2008-11-22, 22:06
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
I rättvisans namn så kan man både vara påläst och ha fel... sten .b är otroligt påläst när de gäller de flesta konspirationsteorier vi diskuterar här. Sen att det han läst på för det mesta är fel eller ren galenskap, imho, är en annan sak...

OK, det håller jag med om... Men det är en väldigt selektiv påläsning som tyvärr är ganska frikopplad från verkligheten.

Citat:
Nej nej, vi (jag tar mig friheten att tala för Pad här) ser oss inte som överlägsna, vi ser oss som mer pålästa och kunniga inom ämnet. Överlägsna vore vi bara om vi satt inne med kunskaper som ingen annan på ett hyffsat enkelt sätt kan skaffa sig, och så är inte fallet. Faktum är att jag inte har koll på allt vi har diskuterat heller alla gånger, det fanns en anledning till att jag gick och frågade en universitetsanställd om hur ofta stommen undersöks och repareras innan jag svarade dig...

Jag instämmer till fullo. Även jag har ju sökt information på annat håll när det behövts, ingen kan ju allt, och vissa ämnen är det väldigt få som behärskar. Och jag vill understryka vad det är majava skriver här, att man på ett hyfsat enkelt sätt kan skaffa sig den koll som vi sitter inne med. Att exempelvis ta reda på huruvida det fanns med araber på passagerarlistorna är inget svårt, man behöver varken högskoleexamen (vilket jag för övrigt inte har, på tok för många tentor kvar som jag aldrig lär ta tag i...) eller vara raketforskare. All fakta finns där, på bara ett par minuter kan man verifiera en sådan detalj. Det är ju de foliehattar som först är så godtrogna att de köper vad de där konspirationssidorna matar dem med och sen inte kan ändra uppfattning när de får relevanta bevis som vi tycker är tragiska. För då är det klart att de inte bryr sig om sanningen, de har redan bestämt sig.

Jag har sagt det innan och jag säger det igen. Hatten av för alla de som genom idogt arbete slagit hål på de här konspirationsmyterna som sprids där ute på nätet. Det är DE som är värda all respekt, jag och majava försöker mest agera vägvisare i tråden. Jag kan knappast ta åt mig äran för något debunkande.
Citera
2008-11-23, 15:32
Medlem
Svar till SLOB angående Barry Jennings

För det första så upplevde han explosionerna, inte hörde. Han sa att de sprängde dem tillbaka upp. Kan du inte medge att du gör fel när du bara pratar om att han hörde explosioner och inte nämner vad han upplevde?Lobbyn var i ruiner. Han klev över kroppar. Någon sade till honom att de var tvungna att gå innan fler explosioner skulle komma. Har Jennings sagt att han inte hörde tornen falla?

Tror du inte man hör och känner skillnad på ett 9-10 sekunders ras och en explosion som äger rum i byggnaden man befinner sig i?
Varför låg det döda kroppar i WTC7?
Citera
2008-11-23, 15:33
Medlem
Angående WTC7 i fritt fall, i vilken NIST-version medger de att den faller i fritt fall i dryga två s? Är det den senaste? Tror inte de gjorde det innan AE911truth gjorde sin analys.
Citera
2008-11-23, 15:44
Medlem
Pingehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno

För det första så upplevde han explosionerna, inte hörde. Han sa att de sprängde dem tillbaka upp. Kan du inte medge att du gör fel när du bara pratar om att han hörde explosioner och inte nämner vad han upplevde?Lobbyn var i ruiner. Han klev över kroppar. Någon sade till honom att de var tvungna att gå innan fler explosioner skulle komma. Har Jennings sagt att han inte hörde tornen falla?

Tror du inte man hör och känner skillnad på ett 9-10 sekunders ras och en explosion som äger rum i byggnaden man befinner sig i?

Och varför kan du inte tro på Barry Jennings själv när han säger att han tyckte det KÄNDES som att gå över döda kroppar. Han sa t.o.m. själv att han aldrig såg några kroppar och att han inte trodde på en konspiration.
Citera
2008-11-23, 15:44
Medlem
Ursprungligen postat av Pad
Citat:
Mmmm, ännu ett svar där du trimmat bort de delar som inte föll dig på läppen ser jag.

Problemet med dina stackade vittnesutsagor är att de är just plockade ur sitt sammanhang och russinen ur kakan är utplockade. Jag skulle vilja se dem i sin helhet, har du tillgång til dem?

