2008-11-19, 00:54
Medlem
Angående dina meteoriter, så säger även mannen i den videon att det är smält stål, blandat med annat.

Controlled demolitons president hittade också smält stål under byggnaden. Det var väl han som blev sparkad tillsammans med massa andra, när controlled demolition skulle börja debunka. Kan ha fel
Citera
2008-11-19, 00:57
Medlem
Citat:
En fråga behöver du förresten inte svara på, den om ni kunde prestera något substansiellt själva eller om ni bara sitter och onanerar till Richard Gage. Jag känner att jag fått ett heltäckande svar på den.

Bra nivå på debbaterandet nu.
Citera
2008-11-19, 01:04
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Bra nivå på debbaterandet nu.

Tja, man tröttnar liksom efter ett tag på folk som glatt skuttar vidare till nya ämnen utan att bemöda sig med att städa upp de gamla diskussionerna först. Lite ryggrad kan man väl ändå förvänta sig även av foliehattar, tycker du inte det?

Jag anser nog att jag lagt ner en del tid på att svara ingående på dina frågor och påståenden, och det känns helt uppenbart att du:

A) mest klipp&klistrar bitar ur olika foliehattsmedia du hittar och uppenbarligen fortfarande har någon slags förtroende för trots att de visats ha ungefär hur många fel som helst

B) inte är ett dugg intresserad av att komma framåt utan bara att hoppa vidare till nästa isflak när det du står på håller på att sjunka.
Citera
2008-11-19, 01:18
Medlem
Ursprungligen postat av Pad
Citat:
Vad får dig att tro att det vill skingras?

För att resten av byggnaden skingrades. Vore väldigt konstigt om aluminiumet inte flög åt alla håll också.
Citera
2008-11-19, 01:21
Medlem
Pads avatar
Citat:

För att resten av byggnaden skingrades. Vore väldigt konstigt om aluminiumet inte flög åt alla håll också.

Jag trodde att du pratade om den gulaktiga sörjan som rann ut INNAN kollapsen. Har jag fel? Innan kollapsen så torde väl allt flytande göra samma sak, dvs rinna neråt.

Efter kollapsen torde allt flytande göra samma sak igen, dvs rinna neråt.
Citera
2008-11-19, 01:24
Medlem
Citat:
Jag hade blivit mer förvånad om det INTE hade gått sönder. Det var ett varmt ställe som dessutom utsattes för enorma krafter av destruktiv karaktär. Hur tycker du att det borde sett ut, du som ser det som något mystiskt?

Här talade jag också om spridningen, som också borde innefatta aluminiumet.
Jag tycker att det borde se ut som ett torn som brinner lite, branden avtar, släcks och sedan lagar man byggnaden som man gjort med alla andra, liknande byggnader.

Citat:
Jag vill minnas att jag inte var den som tog upp dem eller såg något problem med att det var varmt, så det är nog bättre att du lägger fram ditt case baserat på bilderna om du nu tycker att du har ett.

Tyckte du skrev att det var någon feltolkning på bilden, eller något sådant, därför jag frågade.

Förresten är det något särskilt du har emot Gage? Är det att han är expert på stålramsbyggnader som gör dig lite irriterad? Eller är det att han har 550 andra experter i ryggen som säger samma sak?
Citera
2008-11-19, 01:25
Medlem
Citat:
Efter kollapsen torde allt flytande göra samma sak igen, dvs rinna neråt.

Och under kollapsen?
Citera
2008-11-19, 01:31
Medlem
Pads avatar
Citat:
Här talade jag också om spridningen, som också borde innefatta aluminiumet.
Jag tycker att det borde se ut som ett torn som brinner lite, branden avtar, släcks och sedan lagar man byggnaden som man gjort med alla andra, liknande byggnader.

Ja, jag frågade ju hur många liknande byggnader du hade som underlag till dina påståenden om att det här skulle varit ett fantastiskt beteende.

Du klipper loss lite vad du vill ur mina inlägg, cherry picking kallas det visst.

Citat:
Tyckte du skrev att det var någon feltolkning på bilden, eller något sådant, därför jag frågade.

Inte vad jag kan minnas.

Citat:
Förresten är det något särskilt du har emot Gage? Är det att han är expert på stålramsbyggnader som gör dig lite irriterad? Eller är det att han har 550 andra experter i ryggen som säger samma sak?

Jag irriterar mig mer på de som blint tror på honom trots att han haft en massa fel än på honom själv. Men helt ärligt, han bygger kartongtorn och försöker antyda att de skulle ha någon slags relevans... Seriöst?

De där 550 andra experterna har vi ju redan pratat om. Det är en brokig skara, jag skulle definitivt inte kalla alla de för experter.

Men EN sak är ju intressant med den lilla videosnutten, där han hävdar att det där är bevis värdigt en domstol... Om han nu är så säker på att det här var en kontrollerad demolering, varför placerar han inte plånboken på samma ställe som han har munnen och faktiskt GÅR till dosmtol då... Så kan vi ju se hur det går. Lätt att snacka, verkar jobbigare att agera. För om JAG var övertygad om att svenska staten hade mördat 3000 av sina egna medborgare och jag satt på bevis som faktiskt kunde avslöja det, då hade du inte hittat mig i en föreläsningssal framför en massa foliehattar. Jag hade gått till domstol.
Citera
2008-11-19, 01:32
Medlem
Pads avatar
Citat:
Och under kollapsen?

Så rasar det givetvis neråt tillsammans med allt annat. What's your point? Såvitt jag vet så är det ingen som rapporterat om några pölar som bildades UNDER kollapsen.
Citera
2008-11-19, 02:29
Medlem
Citat:
Men EN sak är ju intressant med den lilla videosnutten, där han hävdar att det där är bevis värdigt en domstol... Om han nu är så säker på att det här var en kontrollerad demolering, varför placerar han inte plånboken på samma ställe som han har munnen och faktiskt GÅR till dosmtol då... Så kan vi ju se hur det går. Lätt att snacka, verkar jobbigare att agera. För om JAG var övertygad om att svenska staten hade mördat 3000 av sina egna medborgare och jag satt på bevis som faktiskt kunde avslöja det, då hade du inte hittat mig i en föreläsningssal framför en massa foliehattar. Jag hade gått till domstol.

Om man är säker på att det är en konspiration som innefattar amerikanska myndigheter och kanske till och med den amerikanska presidenten så kanske man inte vill slänga sina pengar i sjön genom att låta saken prövas i en köpt domstol?
Citera
2008-11-19, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wo0ozle
Om man är säker på att det är en konspiration som innefattar amerikanska myndigheter och kanske till och med den amerikanska presidenten så kanske man inte vill slänga sina pengar i sjön genom att låta saken prövas i en köpt domstol?

Just det, alla domare i hela USA är köpta. Hur går det ihop med att det endast var ett fåtal personer som kände till "konspirationen"?
Citera
2008-11-19, 10:37
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wo0ozle

Så vad skulle hindra dem från att lämna in materialet till exempelvis FN? Om jag var säker på att Sverige var så uppfuckat att jag inte kunde lita på rättsväsendet så skulle jag langat över det på EU-nivå.

För övrigt tycker även jag att idén att alla domare i USA skulle vara köpta är både löjeväckande och kränkande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in