2009-03-15, 13:06
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unauthorized
Vetenskapen prövas inte alls hela tiden, och då talar jag inte specifikt om 9/11. När auktoriteter inom visst område talar då lyssnar övriga och mycket sällan ifrågasätts dessa auktoriteter.

Men bara för att just DU inte läser om det betyder det inte att det inte finns.
Sätt dig in i ett ämne innan du kommer med generaliseringar om och om igen.
Så fort en avhandling kommer om något vetenskapligt ämne så kommer det att granskas mer än något annat.
Detta görs HEL TIDEN. Övriga (du) kanske inte kan eller har lust att läsa dessa rapporter, men det betyder inte att dom inte finns.

Citat:
Om jag nu inte kan nämna någon professor som ljugit så beror det mest på att jag inte letat. NISTs rapport ger jag inte så mycket för beroende på att jag inte kan göra en bedömning om förutsättningarna de anger stämmer eller inte, jag kan bara välja att tro eller inte tro på den.

Jag kan inte ta till mig allt ut dessa rapporter heller. Men att som du gör att ständigt utgå ifrån att NIST INTE har undersökt detta så sätter du tex mig i ett guld läge, straffspark med öppet mål.
Skriver du att NIST inte undersökt detta med sprängmedel så är det inte jobbigare att gå in på nist.gov och skriva tex "explosives 9/11".
Och 0,3 sekunder senare så har du NIST redovisning framför dig.
Det är just dessa generaliseringar som du hela tiden drar fram och ännu har INTE en ENDA stämt in på 9/11. Du tycker att det skall vara på ett visst sätt. Detta är helt ok för mig, tyck på du, men anklaga myndigheter till höger och vänster lär inte ta dig någon vart alls.

När jag har läst vad NIST skriver så nöjer jag mig inte med detta.
Fast lägga ner sig själ i detta gör jag inte. Det räcker att gå till foliehattarna och titta vilka dårskap som kommer därifrån.
Och i detta fall har en "auktoritet" ett ensamt ansvar. Steven Jones Thermite / thermate -kungen.
Dit går alla spår då det gäller foliehattar och sprängmedel.
Läs gärna på vad Steven Jones skriver om detta, jag har gjort detta och jag tog min gymnasiekemi och det räckte för att genomskåda den foliehatten.

Citat:
De anger ett antal antaganden som förutsättnigar för deras beräkningar. Om de antagandena inte är riktiga så faller bevisningen. Jag väljer att inte tro på den. Som ett exempel på ett antagande som någon annan inte håller med om så finns här en liten filmsekvens som ifrågasätter NISTs rapport om WTC7.

Men eftersom DU inte tagit reda på vilka antaganden och FAKTA som NIST har så sitter du där med dina förutfattade meningar och totalt stängda sinne. Du tar bara in innehåller från ett håll. Det är inte att tänka fritt.
Och videon.. ja vad skall man säga en sopa som försöker leka foliehatt.
Varför använder han inte den andra videon på wtc 7 där man ser hela raset?

Sen åter igen, vi säger för sakens skull (vilket inte är bevisat) att Bush sprängde wtc7. En kontrollerad sprängning orsakar inte fritt fall den heller.
Det finns exakt lika många delar inne i byggnader som vid raset vi ser av wtc 7, inga förutsättningar är annorlunda, men skriver man kontrollerad sprängning så gäller helt plötsligt andra fysiska lagar.
Redovisa gärna hur du tänker runt just detta!
Varför är det så att när sprängämnen kommer in i bilden så får vi plötsligt i New York området en högre gravitation som drar ner objekt snabbare mot marken än om detta skulle ha skett när Controlled demolition INC gör sina raseringar av hus.
Varför faller inte deras hus lika fort som vid "fritt fall"????????

