Citat:
Ursprungligen postat av Fahrenheit451
Fast det kanske är ett vanligt fenomen här, att angripa och inte ta till sig av information? Allt för att behålla sin bild av verkligheten vid liv, kanske?
Bara i laget med de blanka mössorna på huvudet. Det kan vi visa hur många exempel som helst på.
Lite kul att du testar det argumentet när folk förtvivlat försöker få dig att faktiskt lägga fram någon slags konkreta belägg för det du påstår.
Citat:
Det här är information som jag anser viktig och har ingen större lust att hamna i den dualistsiska systemfällan rätt/fel, ond/god osv. Ta information och gör något med den istället. Tänka lite, är ett bra förslag.
Så, om jag tolkat dig rätt... Du har hittat en källa som påstår att Bushregimen gått in och manipulerat eller beställt manipluerade resultat av forskning och därför så skall man inte lita på en utredning som gjorts av tusentals experter? För att de MÖJLIGTVIS skulle kunna ha band till denna Bushregim? Det var nog faktiskt det mest patetiska försök till kollektiv avfärdan utan att behöva bemöta det som står i rapporterna jag någonsin sett.
Men som andra nämnt, kul att du tycker att det är dåligt för förtroendekapitalkontot om man blir påkommen med att ljuga... (och det inkluderar absolut Bush och hans polare, jag tar allt de säger med rejäla skopor salt, WMD i Irak torde vara det grövsta exemplet) men hur tycker du själv att samma resonemang applicerat på just LC-tomtarna eller Alex Jones skulle bli? De har som sagt blivit avslöjade med både lögner och usel källgranskning jag vet inte hur många gånger.
Avslutningsvis, skall du kunna avfärda NIST så får du nog lägga fram lite hårda bevis, antingen på att de gjort fel (bifoga gärna kalkyler) eller att de blivit köpta (bifoga gärna bevis för den saken, att bara antyda att de kanske är polare med Bush tar dig inte långt i den riktiga världen).