Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Så det faktum att USA:s regering har utnyttjat situationen maximalt på ett vid vissa tillfällen minst sagt tveksamt sätt är bevis för att de ligger bakom? Om du dör och jag börjar hårdragga på din partner och gifter mig med denne, gör det att jag är skyldig till mord på dig?
Nej, naturligtvis inte. Detta resonemang har väl ändå inte med saken att göra?
Tycker du själv att de ändringar som gjorts varit positiva?
Det exemplet du drar upp är ju bara en del av livet. Livet måste väl ändå gå vidare?
Dessutom saknar jag liksom alla andra bevis.
Därför jag spekulerade, Vilket också framgår av mitt resonemang. Eller hur?
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Here we fucking go! Du är alltså resonabel, det låter bra det. Du kan börja med att lägga fram de bevis du har för att den officiella rapporten inte stämmer med verkligheten, och så tar vi det därifrån. För jag tror ju att du har en grund till att du inte tror på vad som hände, baserad på empiri?
Annars är du inte direkt "resonabel".
Varför är inte empiri resonabelt?
Tror du att jag som svensk på ett internetforum skulle kunna lägga fram bevis om någonting där alla andra går bet?
De parametrar som inmatades i NISTs datormodell överdrevs ju dessutom också en smula för att de mer verklighetstrogna parametrarna inte gav tillfredsställande resultat.
Vilken otrevlig ton du har förresten redan från början...
EDIT: Det är lite svårt att resonera med någon som har en så fientlig ton redan från början. Tycker du inte själv det?
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
De här judarna som styr bankerna då, eller bankerna överhuvudtaget, vad tjänade de på 9/11?
Haka inte upp dig på att de är judar nu. För hela bankväsendet i USA består inte av judar, men tycker du inte själv man kan skönja vissa motsättningar mot araber? Dels tjänade dom ju på detta och dessutom är det i deras intresse att äga människor med en finansiell skuld. Dessutom är det ju en pågående "bankkris" just nu i USA där främst amerikanska intressen förlorar pengar, medans bankväsendet passar på att göra suspekta affärer för att omstrukturera ägandet.
Eller påstår du det inte finns motsättningar semitiska folk emellan?
Som jag sa är det så tabubelagt att prata om judar. Det är en del av vår 'programmering' så vi ej ska utsätta de i toppen för granskning.
Jag säger åter igen att det inte är fel på judar som folkslag. Ej heller araber. Det är alltid en del rötägg i toppen vare sig det är judar, kineser, araber, amerikaner eller svenskar, men det jag försöker påpeka är att här finns det ett religöst motiv bakom.
Dessutom tjänar de ju på att de får större del av oljemarknaden...