Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Då har jag nog missuppfattat hur du menade din fråga. Det generella svaret är att man alltid kan vara vittne, men att det man vittnar om har olika dignitet beroende på vad man kan om ämnet, hur chockad man är osv. Hur menar du med här? På flashback? Vad vittnar vi om här menar du?
Lite febrig - snurrig

Det jag undrar: Finns det någon alls som skulle kunna va ett trovärdigt vittne med tanke på expertis mm? Är det möjligt i dina ögon?
För det är ju mer än vanliga Svenssons som sett 'molten steel flowing'. Eftersom inga vittnen tycks va bra nog i dina ögon så undrar jag va detta vittne ska ha för utbildning/jobb/erfarenhet för att va trovärdig?
Citat:
Stålet fördes till en hangar där det identifierades, NIST fick plocka ut de balkar som var intressanta att undersöka närmare, resten skickades till Kina och andra ställen. Vad är problemet? NIST har haft tillgång till mycket mycket mer än 1%, sen är det inte intressant att mäta alla balkar i hela bygget. NISTs uppdrag var att ta reda på hur kollapsen gick till, därför tittade man givetvis extra noga på de balkar som kom från kollapszonen.
Att man inte tittar på 100% av vrakdelarna är nog praxis hos NIST. Tror du annorlunda?
Att spara 100% av skrotet vet jag faktsikt inte om det är praxis eller inte,
MEN.
911 va inte direkt ett vanligt fall, eller? 3 byggnader kollapsar in i sig själv, wtc7 frittfall. Första gången någonsin det händer... ska man inte göra en 100% undersökning då menar du?
Finns nog fler än jag som skulle säga att det skulle va väldigt intressant att få se mer av wtc än det NIST sparade.
Hur lång tid tog NIST på sig att välja ut dessa delar att undersöka? 1-2 dagar
?
Citat:
Det är ju precis vad jag talade om, allsköns gegg som smält ihop av värmen. Men notera hur stålet inte smält, märkligt va? Alltså, i den mån det är smält metall så är dte inte stål utan andra saker (ihop med betong, plast och annat skräp). Vad är det egentligen du tycker är konstigt eller spektakulärt med bilden?
Det konstiga är väl att ingen har någon bra förklaring till hur detta har kunnat ske. Förrutom folk på olika forum förstås.
Citat:
Jaha? Vad är grejen? En bild på en moj som korroderat.
Kolla på bilden igen, läs va som står på bilden, sök.
Snabb sök:
http://wtc.nist.gov/media/AppendixC-fema403_apc.pdf
Trodde du va påläst när det gällde 911, är ju en av dom vanligaste bilderna man fått sett av 911 resterna.
Citat:
Nu skrev jag thermite, inte bomber. För du vet väl att thermite INTE är bomber och inte beter sig som bomber. Balkarna från kollapszonen visar inga spår efter några thermitreaktioner. Eller eldade man på thermiten på lite andra ställen mest för att luras?
Nu ska du kanske ta och läsa på lite om nanothermite/thermite, bomber och sånt innan du börjar gnälla om att det inte är bomber.
Har för mig jag postade några bra länkar till "tenor302" för nån vecka sen, i den här tråden.
Citat:
Man har inte heller testat om det var en gigantisk ost som fällde tornen.
Undra varför.
Citat:
Och nej, vittnen har pratat om explosioner, saker som LÄT som bomber, men inget i närheten av de ljudvolymer som skulle krävas för en kontrollerad demolering. Förstår du hur högt det låter? Att saker smäller i bränder är helt normalt.
Helt fel...
Hur många gånger ska man posta en å samma länk här? Va snäll och ge mig en förklaring till ALLA YT-klipp om explosiner som postats i den här tråden.
Hur mycket brann det tex i wtc-torn -lobbyn, källaren, våning 30, ? Va säger NIST om smällar? Fanns väl inga alls, inte heller några vittnen.
http://www.youtube.com/watch?v=IO1ps1mzU8o
http://www.youtube.com/watch?v=wV69ZByB0xE&fmt=22 - Ena brandmannen säger: You gotta get back, Seven's exploding.
Hmmmmmmmmmm, undra va han menar med "Sevens Exploding?"
Citat:
Andra instanser HAR undersökt damm...
Du menar en fransman som vanligtvis håller på med teoretisk fysik?
Citat:
Men jösses, det där har ju inte med kollapserna eller utredningarna att göra? Som jag sa, att USA dragit maximal fördel av 911 efteråt är faktiskt inga som helst bevis. Givetvis var de kåta på att invadera både Afghanistan och Irak, men det är en helt annan fråga.
Inget med utredningarna att göra?
Dom har noll trovärdighet.
Citat:
Jag gav dig en rätt så bra beskrivning på varför, men det är som sagt rätt OT det också.
Jasså?
Hur många uppenbara lögner är ok? När slutar du lyssna på en som ljuger hela tiden?
Citat:
De järnrika kulorna kan dessutom ha kommit från en mängd olika ställen. Flygaska i betong, svetsarbeten, vinkelslipar (tror du att sådana arbeten kan ha skett, både när man byggde tornen och nära förvaringsplatserna för dammproverna)?
Samma storlek på sfärerna i dammet som man får från tex svetsarbeten? Sen så ser du på bilden att en del prover togs en bra bit bort från uppröjningen/vinkelslipar/svetsarbeten.
Du tror alltså på Jones fynd när det gäller sfärerna men inte thermite, bara det att det kom från nåt annat än thermite?
Citat:
Intressant att du som bevis nämner en annan obevisad konspirationsteori? Visst kan hon ha blivit mördad, men jag har verkligen inte sett några täta bevis på den saken. Men du får givetvis tro vad du vill.
Helt rätt inget konstigt här inte, hon skulle bara vittna i domstol. Och eftersom det vart endel konstiga dödsfall och självmord runt hela 911 så sa hon att hon inte skulle ta självmord utan vittna i rätten.
Och va händer? Hon går och hänger sig innan hon hinner vittna...
En av hennes anställda som också va med i samma soppa går även hon och hänger sig.
Inget konstigt med det, att vittnen dör händer ju hela tiden. Inget att bry sig om?
Hoppas ni fattar va jag skrivit, riktigt snurrig i kolan av hög feber.