2007-07-04, 20:50
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Inte alls - jag bara resonerar kring observerbara, bevisade fenom som skall förklaras med fysiska lagar och teorier. Läs mina Estoniaböcker http://heiwaco.tripod.com . Du hittar inte ett enda foliehattargument!

En foliehatt tror pà nàgonting som han hört eller sett och accepterar vilken förklaring som passar honom bäst.

OJ! Kunde du läsa mina inlägg?!? Nej tack är inte det minsta intresserad av dina Estoniaböcker. Men fortsätt gärna driv med oss!!! Det är ganska skoj när man tänker efter! Ganska grovt förlöjligande av din egen sida, men ack så roligt!

P.s. FOLIEHATT!
Citera
2007-07-04, 21:11
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Accelerationen g är konstant.

Mina kunskaper om videoredigering är OT. De uppgifter som andra meddelar om videoredigering och som jag vidarebefordrat är T. Och som sagt - Socialworker gör ett bra jobb. Allt visar att han gör ett ärligt jobb och ställer riktiga fràgor.

Men hur vet du att det han gör är ett bra jobb, om du inte har kunskaper inom området?
Citera
2007-07-04, 21:23
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Men hur vet du att det han gör är ett bra jobb, om du inte har kunskaper inom området?

Eller kunskaper om vilka kunskaper och källor "Socialworker" har...
Citera
2007-07-04, 21:43
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:

Mina kunskaper om videoredigering är OT. De uppgifter som andra meddelar om videoredigering och som jag vidarebefordrat är T. Och som sagt - Socialworker gör ett bra jobb. Allt visar att han gör ett ärligt jobb och ställer riktiga fràgor.
Vet vi om socialworker skelar eller inte? Efter vad jag förstår är det jävligt avgörande för trovärdigheten? Och om du inte vet om socialworker skelar eller inte, hur kan du då bedöma hans trovärdighet?
Citera
2007-07-04, 21:43
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Inte alls, bevisade slutsatser baseras pà riktiga fakta, de mest rimliga hypoteserna pà de uppgifter som verkar tillförlitligast och passar in i mönstret.

Tror gör man i kyrkan och pà jultomten.

Slutsater baserade på riktig fakta?
Jo men precis, speciellt när man undviker fakta och istället diktar till historier.
Hur var det nu med flygplansdelarna som låg på gräset utanför pentagon , när och hur kom dom dit.
Det var ju enligt dig inte ett flygplan som smällde in i pentagon.
Och hur kom passagerarnas dna dit om det inte ens var rätt plan som smällde in i pentagon?

Baserat på fakta, ja man börjar ju undra hur saker och ting står till..

Citat:
??? Jag har ju just postat Pentacon-länken. Vad är det för fel pà den? Fyra vittnen som motsäger 9/11 Commission. De verkar tillförlitliga.

4 vittnen av hur många?
Det fanns säkert något vittne som påstog att JFK begick självmord, behöver inte vara mer rätt för den delen.
Citera
2007-07-04, 21:46
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
4 vittnen av hur många?

Varav antal som såg planet fortsätta över Pentagon: 0
Och varav minst ett hävdar att planet träffade Pentagon.

Det finns ju skäl till att Lyte och Merc tillsammans med Dr. Wood tillhör den förhållandevis lilla skara inte ens truthersarna vill ta i med tång.

/S
Citera
2007-07-04, 21:53
Medlem
Citat:
Alla torndelar - bärande pelare, golvbalkar, mm - under det skadade vàningsplanet är intakta och borde klara vikten ovanpà (som inte har ändrats). Det finns ingen anledning att intakt stàl/betongstruktur under ett skadat omràde ovanpà plötsligt - sprängs i luften!

Även om vikten inte ändras under kollapsen så kommer belastningen på underliggande delar av konstruktionen att variera kraftigt. Antag att man får en snabb kollaps av två våningar eller cirka fem meter. Om kollapsen ska kunna hejdas så måste den fallande huskroppen kunna bromsas upp på en sträcka som gör att den tillåtna säkerhetsmarginalen mot knäckning inte överskrids. Ett fall på fem meter borde kräva en meters inbromsningssträcka om man antar att säkerhetsfaktorn gentemot tyngden ovanifrån är i storleksordningen 4 till 5.

Men samtidigt är byggnaden inte tillräckligt fjädrande för att medge denna deformation utan att en ny knäckningsfas inleds, man får därmed ett fortskridande ras.

Jag är väl medveten om att man inte kan räkna så här förenklat på denna typ av problem och att kollapsen inledningsvis kan ha varit mer långsam till sin natur. Men samtidigt finns det fler ogynnsamma faktorer som man måste ta hänsyn till vid en mer fullständig beräkning. Sammantaget bör det dock framstå som rimligt att byggnaden kollapsar fullständigt, om så inte vore fallet så borde byggnaden även vara fullständigt omöjlig att spränga.
Citera
2007-07-04, 21:57
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
??? Jag har ju just postat Pentacon-länken. Vad är det för fel pà den? Fyra vittnen som motsäger 9/11 Commission. De verkar tillförlitliga.

Och frågan va hur många som sett planet flyga ÖVER pentagon.

