2009-03-11, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Menar du just Final Cut eller Loose Change i allmänhet? Jag tror ingen orkat ge sig på ytterligare en inkarnation av samma film.
Final Cut specifikt, som ju är ganska annorlunda mot de tidigare.
Citera
2009-03-11, 17:21
Medlem
Arthur Dents avatar
Försökte för några sidor sedan diskutera kring en del konstigheter (enligt mig) kring NIST-rapporten då det ofta hänvisas till den här. Det började väl ganska bra men kom snabbt att handla om huruvida jag läst FEMA-rapporten samt om jag kunde redogöra för skillnaden mellan räddningsarbete och utredningsarbete.
Får ju då dra den slutsatsen att ska man diskutera NIST-rapporten ska man först ha läst FEMA:s utredning och dessutom bidra med en liten uppsats om skillnaden mellan räddningsarbete och utredningsarbete. Hur var det nu med isflaken och vilka är det som förväntas hoppa mellan dessa?

Då jag inte är speciellt intresserad av FEMA:s utredning eller av att klargöra skillnader mellan FEMA:s uppgifter lämnar jag de frågeställningarna.
Har istället ett par nya, kaparna tex. Stämmer det att man identifierade samtliga 19 kapare genom DNA? Man skulle alltså ha hittat DNA från samtliga 19 kapare på 4 olika kraschplatser, och som om inte det var otroligt nog hittat DNA på andra ställen som man kunde koppla till identiteter som sedan kunde jämföras med de DNA-prover man funnit på krasch-platserna? Finns det någon bra genomgång om hur detta arbete gick till? Förutsatt då att det verkligen var så det gick till förstås.

Varför är det så att vissa bilder/filmer fortfarande hålls hemliga? Tänker då på bilder från Pentagon tagna vid tiden för attacken och på de bilder tagna innifrån WTC7 som sägs illustrera hur byggnaden kunde kolappsa. Vilka kan anledningarna till detta vara, finns det någon förklaring från myndighetshåll till detta?

Till sist då, postade denna länk i länktråden tidigare men skulle gärna vilja ha lite kommentarer om denna film som påstås visa hur kvällssändningarna inte stämmer överrens med livesändningarna. Livebilderna visar aldrig plan nr två vid WTC medan planet tydligt syns på kvällen. Livebilderna visar klart väder, kvällssändningarna gör det inte. När bilderna visas på kvällen stiger eldbollen hälften så sakta som vid livebilderna. Möjligtvis är denna video redan postad och debunkad, om inte, debunka away!

http://www.disclose.tv/action/viewvideo/17670/9_11_Media_Manipulations/
Citera
2009-03-11, 17:28
Medlem
Jag tror inte att samtliga kapare identifierades via DNA. Flera identifierades väl genom berättelser från planpassagerarna och listor och bilder från incheckningen?

Att få tag i DNA från en person är ju inte särskilt svårt. Kaparna hade alla vistats i USA en tid så antagligen var det bara att åka till deras senast kända vistelseort och ta prover därifrån.
Citera
2009-03-11, 19:05
Medlem
MaxDLs avatar
Grymt intressant video Arthur

Jag hade inte sett dessa skillnader innan.
Om videorna faktiskt stämmer så blir det svårt att bortförklara denna.
Citera
2009-03-11, 19:10
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Varför är det så att vissa bilder/filmer fortfarande hålls hemliga? Tänker då på bilder från Pentagon tagna vid tiden för attacken och på de bilder tagna innifrån WTC7 som sägs illustrera hur byggnaden kunde kolappsa. Vilka kan anledningarna till detta vara, finns det någon förklaring från myndighetshåll till detta?