Citat:
Jag behöver inte betvivla att färgen är blå om jag ser att färgen är blå själv och är övertygad om att jag ser rätt. Då har jag ju ingen anledning att invända. Men när en myndighet säger att jag inte ser vad jag ser så invänder jag och hävdar att det finns ytterligare fakta som inte delges mig och tyvärr har jag ingen möjlighet att bevisa dessa fakta. Jag kan bara välja att inte tro på myndighetens förklaring.
I detta fall blir det ju ännu märkligare för dig, du har ju inte läst vad myndigheten säger utan tar förgivet att om dom skulle ha sagt vad dom i filmerna på youtube säger så är det en lögn.
Är det så du hanterar all information från myndigheter?
Hur skal du hantera beskedet i framtiden från försäkringskassan att du blivit pensionär?

Läs då gärna istället Popular mechanics egna skrift om detta.
Inga myndigheter inblandade.
http://www.popularmechanics.com/technology/military_law/1227842.html
För övrigt väldigt intressant då dom tar foliehattarnas påståenden och krossar dom om o om igen.

Citat:
När KTH använder sina kända parametrar och gör en beräkning av hur det gått till och kommer till samma resultat som NIST så betyder det bara att NIST använt de kända parametrarna som alla sett på TV och gör samma antaganden för att förklara med dessa parametrar. Jag tror att det finns ytterligare fakta som inte delgivits mig som bidrar till att förklara rasen men på ett annat sätt. NISTs rapport ger en bild av ett troligt scenario med de parametrar de anger. Det utesluter inte ett annat förlopp med andra icke offentliggjorda parametrar. Det du ber mig om är bevis för sådana. Du inser säkert att det är omöjligt, därför kan du luta dig mot en myndighets vetenskapligt korrekta rapport och i lugn och ro idiotförklara alla som inte köper den förklaringen.

Fel igen KTH gjorde sin bedömning ca en vecka efter raset, ta nu fram den rapport från NIST som visar något om detta en vecka efter raset, tack!
Lyckas du är du bara att gratulera.
Du gör antaganden som i vanlig ordning inte stämmer.

KTH är ingen myndighet!
Jag idiotförklara gärna folk som kritiserar saker dom inte läst.
Kommer samma person med ett stycke ur tex NIST eller KTH´s lilla konklusion och pekar på att detta kan inte stämma så kommer jag absolut INTE idiotförklara personen, men detta har vi inte sett mycket av här i tråden från "fri tänkarna"

Citat:
Jag kan acceptera att det rent vetenskapliga stämmer om det förhåller sig på det sätt de anger, jag är däremot inte övertygad om att allt förhåller sig på angivet sätt.

Öhööööö???
NIST rapporten och andra avhandlingar är just om det vetenskapliga.
Dom angiver tex, falltid, beskriver i detalj skador på husen.
Tycker du inte att detta stämmer eller?
Och nu vet du att NIST inte berättar hela sanningen fast du inte har läst vad NIST skriver?
Logik?

Hade foliehattar kommit med påståenden som inte har med vetenskap att göra så hade vi inte haft denna debatt. Men nu är det just foliehattar som tar upp dessa idiotiska påståenden.
Tex. Loose Change, "det fanns inte någon del av husen som efter raset var större än 2 foot".
Kommer man med ett sådant galet påståenden så är det bara att ta fram bilder och sin fysikkunskap och påpeka lögnen.

Steven Jones klart bristfälliga kemikunskaper är ett annat ex.

Citat:
Ang sprängmedel eller inte. NIST har inte funnit bevis för sådana. Där är vi säkert överens. Om NIST säger att de letat men inte funnit bevis, är det detsamma som att det förhåller sig så? Kan det finnas anledningar att NIST tiger om vissa fynd? Eller har NIST ens fått tillgång till, eller haft resurser att undersöka allt? Om de skulle ha funnit något som indikerar sprängning eller annan typ av pyroteknisk rivning, hade de rapporterat det? Jag vet inte, vet du?