Jag började titta på videon du länkade till... och det första felet kom inom en minut (du vet, inga stålbyggnader har förrut kollapsat... ja tjena). Sen var det mest dramatiska bilder och lösryckta citat.

Så, hur länge tänker du stå på det här isflaket?

Vittnena säger vad de säger här, förstår inte vad det är som är oklart. Om du vill se hela vittnesmålet så är det väl bara att googla lite kan jag tänka mig. Kan leta upp de själv annars, Times har ju tydligen gjort dem tillgängliga, efter stämningen.

Vet inte vilken av videorna du såg, men filmen med vittnena som jag skrev av innehöll inte detta om stålbyggnader. Vill minnas att jag länkade fel och sedan rättade det i ett senare inlägg.

Du har alltså ingen förklaring eller svar på vittnesmålen som jag bemödade mig med att skriva av, då ni gång på gång vägrar att titta på dem. Vittnesmålen borde väl vara väldigt viktigt, både för debunkare och truthers?
Citera
2008-11-23, 15:49
Medlem
Ursprungligen postat av Pingeh
Citat:
Och varför kan du inte tro på Barry Jennings själv när han säger att han tyckte det KÄNDES som att gå över döda kroppar. Han sa t.o.m. själv att han aldrig såg några kroppar och att han inte trodde på en konspiration.

Du har uppenbarligen inte sett Jennings hela vittnesmål. Möjligtvis det när han helt plötsligt ändrade sig efter att ha haft samma version i 7 år.
Citera
2008-11-23, 19:02
Medlem
Pads avatar
Citat:
Vittnena säger vad de säger här, förstår inte vad det är som är oklart.

Så om du exempelvis beskriver något som "en missil med vingar" så kan det inte råda några tveksamheter vad du menar? Citatet är ju autentiskt, hur skulle det kunna vara oklart?

Det finns gott om vittnesmål som när man rycker små delar ur dem ser ut att få en helt annan innebörd än vad de hade från början. Exemplet jag gav dig ÄR på riktigt och troligtvis det grövsta exemplet på "kreativt" klipparbete. Tack för den Dylan.

Citat:
Om du vill se hela vittnesmålet så är det väl bara att googla lite kan jag tänka mig. Kan leta upp de själv annars, Times har ju tydligen gjort dem tillgängliga, efter stämningen.

Tack, det vore intressant.

Citat:
Vet inte vilken av videorna du såg, men filmen med vittnena som jag skrev av innehöll inte detta om stålbyggnader. Vill minnas att jag länkade fel och sedan rättade det i ett senare inlägg.

Och då kunde man ju tänkt sig att du för tydlighetens skull skickade med den korrekta länken här också?

Citat:
Du har alltså ingen förklaring eller svar på vittnesmålen som jag bemödade mig med att skriva av, då ni gång på gång vägrar att titta på dem. Vittnesmålen borde väl vara väldigt viktigt, både för debunkare och truthers?

Vi har väl gett ganska så omfattande förklaringar till vittnesmålen. Det finns MÄNGDER med vittnesutsagor från den dagen. Folk upplever saker på olika sätt, och de beskriver saker på olika sätt. Dessutom kommer man alltid ha en liten del avvikande vittnesmål vid så här stora händelser, vilket kunnat observeras tidigare vid exempelvis mordet på JFK.
Citera
2008-11-23, 22:02
Medlem
SLOBs avatar
Citat:

För det första så upplevde han explosionerna, inte hörde. Han sa att de sprängde dem tillbaka upp.

Inte i intervju med Dylan och LC, där sa han att när de nådde sjätte våningen så rasade trappan så att de blev tvungna att klättra tillbaks upp till åttonde våningen (I den första intervjun med ABC sa han "We made it to the 8th floor. Big explosion. Blew us back into the 8th floor")Han sa att det blev kolsvart. Han sa att han inte såg något. Därefter tog han en brandsläckare och krossade rutorna. På gatan såg han brinnande polisbilar och bussar (Här säger han också "I looked one way, the building was there, I looked the other way, it was gone", vilket lite talar emot truthersarnas påstående att bygganden bara var "lite" skadad). Sedan säger han "I was trapped in there for several hours. I was trapped in there when both buildings came down". Men han säger inte hur han visste det. Han säger inte "Det lät något fruktansvärt när de rasade" eller "enorma dammoln fyllde rummet när de båda bygganderna rasade". Han beskriver att brandmännen försvann, och då säger han "See, I didn't know what was going on" Han tolkar deras försvinnande som att det var när första tornet rasade, men "I had no way of knowing that". Sedan kom de tillbaks. Jennings beskriver att de såg mer oroliga ut nu ("they came back with more concern on their faces"). Sedan säger han "And then they ran away again". Det ska ha varit andra tornet som rasade. Torn ett rasade 9.59, torn två 10.28. Det är en halvtimme mellan dem. Jag ställer mig frågan hur brandmännen kunde springa fram och tillbaks på det sätt som Jennings beskriver, de kan ju inte ha haft en aning om när de respektive tornen skulle rasa. Hess däremot säger att han är övertygad om att de jordbävningsliknande skakningar de upplevde var första tornet som rasade.

