2009-01-15, 20:21
Medlem
SLOBs avatar
Synpunkter på moderering tas via PM

Inlägg raderat.

/mod
Citera
2009-01-16, 19:42
Medlem
ischtivans avatar
Angående uttalandet att de kameror som filmade det som flög in i Pentagon filmade med för låg fps för att kunna prestera bilder på något som flög förbi kameran i 500 MPH kommer jag med denna motreplik:
http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=2497

Hade alla kameror vars band beslagtogs en annan standard än NTSC?
Isåfall vilken?

Men ok, vi säger att kamerorna spelade in med en för låg fps. Borde inte någon av dessa kameror ändå fått med objektet på en enda ynka bildruta? De var väl inte 100% synkade? Om det var 4 kameror som filmade området där objektet flög förbi, borde inte den sammanlagda fps'en varit tillräcklig? Och även om slutartiden är för lång, som när man tar kort på en snabb bil eller liknande med en simpel kamera, det blir ett suddigt streck, så borde väl ändå NÅGOT som kan härledas till ett stort jetplan kommit med på filmerna? Allt annat ter sej för mej helt absurt!
Jag försöker inte klamra mej fast vid en konspiration, jag säger inte ens att det finns någon. Men jag förstår inte varför vi inte får se filmerna?
Syns det inget flygplan, ok, vad är problemet, visa oss?
Syns det ett flygplan, bra, visa oss!
Det sunda förnuftet i mej får ingen ro.
Citera
2009-01-16, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ischtivan
Jag försöker inte klamra mej fast vid en konspiration, jag säger inte ens att det finns någon. Men jag förstår inte varför vi inte får se filmerna?
.
Svaret är nog ganska enkelt: Dom "filmerna" finns inte.
Som jag har skrivit många gånger:
-Ta ett flygfoto över Pentagon med omnejd.
-Rita in placering och riktning på 80+ videokameror
som kan tänkas visa planet.
-Lägg upp på internet

Skall bli mycket intressant att se!

/T
Citera
2009-01-16, 22:52
Medlem
Ang filmer från övervakningskameror vid Pentagon så kan det nog tänkas att det dels var ganska få som var riktade mot området där "det flygande föremålet" passerade. Dels var sannolikt vid denna tiden inte varje kamera försedd med en egen videobandspelare utan var förmodligen kopplade via multiplexer till en vcr. Det innebär att flera kameror delar på en inspelningskanal. Då är antalet fps per kamera inte så intressant utan då blir det snarare sekunder mellan varje bild det handlar om.

En multiplexer för den som inte vet vad det är så kan man säga kort att det är en kopplinglåda som växlar mellan ett antal in-kanaler till en ut-kanal. Om man t ex har åtta kameror på en multiplexer och en vcr ansluten till denna så spelas ut-kanalen in hela tiden men 2 ggr per sekund växlas bilden mellan de åtta kamerorna. Man får alltså en bild var fjärde sekund på detta sätt.

Det innebär att ett föremål i 500 km/h hinner ganska långt på dessa 4 sek, om exemplet nu stämmer, men fyra till åtta kameror per vcr är inget ovanligt, ibland har man upp till 16 kameror. Idag sker inspelning på diskar och varje kamera spelas in separat med mellan 1-30 fps normalt sett.
Citera
2009-01-17, 03:44
Medlem
ischtivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan Guillou
Ang filmer från övervakningskameror vid Pentagon så kan det nog tänkas att det dels var ganska få som var riktade mot området där "det flygande föremålet" passerade. Dels var sannolikt vid denna tiden inte varje kamera försedd med en egen videobandspelare utan var förmodligen kopplade via multiplexer till en vcr. Det innebär att flera kameror delar på en inspelningskanal. Då är antalet fps per kamera inte så intressant utan då blir det snarare sekunder mellan varje bild det handlar om.

En multiplexer för den som inte vet vad det är så kan man säga kort att det är en kopplinglåda som växlar mellan ett antal in-kanaler till en ut-kanal. Om man t ex har åtta kameror på en multiplexer och en vcr ansluten till denna så spelas ut-kanalen in hela tiden men 2 ggr per sekund växlas bilden mellan de åtta kamerorna. Man får alltså en bild var fjärde sekund på detta sätt.

Det innebär att ett föremål i 500 km/h hinner ganska långt på dessa 4 sek, om exemplet nu stämmer, men fyra till åtta kameror per vcr är inget ovanligt, ibland har man upp till 16 kameror. Idag sker inspelning på diskar och varje kamera spelas in separat med mellan 1-30 fps normalt sett.

Strålande inlägg. Informativt på ett sakligt, kunnigt och föredömligt sätt.
Men är Pentagons egna kameror verkligen kopplade till ett multiplexersystem?
Jag har sett siffran 80 kameror riktade åt hållet i fråga. En smula överdrivet naturligtvis, men låt oss säga att det var tiofaldigt överdrivet, det var 8 kameror som fångade bilder i vår skottlinje. Fångades inget tydligare eller bättre än det i hitills fått sett?
Citera
2009-01-17, 09:43
Medlem
Övervakningskameror

En bra flygbild över Pentagon att "laborera" med kan man finna på:
http://pagesperso-orange.fr/jpdesm/pentagon/geometrie/vue-aerienne.html

Som synes är det mest trafik-karuseller, parkeringsplatser etc.
Jag har själv mycket svårt att hitta möjliga/rimliga platser för kameror som kunnat fånga planet.