Just detta med sprängningarna är en barnlek att krossa.
Titta på en utförd rivning med sprängmedel. Läs om hur det går till, hur lång tid tar denna rivning!
Titta sen på alla filmer på rasen och sekunderna INNAN raset, hör du samma explosioner som man hör vid kontrollerade rivningar med sprängmedel?
Så just detta med rivning med sprängmedel så behöver man ej sätta sig djupare in i NIST rapporter för att inse att detta är inte trovärdigt.

Citat:
Du väljer att tro på myndighetens rapport därför att den vetenskapligt håller med de förutsättningar och parametrar som anges. Men om det finns ytterligare parametrar som inte angetts då? Håller den lika hög trovärdighet ändå? Jag tror inte på den. Jag anser att det finns tillräckligt mycket omständigheter kring hela händelsen för att jag ska tvivla på sanningshalten i de förklaringar myndigheterna givit.
Du har ju inte läst den så hur kan du förutsättningslöst påstå att den är bristfällig?

Jag anser att NIST, FEMA Popular mechanics, KTH, forskare världen runt har gjort ett gott jobb.

Men när en fysikprofessor (Steven Jones) inte klarar av gymnasiekemi utan måste ljuga om detta så kommer jag förkasta dessa påståenden.
Skulle däremot Steven Jones redovisa något om "could fussion" så kommer jag slå på örat igen eftersom det är detta han har utbildning i.

Och jag refuserar INGET från något håll INNAN jag läst något om detta. Påstår Loose Change att det är omöjligt att ringa från ett flygplan så undersöker jag om det finns belägg för detta INNAN jag kritiserar Loose Change. I detta fall visade sig att Loose Change, Avery ljög och tog inte fram detta i sin kommande film LC 3.

Gör du samma sak med NIST rapporten?, du läser vad dom skriver om tex sprängningar och sen drar slutsatser eller förutsätter du att NIST inte undersökt detta? Jag vet svaret "so far". Du kan ju ändra ditt beteende!
Citera
2009-03-15, 13:18
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Orden "hoppa isflak" kanske du inte är rätt man att lägga tyngd bakom.

Varför, du hoppar ju så att man blir yr.
Citat:

Har du svarat på detta ännu?
https://www.flashback.org/showpost.php?p=15339544&postcount=12987

Nej, vad har en genomsnittlig lgh-brand med detta att göra?

Citat:
Är du inte ens läskunnig.

Jo
Citat:

Din judehater skriver ju att 47% av "gravity load" stod FASADEN för.
Jag skrev 40-50%

Ja?
Citat:

Hade DU själv någon aning om hur WTC 1 och 2 var konstruerat skulle du inte behöva ta till dessa judehatare för att försöka "bevisa" något.

Vilka judehatare?
Citat:

Varför inte gå till källan direkt?
Läs vad konstruktören till WTC skriver. Du vet väl vad han heter?
Eller var det lättare att hitta judehataren?

Hur kommer det sig att så fort jag tar upp ngt här så kommer du dragandes med något annat man måste läsa för att få yttra sig? Varför har du så svårt för att diskutera det som står?
Citat:

Slutsatsen i din text är fel. Eftersom den baseras på hur vinden skulle kunnat utgjort ett hot mot WTC 1 och 2 men eftersom fasaden var så överdimensionerad enligt judehataren mot vinden så borde den också stå emot PUNKTBELASTNINGEN som Boeing planet utgjorde.
Detta är felet. " 2 helt olika saker.

Varje våningsplan var fastsatt i ytterväggen och i dom centrala pelarna i husen.

The exterior walls actually held up the towers. Most high-rise construction is "curtain-wall", i.e. the exterior walls don't hold up anything except themselves. This can be observed when such buildings are built, first the steel beams go up, then the floors, the exterior walls go up only to enclose the structure, but don't support anything. The WTC exterior walls were bearing walls, and actually held up the building (along with the center core), allowing each floor to have nearly an acre of open space without columns. The four exterior walls of each building functioned as a huge box beam, giving it great strength.

Hur får DU SJÄLV till det att om du förstör infästningen i ytterväggen, hur skall fästena i centralpelarna kunna bära upp våningsplanet?
Judehataren skriver ju själv att ytterväggen stod för 47% av bärigheten.

