2007-06-29, 20:27
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Nej, men du skall inte medvetet synda. Dvs iaf försöka avhålla dig från liderlighet och otukt.

Du kan även göra dig själv könlös för att kunna nå himmelriket som Jesus säger. Så kastera dig, det minskar den onda sexdriften. Ett litet offer för en evighet i himlen.

Sund kille.
Det handlar inte om kastrering utan en uppmaning och tips om hur man skall unvika sådana här situationer.
Citera
2007-06-29, 20:29
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flarn
Han är sur för att folk dyrkar en annan gud, ett genomgående tema i gamla testamentet. Kanske är han också sur för att han anser sig ha monopol på att döda oskyldiga barn, ett annat genomgående tema. Som exempelvis lille Simon, två månader, som råkade födas i Sodom. Var han en av stadens alla omoraliska horkarlar som förtjänade att dö? Fast både barnslakten i Egypten och de döda barnen i Sodom och Gomorra bleknar ju i jämförelse med Syndafloden, då ALLA barn utom tre dränktes av godhetens Gud. Tydligen gäller det att välja sina föräldrar med omsorg om man inte vill bli mördad av Gud innan man ens lämnat vaggan.

Och jag väntar fortfarande på den orsaken.

Nej, jag säger att katolska kyrkan är mer representativ för kristendomen eftersom den är brutalt mycket större.
Sodom och Gomorra var mycket syndiga städer. Likaså Syndafloden. Där var alla mycket syndiga och ville inte gå ombord på arken. Men ....... Är du nu så påläst så bör du ju veta att alla som dog unga eller som på annat sätt aldrig fick chansen att höra Jesus Evangelium (dessa är många) de skall uppstå i tusenårsriket. Då skall Satan hållas bunden i 1000 år och evangeliet predikas för alla som dog eller ej fick höra Jesus evangelium.
Citera
2007-06-29, 20:31
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Det handlar inte om kastrering utan en uppmaning och tips om hur man skall unvika sådana här situationer.

Jag upprepar:

Det finns sådana som är utan kön från födseln och sådana som av människor har berövats sitt kön och sådana som själva har gjort sig könlösa för himmelrikets skull. Den som kan må tillägna sig detta.

Det är en uppenbar uppmaning till kastrering för de som är riktigt troende.
Citera
2007-06-29, 20:32
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Kära nån, undrar vad Billow tycker om att du hädar på detta vis.
Jag är människa. Människor skall inte dömma varandra. Jesus sa. Döm inte så att du inte själv må bliva dömd. Dessutom gjorde inte Xcore fel.
Citera
2007-06-29, 20:34
Medlem
Billows avatar
Citat:
Jag upprepar:

Det finns sådana som är utan kön från födseln och sådana som av människor har berövats sitt kön och sådana som själva har gjort sig könlösa för himmelrikets skull. Den som kan må tillägna sig detta.

Det är en uppenbar uppmaning till kastrering för de som är riktigt troende.
Isåfall skulle man inte kunna skaffa barn och Guds egen uppmaning (föröka er över hela den bebodda jorden) skulle gå om intet. Jesus talade ofta ja nästan alltid i liknelser. Den som har öra han hör vad herden säger till försammlingarna sa Jesus. Precis. Den andliga skaran får hör och förstår innerbörden. Så öppna dig. Slappna av. Kom till tro. Låt kärleken gro,.
Citera
2007-06-29, 20:35
Medlem
Citat:
Så sant. Men de som upplevt äkta andliga upplevelser har egentligen bevis på att Gud måste existera. Ja annars skulle inte andar existera. Eller orbs mm. Detta ser ockulta och andliga utövare som bevis för Guds och dess andliga planens Existens !!
Det tror jag säkert att de gör, men förvirrade vanföreställningar har väldigt lågt bevisvärde för mig.
Citera
2007-06-29, 20:37
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flarn
Det tror jag säkert att de gör, men förvirrade vanföreställningar har väldigt lågt bevisvärde för mig.
För dig ja.. Skulle högintelligenta magiker (vilket krävs för att va en bra magiker) ha vanföreställningar. Och kan vanföreställningar ge kunskap om sådant personen ifråga omöjligt kan känna till ?? Svar Nej .. Men se det du på ditt sätt.
Citera
2007-06-29, 20:40
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Isåfall skulle man inte kunna skaffa barn och Guds egen uppmaning (föröka er över hela den bebodda jorden) skulle gå om intet. Jesus talade ofta ja nästan alltid i liknelser. Den som har öra han hör vad herden säger till försammlingarna sa Jesus. Precis. Den andliga skaran får hör och förstår innerbörden. Så öppna dig. Slappna av. Kom till tro. Låt kärleken gro,.

Men det är GT och inte NT. Jesus kom för att predika om den yttersta tiden du vet. Att den sedan inte kom med hans död är ju kristendomens problem.

Så ta nu ditt kors och följ Jesus, gör dig könlös för himmelrikets skull. Eller är din tro för svag?
Citera
2007-06-29, 20:44
Medlem
Billows avatar
Citat:
Men det är GT och inte NT. Jesus kom för att predika om den yttersta tiden du vet. Att den sedan inte kom med hans död är ju kristendomens problem.

Så ta nu ditt kors och följ Jesus, gör dig könlös för himmelrikets skull. Eller är din tro för svag?
Kom inte med Jesus död ?? Jesus dog aldrig. Hans kropp dog. Men hans ande predikade för de döda i dödsriket. Dessa som just (dog i syndafloden). De fick nu en ny chans till evangeliets ord !!
Citera
2007-06-29, 20:45
Medlem
Billows avatar
Förutom gamla GT predikade Jesus Evangeliet = De goda nyheterna
Citera
2007-06-29, 20:45
Medlem
Citat:
Sodom och Gomorra var mycket syndiga städer. Likaså Syndafloden. Där var alla mycket syndiga och ville inte gå ombord på arken. Men ....... Är du nu så påläst så bör du ju veta att alla som dog unga eller som på annat sätt aldrig fick chansen att höra Jesus Evangelium (dessa är många) de skall uppstå i tusenårsriket. Då skall Satan hållas bunden i 1000 år och evangeliet predikas för alla som dog eller ej fick höra Jesus evangelium.
Sammanfattningsvis: Simon, två månader gammal, var mycket syndig eftersom han levde i en mycket syndig stad. Därför mördades han av Gud. Men det är helt lugnt, för han får en ny chans senare.
Jo, den storyn känner jag igen. Godhet i en liten ask, verkligen. Herrens vägar äro outgrundliga, och så vidare. Verkligen en hyvens snubbe. Och hur var det med Egyptens barn, var de också syndare?
Citera
2007-06-29, 20:48
Medlem
Citat:
För dig ja.. Skulle högintelligenta magiker (vilket krävs för att va en bra magiker) ha vanföreställningar. Och kan vanföreställningar ge kunskap om sådant personen ifråga omöjligt kan känna till ?? Svar Nej .. Men se det du på ditt sätt.
Förvirringen ökar by the minute. Högintelligenta magiker? Var kom de ifrån helt plötsligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in