2011-04-05, 17:11
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
Jag har sett delar från Pentagon, de är inte övertygande.
Var är dessa delar fysiskt nu?
De borde väl mappas ihop som alla andra flyhaverier.

Vad är det som inte är övertygande?

Ett flygplan rappoteras flygit in i pentagon. Det ligger flygdelar på gräsmattan.

Nej, bomber som ingen sett är nog troligare då

Nu är jag ingen expert på flygplanshaverier, men lappar man inte ihop dom för att få några ideér om vad som orsakat olyckan och hur planet gick sönder.

Nu visste man redan det. Varför ska man lappa ihop planet enligt dig?
Citera
2011-04-05, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Du har redan fått länkar på delar och material från kraschen.
Så jag frågar IGEN. Har du några fakta på att: "ett eldinferno som metal disintregreras i?"
Detta har DU påstått, kan du belägga denna punkt eller?
Din teori är ju klar, du förstår inte hur det kan komma sig att ett pass överlever denna krasch eftersom du "vet" att all metall från planet är "disintregrerad".
Men om nu det visar sig klart att så inte är fallet så har du bara 2 alternativ.
1. Du är en sann foliehatt och lallar vidare som inget har hänt och att allt som presenteras för dig och som inte stödjer din teori är falsarium.
2. Du tar till dig av fakta som lämnats till dig och kan nu presentera källor och fakta som varifierar din disintregrerade metall.
Lite att titta på också:
http://crazycrashes.files.wordpress.com/2007/12/9-11-plane-crash-twin-towers-new-york-2.jpg
http://theilluminatifiles.com/Images/theilluminatifiles_Imgs/WorldTradeCenter_sml.jpg
Ganska klart att det är massor av material som aldrig antändes.

Det är naturligt att planet inte försvinner spårlöst.
Desintregrationen av planet har jag tagit för given då inget har nått MSM av det som ni visat, som jag aldrig sett förut.
Är iofs ingen flygexpert så jag kan heller inte validera uppgifterna eller bilderna du/ni lämnat
Ser man vilket plan det handlar om på dessa bilder.
Det är fortfarande större procentuell chans att ett pass brinner upp än inte.
Citera
2011-04-05, 19:12
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Problematiken är: Det finns ingenting annat, än just passet som just händelsevis pekar ut en av de utpekade kaparna, som ens på micronivå som klarat sig ur eldinfernot.
Sannolikhetslära applicerat här gör att man måste ställa sig kritisk till uppgiften.

Det här är väl själva definitionen av en "sanningssökares" tillvägagångssätt? Kasta ur sig påstående man varken vill eller orkar bry sig om att kolla upp.

Citat:
Ursprungligen postat av manmanne
De som tror att regering Bush är helt oskyldig, menar de att några från AQ både har planerat och genomfört det hela helt utan amerikansk hjälp och utan order uppifrån?

Skulle AQ vara korkade och inte vara kapabla att planera ett terrorattentat menar du? Är väl deras paradgren om något.. dessutom, hur mycket jönssonliga-gener måste man ha för att ta över ett plan och krascha det i ett hus?

Citat:
Ursprungligen postat av manmanne
Skall motivet vara att de inte gillar hur amerikaner lever sina liv?

AQ har ju öppet visat sitt hat mot USA flertal gånger.. Det handlar ju religion, heligt krig och massa sånt trams. De har ju öppet uppmanat att döda amerikaner och deras allierade, båda civila och militära i alla länder där det är möjligt, man har ju även framfört att USA är självaste satan.. Logiska anledningar? Inte enligt mig, men dessa killar spränger ju sig själv för att få vara med sina 40 oskulder osv så de är nog inte på samma tankespår riktigt..
Citera
2011-04-05, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Vad är det som inte är övertygande?

Ett flygplan rappoteras flygit in i pentagon. Det ligger flygdelar på gräsmattan.

Nej, bomber som ingen sett är nog troligare då

Nu är jag ingen expert på flygplanshaverier, men lappar man inte ihop dom för att få några ideér om vad som orsakat olyckan och hur planet gick sönder.

Nu visste man redan det. Varför ska man lappa ihop planet enligt dig?

Det låg väldigt lite flygdelar på gräsmattan.
Motorn som framhålls känns inte en Rolls Royceanställd vid. Har inte länken.
Nog är det standard att haverikommission tillsätts?
Citera
2011-04-05, 19:20
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Det är fortfarande större procentuell chans att ett pass brinner upp än inte.

Hur stora är respektive sannolikhet menar du? Oavsett om den är stor eller liten har du fått svart på vitt att saker uppenbarligen klarade sig trots att "Det finns ingenting annat, än just passet som just händelsevis pekar ut en av de utpekade kaparna, som ens på micronivå som klarat sig ur eldinfernot.".
Citera
2011-04-05, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Hur stora är respektive sannolikhet menar du? Oavsett om den är stor eller liten har du fått svart på vitt att saker uppenbarligen klarade sig trots att "Det finns ingenting annat, än just passet som just händelsevis pekar ut en av de utpekade kaparna, som ens på micronivå som klarat sig ur eldinfernot.".

