2008-11-10, 19:00
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Vittnena säger att det var smält stål som rann som lava och att det kändes som om man var i ett "foundry". Jag har svårt att tänka mig att de syftade på aluminium, eftersom det behåller en ljus färg när det smälter.
Ok, och de som sade detta hade vilken relevant kunskap då om de olika ljustemperaturerna på olika metaller i smält tillstånd?
Var de:
1. Utbildade metallurger som i en kontrollerad miljö fick mäta och bedöma materialet?
2. Brandmän och andra räddningsarbetare som letade igenom rasmassor efter kroppar av civila och kollegor i förhoppningen att finna livstecken efter dessa?
3. Eventuellt andra alternativ
Citat:
Steven Jones har demonstrerat detta i ett videoklipp. Det som rinner ut från ett av tornen bör ju då inte heller vara aluminium, just av samma anledning. Dessutom tycker jag det är märkligt att det rinner just därifrån eftersom det inte är några lågor i anslutning till den punkten. Det borde väl vara ganska kraftiga lågor i anslutning till den punkt där det smälter, eftersom det måste komma upp i väldigt höga temperaturer?

Leslie Robertson, som designade tornen, beskriver att det smälta stålet fortfarande rann 21 dagar efter att tornen föll.

De syftar inte på lite smält aluminium. Aluminium ser som sagt inte ut på samma sätt. Det brinner där uppe i nån timma och sen hittar man smält stål 21 dagar efter. Tänk lite på detta.

Dessutom krävs det jetbränsle för att komma upp i maxtemperaturerna för eldarna. Hur länge tror ni bränslet räckte?

På AE911truths hemsida finns det en bild på en järnbalk som har böjts ett halvt varv. Dessa experter säger att det krävs tusentals grader för att böja en stålbalk på detta sätt, utan att den knäcks. Thermate skapar temperaturer på över 4500 grader farenheit.

Anser du fortfarande inte att det krävs någon teori?

http://www.ae911truth.org/twintowers.php
Resten överlåter jag åt de som är mer kunniga inom just det här området. Min enda fråga är, jaha och therm*te brinner i 21 dagar eller vad menar du?
Citera
2008-11-10, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pad

Vittnena säger att det var smält stål som rann som lava och att det kändes som om man var i ett "foundry".
Smält stål är mycket mera lättflytande än lava, och det har t.o.m. tendenser att skvätta.
Dessutom är det så j-a varmt att man inte kan gå nära det utan skyddsdräkter.
Jag har själv sett smält koppar (inte lika hett som stål) och bara det är så varmt att man blir rädd... man vill/kan inte gå nära

Om det såg ut som lava (vilket förmodligen är sant) så var det något annat än smält stål.

Det finns ju heller inga dokumenterade fynd av smält(och sedan stelnat) stål i rasmassorna, annat än det som uppstod vid kapning av balkar med skär/plasma-brännare.

/T
Citera
2008-11-10, 20:22
Medlem
Pads avatar
Citat:
.

Detta visar bara vad som krävs för att få ner sådana byggnader. Det räcker inte med lite eld och fallande bråte. Hur det gick till är en senare fråga.

Fast nu finns det ju dokumenterade fall på andra stålbyggnader/konstruktioner som har kollapsat pga eldsvådor. Innebär det att de också var inziderjobb då alltså?
Citera
2008-11-10, 20:24
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wo0ozle
Hade jag tiden och ett brinnande intresse för detta så skulle jag kunna se till att ta reda på allt som behövdes för att komma upp med vattentätare teorier

Det förutsätter ju i och för sig att det är möjligt att hitta en sådan teori. Det räcker inte med ett brinnande intresse, det måste vara möjligt också... Så här långt har ingen lyckats prestera något som ens är i närheten av en funkis plan för hur man skulle ha kunnat aptera sprängämnena som klarade bränderna, smällde på precis rätt våningar (ljudlöst givetvis) ovh inte lämnade några som helst spår i rasmassorna efteråt.
Citera
2008-11-10, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
ovh inte lämnade några som helst spår i rasmassorna efteråt.

Hur vet du det?
Citera
2008-11-10, 21:08
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
.

Detta visar bara vad som krävs för att få ner sådana byggnader. Det räcker inte med lite eld och fallande bråte. Hur det gick till är en senare fråga.