Aha, du har hoppat från väggarnas bärighet till våningsplanens infästningar, inte lätt att hänga med när du hoppar runt på dina isflak.

"the perimeter columns were designed to function together as an enormous truss, specifically, a Vierendeel truss. The wall was inherently stable. After the plane impacts it behaved like an arch, simply transferring the load to the surrounding columns".
Citera
2009-03-15, 14:30
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Nej, vad har en genomsnittlig lgh-brand med detta att göra?
Ja det bekom sig av att du försökte klargöra att det inte fanns tillräckligt med material för att uppnå höga temperaturer i WTC.
Då är det nog läge att svara på följdfrågan Dr T ställde.
Eftersom det i en vanlig läghenhetsbrand kan bli upp till 1000°c.
Och då är det nog läge för dig att tala om vad som fattas i WTC mot en läghenhet som gör att temperaturen inte kan bli tillräckligt hög.
Detta ville Dr T ha reda på, men du duckade.

Citat:
Hur kommer det sig att så fort jag tar upp ngt här så kommer du dragandes med något annat man måste läsa för att få yttra sig? Varför har du så svårt för att diskutera det som står?

För att du inte fattar skillnaden mellan att en judehatare skriver att ytterväggarnas tålighet mot vind var högt dimisionerad är en viss skillnad om samma yttervägg får ett flygplan in körd i sig i över 800 km/h.
Du fastnade för ordet överdimensionerad, det du inte insåg att judehataren lurade dig att tro att det gällde skador på fasaden, vilket det bevisligen inte var utan han beskrev styrkan i ytterväggen då det gällde hård vind.

Tydligen så har du svårt att läsa i alla fall.

Citat:
Aha, du har hoppat från väggarnas bärighet till våningsplanens infästningar, inte lätt att hänga med när du hoppar runt på dina isflak.

"the perimeter columns were designed to function together as an enormous truss, specifically, a Vierendeel truss. The wall was inherently stable. After the plane impacts it behaved like an arch, simply transferring the load to the surrounding columns".

Vet att det kan vara svårt med minnet när man håller på med droger men det var faktiskt så att det inlägg du kritiserade mig för så skrev jag just att raset startade bla. pga. att ytterväggarna var så svårt skadade. Det du då sen lade in var en felaktigslutsats bara för att du inte fattade detta så lär inte historien skrivas om.
Citera
2009-03-15, 14:34
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Det du då sen lade in var en felaktigslutsats bara för att du inte fattade detta så lär inte historien skrivas om.
DU uppfattar det som en felaktig slutsats. Suck. Du kan inte skriva lite mer anklagande i dina texter? geez
Citera
2009-03-15, 15:43
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ja det bekom sig av att du försökte klargöra att det inte fanns tillräckligt med material för att uppnå höga temperaturer i WTC.
Då är det nog läge att svara på följdfrågan Dr T ställde.
Eftersom det i en vanlig läghenhetsbrand kan bli upp till 1000°c.
Och då är det nog läge för dig att tala om vad som fattas i WTC mot en läghenhet som gör att temperaturen inte kan bli tillräckligt hög.
Detta ville Dr T ha reda på, men du duckade.

Nej jag duckade inte, varför ljuger du? Däremot förde jag den diskussionen med SLOB. Men svaret till honom är fritt för er också att ta del av. Så här skrev jag ;

Citat:
Ursprungligen postat av AD
Det är korrekt, men det är här det blir märkligt. För att balkarna ska påverkas så som de säger behöver det brinna på sådant sätt att balkarna utsätts för 1000 grader eller mer under lång tid, men det går inte att belägga att så skedde, flygplansbränslet brann upp på tio minuter, de övriga bränderna hade tillräckligt med bränsle för att utvecklas under 15-25 min. för att sedan bli mindre igen, inte heller dessa brann alltså under tillräckligt lång tid.

Allt enligt NIST.

