2008-11-18, 01:04
Medlem
Adeptuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plast_i_gräset
Bump!

Väntar fortfarande på svar om varför en eventuell pöl av stål skulle bevisa att bomber placerats innuti WTC.

Man skulle alltså ha använt så pass mycket thermite att det blev en sjö av flytande stål? Har jag fattat rätt?
...Och isf. Har någon räknat på hur mycket thermite som skulle behövas för att åstakomma något sådant?

Angående mängden thermite som skulle behövas: OM usa's regering nu skulle ha stått bakom dådet, då tror jag inte att det skulle vara så svårt att få tag på stora mängder Thermite. För pengar är ju nått dom har gott av.

Och om man nu ska genomföra något så drastiskt, då vill man ju göra det ordentligt?
Citera
2008-11-18, 01:31
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adeptus
Angående mängden thermite som skulle behövas: OM usa's regering nu skulle ha stått bakom dådet, då tror jag inte att det skulle vara så svårt att få tag på stora mängder Thermite. För pengar är ju nått dom har gott av.

Och om man nu ska genomföra något så drastiskt, då vill man ju göra det ordentligt?

Absolut. Det är ingen som ifrågasatt ekonomin bakom, bara

- hur det apterades utan att någon märkt det
- hur sprängämnena kunde överleva bränderna
- varför det inte syns några detonationer innan kollapsen
- varför det inte hörs något innan kollapsen
- hur de bar sig åt för att thermite skulle skära horisontellt
- varför inga rester hittats i rasmassorna

Ja, kort och gott praktiska saker. Hitills är det ingen som vågat sig på några tänkbara beskrivningar.
Citera
2008-11-18, 01:37
Medlem
Ursprungligen postat av Pad
Citat:
Jag ser att du glömde första frågan så jag tar den igen. Kommer färgtonen på metallen att påverkas av renheten av densamma eller är smält aluminium alltid konstant i sin färgton? Det är en rätt väsentlig fråga om vi skall komma vidare med dina påståenden.

Färgtonen kommer att påverkas av renheten. Om det blev kontaminerat på det sätt som du beskriver nedan. Självklart.

Citat:
För övrigt känner jag att det var ett ganska humoristiskt svar. SJÄLVKLART blev det kontaminerat. Jisses, det var en kontorsbrand. Plast, trä, aluminium, isolering, kontorsstolar och allsköns bråte brann på samma ställe, hur i hela fridens namn skulle just aluminiumet lyckas hålla sig separerat från resten av geggan?

Så din teori är att aluminiumet sög åt sig dessa saker, fick en gul färg, stelnade aldrig på vägen och drog sig ut mot hörnet av tornet och trots att det inte under den tiden var i kontakt med några lågor, fortsatte vara gult och rann ut där? Precis efter detta rasade tornet. Det andra aluminiumet tog sig genom hela raset, utan att stelna på vägen och utan att skingras. Sedan bildar detta aluminium stora pölar och ser ut som om man kommer till ett stålverk, där det rinner ner i dessa pölar, när man dagar efter gräver i rasmassorna. Ok

Citat:
Om du tittar på de "meteoriter" som hittades i rasmassorna, ser de ut att bestå av ett eller flera material? Verkar det rimligt när man tittar på dem att säga "Oj, vilken smältdegel av en massa olika prylar" tycker du?

Ingen aning, har knappt sett någon av dessa. En blandning är det nog, men frågan är av vad. Stål gissar jag på. Borde inte det vara lätt att undersöka? Eller har de skeppats iväg med allt annat bevismaterial?

Citat:
De nekar till smält stål. Det är en intressant, talande och lite ohederlig hoppsalek ni använder när ni lite som det passar er ibland pratar om metall och ibland pratar om stål. Dessutom ser jag att några av just de bilder med fel färgtemperatur jag nämnde tidigare minsann var med i den där videosnutten... Inget som bättrar på trovärdigheten direkt.

Han säger att han inte känner till några vittnen som nämnt smält stål, trots att det finns fyra stycken som säger det i en video. Intressant är också att han inte säger något om att det skulle vara aluminium istället. Borde inte NIST veta det om du vet det?

Det brann nån timma där uppe i tornen, sedan finns det smält stål och hisnande temperaturer 8 veckor efter. Var kommer all värmen ifrån? Ser du inte att tornet skingras när det faller? Det stället där det binner sprider sig ju över väldiga ytor(Däribland ditt aluminium/kontorsstolar/plast). Vad återstår? Vad skapar hettan som är kvar i 8 veckor?

