Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
I rättvisans namn så kan man både vara påläst och ha fel... sten .b är otroligt påläst när de gäller de flesta konspirationsteorier vi diskuterar här. Sen att det han läst på för det mesta är fel eller ren galenskap, imho, är en annan sak...
OK, det håller jag med om... Men det är en väldigt selektiv påläsning som tyvärr är ganska frikopplad från verkligheten.
Citat:
Nej nej, vi (jag tar mig friheten att tala för Pad här) ser oss inte som överlägsna, vi ser oss som mer pålästa och kunniga inom ämnet. Överlägsna vore vi bara om vi satt inne med kunskaper som ingen annan på ett hyffsat enkelt sätt kan skaffa sig, och så är inte fallet. Faktum är att jag inte har koll på allt vi har diskuterat heller alla gånger, det fanns en anledning till att jag gick och frågade en universitetsanställd om hur ofta stommen undersöks och repareras innan jag svarade dig...
Jag instämmer till fullo. Även jag har ju sökt information på annat håll när det behövts, ingen kan ju allt, och vissa ämnen är det väldigt få som behärskar. Och jag vill understryka vad det är majava skriver här, att man på ett hyfsat enkelt sätt kan skaffa sig den koll som vi sitter inne med. Att exempelvis ta reda på huruvida det fanns med araber på passagerarlistorna är inget svårt, man behöver varken högskoleexamen (vilket jag för övrigt inte har, på tok för många tentor kvar som jag aldrig lär ta tag i...) eller vara raketforskare. All fakta finns där, på bara ett par minuter kan man verifiera en sådan detalj. Det är ju de foliehattar som först är så godtrogna att de köper vad de där konspirationssidorna matar dem med och sen inte kan ändra uppfattning när de får relevanta bevis som vi tycker är tragiska. För då är det klart att de inte bryr sig om sanningen, de har redan bestämt sig.
Jag har sagt det innan och jag säger det igen. Hatten av för alla de som genom idogt arbete slagit hål på de här konspirationsmyterna som sprids där ute på nätet. Det är DE som är värda all respekt, jag och majava försöker mest agera vägvisare i tråden. Jag kan knappast ta åt mig äran för något debunkande.