Citat:

För att du inte fattar skillnaden mellan att en judehatare skriver att ytterväggarnas tålighet mot vind var högt dimisionerad är en viss skillnad om samma yttervägg får ett flygplan in körd i sig i över 800 km/h.
Du fastnade för ordet överdimensionerad, det du inte insåg att judehataren lurade dig att tro att det gällde skador på fasaden, vilket det bevisligen inte var utan han beskrev styrkan i ytterväggen då det gällde hård vind.

Nej, jag fastnade för ordet Vierendeel truss.

Citat:
Vet att det kan vara svårt med minnet när man håller på med droger men det var faktiskt så att det inlägg du kritiserade mig för så skrev jag just att raset startade bla. pga. att ytterväggarna var så svårt skadade. Det du då sen lade in var en felaktigslutsats bara för att du inte fattade detta så lär inte historien skrivas om.

Min slutsats var att även om två väggar skadades fanns det tillräckligt med bärighet på grund av Vierendeel-effekten.
Citera
2009-03-15, 16:26
Medlem
SLOBs avatar
Länkpost raderad.

Jag kommer nu åter ge tillsägelser för länkpostande.

/mod
Citera
2009-03-15, 21:26
Medlem
unauthorizeds avatar
Citat:
Läs då gärna istället Popular mechanics egna skrift om detta.
Inga myndigheter inblandade.
http://www.popularmechanics.com/technology/military_law/1227842.html
För övrigt väldigt intressant då dom tar foliehattarnas påståenden och krossar dom om o om igen.
Citerar lite från din länk:
Citat:
Claim: As each tower collapsed, clearly visible puffs of dust and debris were ejected from the sides of the buildings. An advertisement in The New York Times for the book Painful Questions: An Analysis Of The September 11th Attack made this claim: "The concrete clouds shooting out of the buildings are not possible from a mere collapse. They do occur from explosions." Numerous conspiracy theorists cite Van Romero, an explosives expert and vice president of the New Mexico Institute of Mining and Technology, who was quoted on 9/11 by the Albuquerque Journal as saying "there were some explosive devices inside the buildings that caused the towers to collapse." The article continues, "Romero said the collapse of the structures resembled those of controlled implosions used to demolish old structures."

Citat:
FACT: Once each tower began to collapse, the weight of all the floors above the collapsed zone bore down with pulverizing force on the highest intact floor. Unable to absorb the massive energy, that floor would fail, transmitting the forces to the floor below, allowing the collapse to progress downward through the building in a chain reaction. Engineers call the process "pancaking," and it does not require an explosion to begin, according to David Biggs, a structural engineer at Ryan-Biggs Associates and a member of the American Society of Civil Engineers (ASCE) team that worked on the FEMA report.

Like all office buildings, the WTC towers contained a huge volume of air. As they pancaked, all that air — along with the concrete and other debris pulverized by the force of the collapse — was ejected with enormous energy. "When you have a significant portion of a floor collapsing, it's going to shoot air and concrete dust out the window," NIST lead investigator Shyam Sunder tells PM. Those clouds of dust may create the impression of a controlled demolition, Sunder adds, "but it is the floor pancaking that leads to that perception."

Demolition expert Romero regrets that his comments to the Albuquerque Journal became fodder for conspiracy theorists. "I was misquoted in saying that I thought it was explosives that brought down the building," he tells PM. "I only said that that's what it looked like."

