2007-07-03, 22:49
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Men SLOB - har du inte fattat det än? Alla media och amatörfilmer som visar ett plan som kraschar i WTC2/WTC S är manipulerade, helt falska eller redigerade i efterhand.
Skall man fixa en ordentlig konspiration, dvs lura foliehattar som du, gäller det att göra det ordentligt. Gärna med falska vittnen, mm.
Du har fortfarande inte kommenterat frågorna om hur man löst problemet med alla som bör sett planet från marken...
Är dom mutade?
Citera
2007-07-03, 22:50
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Naturligtvis är inte 'everybody's in on it'. Bara de som behövs. Men det är OT. Enligt min enkla mening är alla videos/filmer av olika ursprung som visar ett plan krascha i WTC2 manipulerade och/eller förfalskade. Det är ju inte svàrt att àstadkomma.

Inte så svårt?
Vad har du för erfarenhet av videoredigering?
Citera
2007-07-03, 22:52
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Naturligtvis är inte 'everybody's in on it'. Bara de som behövs. Men det är OT. Enligt min enkla mening är alla videos/filmer av olika ursprung som visar ett plan krascha i WTC2 manipulerade och/eller förfalskade. Det är ju inte svàrt att àstadkomma.
Ja för alternativet innebär att minst ett plan kraschade in i WTC. Självklart är det enklare att gå den korta, lättförklarliga vägen med att hävda att allt var alla holograms moder. Du får ursäkta oss andra som väljer att förlita oss på så svårförklarliga saker som flygbränsle och frigjord energi.

Citat:
Ursprungligen postat av plast_i_gräset
Inte så svårt?
Kom ihåg att Heiwa avfärdade ett vittne för att det skelade. Det handlar inte om vad du kan. Det handlar om vad du tror. Och att utifrån det hitta saker som liknar fakta och ta till sig dem.
Likställ det hela med vargen och grisarna. I det här fallet är vi (de utan skinande huvudbonader) vargen. Foliehattarna representeras av grisen som byggde sitt hus av halm. Skillnaden är dock att den här grisen aldrig blir uppäten utan bygger sin lilla halmkoja om och om igen. Och aldrig lär han sig att bygga huset av tegel.

Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Och det gäller såklart brittiskägda BBC också - som måste varit med på det. Samt om man börjar vidga det, franska Naudet-bröderna.

Flera av kanalerna missade faktiskt plan tvås träff - samtliga kanaler växlade mellan flera olika kamerapositioner. Frågan är varför man i så fall inte la samtliga kanalers manipulerade bildsekvenser i skarvar.

Man kan också undra varför de inte kunde ordna manipulerade bilder av första planets träff (mig veterligen är det bara Naudetfilmen som har det).

/S
Japp, BBC fick filmerna från vad de trodde var en säker källa.
Varför de missade första planets träff? Ja men har inte konspiratörerna missat en massa saker? T ex har ju någon dumjävel editerat in en missil i filmen på ena planet. Hur korkat var inte det? De kan planera världen största konspiration, men sen anlitar de amatörer som skall fixa till bevisen som avslöjar alltihop.
Citera
2007-07-03, 22:56
Avslutad
Citat:

Jag skulle gärna se att du presterar en lista över de som anses vara de som behövde veta.

Om så bara för att var gång jag själv försöker mig på en dylik lista blir den så erbarmligt lång...
Citera
2007-07-03, 22:57
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Bortredigerade i efterhand! Finslipning av orginalen innan de läggs ut pà nätet som 'orginal'. Enkel manipulation. Socialworker har helt rätt - det gäller att kontrollera de direktinspelningar som gjordes av allmänheten.

Du har fortfarande inte läst kommentaren på JREF forumet va?
Citera
2007-07-03, 23:03
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Naturligtvis är inte 'everybody's in on it'. Bara de som behövs.
Aha, naturligtvis, "bara de som behövs" alltså. Och hur? Tja, jag förstår inte varför inte alla använder den Heiwa'ska förklaringsmodellen. Det blir ju så lätt då. Svaret är såklart "på ett sådant sätt att det gick". Presto!
Citera
2007-07-03, 23:04
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
T ex har ju någon dumjävel editerat in en missil i filmen på ena planet. Hur korkat var inte det? De kan planera världen största konspiration, men sen anlitar de amatörer som skall fixa till bevisen som avslöjar alltihop.

Och, fan, de missade att plocka bort den superavslöjande "podden" också... Måste ha varit de litet klantigare hemliga agenterna som fått det uppdraget.
Citera
2007-07-03, 23:07
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plast_i_gräset
Inte så svårt?

Och hanterandet av bildströmmar i direktsändning...

/S
Citera
2007-07-04, 01:13
Medlem
Pads avatar
Jag undrar varför Heiwa inte med en endaste liten mening svarat på frågan om alla tusentals ögonvittnen som SÅG det hända.

Men den frågan kommer väl att behandlas som alla andra där han fått bakläxa, det doftar starkt av ollon om hans ansikte...
Citera
2007-07-04, 08:44
Medlem
portnoys avatar
Jag tror att vi snart kan börja bortse från Heiwas kommande inlägg....
Citera
2007-07-04, 08:56
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Jag tror att vi snart kan börja bortse från Heiwas kommande inlägg....

Heiwa påstår att han är haveriutredare men man blir mörkrädd när man läser vad han skriver här. Hur trovärdiga utredningar presterar han när han tycker att det räcker med att påstå en massa trams utan att behöva bevisa något.

Heiwa ingick du verkligen i estonias haverikommision? I så fall vill jag ha mina skattepengar tillbaka samt att utredningen görs om utan dig.
Citera
2007-07-04, 09:57
Medlem
Citat:
Du menar denna:
http://www.acebaker.com/9-11/PinocchioStudy/Chopper5Velocity.html#_abstract ?

Eller denna: http://www.acebaker.com/9-11/ABPlaneStudy/Chopper5Velocity2.html ?

Rätt bra analyser ...

Nej, verkligen inte!
Det är ren "låtsas-vetenskap"!
Utgångsmaterialet är ju tekniskt usla videofiler (processade i många steg) som övertolkas på ett närmast groteskt sätt.
Det är fullständigt meningslöst att hålla på och "räkna pixlar" på det sätt som görs.

/T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in