2008-09-18, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Finns det några bevis för att han är död. Har någon sett hans kropp. Är obduktionsprotokollet granskat av oberoende experter. Har man tagit ett DNA-test på liket och jämfört med DNA man vet kommer från Barry Jennings.
Innan du vet detta med säkerhet vore det väldigt godtroget att blint tro på uppgifterna om hans död.

Jag tror att Barry Jannings död är en konspiration från "truther"-rörelsen .
Citera
2008-09-18, 21:18
Medlem
har skummat igenom tråden lite... och en sak jag märker är att antingen tror man på teorierna om att det var en konspiration eller att de inte var de. Det läggs även bara fram "bevisning" för att det var en konspiration, det finns ingen som verkar seriöst analysera den andra sidan eller båda tillsammans opartiskt. Alla tar även varenda minsta bevis på personliga bloggar etc som hård fakta och tar inte reda på själv om stål blir skadat av bomber på just det sättet. I en bevisning måste man också ta med motbevisningen för att kunna överbevisa den. Man kan inte bara ta en expert utlåtande som ren sanning, forskare, experter m.m. ser olika på saker och ting.

Det jag själv tror är att det är alldeles för många människor inblandade i detta för att det ska kunna hållas hemligt, det är helt sjukt att ingen framstående person från regering, CIA eller liknande som kan säga att de var uppgjort.

Ett exempel från våra vardagliga liv: Tänk att du varit otrogen och det bara är en person som vet de, det är en väldigt liten grej men på nåt jävla sett så för eller senare kommer det fram att det har hänt för att nån av de två personerna mår "dåligt" av de inträffade. Det måste vara helt otroligt många inblandade i detta så det är helt orimligt att det ska vara en konspiration.

Men jag skulle inte direkt förvånas över om det är en konspiration men som sagt det är för många människor inblandade i detta för att det ska gå att hålla tyst om de och att inga papper finns eller nåt usb-minnen lr vad som helst.

En till sak man bör tänka på att vad man än läser eller ser är vinklat på nåt jävla vänster. Det jävliga med detta är att dom här jävlar hattarna tjänar säkert pengar på att sprida skit.
Senast redigerad av sodastream 2008-09-18 kl. 21:22.
Citera
2008-09-18, 21:32
Medlem
Nate Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Finns det några bevis för att han är död. Har någon sett hans kropp. Är obduktionsprotokollet granskat av oberoende experter. Har man tagit ett DNA-test på liket och jämfört med DNA man vet kommer från Barry Jennings.
Innan du vet detta med säkerhet vore det väldigt godtroget att blint tro på uppgifterna om hans död.
De hittade även hans pass.
Citera
2008-09-18, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nate Black

Har du några bevis? Jag hörde att han fortfarande är vid liv.
Citera
2008-09-19, 00:10
Medlem
Bulawayos avatar
Ni borde fan ha ett ordentligt kok stryk allihopa era jävla nördar. Ryggradslösa blötdjur som sitter och skrattar åt en man som dött. Det är tragiskt, men å andra sidan får man ju ändå se vilka praktarslen ni är. Om nu någon hade förväntat sig något annorlunda..
Citera
2008-09-19, 00:13
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Ni borde fan ha ett ordentligt kok stryk allihopa era jävla nördar. Ryggradslösa blötdjur som sitter och skrattar åt en man som dött. Det är tragiskt, men å andra sidan får man ju ändå se vilka praktarslen ni är. Om nu någon hade förväntat sig något annorlunda..

Det ser ut som om jag måste förklara. De skrattar inte åt Barry Jennings, de skrattar åt foliehattarna och deras sätt att resonera. Du vet, lite som att Life of Brian inte primärt driver med Gud utan med religiösa människor.

Detta torde vara uppenbart om man bara VILL förstå.
Citera
2008-09-19, 02:12
Medlem
Ni har förmodligen tagit upp ämnet tidigare. Barry Jennings redogör i klipp som finns på youtube att han var med om explotioner i WTC7 INNAN något av tornen hade rasat. En kvinna som jobbade på pentagon har också gått ut och vittnat om de händelserna. Det finns timtal med video och ljudmaterial på vittnen som sett hört och upplevt explotioner. Varför tas de inte på allvar? Och om det nu är så enkelt att förklara, varför låter inte massmedia någon av vittnena kliva fram. Varför tas det inte upp i några rapporter. Jag kan ge källor sedan. Jag vill höra era tankar, inte någon debunkingsidas tankar. Jag tycker det är lite underligt.
Citera
2008-09-19, 03:33
Medlem
Citat:

Skrattat åt döda? Det har ju foliehattarna gjort i flera år nu. Jag minns fortfarande radioklippet där Dylan Avery förklarar att den "officiella" minsann är korkad eftersom inga på planen gick till attack mot kaparna, och att folk måste varit korkade som blev rädda för kartongknivar (Avery uttryckte det så här).

För övrigt har vi inte skrattat åt någon här idag, vi kräver bara samma bevis som foliehattarna kräver.
Citera
2008-09-19, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Ni har förmodligen tagit upp ämnet tidigare. Barry Jennings redogör i klipp som finns på youtube att han var med om explotioner i WTC7 INNAN något av tornen hade rasat. En kvinna som jobbade på pentagon har också gått ut och vittnat om de händelserna. Det finns timtal med video och ljudmaterial på vittnen som sett hört och upplevt explotioner. Varför tas de inte på allvar? Och om det nu är så enkelt att förklara, varför låter inte massmedia någon av vittnena kliva fram. Varför tas det inte upp i några rapporter. Jag kan ge källor sedan. Jag vill höra era tankar, inte någon debunkingsidas tankar. Jag tycker det är lite underligt.

Det har redan getts uppmärksamhet och fått förklaringar. I WTC-tornen så rasade hissarna ned, generatorer brann och eldgasexplosioner inträffade i hisschackten. Allt detta gav upphov till dån, höga ljudknallar och/eller explosioner (och explosionsliknande ljud). Detta tas upp av både NIST, FEMA och olika nyhetssidor. Har du ens läst rapporterna från NIST?

I WTC-7 fanns dessutom, förutom hissar, flertalet stora oljecisternar.

Jag har aldrig hört någonting om explosioner i Pentagon, har du någon referens, alltså en direkt referens där jag kan ta del av dessa vittnesutsagor?
Citera
2008-09-19, 07:32
Medlem
Nate Blacks avatar
Citat:
Så som någon annan skrev så är detta precis vad 911-konspirationsteoretikerna gjort. Det är bara en lek. För dem så finns det inga döda. De bryr sig knappast om de som dog, för dem är det bara en spännande lek.
Citera
2008-09-19, 07:55
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nate Black
Välidgt lämpligt. Precis som om man ville plantera bevis för att göra vakthundarna nöjda.

Skämt åsido, som andra redan skrivit. Ingen här driver med någon avliden. Och jag tror Bulawayo spelade med i spelet och intog "min" position.
Citera
2008-09-19, 10:46
Medlem
Majavas avatar
Jag såg på jin83*s klipp från vakens 9/11-aktion i Stockholm elfte september, och det jag tänkte på är att de hela tiden skriv "var 9/11 ett insider jobb?" Har inte tr00therrörelsen kommit fram till en svensk titel för sitt lallande ens?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in