Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Färgtonen kommer att påverkas av renheten. Om det blev kontaminerat på det sätt som du beskriver nedan. Självklart.
Check, då var det avklarat
Citat:
Så din teori är att aluminiumet sög åt sig dessa saker,
Sög åt sig saker? Nej, mest blandades, om exempelvis en kontorsstol brinner upp/smälter av värmen så kommer de olika material som en gång i tiden utgjorde stolen att samlas i en hög/pöl nedanför. Det behövs inga magiska sugkrafter för en sådan sak.
Citat:
fick en gul färg, stelnade aldrig på vägen och drog sig ut mot hörnet av tornet och trots att det inte under den tiden var i kontakt med några lågor, fortsatte vara gult och rann ut där?
Jag skrev aldrig att den inte var i kontakt med lågor, bara att den inte behövde vara det för att smälta. Det räcker nog gott och väl med den värmestrålning som alstras i en vanlig kontorsbrand. Att smält material med hjälp va gravitationen rinner i en sådan miljö finner jag inte helle anmärkningsvärt. Och varför skulle det stelna eller ändra färg om milojön det vistas i är varmt?
Citat:
Precis efter detta rasade tornet. Det andra aluminiumet tog sig genom hela raset, utan att stelna på vägen och utan att skingras. Sedan bildar detta aluminium stora pölar och ser ut som om man kommer till ett stålverk, där det rinner ner i dessa pölar, när man dagar efter gräver i rasmassorna. Ok
Vad får dig att tro att det vill skingras?
Citat:
Ingen aning, har knappt sett någon av dessa. En blandning är det nog, men frågan är av vad. Stål gissar jag på. Borde inte det vara lätt att undersöka? Eller har de skeppats iväg med allt annat bevismaterial?
Hittar inga bilder för tillfället, men tänk dig klumpar av samlat slagg och allsköns rester med lite armeringsjärn som sticker ut här och var. Skall se om jag kan hitta bilder senare, men just nu går jag bet. Sorry.
Under mitt letande så hittade jag dock den här sidan som tar upp många av de saker du är inne på om färgen på metallen som rinner ut. Det verkar återigen som om er hjälteprofessor inte haft full koll på färgtemperaturen på de bilder han själv använt i sin rapport.
http://www.debunking911.com/moltensteel.htm
Citat:
Han säger att han inte känner till några vittnen som nämnt smält stål, trots att det finns fyra stycken som säger det i en video. Intressant är också att han inte säger något om att det skulle vara aluminium istället. Borde inte NIST veta det om du vet det?
Vet? Var har jag sagt att jag vet? Du frågade om vad min åsikt var om det smälta stålet, och jag gav dig den baserad på de uppgifter som finns.
Här är för övrigt min teori att NIST till skillnad från dig faktiskt inte tolkar alla vittnesmål bokstavligen, särskilt när vittnen beskriver saker som de inte har detaljerad fackkunskap om. Jag skulle säker också ha beskrivit det som "smält stål", men det tror jag ju att jag redan nämnt. Sidan jag länkade till ovan har andra bilder som definitivt ser ut som om de skulle kunna vara smält stål, men de är inte det.
Det vore också roligt att höra dessa vittnens kompletta berättelser och inte bara de korta stycken som brukar klippas ut i konspirationssammanhang.
Citat:
Det brann nån timma där uppe i tornen, sedan finns det smält stål och hisnande temperaturer 8 veckor efter. Var kommer all värmen ifrån?
Inser du hur mycket energi som frigjordes vid fallet? Bara friktionen av alla bitar som kollapsade och omvandlingen till värme när saker bröts itu måste ha varit enorm.
Om du ställer dig frågan varför det kan vara så varmt 8 veckor eftråt så kan du ju fundera på hur en kolmila funkar.
Citat:
Ser du inte att tornet skingras när det faller? Det stället där det binner sprider sig ju över väldiga ytor(Däribland ditt aluminium/kontorsstolar/plast). Vad återstår? Vad skapar hettan som är kvar i 8 veckor?
Jag hade blivit mer förvånad om det INTE hade gått sönder. Det var ett varmt ställe som dessutom utsattes för enorma krafter av destruktiv karaktär. Hur tycker du att det borde sett ut, du som ser det som något mystiskt?
Citat:
Kan du förklara vad som är fel med NASA-bilderna, så är det lättare för mig att förstå.
Jag vill minnas att jag inte var den som tog upp dem eller såg något problem med att det var varmt, så det är nog bättre att du lägger fram ditt case baserat på bilderna om du nu tycker att du har ett.