2008-11-20, 23:08
Medlem
Ursprungligen postat av Pad
Citat:
Problemet är att de flesta av de vittnesmålen matchar ganska väl vad den officiella teorin säger

Inget av dessa vittnesmål går att förklara med den officiella teorin. Explosioner och "flashes" runt om byggnaden INNAN den kollapsar. Inte NÄR den kollapsar.
Alla dessa vittnesmål krockar helt med den officiella teorin.

Du är otroligt ignorant mot de som faktiskt var på plats
Senast redigerad av Lienno 2008-11-20 kl. 23:21.
Citera
2008-11-20, 23:32
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Du sitter och bevakar tråden dygnet runt så du borde själv ha tagit del av det som är skrivet om Jennings död.

Jo, det skrivs en del ja... Problemet var att jag inte frågade efter Internetskvaller utan faktiska bevis på att han blev mördad. Du vet, ni "sanningssägare"brukar ofta påstå saker utan att ni har något som backar upp det, jag vet att ni tycker jag är lite småaktig som vill se bevis innan jag tror att ondsinta män går omkring och mördar egna medborgare...

Citat:
Du ropar oupphörligt på bevis.

Tyvärr kommer det aldrig några. Om du har något handfast som faktiskt visar på att Jennings blev mördad så spotta ut det. Annars kanske du vill vara vänlig och korrigera ditt påstående till något i stil med "Jag har inga bevis för att Jennings blev mördad, men min konspiratoriska hjärna tror att det mycket väl kan ha varit så". Ser du? Man kan givetvis alltid tro saker, men återigen så påstod du saker och presenterade dem som sanningar utan tillstymmelse till bevisning bakom. Inte för att jag är förvånad, det är ju liksom din metod, men jag ämnar peka ut det närhelst du försöker.

Citat:
Nej. Eftersom konspirationens förutsättning är att det sker i det fördolda. Varken kommissionens eller truthrörelsens konspirationsteorier kan presentera några klara bevis.

Sen när är det vår bevisbörda att reda ut hur han dog? Folk dör dagligen, är det så att ni tror att det var fult spel inblandat så ligger det an på er att langa upp bevisen. Ni kan ju samtidigt förklara varför dessa ondskans mördare vevar så blint omkring sig och låter folk som Gage, Avery och Griffin leva.

Citat:
Det är en fråga om att sammanställa de informationer som finns tillgängliga och använda sitt förstånd.

Ahh, det kan ju förklara varför du tror på en massa strunt. Man gör som man har förstånd till.

Citat:
Ett barn kan se att 7:an är en kontrollerad demolering. Endast ett tvättat sinne ser nå't annat.

Jag anförtror nog hellre de bedömningarna till fackfolk, och antingen så har de i princip köpt en hel branschs tystnad vilket jag finner osannolikt eller också så föll sjuan pga de skador och eldsvådor den hade.

Ett barn kan för övrigt se att ni aldrig har några hårda bevis bakom era ord, och ett barn kan också förstå vad er isflakshoppning beror på.
Citera
2008-11-20, 23:34
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Ursprungligen postat av SLOB

2,5 sekunder är ingen kort period vad gäller fritt fall. Byggnaden hinner komma väldigt långt. Att den bromsar upp på slutet är ju helt naturligt, när delarna börjar staplas på varandra.

Är du beredd att medge att det var fritt fall åtminstånde?
Om så är fallet, vilka andra tänkbara anledningar finns till att allt motstånd i byggnaden försvann? För motstånd fanns det ju gott om. Det finns det i alla byggnader, men särskilt i byggnader med en infrastruktur av stål. Annars skulle ju inte byggnaden kunna stå från början. Man har väl förmodligen beräknat att även WTC7 skulle hålla för ganska mycket.

Ledsen att det tog lite tid att svara, men det har varit många källor att gå till och en hel del mattekunskap att återuppväcka från de döda. Majava, du får gärna rätta mig om jag fått något om bakfoten här. Jag vill understryka att jag känner att jag är ute på rätt djupt vatten här.

Chandler uppger att våning 29 ligger på en höjd av 683'6 fot(208.178 meter.) och till taket 281.94 meter. Det betyder att de 18 våningarna där emellan är 241.83 fot (73.71 meter), vilket ger 73/18 = 4 meter per våning.