Så länge det inte finns någon haverikommission för respektive plan så finns frågetecken kvar.
Varför finns ingen sådan?
Var är flight data recorder som då borde ha klarat sig?
Citera
2011-04-05, 20:04
Medlem
Citat:
....
...

Så här är det: den Rolls Royce-anställde du antagligen syftar på (John Brown) jobbar i Indianapolis USA.
Den Rolls Royce-fabrik som bygger motorerna till 757 ligger i Derby, England.

Inte så konstigt att JB är obekant med motorn i fråga, eller?

/T
Citera
2011-04-05, 20:15
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Så länge det inte finns någon haverikommission för respektive plan så finns frågetecken kvar.

Syftet med dessa, som du redan fått förklarat, är att ta reda på varför planet störtade. I detta fall råder det inga tvivel om varför planet störtade.
Citera
2011-04-05, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flarn
För att svara på det fetstilta: Nej, motivet till terrorattacker mot amerikanska intressen är säkerligen inte missnöje med hur amerikanerna lever sina liv. Snarare handlar det om missnöje med hur USA lägger sig i andras liv. Främsta exemplet är förstås stödet till Israel, men utöver det så finns det få delar av världen där USA inte har ett finger med i spelet, på gott och ont. Denna maktutövning gentemot andra länder har man dessutom genomfört i trygg förvissning om att man själva var säkra på hemmaplan. Alla krig och alla interventioner skedde på behörigt avstånd från det egna landets befolkning.

Det troligaste motivet till 9/11 var, som jag ser det, att visa amerikanerna att de inte kan lägga sig i andras affärer ostraffat. De är inte längre Untouchables. Vem som från början beordrade attacken och höll i trådarna har jag däremot ingen aning om.

Ja, verkar sunt tänkt. Frågan är om motivet räcker. Med både motiv och misstänkt får man en bättre bild. Tycker det är viktigt att inse att de som utförde det mycket väl kan vara helidioter, men knappast de som ligger bakom. I alla fall inte i meningen att de inte har ett genomtänkt motiv.

Citat:
Ursprungligen postat av Flarn
USA har många fiender, och man kan förstås inte helt utesluta någon sorts false flag-motiv, även om jag tvivlar starkt på det spåret. Men att själva operationen utfördes av en grupp araber tvivlar jag inte på.

Att operationen åtminstone delvis utfördes av araber eller i alla fall människor som var beredda att offra livet är väl helt uppenbart. Resten är det som är intressant i min mening.
Citera
2011-04-05, 21:53
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Det låg väldigt lite flygdelar på gräsmattan.

Säger vem? Vad är "väldigt lite"? Hur mycket borde det vara? Utifrån vilken kunskap?

Citat:

Du får nog gräva fram den. Annars kommer jag utgå från att det är samma felaktiga påstående som inte ens trutherrörelsen själv för fram längre.
Citera
2011-04-05, 21:55
Medlem
Citat:
Första gången jag sett sådana uppgifter. (gäller länk1)
Annars när det gäller personer på andra våningsplan är det inte vidare otänkbart.
Det hjälper inte i den större frågeställningen som gäller själva flygplanens totala utplånande. Speciellt svarta boxarna (som är oranga) och motorerna.

@labbe3001 vad fick du luft ifrån.

Det var plötsligt massor med människor som hatar? familjemedlemmar till omkomna i händelserna som vill ha en ny oberoende utredning. Ganska svårsmält att ni skulle vara mer insatta i frågeställningarna än dem.

Hur kan du ha missat det....? Att man hittade motorer från flygplanen både vid Pentagon, WTC och Shanksville. Bara att knappa in "911 engine found at wtc" på google så finns det både artiklar och bilder som visar detta.

Sen kan du ju se på filmerna att det formligen regnar ner allehanda porösa material vid krascherna, från både planet och tornen, som alltså klarat sig ur detta eldinferno. Papper tidningar kläder inventarier, dokument ja allt möjligt. Så varför skulle inte ett pass kunna överleva? Ja de pass som hittades var ju dessutom rätt tilltufsade. Finns bilder på nätet på dessa pass med, och även andras ID-handlingar hittades.

Sen hittades delar från planen vid Pentagon Shanksville och WTC, så att de skulle ha blivit totalt utplånade är den ren lögn från dig. Men så typiskt idiotiska konspirationstroende foliehattar.

Dr Tinnitus
Citera
2011-04-05, 22:04
Medlem
Citat:
Varför finns ingen sådan?
Var är flight data recorder som då borde ha klarat sig?

Det är ingen mening att ödsla tid o kraft på att slänga käft med Dr Tinnitus, söderb o de andra.
Det skulle vara intressant att se dom möta de anhöriga till offren och att de då, som de gör här inne, idiotförklarar allehanda teorier om insiderjobb, m.m.
Leta hellre trådar som är mera mogna i sina kommentarer.
Det är mitt tips .
Ha det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in