2008-11-24, 00:30
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Dock får du gärna göra mig en tjänst och berätta vem du har på din avatar

Nollan, din rackare...

(fast jag skulle också gärna vilja veta...)
Citera
2008-11-24, 00:51
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MercyFlush
Såg just Final cut: loose change på tv4 fakta.

Nu är jag så jävla upphetsad och arg att jag vetefan vad jag ska tavägen.

Nog för att jag redan visste en del om det som sas, så var det långt mycket värre än vad jag någonsin kunnat tänka mig.

Obama, gör nått!!!

Jag förstår att du blir förbannad, att man får fuska så mycket med fakta, ljuga och manipulera och sen kalla det en dokumentär!

Obama, inför mer källkritik i skolorna så vi slipper fler Dylan Avery!
Citera
2008-11-24, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Jag förstår att du blir förbannad, att man får fuska så mycket med fakta, ljuga och manipulera och sen kalla det en dokumentär!

Obama, inför mer källkritik i skolorna så vi slipper fler Dylan Avery!

Om det hade varit på TV4+ så hade jag kunnat ta det.
Där har man ju ofta program med spöken, andar och hemsökta hus.
Men en kanal med namnet TV4 Fakta har man kanske rätt att kräva lite sans av.

Jag antar att TV4 fick sändningsrätten mycket billigt....

/T
Citera
2008-11-24, 09:45
Medlem
Giant Squids avatar
Det är inte första gången LC rullar i TV4Fakta, en mängd liknande filmer har visats där tidigare. Killarna bakom LC lär ju dra in en hacka på att sändas i TV nätet.
Å andra sidan så kan allt tjafs om att allt som rullar på TV är styrt av eliten läggas i malpåse nu. Kan knappast tro att eliten vill att detta skall sändas i TV om det inte rör sig om a´la grande desinfo.
Citera
2008-11-24, 18:38
Medlem
Förstår inte vad det är för fel med att de visar LC final cut. Kan ni inte göra en lista på vilka konkreta faktafel som finns i denna version?
Inconvenient truth som har ertappats med betydligt fler konkreta faktafel fick väl två Oscar.
Citera
2008-11-24, 19:50
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är inte första gången LC rullar i TV4Fakta, en mängd liknande filmer har visats där tidigare. Killarna bakom LC lär ju dra in en hacka på att sändas i TV nätet.
Å andra sidan så kan allt tjafs om att allt som rullar på TV är styrt av eliten läggas i malpåse nu. Kan knappast tro att eliten vill att detta skall sändas i TV om det inte rör sig om a´la grande desinfo.

Lustigt nog tänker dom inte åt andra hållet, att tv är styrt av eliten och att LC faktiskt sänds som desinformation.
Vore intressant att veta hur de kan komma sig.
Citera
2008-11-26, 14:29
Medlem
SLOBs avatar
Ot raderat

/mod
Citera
2008-11-26, 18:17
Medlem
CompuTerrors avatar
Nu har jag skummat igenom de 99 första sidorna i denna tråd innan jag kom på att det kanske faktist hade varit smartare att läsa de 99 NYASTE sidorna, istället för de första...

Saken är den att jag definitivt inte tror på den officiella versionen av vad som hände, även om jag kanske är mer resonabel än vissa andra (Som tagit stor plats i början av tråden)

Detta kanske har tagits upp tidigare, men tycker ni inte att det är mer än märkligt vad 11/9-attackerna har rättfärdigat för 'eliten'?

Två krig och enorma inskränkningar på folkets rättigheter över hela världen.

Dessutom, och tro inte att jag är antisemitisk nu, har en semitisk gruppering satt blåslampan på en annan semitisk gruppering, nämligen araberna, iom detta.

Vad jag menar är att det som kallas 'eliten' inte är en homogen grupp, utan består av flera olika intressen. Bla araber som har enorma investeringar inom fastighetsbranchen i USA och judar som i stort sett äger bankväsendet i USA.

Detta betyder naturligtvis inte att de folkgrupper de härrör från är onda och detta är inte de enda elitiska grupperingarna, men det är mellan dem som det pågår ett tyst krig.

OT: Se exempelvis på piraterna från Somalia. Somalia styrs av islamister, vilket förstås inte Israel gillar. Skulle kunna vara så att de jävlas med varandra. Rebeller/Pirater vill bli av med det islamistiska styret och får därmed hjälp från Israel.

Jag säger åter en gång att jag inte har någonting emot varken judar eller araber, eftersom det är så tabubelagt att säga någonting om främst judar.
Men har ni tänkt på att det kanske är ett religöst krig vi ser?
Citera
2008-11-26, 18:24
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CompuTerror
Nu har jag skummat igenom de 99 första sidorna i denna tråd innan jag kom på att det kanske faktist hade varit smartare att läsa de 99 NYASTE sidorna, istället för de första...