Ja det var ju en salig röra av filmer. Det största skälet till att många säger att "flera filmer" hålls hemliga är väl en uppgift som kom tidigt att det skulle finnas 80-talet beslagtagna inspelningar. Något som visade sig fel. Sen var det väl ett gäng som var privata, dvs ägdes av privata näringsidkare, där myndigheterna inte hade rätt att släppa dem. Jag tror Citgo och hotellfilmen tillhörde dessa, de kvarhölls väl också under utredningen inför Moussairättegången. Sen var det väl från inpasseringskameran, där bägge filmerna släpptes. Och ytterligare några som släpptes häromveckan. Några har varit del i den pågågende PENTTBOM-utredningen och släpps inte förrän de visat sig ointressanta för utredningen. Det här var lite från top of my head. Är det några speciella filmer du tänkte på? Har du försökt FOIA ut någon?

När det gäller WTC7 är jag osäker - vilka filmer var det? Jag har ingen jättekoll på vad som släppts och inte släppts där.
Senast redigerad av SLOB 2009-03-11 kl. 19:12.
Citera
2009-03-11, 19:11
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Jag tror inte att samtliga kapare identifierades via DNA. Flera identifierades väl genom berättelser från planpassagerarna och listor och bilder från incheckningen?

Att få tag i DNA från en person är ju inte särskilt svårt. Kaparna hade alla vistats i USA en tid så antagligen var det bara att åka till deras senast kända vistelseort och ta prover därifrån.

Jag postade några sidor bak, tror några kapare inte är identifierade, men flera identifierades via DNA matchning mellan DNA som hittades på kraschplatserna och DNA som hittades i platser de visste kaparna besökt - tex hotellrummen de hyrde, bilarna osv.
Citera
2009-03-11, 20:12
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ja det var ju en salig röra av filmer. Det största skälet till att många säger att "flera filmer" hålls hemliga är väl en uppgift som kom tidigt att det skulle finnas 80-talet beslagtagna inspelningar. Något som visade sig fel. Sen var det väl ett gäng som var privata, dvs ägdes av privata näringsidkare, där myndigheterna inte hade rätt att släppa dem. Jag tror Citgo och hotellfilmen tillhörde dessa, de kvarhölls väl också under utredningen inför Moussairättegången. Sen var det väl från inpasseringskameran, där bägge filmerna släpptes. Och ytterligare några som släpptes häromveckan. Några har varit del i den pågågende PENTTBOM-utredningen och släpps inte förrän de visat sig ointressanta för utredningen. Det här var lite från top of my head. Är det några speciella filmer du tänkte på? Har du försökt FOIA ut någon?

Gällande Pentagon tänker jag på den bildsekvens tagen från sidan (höger?) och från marknivå. Planet syns inte på dessa bilder vilket förklaras med att kameran tog en bild per sekund, och planet färdades 700 feet per sekund, vilket jag köper. Men har jag förstått saken rätt finns det fler bilder i denna sekvens som hålls hemliga. Märkligt förresten att näringsidkare skulle hemlighålla bilder/filmer, möjligheten att tjäna en hacka på dessa borde ju inte vara obefintlig.
Jag har inte FOIA:t, men är säker på att det redan gjorts av andra.

Citat:

När det gäller WTC7 är jag osäker - vilka filmer var det? Jag har ingen jättekoll på vad som släppts och inte släppts där.

Detta var ingen film utan bilder tagna efter attacken, hörde talas om dessa i en radioshow. De sägs alltså kunna bevisa skador på byggnaden som skulle förklara kolappsen.
Citera
2009-03-11, 21:23
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Gällande Pentagon tänker jag på den bildsekvens tagen från sidan (höger?) och från marknivå. Planet syns inte på dessa bilder vilket förklaras med att kameran tog en bild per sekund, och planet färdades 700 feet per sekund, vilket jag köper. Men har jag förstått saken rätt finns det fler bilder i denna sekvens som hålls hemliga.

Jag tror du tänker på inpasseringskameran (två olika kameror eg). Jag vet inte om det finns bilder som inte släppts, men som du skriver var bildhastigheten rejält långsam.

Citat:
Märkligt förresten att näringsidkare skulle hemlighålla bilder/filmer, möjligheten att tjäna en hacka på dessa borde ju inte vara obefintlig.