Enligt Chandlers mätningar i Physics Toolkit rör sig byggnaden ungefär 1,5 meter i sekunden i början av mätningen, och 26,5 meter i sekunden 2,5 sekund senare.

Jag fick tips om den här sidan:

http://www.ajdesigner.com/constantacceleration/cadisplacement.php

för att räkna på hastigheter. Genomsnittshastigheten:

http://www.ajdesigner.com/constantacceleration/caavevelocity.php

under de 2,5 sekunderna blir enligt Chandlers data, 14m/s.

Sedan kan man med hjälp av den siffran räkna hur långt fallet blir i meter (eller i huvudet om man så vill...):

http://www.ajdesigner.com/constantacceleration/cadisplacement.php

Enligt beräkningen faller byggnaden alltså 35 meter på 2,5 sekunder, ungefär 9 våningar (8,75).

Tittar man sedan på bild 3-14 i WTC7 rapporten (NCSTAR_1A) så ser man att det är mellan våning 7 och 14, dvs 7 våningar eller 28 meter, som deras modellsimulering visar på kollaps (buckling). Enligt NIST var ihoptryckandet av våning 7-14 starten på den totala kollapsen och dessa pressades ihop i i princip fritt fall när byggnaden viker sig som ett papper på mitten. Med 7 våningars fall, krävs det alltså bara två våningar (eller 1,75 om man vill vara lite mer exakt) till (ett över och ett under tex) för att Chandlers fria fall ska passa in helt i NISTs rapport och i deras modeller. Det betyder inte att allt motstånd i byggnaden är borta, tvärtom. Ovan våning 14 (och under våning 7), dvs ovanför området där byggnaden viker sig, är motståndet fortfarande intakt som man kan förvänta sig. Förklaringen till varför kroppen ovan inte möter något motstånd finns i NISTs rapport: ”the entire building above the buckled-column region moved downward as a single unit, resulting in the global collapse of WTC 7”.
Det finns helt enkelt helt rimligt utrymme för ett fritt fall av det slag Chandler försöker påvisa.

På sidan 45 skriver NIST också att byggnaden föll fritt under en dryg 2 sekundersperiod:

Citat:
In Stage 2, the north face descended at gravitational acceleration, as the buckled columns provided negligible support to the upper portion of the north face. This free fall drop continued for approximately 8 stories or 32.0 m (105 ft), the distance traveled between times t = 1.75 s and t = 4.0 s.

NIST beräknar perioden till 2,25 sekunder, Chandler till 2.5. Chandler får det därmed till 8,75 våningar, NIST till 8.

Något som är ännu viktigare är att titta på vilket verktyg Chandler använde, för att få någon uppfattning om hur exakt hans mätningar är. Programvaran han använder, Physics Toolkit, är ett verktyg gjort för undervisning i högstadiet. Jag har pratat med tillverkaren för att få grepp om hur exakt den är. Vad jag kan begripa är den inte på något sätt lämpad för det Chandler försöker använda den till, nämligen att bevisa hastigheter/acceleration. När man gör videoanalys på det här sättet behöver man som jag förstår det ha en så hög upplösning på filmen som möjligt. Man måste veta vilken hastighet filmen är tagen i, vilken kamera man använder. Man måste veta på vilket avstånd från kameran det objekt man vill mäta är. Man måste också kompensera för optiska felkällor.

Inget av detta går att göra med Physics toolkit – eftersom syftet aldrig var att göra hundraprocentiga analyser. Vad värre är, det spelar ingen roll vilken upplösning på film man använder, eftersom programmet, oavsett vad man matar in i det, alltid bara använder lågupplöst video, 480x360 pixlar.

*puh*
Senast redigerad av SLOB 2008-11-21 kl. 00:14. Anledning: la till "puh"
Citera
2008-11-20, 23:58
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Inget av dessa vittnesmål går att förklara med den officiella teorin. Explosioner och "flashes" runt om byggnaden INNAN den kollapsar. Inte NÄR den kollapsar.
Alla dessa vittnesmål krockar helt med den officiella teorin.

Du är otroligt ignorant mot de som faktiskt var på plats

Mmmm, ännu ett svar där du trimmat bort de delar som inte föll dig på läppen ser jag.

Problemet med dina stackade vittnesutsagor är att de är just plockade ur sitt sammanhang och russinen ur kakan är utplockade. Jag skulle vilja se dem i sin helhet, har du tillgång til dem?

