Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Ursprungligen postat av Pad
Vilken temperatur krävs för att smälta denna typ av aluminium då? Det verkar vara väldigt hett. Tunnan(vilken metall den nu består av) glöder med gul färg.
Det är inte särskilt svårt att få järntunnor att glöda med gulaktig färg. Det har jag sett på vanliga bonniga militärtältskaminer (och även hembyggda kaminer skall det kanske tilläggas).
Citat:
Intressant är att när aluminiumet når stålet som är där nere, återfår det direkt sin vanliga färg. Om vi låtsas att aluminiumet smälter där uppe i tornet(det var där det brann), så rinner det ner på delar som är i en mycket svalare temperatur, så borde det ju rimligen svalna och stelna.
Det beror ju på om det verkligen ÄR så mycket svalare som du beskriver det hela. Värmestrålning och bränder gissar jag förvandlar kontorsbränderna till ett stort varmt ställe. Nu jämför du med ett fall där man häller små mängder rakt ut i friska luften och på kalla objekt. Jag ser inte alls att så skulle behöva vara fallet inuti WTC.
Citat:
Om vi fortsätter med videon där man kan se en gul droppande metall. Jämför gärna färgerna.
Håller du inte med om att den måste vara i direktkontakt med någon låga för att komma upp i den temperaturen?
Nej.
Citat:
Varför finns det aluminium i yttersidan av hörnet där överhuvudtaget? Menar du att det är från planet?
Antingen från planet eller från någon av den zillion grejor på ett vanligt kontor som innehåller aluminium.
Citat:
Som sagt, jämför färgerna.
Det är du som påstår att man kan läsa ut en massa av färgerna, inte jag. Jag är den som påstår att färger bara är relevanta under extremt kontrollerade former då man vet att det är icke kontaminerade saker som smält och en färgkalibrerad fotoutrustning som använts. Jag vill inte låta besk, men det är ju knappast första gången som foliehattar misstolkat bilder med fel färgtemperatur...
Så, bevisbollen är helt och hållet din.
Citat:
Jag vet inte om aluminium blev kontaminerat.
Jag ser att du glömde första frågan så jag tar den igen. Kommer färgtonen på metallen att påverkas av renheten av densamma eller är smält aluminium alltid konstant i sin färgton? Det är en rätt väsentlig fråga om vi skall komma vidare med dina påståenden.
För övrigt känner jag att det var ett ganska humoristiskt svar. SJÄLVKLART blev det kontaminerat. Jisses, det var en kontorsbrand. Plast, trä, aluminium, isolering, kontorsstolar och allsköns bråte brann på samma ställe, hur i hela fridens namn skulle just aluminiumet lyckas hålla sig separerat från resten av geggan?
Om du tittar på de "meteoriter" som hittades i rasmassorna, ser de ut att bestå av ett eller flera material? Verkar det rimligt när man tittar på dem att säga "Oj, vilken smältdegel av en massa olika prylar" tycker du?
Citat:
Jag tror att aluminium inte smälte i någon större utsträckning. Det brann bara däruppe som sagt. När tornet sedan rasade, så tror jag att aluminiumen skringrades och gick tillbaka till den ljusa färgen, ungefär som på bilden du visade.
Varför skulle aluminium helt plötsligt börja bryta mot naturlagarna och vägra smälta? Har du någon bra försklaring på det?
Citat:
Har du något klipp på aluminium som har en gul färg?
Så nu duger inte bilderna? Några av dem visar ju klart en gulaktig färgton. Men om man inte gillar bevisen så kan man ju alltid flytta målstolparna?
Vad tycker du själv om ditt "smätl stål" spår? Vad pekar det på och vilket vikt har det som bevisvärde? Ser du några problem med det rent logiskt? Det är en hel del frågor på vägen som du "glömt" att svara på, varför är det så?
Citat:
Vittnena säger att det var som att komma till ett stålverk, där det rann smält stål (som lava). Varifrån kom all denna aluminium? Hur kunde den forfarande ha kvar en sådan färg och hur kunde den vara så samlad och rinna i olika pölar? Hävdar du att aluminiumen smälte även på de våningar där det inte brann?
Jag sre aboslut inget märkligt med att vittnena säger så. Jag skulle nog själv sagt så om jag sett smält metall. Aluminium lär smälta när rätt temperaturer infinner sig, en del under bränderna i tornen, annat kan mycket väl ha smält i rasmassorna efteråt som ju var varma. Vad är mystsikt med det menar du?
Citat:
Har du någon kommentar på NASAs "värmebilder"
Inte egentligen. Det var varmt, brandmän har rapporterat om liknande fenomen vid andra bränder (dvs att det skulle bli som en kolmila och att väldigt höga temperaturer kan hålla i sig under lång tid. Har du själv någon kommentar? Hur mycket av er älskade thermite/thermate skulle behövas för att uppnå det resultat ni tycker är mystiskt? Kan ni förse oss med någon slags egna tankar eller sitter ni bara och onanerar till Richard Gage?
De nekar till smält stål. Det är en intressant, talande och lite ohederlig hoppsalek ni använder när ni lite som det passar er ibland pratar om metall och ibland pratar om stål. Dessutom ser jag att några av just de bilder med fel färgtemperatur jag nämnde tidigare minsann var med i den där videosnutten... Inget som bättrar på trovärdigheten direkt.
Alltså, du har nu gått som katten kring het gröt och i princip inte lyckats klämma ur dig något alls av egen argumentation, allt har bara varit mer eller mindre diskreta försök att förmedla foliehattssidor och deras agenda. När får vi se något konkret från dig? Du kan ju börja med de frågor du "glömt".