Kan du förklara vad som är fel med NASA-bilderna, så är det lättare för mig att förstå.
Senast redigerad av Lienno 2008-11-18 kl. 01:47.
Citera
2008-11-18, 01:46
Medlem
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Citat:
Jag noterar att du fortfarande inte besvarat min fråga om vilka personer som uttalade sig om smält stål:
1. Personer med kunskaper i metallurgi.
2. Brandmän och räddningspersonal som desperat försökte hitta livstecken från eventuella överlevande .

Du är inte dummare än att du vet svaret och jag förstår att du undviker det. Det tar liksom bort mycket av vad du försöker bevisa.

? Jag har väl redan sagt vilka det var. Brandmän och räddningspersonal. Vad är det för frågor?
Vad har de fel i för att de är brandmän och räddningsarbetare?
Omfattningen av det smälta stålet/metallen?
Att det var som att komma till ett stålverk?
Färgen?
Vad det var för metall?
Alla fyra höll med om smält stål. Ingen sa metall. Varför de sa smält stål, vet jag inte. Kanske för att det är helt orimligt att det skulle finnas smält aluminium i sådana mängder, efter att det(i den mån det funnits något) skingrats i raset.
Citera
2008-11-18, 02:04
Medlem
Jag såg att jag postat en länk som var felaktig angående explotionsvittnena. Denna sammanställning är väldigt viktig i hela 9/11-debatten. Jag ber er att titta på denna. Det är ingen truther-manipulation utan bara en sammanställning av vittnen. Det är massor som pratar om bomber, explotioner som gick runt om tornet innan det föll. Dessa är inte de vanligaste vittnesmåleni trutherfilmerna, de kommer ifrån brandmännen. De släpptes först efter en stämmning. Titta på den, som sagt är den jätteviktig. Hoppas denna länken funkar.

http://www.dailymotion.com/video/x1dgle_911-firemen-describe-wtc-explosions_news
Citera
2008-11-18, 02:47
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Färgtonen kommer att påverkas av renheten. Om det blev kontaminerat på det sätt som du beskriver nedan. Självklart.

Check, då var det avklarat

Citat:
Så din teori är att aluminiumet sög åt sig dessa saker,

Sög åt sig saker? Nej, mest blandades, om exempelvis en kontorsstol brinner upp/smälter av värmen så kommer de olika material som en gång i tiden utgjorde stolen att samlas i en hög/pöl nedanför. Det behövs inga magiska sugkrafter för en sådan sak.

Citat:
fick en gul färg, stelnade aldrig på vägen och drog sig ut mot hörnet av tornet och trots att det inte under den tiden var i kontakt med några lågor, fortsatte vara gult och rann ut där?

Jag skrev aldrig att den inte var i kontakt med lågor, bara att den inte behövde vara det för att smälta. Det räcker nog gott och väl med den värmestrålning som alstras i en vanlig kontorsbrand. Att smält material med hjälp va gravitationen rinner i en sådan miljö finner jag inte helle anmärkningsvärt. Och varför skulle det stelna eller ändra färg om milojön det vistas i är varmt?

Citat:
Precis efter detta rasade tornet. Det andra aluminiumet tog sig genom hela raset, utan att stelna på vägen och utan att skingras. Sedan bildar detta aluminium stora pölar och ser ut som om man kommer till ett stålverk, där det rinner ner i dessa pölar, när man dagar efter gräver i rasmassorna. Ok

Vad får dig att tro att det vill skingras?

Citat:
Ingen aning, har knappt sett någon av dessa. En blandning är det nog, men frågan är av vad. Stål gissar jag på. Borde inte det vara lätt att undersöka? Eller har de skeppats iväg med allt annat bevismaterial?

Hittar inga bilder för tillfället, men tänk dig klumpar av samlat slagg och allsköns rester med lite armeringsjärn som sticker ut här och var. Skall se om jag kan hitta bilder senare, men just nu går jag bet. Sorry.

Under mitt letande så hittade jag dock den här sidan som tar upp många av de saker du är inne på om färgen på metallen som rinner ut. Det verkar återigen som om er hjälteprofessor inte haft full koll på färgtemperaturen på de bilder han själv använt i sin rapport.

http://www.debunking911.com/moltensteel.htm

Citat:
Han säger att han inte känner till några vittnen som nämnt smält stål, trots att det finns fyra stycken som säger det i en video. Intressant är också att han inte säger något om att det skulle vara aluminium istället. Borde inte NIST veta det om du vet det?

Vet? Var har jag sagt att jag vet? Du frågade om vad min åsikt var om det smälta stålet, och jag gav dig den baserad på de uppgifter som finns.