Jag började titta på videon du länkade till... och det första felet kom inom en minut (du vet, inga stålbyggnader har förrut kollapsat... ja tjena). Sen var det mest dramatiska bilder och lösryckta citat.

Så, hur länge tänker du stå på det här isflaket?
Senast redigerad av Pad 2008-11-21 kl. 00:08.
Citera
2008-11-21, 01:57
Medlem
De som tror att Bush skulle vara hjärnan bakom det hela måste ju vara smått blåsta i huvudet.

Visst, är det troligt att administrationen hade fått varningar och det är mycket möjligt att de underskattade dessa varningar men att gå till att de visste vad som skulle hände eller att de låg bakom det hela är direkt löjligt. Bushs beteende bland barnen talar sitt tydliga språk. Om han nu visste vad som var på gång hade han uppträtt mer statsmannalikt än så. Det kan vem som helst med viss social intelligens förstå.
Citera
2008-11-21, 02:54
Bannlyst
Citat:
Du sitter och bevakar tråden dygnet runt så du borde själv ha tagit del av det som är skrivet om Jennings död.

Du ropar oupphörligt på bevis.

Nej. Eftersom konspirationens förutsättning är att det sker i det fördolda. Varken kommissionens eller truthrörelsens konspirationsteorier kan presentera några klara bevis.

Det är en fråga om att sammanställa de informationer som finns tillgängliga och använda sitt förstånd.

Ett barn kan se att 7:an är en kontrollerad demolering. Endast ett tvättat sinne ser nå't annat.

ville bara göra dej medveten om att bevis hjälper inte mot pad... han vet ändå mest, gå till månlandningstråden så får du se hur han käftar emot en bevisligen fejkad bild

sen instämmer jag till fullo, vemsomhelst kan se att 7:an är en kontrollerad demolering (lixom alla andra)
Citera
2008-11-21, 03:32
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xismxist
ville bara göra dej medveten om att bevis hjälper inte mot pad... han vet ändå mest, gå till månlandningstråden så får du se hur han käftar emot en bevisligen fejkad bild

Vi har lite olika krav på verkshöjd för att något skall kallas bevis, det är helt uppenbart...

Citat:
sen instämmer jag till fullo, vemsomhelst kan se att 7:an är en kontrollerad demolering (lixom alla andra)

Och vilka är dina kvalifikationer att avgöra det? Personligen så håller jag med om att sjuan ser ut som kollapsen som följer av en kontrollerad demolering. Det är ju inte så konstigt eftersom principen för kollapsinitieringen är densamma, dvs att den bärande strukturen längst ner kollapsar. Då blir resultatat därefter också. Att du däremot säger dig kunna se ATT det var en kontrollerad demolering tycker jag är ganska förmätet. Vad gör att du kan säga det? Och varför fastnade inte smällarna av era sprängämnen på några seismiska mätningar?
Citera
2008-11-21, 05:22
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad

Sen när är det vår bevisbörda att reda ut hur han dog? Folk dör dagligen, är det så att ni tror att det var fult spel inblandat så ligger det an på er att langa upp bevisen. Ni kan ju samtidigt förklara varför dessa ondskans mördare vevar så blint omkring sig och låter folk som Gage, Avery och Griffin leva.

Jag talar inte om mordet på Jennings. Jag talar om historiens snabbaste mordutredning. Det tog 40 min efter sista inflygningen så var den klar. Bin Laden med hjälp av de syndabockar som man givetvis redan hade namn och bilder på.

Det är hållbara bevis på denna konspirationsteori som saknas.

Planterade pass som klarat av att undkomma eldstormen är "bevis" för fårskallar.
Senast redigerad av sten.b 2008-11-21 kl. 05:29.
Citera
2008-11-21, 07:38
Medlem
SLOBs avatar
Vad finns det som tyder på att Jennings mördades, rent konkret alltså?
Citera
2008-11-21, 09:31
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Vad finns det som tyder på att Jennings mördades, rent konkret alltså?

Jag känner er taktik, att ändra fokus.

Jag efterfrågade bevis från Paddan om kommissionens konspirationsteori.

Men OK. För dom som inte känner till Jennings vittnesmål och död.