Varför är det en senare fråga för dig om du redan konstaterat att eld och fallande bråte inte var tillräckligt? Är inte det naturliga att försöka gå vidare då och klarlägga hur du tror det gick till?
Citera
2008-11-10, 21:28
Medlem
Citat:
Fast nu finns det ju dokumenterade fall på andra stålbyggnader/konstruktioner som har kollapsat pga eldsvådor. Innebär det att de också var inziderjobb då alltså?

Definiera kollapsa
Citera
2008-11-10, 21:33
Medlem
Citat:
Om det såg ut som lava (vilket förmodligen är sant) så var det något annat än smält stål.

De sa att det var smält stål. Att de liknade det vid lava, var nog pga att det var en glödande flytande massa. Aluminium behåller sin ljusa silverfärg när det är smält, alltså var det inte aluminium de såg. Smält stål är min gissning. Kom gärna med en annan. Återigen vittnesmål som inte går att komma ifrån
Citera
2008-11-10, 21:38
Medlem
Citat:
Varför är det en senare fråga för dig om du redan konstaterat att eld och fallande bråte inte var tillräckligt? Är inte det naturliga att försöka gå vidare då och klarlägga hur du tror det gick till?

Först måste den stora massan bli informerad om ATT det var ett insiderjobb. Sedan kan man komma till den andra frågan. Självklart har jag kollat på mycket teorier om hur det kan ha gått till, men det diskuterar jag i så fall hellre med foliehattar. För MIG själv är det inte en senare fråga.
Har förresten för mig att 911 mysteries tar upp vittnen till undreliga händelser, som kan kopplas till apteringar om ni är intresserade av hur det kan ha gått till.
Citera
2008-11-10, 21:46
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wo0ozle
Hur vet du det?

Vet är kanske ett starkt ord i sammanhanget, precis på samma sätt som jag inte kan vara säker på att månen inte är gjord av ost. Astronauterna som var där kanske bara luras. Jag vågar mig dock på ett sådant påstående då:

1) Ingen av de många som var med och röjde upp har rapporterat in om några sådana spår mig veterligt. Detta skall man då dessutom se i ljuset av att allting som kan granskas, vridas och vändas på också har gjort det. Jag känner inte till någon händelse som nagelfarts så hårt som just 911.

2) Om jag hade fått i uppdrag att rigga 911 så hade jag sett det som en fullständigt oacceptabel risk att göra någonting som skulle kunna lämna bevis efter sig. Handen på hjärtat, hade DU tyckt det var rimligt att riskera att någon skulle kunna hitta saker i rasmassorna som bevisade att det var ett insiderjobb?

Av ovanstående så känner jag att jag kan skriva att det "bortom allt rimligt tvivel" är klarlagt at det inte fanns rester av apterade sprängämnen vid ground zero.
Citera
2008-11-10, 21:49
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Först måste den stora massan bli informerad om ATT det var ett insiderjobb. Sedan kan man komma till den andra frågan. Självklart har jag kollat på mycket teorier om hur det kan ha gått till, men det diskuterar jag i så fall hellre med foliehattar. För MIG själv är det inte en senare fråga.
Har förresten för mig att 911 mysteries tar upp vittnen till undreliga händelser, som kan kopplas till apteringar om ni är intresserade av hur det kan ha gått till.

Det är ju ett väldigt konstigt resonemang? Absolut bästa sättet om du vill upplysa den stora massan om att det var ett insiderjobb är väl att tala om det isåfall? Presentera en egen, väl underbyggd teori som helt enkelt blåser bort den officiella förklaringen totalt.

Hur kommer det sig att det inte finns någon sådan teori än?
Citera
2008-11-10, 21:49
Medlem
Pads avatar
Citat:

Definiera kollapsa

Tappa sin bärighet och rasa eller säcka ihop. Det kan givetvis se lite olika ut, men ser du verkligen något behov av att ha en semantisk diskussion om huruvida stålbyggnader kan gå sönder av eld? Skulle du exempelvis inte säga att stålkonstruktionen vid Madridskrapan inte kollapsat? Något fu påstod inte kunde ske med bara lite eld och bråte? I det fallet var det inte ens bråte eftersom den låg i toppen av huset, hade det varit tvärtom och betongdelen kommit farande ner så hade det nog blivit ännu värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in