Citat:
Ok, och de som sade detta hade vilken relevant kunskap då om de olika ljustemperaturerna på olika metaller i smält tillstånd?
Ursprungligen postat av Lienno
Vittnena säger att det var smält stål som rann som lava och att det kändes som om man var i ett "foundry". Jag har svårt att tänka mig att de syftade på aluminium, eftersom det behåller en ljus färg när det smälter.
Var de:
1. Utbildade metallurger som i en kontrollerad miljö fick mäta och bedöma materialet?
2. Brandmän och andra räddningsarbetare som letade igenom rasmassor efter kroppar av civila och kollegor i förhoppningen att finna livstecken efter dessa?
3. Eventuellt andra alternativ
Citat:
Resten överlåter jag åt de som är mer kunniga inom just det här området. Min enda fråga är, jaha och therm*te brinner i 21 dagar eller vad menar du?
Ursprungligen postat av Lienno
Steven Jones har demonstrerat detta i ett videoklipp. Det som rinner ut från ett av tornen bör ju då inte heller vara aluminium, just av samma anledning. Dessutom tycker jag det är märkligt att det rinner just därifrån eftersom det inte är några lågor i anslutning till den punkten. Det borde väl vara ganska kraftiga lågor i anslutning till den punkt där det smälter, eftersom det måste komma upp i väldigt höga temperaturer?
Leslie Robertson, som designade tornen, beskriver att det smälta stålet fortfarande rann 21 dagar efter att tornen föll.
De syftar inte på lite smält aluminium. Aluminium ser som sagt inte ut på samma sätt. Det brinner där uppe i nån timma och sen hittar man smält stål 21 dagar efter. Tänk lite på detta.
Dessutom krävs det jetbränsle för att komma upp i maxtemperaturerna för eldarna. Hur länge tror ni bränslet räckte?
På AE911truths hemsida finns det en bild på en järnbalk som har böjts ett halvt varv. Dessa experter säger att det krävs tusentals grader för att böja en stålbalk på detta sätt, utan att den knäcks. Thermate skapar temperaturer på över 4500 grader farenheit.
Anser du fortfarande inte att det krävs någon teori?
http://www.ae911truth.org/twintowers.php
Leslie Robertson, som designade tornen, beskriver att det smälta stålet fortfarande rann 21 dagar efter att tornen föll.
De syftar inte på lite smält aluminium. Aluminium ser som sagt inte ut på samma sätt. Det brinner där uppe i nån timma och sen hittar man smält stål 21 dagar efter. Tänk lite på detta.
Dessutom krävs det jetbränsle för att komma upp i maxtemperaturerna för eldarna. Hur länge tror ni bränslet räckte?
På AE911truths hemsida finns det en bild på en järnbalk som har böjts ett halvt varv. Dessa experter säger att det krävs tusentals grader för att böja en stålbalk på detta sätt, utan att den knäcks. Thermate skapar temperaturer på över 4500 grader farenheit.
Anser du fortfarande inte att det krävs någon teori?
http://www.ae911truth.org/twintowers.php