Citat:
Har Jennings sagt att han inte hörde tornen falla?

Har han sagt att han hörde dem? Han säger "I had no way of knowing that". Det intressanta är att Dylan et al ger honom ytterligare en chans att förtydliga sig (i del 2 av intervjun) och det enda han lyfter fram är att brandmännen försvann. Thats it. Han säger inte att brandmännen sa att det var därför, eller att deras evakuerande följdes av ett satans dån, han säger bara att de försvann och kom tillbaks. Det är hans tolkning. Det lämnar oss med de två alternativ som jag presenterade.

Citat:

Nej, det tror jag inte man gör. Hess gör det inte heller och han var till skillnad från både dig och mig med.

Citat:

Vet inte och jag har inte sett Jennings utveckla det. Hur låg kropparna och i vilket skick var de menar Jennings? Till BBC säger han "I never saw dead bodies". Han gick den där sträckan med ett gäng brandmän, vad säger de? Har någon annan vittnat om döda kroppar i WTC7?

Har förresten någon av brandmännen som sprang fram och tillbaks mellan tornrasen berättat om det?

Jag tror vi har tagit upp det här ett par gånger - det är vanligt att vittnesmål vid stora händelser skiljer sig åt. Då får man titta på den hårda bevisning som finns och på vilka punkter vittensmålen stämmer. Jennings och Hess var med om exakt samma händelse, men drar olika slutsats.

Här är första delen av hela Dylans intervju med Jennings:
http://www.youtube.com/watch?v=VQY-ksiuwKU&feature=related

Citat:
Angående WTC7 i fritt fall, i vilken NIST-version medger de att den faller i fritt fall i dryga två s? Är det den senaste? Tror inte de gjorde det innan AE911truth gjorde sin analys.

Citatet kommer från den slutliga versionen, men även draften hade med beskrivningen hur huskroppen ovan våning 14 föll i ett stycke när 7-14 vek sig.
Senast redigerad av SLOB 2008-11-23 kl. 22:08.
Citera
2008-11-23, 23:23
Medlem
Såg just Final cut: loose change på tv4 fakta.

Nu är jag så jävla upphetsad och arg att jag vetefan vad jag ska tavägen.

Nog för att jag redan visste en del om det som sas, så var det långt mycket värre än vad jag någonsin kunnat tänka mig.

Obama, gör nått!!!
Citera
2008-11-23, 23:45
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MercyFlush

Nog för att jag redan visste en del om det som sas, så var det långt mycket värre än vad jag någonsin kunnat tänka mig.

Obama, gör nått!!!

Varför skall Obama göra något?

Mitt förslag är att du gör något själv, exempelvis kollar upp LC:FC och vilka faktafel den innehåller. Så kanske du blir mindre upprörd.

http://screwloosechange.blogspot.com/

http://www.lolloosechange.co.nr/ (LC2, om du vill se vilka fel de hade sist)
Citera
2008-11-24, 00:08
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

Obama, gör nått!!!

TV4 verkar brar bli sämre och sämre. Är deras affärsidé att fördumma människor eller? Spöken och sagor och pajasprogram,,,,,,,,, Det är inte god journalistik att låta alla knäppgökar komma till tals, och det är inte demokratiskt. Vad finns för syfte med att sprida falska uppgifter?
Citera
2008-11-24, 00:22
Medlem
nollans avatar
Citat:

Obama, gör nått!!!
Du har en lång väg att gå hör jag...jag kan sätta en tunna skit på att vad du än kastar fram har det avhandlats för åratal sedan här på forumet.

Dock får du gärna göra mig en tjänst och berätta vem du har på din avatar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in