2008-10-29, 20:00
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Okej, jag nappar. Vilka skulle ingå i en sådan utredning. Vilka kriterier skulle gälla? Var specifik nu eftersom det är du som vill ha den här utredningen.

Detta har jag för mig diskuterats, men det är helt upp till det amerikanska folket att välja vilka de anser trovärdiga. NIST dög inte.. De andra behöver vi inte ens nämna.
Citera
2008-10-29, 20:07
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fahrenheit451
Det är bara "debunkare" som tror på att saker händer av en slump och att regeringar är dumma fån som bara står och tittar på när saker och ting händer.

Menar du alltså att alla stora händelser måste ha en bakomliggande orsak? ALLA?

hur tänker du då?
Citera
2008-10-29, 20:07
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Detta har jag för mig diskuterats, men det är helt upp till det amerikanska folket att välja vilka de anser trovärdiga. NIST dög inte.. De andra behöver vi inte ens nämna.

Men nu frågar jag dig.
Citera
2008-10-29, 20:09
Medlem
Pads avatar
Citat:
Det är inte upp till "truthers" eller mig att bevisa någonting. Regeringar och makt ska rätta sig efter folket och inte tvärtom och är opinionen så pass stark och att de kräver en ny utredning så ska de också ha det.

Fast ni har ju inte ens lyckats specificera vad som var fel med de förra utredningarna (jodå, pluralis).
Citera
2008-10-29, 20:10
Medlem
Pads avatar
Citat:

Varför skulle inte NIST duga?

Peka ut några konkreta saker som de haft fel om.
Citera
2008-10-29, 20:38
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Varför skulle inte NIST duga?

Peka ut några konkreta saker som de haft fel om.

Vad har det med saken att göra. Folk tror dem inte och det grundar de säkerligen ur ett annat perspektiv än vad du har. För det första erkänner de att deras regim är korrupt och i stort sett fascistisk, har du kommit dit ännu?
USAs folk och en stor del väldens folk kräver det och det blir inte mindra för att de nekar dem en ny utredning.
Citera
2008-10-29, 20:43
Medlem
Fahrenheit451s avatar
NIST kan väl svara på varför detta erkända misslyckande ledde till befodringar hos inblandade i NORAD mm. Finner ingen logik att befodra folk som misslyckas så kapitalt med att förhindra att detta skulle ske.
Citera
2008-10-29, 20:45
Medlem
Pads avatar
Citat:
NIST kan väl svara på varför detta erkända misslyckande ledde till befodringar hos inblandade i NORAD mm. Finner ingen logik att befodra folk som misslyckas så kapitalt med att förhindra att detta skulle ske.

På vilket sätt skulle det vara NIST:s uppdrag? Vet du alls vad de hade för uppgift eller sitter du bara och hittar på under tiden du skriver inlägg?
Citera
2008-10-29, 20:47
Medlem
Pads avatar
Citat:
Vad har det med saken att göra. Folk tror dem inte och det grundar de säkerligen ur ett annat perspektiv än vad du har. För det första erkänner de att deras regim är korrupt och i stort sett fascistisk, har du kommit dit ännu?
USAs folk och en stor del väldens folk kräver det och det blir inte mindra för att de nekar dem en ny utredning.

Vänta lite nu... Menar du på fullt allvar att det saknar betydelse om man kan peka ut fel i den gamla utredningen? På riktigt? Hur skall du i så fall kunna garantera att nästa utredning inte gör samma sak? Och är det inte ett GIGANTISKT slöseri med skattepengar att göra en ny utredning utan att ens identifierat om det var något fel med den förra. Jag kan inte begripa hur era hjärnor fungerar?
Citera
2008-10-29, 20:48
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
På vilket sätt skulle det vara NIST:s uppdrag? Vet du alls vad de hade för uppgift eller sitter du bara och hittar på under tiden du skriver inlägg?

Nope, vill bara ha svar på denna fråga, Finns ingen logik i att befodra klåpare och det vore trevligt om någon kunde gå mig till mötes.
Citera
2008-10-29, 20:49
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Nope, vill bara ha svar på denna fråga, Finns ingen logik i att befodra klåpare och det vore trevligt om någon kunde gå mig till mötes.

Kanske NIST då fick fel uppdrag?
Citera
2008-10-29, 20:51
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Vänta lite nu... Menar du på fullt allvar att det saknar betydelse om man kan peka ut fel i den gamla utredningen? På riktigt? Hur skall du i så fall kunna garantera att nästa utredning inte gör samma sak? Och är det inte ett GIGANTISKT slöseri med skattepengar att göra en ny utredning utan att ens identifierat om det var något fel med den förra. Jag kan inte begripa hur era hjärnor fungerar?

Den officiell första utredning är redan starkt ifrågasatt även av kommissionärer. Slöseri med skattepengar var det dummast jag hört, för att skydda oss mot korruption, fascism och annat skit är inget pris för högt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in