Saken är den att jag definitivt inte tror på den officiella versionen av vad som hände, även om jag kanske är mer resonabel än vissa andra (Som tagit stor plats i början av tråden)

Detta kanske har tagits upp tidigare, men tycker ni inte att det är mer än märkligt vad 11/9-attackerna har rättfärdigat för 'eliten'?

Dessutom, och tro inte att jag är antisemitisk nu, har en semitisk gruppering satt blåslampan på en annan semitisk gruppering, nämligen araberna, iom detta.

Vad jag menar är att det som kallas 'eliten' inte är en homogen grupp, utan består av flera olika intressen. Bla araber som har enorma investeringar inom fastighetsbranchen i USA och judar som i stort sett äger bankväsendet i USA.

Detta betyder naturligtvis inte att de folkgrupper de härrör från är onda och detta är inte de enda elitiska grupperingarna, men det är mellan dem som det pågår ett tyst krig.

OT: Se exempelvis på piraterna från Somalia. Somalia styrs av islamister, vilket förstås inte Israel gillar. Skulle kunna vara så att de jävlas med varandra. Rebeller/Pirater vill bli av med det islamistiska styret och får därmed hjälp från Israel.

Jag säger åter en gång att jag inte har någonting emot varken judar eller araber, eftersom det är så tabubelagt att säga någonting om främst judar.

Så det faktum att USA:s regering har utnyttjat situationen maximalt på ett vid vissa tillfällen minst sagt tveksamt sätt är bevis för att de ligger bakom? Om du dör och jag börjar hårdragga på din partner och gifter mig med denne, gör det att jag är skyldig till mord på dig?
Citera
2008-11-26, 18:28
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

Here we fucking go! Du är alltså resonabel, det låter bra det. Du kan börja med att lägga fram de bevis du har för att den officiella rapporten inte stämmer med verkligheten, och så tar vi det därifrån. För jag tror ju att du har en grund till att du inte tror på vad som hände, baserad på empiri?

Annars är du inte direkt "resonabel".
Citera
2008-11-26, 18:32
Medlem
nollans avatar
Citat:

De här judarna som styr bankerna då, eller bankerna överhuvudtaget, vad tjänade de på 9/11?
Citera
2008-11-26, 19:23
Medlem
CompuTerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Så det faktum att USA:s regering har utnyttjat situationen maximalt på ett vid vissa tillfällen minst sagt tveksamt sätt är bevis för att de ligger bakom? Om du dör och jag börjar hårdragga på din partner och gifter mig med denne, gör det att jag är skyldig till mord på dig?
Nej, naturligtvis inte. Detta resonemang har väl ändå inte med saken att göra?
Tycker du själv att de ändringar som gjorts varit positiva?

Det exemplet du drar upp är ju bara en del av livet. Livet måste väl ändå gå vidare?

Dessutom saknar jag liksom alla andra bevis.
Därför jag spekulerade, Vilket också framgår av mitt resonemang. Eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Here we fucking go! Du är alltså resonabel, det låter bra det. Du kan börja med att lägga fram de bevis du har för att den officiella rapporten inte stämmer med verkligheten, och så tar vi det därifrån. För jag tror ju att du har en grund till att du inte tror på vad som hände, baserad på empiri?

Annars är du inte direkt "resonabel".
Varför är inte empiri resonabelt?

Tror du att jag som svensk på ett internetforum skulle kunna lägga fram bevis om någonting där alla andra går bet?
De parametrar som inmatades i NISTs datormodell överdrevs ju dessutom också en smula för att de mer verklighetstrogna parametrarna inte gav tillfredsställande resultat.

Vilken otrevlig ton du har förresten redan från början...
EDIT: Det är lite svårt att resonera med någon som har en så fientlig ton redan från början. Tycker du inte själv det?

Citat:
Ursprungligen postat av nollan
De här judarna som styr bankerna då, eller bankerna överhuvudtaget, vad tjänade de på 9/11?
Haka inte upp dig på att de är judar nu. För hela bankväsendet i USA består inte av judar, men tycker du inte själv man kan skönja vissa motsättningar mot araber? Dels tjänade dom ju på detta och dessutom är det i deras intresse att äga människor med en finansiell skuld. Dessutom är det ju en pågående "bankkris" just nu i USA där främst amerikanska intressen förlorar pengar, medans bankväsendet passar på att göra suspekta affärer för att omstrukturera ägandet.

Eller påstår du det inte finns motsättningar semitiska folk emellan?

Som jag sa är det så tabubelagt att prata om judar. Det är en del av vår 'programmering' så vi ej ska utsätta de i toppen för granskning.

Jag säger åter igen att det inte är fel på judar som folkslag. Ej heller araber. Det är alltid en del rötägg i toppen vare sig det är judar, kineser, araber, amerikaner eller svenskar, men det jag försöker påpeka är att här finns det ett religöst motiv bakom.

Dessutom tjänar de ju på att de får större del av oljemarknaden...
Senast redigerad av CompuTerror 2008-11-26 kl. 19:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in