Romero, who agrees with the scientific conclusion that fire triggered the collapses, demanded a retraction from the Journal. It was printed Sept. 22, 2001. "I felt like my scientific reputation was on the line." But emperors-clothes.com saw something else: "The paymaster of Romero's research institute is the Pentagon. Directly or indirectly, pressure was brought to bear, forcing Romero to retract his original statement." Romero responds: "Conspiracy theorists came out saying that the government got to me. That is the farthest thing from the truth. This has been an albatross around my neck for three years."
Jag menar att "squibs" som nämns här inte nödvändigtvis behöver komma från "pannkakseffekten" som trycker luft ut genom fönstren. Varför skulle de tryckas ut fem-sex våningar nedanför pannkaksraset? Eller tog luften vägen ner genom hisschakten och vände utåt sex våningar under? Uppåt eller inåt mot centrala kärnan fanns inget eller mycket lite som hindrade luften. Fler än ett fönster per våning borde tryckts ut med tanke på att varje våningsplan inte var en öppen yta om deras förklaring skulle vara riktig.
Vad Romero säger här i efterhand kan man bortse från, han säger sannolikt vad han är beordrad att säga. Han hänvisar t o m till sitt vetenskapliga rykte, om han skulle ha en avvikande uppfattning än den officiella, vilket är precis vad jag menar i tidigare inlägg. Sen vad han sa precis efter katastrofen är ointressant, jag har ändå aldrig hänvisat till honom, men detta bevisar vad jag menar.

Menar du att PMs svar här är någon sorts facit?

Citat:
Gör du samma sak med NIST rapporten?, du läser vad dom skriver om tex sprängningar och sen drar slutsatser eller förutsätter du att NIST inte undersökt detta? Jag vet svaret "so far". Du kan ju ändra ditt beteende!
Jag läser att de inte funnit spår av sprängmedel. Jag ser inte att de säger att de inte funnit några spår av några pyrotekniska enheter. En skärande laddning kan man låta bli att kalla sprängmedel.
Citera
2009-03-16, 16:50
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
DU uppfattar det som en felaktig slutsats. Suck. Du kan inte skriva lite mer anklagande i dina texter? geez

Du kan inte skriva lite mer om hur du får fallet till att vara "sekunder " för snabbt?
Citera
2009-03-16, 17:31
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Nej jag duckade inte, varför ljuger du? Däremot förde jag den diskussionen med SLOB. Men svaret till honom är fritt för er också att ta del av. Så här skrev jag ;.
Och detta hade med Dr T´s frågor?
Och bevisligen hade du fel då också.

Citat:
Allt enligt NIST.
Vart skriver NIST detta?
Skall du hänvisa till NIST NCSTAR 1, Full Summary Report, WTC Investigation p. 127. igen? Den som visade sig inte alls bara säga det du vill ha fram utan väldigt klart redogjorde för mycket högre temperaturer
Du gjorde dig löjlig då och kommer förmodligen skriva samma skit nu också.
Bevisligen hade du fel i ditt första inlägg. Så man av ordning udrar nu om du tar tillbaka detta.

Citat:
Och som sagt, prover visade på temperaturer inte högre än 250 grader. Det är alltså både vittnesmål och prover gjorda av dem själva som talar emot deras scenario.

Vilket var ett felaktigt inlägg, något du med all säkerhet hittat på någon foliehattsida och sedan köpt med hull och hår.

Citat:
Nej, jag fastnade för ordet Vierendeel truss.
Min slutsats var att även om två väggar skadades fanns det tillräckligt med bärighet på grund av Vierendeel-effekten.

Och dessa kan absolut inte gå sönder?
Dessutom som påpekats för dig så räcker det att infästnigarna till golvet skadas så kommer golvplanet att rasa.
Citera
2009-03-16, 17:42
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Vilket var ett felaktigt inlägg, något du med all säkerhet hittat på någon foliehattsida och sedan köpt med hull och hår.

Det vet jag då SLOB redan tillrättavisade mig ang. den uppgiften. Har redan tagit tillbaka det påståendet. Vad är ditt problem och varför ljuger du så mycket?
Citera
2009-03-16, 17:53
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Jag menar att "squibs" som nämns här inte nödvändigtvis behöver komma från "pannkakseffekten" som trycker luft ut genom fönstren. Varför skulle de tryckas ut fem-sex våningar nedanför pannkaksraset? Eller tog luften vägen ner genom hisschakten och vände utåt sex våningar under?
Varför blir det inte bara luft där ventilen sitter på ditt bildäck?
Varför sprider sig luften jämt och fint inne i däcket?