En parallell fundering i sammanhanget:
Nyligen nödlandade en Airbus mitt i New York i Hudson river (ingen konspirationsteori ännu...)
Men, jag har inte hittat någon enda videosekvens som visar själva landningen.
Man skulle ju kunna tänka sig att det fanns ett helt "gäng" med övervakningskameror som täcker detta avsnitt av floden, men tydligen inte...

Den slutsats jag vill dra av detta är att det finns inte så mycket övervakningskameror som visar "öppna landskap".
Jag tror att det är mera typ bankomater, T-Bana, byggnadsentréer etc som övervakas.

/T
Citera
2009-01-17, 13:45
Medlem
ischtivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
En bra flygbild över Pentagon att "laborera" med kan man finna på:
http://pagesperso-orange.fr/jpdesm/pentagon/geometrie/vue-aerienne.html

Som synes är det mest trafik-karuseller, parkeringsplatser etc.
Jag har själv mycket svårt att hitta möjliga/rimliga platser för kameror som kunnat fånga planet.

En parallell fundering i sammanhanget:
Nyligen nödlandade en Airbus mitt i New York i Hudson river (ingen konspirationsteori ännu...)
Man skulle ju kunna tänka sig att det fanns ett helt "gäng" med övervakningskameror som täcker detta avsnitt av floden, men tydligen inte...

Den slutsats jag vill dra av detta är att det finns inte så mycket övervakningskameror som visar "öppna landskap".
Jag tror att det är mera typ bankomater, T-Bana, byggnadsentréer etc som övervakas.

/T

Bra inlägg även detta. Möjligt att du har rätt. 80 kameror är ju naturligtvis en överdrift, men Pentagon borde väl ha egna kameror. En per sida av byggnaden är väl inte en överdriven tankegång?
Citera
2009-01-17, 14:38
Medlem
Pads avatar
Citat:
Bra inlägg även detta. Möjligt att du har rätt. 80 kameror är ju naturligtvis en överdrift, men Pentagon borde väl ha egna kameror. En per sida av byggnaden är väl inte en överdriven tankegång?

De hade säkerligen mer än en per sida av byggnaden, men varför skulle de vara riktade ut i tomma luften?
Citera
2009-01-17, 15:04
Medlem
Citat:

Det finns bilder av Pentagon efter kraschen som visar att det sitter s.k. "dome cameras" på åtminstone två av hörnen (förmodligen alla 5).

Frågor som uppstår då är förstås:
-Hur var dessa kameror riktade? (Fotona visar bara själva domen (en halvsfär), men inte hur kameran var riktad.)
-Spelades det in något fråm dem, och i så fall med vilken kvalité?
-Kan någon av dem ha gett något material som visar planet?

Jag själv vet inte, men det faktum att inget video-material från dessa kameror har släppts ut tolkar jag som att det inte finns något av intresse.
Andra tolkningar är givetvis möjliga...

/T
Citera
2009-01-17, 15:10
Medlem
Joe Blows avatar
Det förefaller som att många som skrivit här de senaste dagarna inte haren jävla aning om vad Pentagon är. Därför tycker jag ni skall ta och läsa på lite. En liten inledande orientering är ju alltid

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Pentagon

Vi snackar alltså om USAs försvarshögkvarter. Den som inte tror att denna byggnad saknade kameror kapabla att detektera flygplan av jumbojet-storlek i vilken riktning som helst borde ta sig en funderare till. Och detta när man samtidigt sitter och räknar ner minuterna till att ett sedan länge välkänt kapat flygplan skall anlända till Washington och man vet att WTC redan träffats. Men inte sände man upp något plan att möta det. Nej, nej, nej man satt och väntade tillsynes helt paralyserade när man antingen själv kunde bli attackerad eller någon annan valfri byggnad i Washington. Och hur många har blivit förhörda, åtalade och sparkade å helvete för denna synnerligen grava försummelse? Nä, just det. En funderare till kanske?
Citera
2009-01-17, 15:15
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det förefaller som att många som skrivit här de senaste dagarna inte haren jävla aning om vad Pentagon är. Därför tycker jag ni skall ta och läsa på lite. En liten inledande orientering är ju alltid

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Pentagon

Vi snackar alltså om USAs försvarshögkvarter. Den som inte tror att denna byggnad saknade kameror kapabla att detektera flygplan av jumbojet-storlek i vilken riktning som helst borde ta sig en funderare till. Och detta när man samtidigt sitter och räknar ner minuterna till att ett sedan länge välkänt kapat flygplan skall anlända till Washington och man vet att WTC redan träffats. Men inte sände man upp något plan att möta det. Nej, nej, nej man satt och väntade tillsynes helt paralyserade när man antingen själv kunde bli attackerad eller någon annan valfri byggnad i Washington. Och hur många har blivit förhörda, åtalade och sparkade å helvete för denna synnerligen grava försummelse? Nä, just det. En funderare till kanske?

Ok, men berätta gärna varför dom ska ha kameror som detekterar flygplan och enkelt spelar in dessa, då hoten som funnits har varit på marknivå?
Det har inte förekomit flygplanshot mot pentagon.

Hur gick det med bevisen för den övningen som du påstog var identisk?
Citera
2009-01-17, 15:20
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302

Det finns en på Aftonbladet såg jag, det finns säkert ett gäng till utöver den.

Citat:

Dessa bilder visar några kameror som fanns installerade vid kraschen :

http://killtown.911review.org/images/flight77/video/pent-cams-911.jpg

http://killtown.911review.org/images/flight77/video/new-cam.jpg

http://killtown.911review.org/images/flight77/video/cam-impact.jpg
Senast redigerad av miloudot 2009-01-17 kl. 15:25. Anledning: Stavfel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in