Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Nej jag har inte sagt att han luras. Jag menar bara att jag alltid bedömer materialet själv och inte tror att det är si eller så för att han säger något.
Du däremot tror att allt som sägs av konspirationsteoretiker är lögn, utan undantag. Där har vi skillnaden mellan oss
Du däremot tror att allt som sägs av konspirationsteoretiker är lögn, utan undantag. Där har vi skillnaden mellan oss
Nej, jag tror att det i många fall handlar om folk som är godtrogna, dock inte i det här fallet.
Citat:
Du känner väl till detta redan. Det finns 6 exempel som jag har sett, som är välkända. Finns säkert några fler, om man googlar lite.
http://911research.wtc7.net/wtc/analysis/compare/fires.html
De flesta av dem brann betydligt mer intensivt, över större ytor och under längre tid än någon av WTC-byggnaderna. Ingen av dem kollapsade. Konstigt nog kollapsade alla tre WTC-byggnaderna.
http://911research.wtc7.net/wtc/analysis/compare/fires.html
De flesta av dem brann betydligt mer intensivt, över större ytor och under längre tid än någon av WTC-byggnaderna. Ingen av dem kollapsade. Konstigt nog kollapsade alla tre WTC-byggnaderna.
När jag räknar så får jag din lista till fem byggnader, inte sex (Interstate bank, Meridian, Caracas, New York Plaza och Windsor), varav Madridskrapan är en av dem... och ytterligare två av dem har vi kommenterat ovan... Inte så imponerande tycker jag nog.
Citat:
Om man sen tar en titt på hur de kollapsade, med extremt lite motstånd( inget alls i WTC7 under 2,5 sekunder, fritt fall) och kombinerar det med alla vittnesmål som finns för bomber, så krävs det inget geni för att räkna ut att det inte var planen och bränderna som fick byggnaderna att falla. Sedan finns det ju tonvis med andra bevis.
Fast nu pratar ju de flesta vittnen om smällar och explosioner. Stor skillnad. Dessutom är det även här så att de flesta av vittnena inte hade detaljkunskap om hur bomber av olika slag låter. Jag skulle inte kunna skilja en gasexplosion från sprängdeg exempelvis (och då har jag ändå gjort sprängtjänst i lumpen även om det var ganska länge sen). Med andra ord får man här precis som i fallet med den smälta metallen försöka se vad folk menar och inte bara vad de ordagrant säger.
Det faktum att inga explosioner registrerades på någon seismisk utrustning gör ju att man inte behöver vara något geni för att fatta att det inte smällde några bomber innan kollapsen.
Citat:
Vet inte om du har tittat på brandmännens vittnesmål som jag länkade till, men där har vi väldigt många som nämner bomber och explotioner, runt om tornen precis innan kollapsen. Alldeles för många för att vifta bort det som förvirring. Även vid WTC7, där vi även har Barry Jennings vittnesmål. Han klev till och med över kroppar där inne innan något torn föll.
Jag har kikat på ganska av dessa vittnesmål tidigare. Att folk hörde smällar tycker jag inte är ett dugg märkligt, snarare tvärtom.
Senast redigerad av Pad 2008-11-19 kl. 23:25.
Senast redigerad av Pad 2008-11-19 kl. 23:25.