Citat:
Uppåt eller inåt mot centrala kärnan fanns inget eller mycket lite som hindrade luften. Fler än ett fönster per våning borde tryckts ut med tanke på att varje våningsplan inte var en öppen yta om deras förklaring skulle vara riktig.
Nu är du där igen.... suck.

Vet du hur varje våningsplan i wtc 1o2 såg ut?
Visa mig gärna bilder på detta ensamma fönster som trycktes ut på dessa våningsplan. jag är genuint intresserad.

Citat:
Vad Romero säger här i efterhand kan man bortse från, han säger sannolikt vad han är beordrad att säga. Han hänvisar t o m till sitt vetenskapliga rykte, om han skulle ha en avvikande uppfattning än den officiella, vilket är precis vad jag menar i tidigare inlägg. Sen vad han sa precis efter katastrofen är ointressant, jag har ändå aldrig hänvisat till honom, men detta bevisar vad jag menar.

Varför skall vi bortse från någonting?
Jag trodde du ville veta sanningen? Men misstag från mig tydligen och nu visar du verkligen upp en ful nuna.
Då är det upp till dig och andra foliehattar och bevisa att Romero är köpt.
Han säger ju att: "I only said that that's what it looked like."
Samma historia med brandmannen som säger: "it´s sounded like explosions".
Detta får foliehattarna till att det VAR sprängmedel. Bra gjort, helt plötsligt försvann alla krav på saklighet och bevis.

Du har fortfarande inte reflekterat över att om det skulle varit explosiva ämnen inblandade så får du nog ta fram ljudet från dessa, tack!
Kan spara dig tiden, du kommer inte att lyckas, har ingen fått fram ljudet från dessa "explosioner" på 7 1/2 år så lär inte du lyckas heller.

Citat:
Menar du att PMs svar här är någon sorts facit?
Gör dig inte dummare än var du är!
Du klagade på ALLA myndigheter och att det är deras verk att vi alla är förledda i blindo och att det är finniga typer som Dyllan Avery $$$$ som har facit i handen. Jag gav och skrev ett exempel på icke-myndigheter som kommer fram till samma slutsatser. inte dom slutgiltiga svaren utan krosen av dessa lögner som foliehattarna sprider och som svagsinta personer köper.

Citat:
Jag läser att de inte funnit spår av sprängmedel. Jag ser inte att de säger att de inte funnit några spår av några pyrotekniska enheter. En skärande laddning kan man låta bli att kalla sprängmedel.
Kallade den gärna för en mums mums om du vill, men kommer i alla fall att låta utav helvete. Och detta kan du inte ändra på.
Citera
2009-03-16, 18:04
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Det vet jag då SLOB redan tillrättavisade mig ang. den uppgiften. Har redan tagit tillbaka det påståendet. Vad är ditt problem och varför ljuger du så mycket?

*Host harkel*

Citat:
I en gravitationskolapps är det normala slutresultet en hög med stora betongblock, här förvandlades betongen till damm innan de ens träffade marken.

Kanske läge att ta tillbaka detta också då?

Och kanske på sin plats att ta reda på hur mycket betong det fanns i husen!
Men detta kanske inte är något som foliehattarna själva orkar ta reda på. Lättare att se en film på youtube och sen tro på den.

Problemet med dig att du kritiserar något du inte läst utan du köper det som sägs till dig på youtube utan att kolla upp fakta.
Jag kunde inte bry mig mindre faktiskt, Det är inte så att du är unik på något vis. Detta har pågått i åratal här på FB. Samma saker om o om igen. Leta i tråden så finns svaren där.

Ett stor talande bevis för att foliehattar inte har NÅGOT att komma med är ju den här trevliga tråden.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=279694

Ganska talande att INTE EN ENDA "fri tänkare" fått något godkänt i den tråden. Säger det mesta faktiskt. Och det faktum att efter 7 1/2 år så står ni "fri tänkare" på samma plats och stampar och skriker som en tre åring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in