Jag kan inte bevisa att han blev mördad. Jag kan bara konstatera att döden kom lägligt för NIST-utredningen.

Citat:
It is very unusual that a prominent — and controversial– 9/11 witness would die only days before the release of NIST’s report on WTC7 and shortly after a firestorm erupted over his testimony that he heard explosions inside the building prior to collapse of either tower and that there were dead bodies in the building’s blown-out lobby.
http://mediamonarchy.blogspot.com/2008/09/barry-jennings-key-witness-to-wtc7.html

Hans vittnesmål utelämnades från Loose Change Final Cut på grund av alla hot.

Inslaget har sänts senare:

http://www.youtube.com/watch?v=kRaKHq2dfCI&eurl=http://mediamonarchy.blogspot.com/2008/09/barry-jennings-key-witness-to-wtc7.htm

Det är upp till var och en att tro vad som ligger bakom men att avfärda det hela med att han vittnar falskt för att sola sig i media är rent löjligt.
Citera
2008-11-21, 11:03
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Jag känner er taktik, att ändra fokus.

Ja, det måste vara jobbigt med detta ständiga fokuskifte från grundlösa påståenden till underbyggda argument... Men för att sammanfatta finns det alltså inget konkret som visar att Barry mördades. Åtminstone inget som du vet om.

Citat:
Men OK. För dom som inte känner till Jennings vittnesmål och död.

Jag känner till hans död. Och vittnesmål. Fråga: Påstod Jennings att 911 utfördes av USA självt?

Fråga: Om hans vittnesmål alltså stämmer, att han hörde smällar innan raset, varför hörde han då inte själva raset? För att förstå frågan: Personen som var med honom Michael Hess hävdar att det var själva raset de hörde. Om man justerar deras berättelse i tid, så stämmer det överens med vad som hände. Gör man det inte hamnar man i den märkliga situationen att Jennings hörde explosioner innan raset, men han har inte vittnat om att hörde självar raset.

Jag postade länk till Hess vittnesmål här:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=13544387&postcount=11666

Jennings vittnesmål (3:40 in ungefär) ur Inforwars:

http://www.youtube.com/watch?v=kRaKHq2dfCI

Han berättar om hur de upplevde explosionen, och att det var "pitch black". Trots att han alltså inte såg ut, han befann sig i tvärmörker, säger han "Both towers were still standing". Han kan rimligtvis inte veta det då. Han antar. Han säger också "When they started running, the first tower came down. I had no way of knowing that" (3:20):

http://www.youtube.com/watch?v=VQY-ksiuwKU&feature=related

Hess hävdar att explosionen de hörde var när första tornet föll(2:38):

http://news.bbc.co.uk/1/hi/programmes/conspiracy_files/7676159.stm
http://www.bbc.co.uk/blogs/theeditors/2008/10/caught_up_in_a_conspiracy_theo.html

Citat:
At the same time the building started to shake. It was as if being in an earthquake.

Nu får man ju bestämma sig vad man tror. Antingen tror man att Hess är köpt och att Barry mördades (och att de av någon anledning hörde explosioner i WTC7, men inte rasen av WTC1 och 2).

eller att Barry, som inte ser tornen och som dessutom plötsligt befinner sig i en byggnad som fått skador och hamnat i kolmörker, misstar raset för en explosion.

Occams igen.
Citera
2008-11-21, 11:16
Medlem
Pads avatar
Citat:
Jag talar inte om mordet på Jennings. Jag talar om historiens snabbaste mordutredning. Det tog 40 min efter sista inflygningen så var den klar. Bin Laden med hjälp av de syndabockar som man givetvis redan hade namn och bilder på.

Det är hållbara bevis på denna konspirationsteori som saknas.

Fast det där är ju lögn. Utredningen pågår såvitt jag vet ännu. Att man snabbt hade ett spår är kanske inte så märkligt, det finns en kille som försökt zappa tornen innan... UBL var väl en lågoddsare kan man säga.

Citat:
Planterade pass som klarat av att undkomma eldstormen är "bevis" för fårskallar.

Passet gör varken från eller till rent bevismässigt. De checkade in och boardade planet, det vet man. Att små saker kan överleva explosioner (jag tror dessutom inte att det var oskadat) är ganska vanligt, fler exempel på detta har givits i tråden. Dessutom är pass som sagt byggda för att vara tåligare än vad man tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in