2008-09-12, 09:08
Medlem
N.E.R.Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot

Vad skulle krävas för att du skulle acceptera att det faktiskt var Bin Laden och en liten klick terrorister som genomförde dessa kapningar och att det inte fanns några sprängämnen i tornen?
Vilken sorts bevisning skulle krävas?
Om man vänder på det, vad tyder på att Bin Laden ligger bakom?
Citera
2008-09-12, 09:55
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.E.R.D
Om man vänder på det, vad tyder på att Bin Laden ligger bakom?

Ja, i det här fallet så har vi ju t.ex hans egen utsaga att luta oss mot:

http://chinadaily.com.cn/english/doc/2004-10/30/content_387058.htm

Å andra sidan så är det ju inte direkt ovanligt att terroristorganisationer från jordens alla hörn tar på sig skulden för terrordåd när de inträffar trots att vi kan vara rätt säkra på att en självmordsbombning på en marknadsplats i Israel inte är en samordnad aktion av de sjuttielva organisationer som tar på sig dådet?

Men här har vi en utsaga från en välkänd terrorist där han hävdar att han gav order om 9/11.
Finns det något talande skäl för varför det inte skulle förhålla sig på det viset? Hade han pengar, organisation och förmåga att genomföra detta?

Alltså kan vi falsifiera hypotesen att bin Laden faktiskt talar sanning när han säger att han gav order om 9/11?
Citera
2008-09-12, 10:23
Medlem
N.E.R.Ds avatar
Citat:

Alltså kan vi falsifiera hypotesen att bin Laden faktiskt talar sanning när han säger att han gav order om 9/11?
Har hört att det är en dubbelgångare på den videon, jämför
http://en.wikipedia.org/wiki/September_11,_2001_attacks#Osama_bin_Laden

med

denne ska tydligen ha en kraftigare näsa.

Det påstås vidare att planet vid Pentagon brann ut till pulver, inga delar fans kvar, men ändå så fan de kroppar som de identifierade.
Citera
2008-09-12, 10:36
Medlem
Pads avatar
Citat:

med

Det påstås saker på ganska lösa grunder. Samma sak när Saddam avrättades, vips var folk där och påstod att det var en dubbelgångare.

För att ta ditt exempel, vi skall alltså jämföra två lågupplösta bilder med olika vinklar och ljusförhållanden? Vid första anblicken ser man skillnader, men kolla lite närmare och lite längre. Det är inte särskilt märkligt att folk ser olika ut på olika kort, fundera lite på om du själv ser precis likadan ut i alla kort i familjealbumet? Så nej, jag ser inte att du har ett case där.

Citat:
Det påstås vidare att planet vid Pentagon brann ut till pulver, inga delar fans kvar, men ändå så fan de kroppar som de identifierade.

Då påstås det fel. För övrigt, istället för att bara hänvisa till det extremt luddiga "det påstås", vilket kan vara ett hittehjon på fyrans spårvagn, kan du inte precisera vilka källor som hävdar vad med stöd av vilken bevisning. Just det här är ju löjligt enkelt att falsifiera eftersom det finns gott om bildbevis från Pentagon på vrakdelar som inte blivit till pulver. För övrigt behövs det inte särskilt mycket vävnad för att göra DNA-prov.

Mitt tips är att koppla på källkritiken och fundera lite innan du blir en del av hörsägen.
Citera
2008-09-12, 10:40
Medlem
N.E.R.Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Det påstås saker på ganska lösa grunder. Samma sak när Saddam avrättades, vips var folk där och påstod att det var en dubbelgångare.

För att ta ditt exempel, vi skall alltså jämföra två lågupplösta bilder med olika vinklar och ljusförhållanden? Vid första anblicken ser man skillnader, men kolla lite närmare och lite längre. Det är inte särskilt märkligt att folk ser olika ut på olika kort, fundera lite på om du själv ser precis likadan ut i alla kort i familjealbumet? Så nej, jag ser inte att du har ett case där.

Då påstås det fel. För övrigt, istället för att bara hänvisa till det extremt luddiga "det påstås", vilket kan vara ett hittehjon på fyrans spårvagn, kan du inte precisera vilka källor som hävdar vad med stöd av vilken bevisning. Just det här är ju löjligt enkelt att falsifiera eftersom det finns gott om bildbevis från Pentagon på vrakdelar som inte blivit till pulver. För övrigt behövs det inte särskilt mycket vävnad för att göra DNA-prov.

Mitt tips är att koppla på källkritiken och fundera lite innan du blir en del av hörsägen.
Nu så är jag ingen foliehatt, jag såg på Zeitgeist med polare och jag vill ha konstruktiv kritik mot den filmens NWO-spår.
Därför tar jag upp detaljer som jag inte har tänkt på och vill ha svar på.
Citera
2008-09-12, 10:48
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Nu så är jag ingen foliehatt, jag såg på Zeitgeist med polare och jag vill ha konstruktiv kritik mot den filmens NWO-spår.
Därför tar jag upp detaljer som jag inte har tänkt på och vill ha svar på.

Skulle vara väldigt trevligt om det för engångskull är den verkliga intentionen.

Har du letat efter bilder som visar flygplans delar?
Citera
2008-09-12, 11:10
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:

med

Vi kan lämna Pentagon därhän så länge eftersom vi ännu inte falsiferat vår hypotes?
Så räcker det att två foton inte liknar varandra i tillräckligt hög utsträckning för att vi ska kunna säga att Bin Laden inte talar sanning? Känns ju inte direkt solklart?
Citera
2008-09-12, 15:33
Medlem
N.E.R.Ds avatar
Citat:
Vi kan lämna Pentagon därhän så länge eftersom vi ännu inte falsiferat vår hypotes?
Så räcker det att två foton inte liknar varandra i tillräckligt hög utsträckning för att vi ska kunna säga att Bin Laden inte talar sanning? Känns ju inte direkt solklart?
Nu gäller det inte mina foton, utan de videos som de refererar till
Citera
2008-09-12, 16:53
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:

Okej, men om vi antar att det är en dubbelgångare då? Innebär det då att budskapet att Al Qaida låg bakom attackerna kan avfärdas? Att politiska/religiösa ledare använder sig av dubbelgångare och stand-ins är ju inte något nytt fenomen. Och tills vi får bevis för motsatsen så lär vi väl ändå utgå från att Bin Laden fortfarande är i livet?
Citera
2008-09-12, 17:14
Medlem
Pads avatar
Citat:

Även där är det svårt att säga något eftersom VHS knappast är cream of the crop när det gäller skärpa och upplösning (nu väntar jag på att första foliehatten skall skrika att det i sig är ett bevis för att det är dubbelgångare).
Citera
2008-09-12, 19:05
Medlem
Gudmunds avatar
Om dom nu kan kontrollera så mycket , vad hade dom för intresse att gå in i afganistan och inte bara iraq direkt.

ockams resår..

Skicka denna tråd till konspirations forumet.
Citera
2008-09-12, 19:45
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
Om dom nu kan kontrollera så mycket , vad hade dom för intresse att gå in i afganistan och inte bara iraq direkt.

ockams resår..

Skicka denna tråd till konspirations forumet.

Tråden handlar väl snarare om Italien och deras tendens att utse värre tattare till politiker än vad vi gör, vilket inte är illa pinkat.
O andra sidan kanske inte vi svenskar ska snacka, vi har ju folk i riksdagen som tror på evighetsmaskiner...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in