Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Ursprungligen postat av pad
Vittnena säger att det var smält stål som rann som lava och att det kändes som om man var i ett "foundry". Jag har svårt att tänka mig att de syftade på aluminium, eftersom det behåller en ljus färg när det smälter. Steven Jones har demonstrerat detta i ett videoklipp. Det som rinner ut från ett av tornen bör ju då inte heller vara aluminium, just av samma anledning.
Då kanske det är dags för dig att ta på källkritikglasögonen när du lyssnar på professor Jones. Aluminium kan variera kraftigt i färgen beroende på hur rent det är, ingen har påstått att det som smälte ihop i WTC inte var kontaminerat av gud vet vad...
Här har du lite bilder på smält aluminium som inte alls ser ut som du påstår att det borde:
http://www.returpack.se/download/bild/Brinnande_aluminium.JPG (från returpack, alltså burkar som återvinns)
http://eecue.com/images_archive/eecue-images-21718-pouring_the_molten_aluminum.html (hade jag inte vetat vad det var så hade jag spontant gissat på järn)
Citat:
Dessutom tycker jag det är märkligt att det rinner just därifrån eftersom det inte är några lågor i anslutning till den punkten. Det borde väl vara ganska kraftiga lågor i anslutning till den punkt där det smälter, eftersom det måste komma upp i väldigt höga temperaturer?
Den exakta smälttemperaturen beror givetvis på exakt vilken blandning av olika saker som skall smälta. Beroende på vilka metaller som kloggar igen kan det variera. Däremot tycker jag inte att det är ett dugg märkligt att smält metall rinner med hjälp av gravitationen, det är liksom lite av grejen med att vara i smält tillstånd. Bränderna kan var en bit längre in, och "allmäntemperaturen" gör nog att det kan rinna en stund utan att anta fast form igen. Du tycker inte att du börjar famla efter halmstrån?
Citat:
Leslie Robertson, som designade tornen, beskriver att det smälta stålet fortfarande rann 21 dagar efter att tornen föll.
Nu är det ju inte så ovanligt att man får motsvarande effekt som i en kolmila där temperaturer kan bevaras i rasmassorna. Men bara för att dubbelkolla, exakt vad tycker du att det tyder på? Att man använt sprängämnen med eftervärme?
Citat:
De syftar inte på lite smält aluminium. Aluminium ser som sagt inte ut på samma sätt. Det brinner där uppe i nån timma och sen hittar man smält stål 21 dagar efter. Tänk lite på detta.
Jag tänker och tänker och kan inte för mitt liv begripa varför du envist håller fast vid att det var stål. Att man som vittne säger att det var smält stål är rätt naturligt, det hade jag också kunnat göra om jag var på plats. Det är inte samma sak som att man fastställt att det var just den metallen, bara att det är så det ser ut för mig som lekman.
Citat:
Dessutom krävs det jetbränsle för att komma upp i maxtemperaturerna för eldarna. Hur länge tror ni bränslet räckte?
Hur varmt tror du att det blir i en vanlig kontorsbrand?
Citat:
På AE911truths hemsida finns det en bild på en järnbalk som har böjts ett halvt varv. Dessa experter säger att det krävs tusentals grader för att böja en stålbalk på detta sätt, utan att den knäcks. Thermate skapar temperaturer på över 4500 grader farenheit.
Vilka experter? Tills dess att de lyckas prestera riktiga rapporter som klarar en granskning av erkänt kompetent folk inom området så ställer jag mig tveksam till ditt användande av termen expert. Varför tror du själv att de inte levererar något sådant utan istället åker runt på foliehattsmässor?
Citat:
Anser du fortfarande inte att det krävs någon teori?
http://www.ae911truth.org/twintowers.php
Jodå, det finns en som funkar ganska bra... Den officiella tror jag visst att den brukar benämnas som.