Citat:
Inte alls, bevisade slutsatser baseras pà riktiga fakta, de mest rimliga hypoteserna pà de uppgifter som verkar tillförlitligast och passar in i mönstret.
Därmed kan vi konstatera att planet inte flög ÖVER pentagon.

*Det finns inga riktiga fakta som pekar på att planet flög ÖVER pentagon.
*Absolut INTE den mest rimliga teorin.
*Passar absolut inte bäst in i mönstret.
= Bevisat. Planet flög INTE över pentagon.
Citera
2007-07-04, 22:04
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:

Klart som fa* att det är OT.
Du postar.
Citat:
Det finns flera filmer av WTC2 kraschen men dessa visar olika plan, en helt osannolik inträngning genom söderväggen, en märklig utfart genom norrväggen och ett eldsklot som inte verkar sant, dvs det rör sig om trickfilm (enligt min mening).
Där du klart redogör för att det är trickfilmat. Då vill jag veta. Vad kan du om videoredigering som gör att du kan avgöra vad som är trickfilmat.

Vet du vilken tid det tar att göra dessa saker digitalt?
Citera
2007-07-04, 22:25
Bannlyst
Oj sà mycket fràgor. Vilket intresse! Men allt OT.

Pentacon diskuterar olika saker innan Pentagon exploderar. Planets kurs/höjd/fart = stämmer inte alls med 9/11 Commissions uppgifter. Utan verkar vara mera àt NTSB:s FDR-analys hàll. Planet flyger norr om bensinstationen. Det säger fyra personer. Verkar tillförlitliga. De var där när planet flög förbi. Övervakningsvideos visar det.

Och kan dà planet inte kapa lyktstolpar, mm. Sà hur kapades lyktstolparna? 9/11 Commission pàstàr att AA77 gjorde det - men det finns ju inga bevis. Analys av lyktstolparna? Finns ej.

Massor av videokameror filmar Pentagon fràn hotell, motorvägar, olika byggnader. FBI lägger beslag pà alla filmer som kan visa att ett plan verkligen flyger in i Pentagon ... och visar dem inte! Märkligt. Varför?

FBI har inte lyckats presentera en enda del av AA77 som pàstàs hittats i Pentagon. Allt brann upp. En FDR sägs ha hittats. Den brann inte upp. Var finns dokumentationen? Saknas. DNA av alla personer ombord pà AA77 sägs ha hittats inne i Pentagon. Dokumentation som kan verifieras? Saknas. Vi skall bara tror, tro, tro pà allt som FBI meddelar. Men litet riktiga bevis kan väl FBI meddela? Det är väl deras uppgift?
Citera
2007-07-04, 22:41
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Oj sà mycket fràgor. Vilket intresse! Men allt OT.

Pentacon diskuterar olika saker innan Pentagon exploderar. Planets kurs/höjd/fart = stämmer inte alls med 9/11 Commissions uppgifter. Utan verkar vara mera àt NTSB:s FDR-analys hàll. Planet flyger norr om bensinstationen. Det säger fyra personer. Verkar tillförlitliga. De var där när planet flög förbi. Övervakningsvideos visar det.
mmm dom var där, likadant med andra vittnen som hävdar annat.
Anledningen till att du tror på dessa vittnen är för att du desperat letar efter fel och griper varje halmstrå som finns.
Citat:
Och kan dà planet inte kapa lyktstolpar, mm. Sà hur kapades lyktstolparna? 9/11 Commission pàstàr att AA77 gjorde det - men det finns ju inga bevis. Analys av lyktstolparna? Finns ej.
Berätta gärna hur lyktstolparna kapades, var det CIA som högg ner dom och slängde dom lite på måfå?

Citat:
Massor av videokameror filmar Pentagon fràn hotell, motorvägar, olika byggnader. FBI lägger beslag pà alla filmer som kan visa att ett plan verkligen flyger in i Pentagon ... och visar dem inte! Märkligt. Varför?
Nej faktiskt inte, det är faktiskt ett brott som är begånget, allt i en brottsutredning är inte tilllgängligt för alla amatör forskare som tror dom kommit på något stort.
Citat:
FBI har inte lyckats presentera en enda del av AA77 som pàstàs hittats i Pentagon. Allt brann upp. En FDR sägs ha hittats. Den brann inte upp. Var finns dokumentationen? Saknas. DNA av alla personer ombord pà AA77 sägs ha hittats inne i Pentagon. Dokumentation som kan verifieras? Saknas. Vi skall bara tror, tro, tro pà allt som FBI meddelar. Men litet riktiga bevis kan väl FBI meddela? Det är väl deras uppgift?
som sagt var, varför ska FBI bevisa detta, sen när är saker i en brottsutredning fritt för allmänheten?
men självklart FBI ska ha öppet hus där dom visar alla sakerna och berättar i detalj om dom
Citera
2007-07-04, 22:58
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Pentacon diskuterar olika saker innan Pentagon exploderar. Planets kurs/höjd/fart = stämmer inte alls med 9/11 Commissions uppgifter. Utan verkar vara mera àt NTSB:s FDR-analys hàll.

Och återigen, NTSBs FDR-analys stödjer inte "North of Citgo"-teorin.

Citat:
Övervakningsvideos visar det.

Vilka övervakningsvideos visar att planet flyger norr om Citgo-stationen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in