Det har vad jag förstår att göra med reglerna för att få tillstånd att filma på allmän plats. Integritetskraven är vad jag begriper rätt höga för att få filma där allmänheten befinner sig och då är rättighetsinnehavare gärna hemliga av sig.

Citat:
Jag har inte FOIA:t, men är säker på att det redan gjorts av andra.

Faktum är att många tänker så... Jag har skickat in FOIA-requests ett par gånger och det brukar vara utbildande. Bland annat stod jag klockan 20.00 på kvällen och pratade i telefon med NTSB.

Citat:
Detta var ingen film utan bilder tagna efter attacken, hörde talas om dessa i en radioshow. De sägs alltså kunna bevisa skador på byggnaden som skulle förklara kolappsen.

Jag är som sagt dålig på WTC7 filmer. Men hittar du något mer så keep us posted. Jag har sett lite film från inne i lobbyn efter rasen och lite runt när brandmännen går runt.
Citera
2009-03-12, 13:50
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Jag tror du tänker på inpasseringskameran (två olika kameror eg). Jag vet inte om det finns bilder som inte släppts, men som du skriver var bildhastigheten rejält långsam.
Inpasseringskameran ja, det låter rätt då jag har för mig att man kunde se en bom på bilderna. De bilder som är släppta visar just ingenting. På en kan man se något som kan vara vad som helst, men man blir ju oehört nyfiken på vad de bilder som inte släppts visar.

Citat:
Det har vad jag förstår att göra med reglerna för att få tillstånd att filma på allmän plats. Integritetskraven är vad jag begriper rätt höga för att få filma där allmänheten befinner sig och då är rättighetsinnehavare gärna hemliga av sig.

Det låter som en vettig förklaring.

Citat:
Faktum är att många tänker så... Jag har skickat in FOIA-requests ett par gånger och det brukar vara utbildande. Bland annat stod jag klockan 20.00 på kvällen och pratade i telefon med NTSB.

Kanske skulle sätta mig in i den proceduren, kan ju vara praktiskt vid andra tillfällen också.

Citat:
Jag är som sagt dålig på WTC7 filmer. Men hittar du något mer så keep us posted. Jag har sett lite film från inne i lobbyn efter rasen och lite runt när brandmännen går runt.

Har letat efter info om dessa bilder, utan framgång. Det jag vill veta är varför de är så selektiva gällande vilket material som släpps och vilket som blir hemligstämplat.
Citera
2009-03-12, 13:56
Medlem
RedXs avatar
Citat:

Jag skulle gissa att det rör sig om bilderna som finns på dessa sidor:
http://www.911myths.com/html/wtc7_damage.html
http://www.debunking911.com/pull.htm
Citera
2009-03-12, 14:00
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Grymt intressant video Arthur

Jag hade inte sett dessa skillnader innan.
Om videorna faktiskt stämmer så blir det svårt att bortförklara denna.

Ja den videon är spännande, första gången jag såg den var jag helt övertygad om att den var fejk därför att den är så otroligt graverande. Tänkte att är den äkta borde det blivit ett jäkla levande om den. Men har surfat runt lite och inte kunnat se att den blivit debunkad någonstans.
Det är ju ganska otroligt egentligen, det är samma bilder från samma vinklar men de visar helt olika saker, förbryllande.
Citera
2009-03-12, 14:05
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jag skulle gissa att det rör sig om bilderna som finns på dessa sidor:
http://www.911myths.com/html/wtc7_damage.html
http://www.debunking911.com/pull.htm

Nej, bilderna jag talar om är tagna innifrån byggnaden, efter attacken men före kolappsen. De är hemligstämplade men enligt en reporter från Popular mechanic har de visats för honom under deras stora debunking-reportage. Varför han får tillgång till hemligstämplat material kan man ju undra.

Reportaget:

http://www.popularmechanics.com/technology/military_law/1227842.html?page=1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in