägg. Nu svarar jag enbart om de postar i något av de andra två forumen jag föreslog.

Hoppas du får svar.

I see! Då tycker jag att vi fortsätter där också
Citera
2007-06-25, 20:20
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Hur påläst är du i de andliga vidderna omkring Bibeln och religiös tro. Förutom Bibeln finns andra bevis på Guds och änglars existens. Men utan andligt sinne öppnar man sig inte för detta utan blockerar det istället. Om man blockerar sig för detta försvåras chanserna att finna det andliga. En naturlig process.

Det finns inga bevis för Guds existens. Åtminstånde inga som man kan ta på allvar.
Citera
2007-06-25, 20:22
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Har du kanske smakat Bibelns frukter ? Har du sett när gräset skapades.. Eller såg du universum skapas ?? Kan du räkna jordens atomer ?? Eller galaxernas antal? Har du träffat folk som fått andliga upplevelser. Drivit bort demoner med Jesus och välsignelsens namn ?? Fått fantastiska bönesvar som botat cancer ??

Nej men jag antar att du har det
Citera
2007-06-25, 20:24
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Och ändå bor han i Finland?

Där sänkte jag den kommentaren.

(dumma påståenden får dumma svar)

Precis, dumma påståenden får dumma svar. Vem började med ett dumt påstående och fick ett dumt svar på köpet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in