Här är för övrigt min teori att NIST till skillnad från dig faktiskt inte tolkar alla vittnesmål bokstavligen, särskilt när vittnen beskriver saker som de inte har detaljerad fackkunskap om. Jag skulle säker också ha beskrivit det som "smält stål", men det tror jag ju att jag redan nämnt. Sidan jag länkade till ovan har andra bilder som definitivt ser ut som om de skulle kunna vara smält stål, men de är inte det.

Det vore också roligt att höra dessa vittnens kompletta berättelser och inte bara de korta stycken som brukar klippas ut i konspirationssammanhang.

Citat:
Det brann nån timma där uppe i tornen, sedan finns det smält stål och hisnande temperaturer 8 veckor efter. Var kommer all värmen ifrån?

Inser du hur mycket energi som frigjordes vid fallet? Bara friktionen av alla bitar som kollapsade och omvandlingen till värme när saker bröts itu måste ha varit enorm.

Om du ställer dig frågan varför det kan vara så varmt 8 veckor eftråt så kan du ju fundera på hur en kolmila funkar.

Citat:
Ser du inte att tornet skingras när det faller? Det stället där det binner sprider sig ju över väldiga ytor(Däribland ditt aluminium/kontorsstolar/plast). Vad återstår? Vad skapar hettan som är kvar i 8 veckor?

Jag hade blivit mer förvånad om det INTE hade gått sönder. Det var ett varmt ställe som dessutom utsattes för enorma krafter av destruktiv karaktär. Hur tycker du att det borde sett ut, du som ser det som något mystiskt?

Citat:
Kan du förklara vad som är fel med NASA-bilderna, så är det lättare för mig att förstå.

Jag vill minnas att jag inte var den som tog upp dem eller såg något problem med att det var varmt, så det är nog bättre att du lägger fram ditt case baserat på bilderna om du nu tycker att du har ett.
Citera
2008-11-18, 22:40
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Det brann nån timma där uppe i tornen, sedan finns det smält stål och hisnande temperaturer 8 veckor efter. Var kommer all värmen ifrån?

Om det fanns bomber/thermite.
Hur förklarar det värmen 8 veckor efter?
Citera
2008-11-18, 23:41
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Absolut. Det är ingen som ifrågasatt ekonomin bakom, bara

- hur det apterades utan att någon märkt det
- hur sprängämnena kunde överleva bränderna
- varför det inte syns några detonationer innan kollapsen
- varför det inte hörs något innan kollapsen
- hur de bar sig åt för att thermite skulle skära horisontellt
- varför inga rester hittats i rasmassorna

Ja, kort och gott praktiska saker. Hitills är det ingen som vågat sig på några tänkbara beskrivningar.

-varför man använde sig av en teknik som aldrig tidigare används (och inte senare heller för den delen) vid rivning av byggnader, istället för att använda beprövad och väl fungerande teknik (sprängdeg)
Citera
2008-11-19, 00:32
Medlem
Citat:
Om det fanns bomber/thermite.
Hur förklarar det värmen 8 veckor efter?

Thermite får upp stålet i mycket högre temperaturer, kan vara en förklaring
Citera
2008-11-19, 00:40
Medlem
Pads avatar
Citat:
Thermite får upp stålet i mycket högre temperaturer, kan vara en förklaring

Då kommer ju automagiskt följdfrågan hur mycket thermite det egentligen skulle behövas... Jag menar, thermite äter sig ju igenom metall förhållandevis "kliniskt" (jo, jag vet att man inte skall stå i närheten, jag har sett hur det ser ut) med små precisionsarbeten. Det måste ha varit en väldig massa balkar som var apterade med den här nya horisontellt skärande thermiten för att det skall kunna vara en förklaring som gör skillnad i ett sådant resonemang... Och jag vill ju också minnas att det fär är en fråga vi ställt men dessvärre aldrig fått något bra svar på, alltså någon slags beräknad åtgång.
Senast redigerad av Pad 2008-11-19 kl. 00:43.
Citera
2008-11-19, 00:41
Medlem
Har ni någon förklaring till explotionerna som så tydligt syns i denna video vid ca 28:10?

http://video.google.com/videosearch?q=blueprint+for+truth&emb=0&aq=f&aq=f#
Citera
2008-11-19, 00:48
Medlem
Pads avatar
Citat:
Har ni någon förklaring till explotionerna som så tydligt syns i denna video vid ca 28:10?

http://video.google.com/videosearch?q=blueprint+for+truth&emb=0&aq=f&aq=f#

Nästa isflak? Du lämnade några andra ämnen ganska abrupt med obesvarade frågor... Var det medvetet eller glömde du bara bort dig?

En fråga behöver du förresten inte svara på, den om ni kunde prestera något substansiellt själva eller om ni bara sitter och onanerar till Richard Gage. Jag känner att jag fått ett heltäckande svar på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in