Försökte för några sidor sedan diskutera kring en del konstigheter (enligt mig) kring NIST-rapporten då det ofta hänvisas till den här. Det började väl ganska bra men kom snabbt att handla om huruvida jag läst FEMA-rapporten samt om jag kunde redogöra för skillnaden mellan räddningsarbete och utredningsarbete.
Får ju då dra den slutsatsen att ska man diskutera NIST-rapporten ska man först ha läst FEMA:s utredning och dessutom bidra med en liten uppsats om skillnaden mellan räddningsarbete och utredningsarbete. Hur var det nu med isflaken och vilka är det som förväntas hoppa mellan dessa?
Då jag inte är speciellt intresserad av FEMA:s utredning eller av att klargöra skillnader mellan FEMA:s uppgifter lämnar jag de frågeställningarna.
Har istället ett par nya, kaparna tex. Stämmer det att man identifierade samtliga 19 kapare genom DNA? Man skulle alltså ha hittat DNA från samtliga 19 kapare på 4 olika kraschplatser, och som om inte det var otroligt nog hittat DNA på andra ställen som man kunde koppla till identiteter som sedan kunde jämföras med de DNA-prover man funnit på krasch-platserna? Finns det någon bra genomgång om hur detta arbete gick till? Förutsatt då att det verkligen var så det gick till förstås.
Varför är det så att vissa bilder/filmer fortfarande hålls hemliga? Tänker då på bilder från Pentagon tagna vid tiden för attacken och på de bilder tagna innifrån WTC7 som sägs illustrera hur byggnaden kunde kolappsa. Vilka kan anledningarna till detta vara, finns det någon förklaring från myndighetshåll till detta?
Till sist då, postade denna länk i länktråden tidigare men skulle gärna vilja ha lite kommentarer om denna film som påstås visa hur kvällssändningarna inte stämmer överrens med livesändningarna. Livebilderna visar aldrig plan nr två vid WTC medan planet tydligt syns på kvällen. Livebilderna visar klart väder, kvällssändningarna gör det inte. När bilderna visas på kvällen stiger eldbollen hälften så sakta som vid livebilderna. Möjligtvis är denna video redan postad och debunkad, om inte, debunka away!
http://www.disclose.tv/action/viewvideo/17670/9_11_Media_Manipulations/