Citat:
Ursprungligen postat av Wo0ozle
Ok. Folk som har bättre kunskap än mig kommer väl fortsätta att spekulera så det märks väl om någon utav dem anser att det är intressant att ta reda på om det var extra mycket reparationer eller liknande inom ramarna av max 3 år innan 9/11. Att hitta anledningar till att "få" reparera är nog inte så svårt om man äger/leasar tornen samt att säkerhetsansvariga är med på det hela.
Fast nu hade ju tornen nyligen byt leaser, Silversteins kontrakt skrevs ju på bara någon månad innan 9/11. Att få göra stora reparationer är nog inte så lätt som du tror heller, de som hyrde lokaler i WTC betalade abnorma summor för att få göra det, och då vill de nog helst vara ifred och inte bli störda av att hyresvärden kommer och gör suspekta saker. Men jag vill betona här: det har inte hörts EN ENDA rapport någonstans om att det gjordes misstänkta reparationer. Av 50 000 anställda har inte EN ENDA sagt något om mystiska reparationer. Och folk i allmänhet är sensationslystna och nyhetskåta. Du säger att du skulle berättat för din familj och dina vänner, de skulle kanske berätta till sina vänner och hux flux har en konspirationstroende fått veta att det skedde mystiska reparationer och sen får du inte en lugn stund. Nej, det här håller inte.
Citat:
Nja, jag skulle snarare gissa på att det satt under fasaden. Rimligast är väll att försöka komma åt balkarna från insidan för om folk hade varit och klättrat på fasaden så lär man ska ha hört om det redan. Att de som jobbar där inte har upptäckt något misstänkt eller bara håller käft om det är en sak, men att alla som passerat WTC skulle ha gjort det låter ju jävligt tveksamt. Sen vet jag förstås inte hur det såg ut med isolering och sådant, men det lär det väl ska finnas ritningar på? Jag kan se om jag hittar något på internet men jag tänker inte precis ringa och fråga om jag kan få de gamla ritningarna över WTC
Vore lite intressant att se hur väggen är uppbyggd.
Citat:
Jag skulle. Så vida jag inte såg något väldigt misstänkt. Jag känner inte till alla saker som de använder sig av i byggbranschen. Det är klart att om de bara skulle tapetsera om och kom dragande med massa skumma grejer så skulle jag ju reagera, men hur ska jag kunna veta vad deras ändamål är?
Den som skulle vara nyfiken vore väl den som hyrde en viss lokal, men den behöver inte ha varit där över huvud taget.
Jag kan köpa att du inte skulle reagera när själva arbetet utfördes, men när du sen sitter, efter att tornen rasat, och funderar tillbaka: skulle du inte lägga ihop två och två då?
Citat:
Givetvis måste det varit många inblandade. Men varför skulle det vara omöjligt att hålla det hemligt? Vet du vad som försiggår på Area 51 och NASA?
NASA vet man en hel del om. Area 51 är en militärbas med ett begränsat antal anställda, varav samtliga är militärer. Även om vi utgår från att det händer mystiska saker där (säg att de har rymdskepp där) så är det ingenting som påverkar någon där utanför. Det enda som krävs är att de inte berättar vad de gör på jobbet om dagarna. Ganska standard för militärer. Din konspiration innefattar av NIST inhyrda expert från ett flertal olika universitet och företag, brandmän, flygplatspersonal, CIA, FEMA, 50 000 anställda i WTC 1,2,7, högt uppsatta amerikanska politiker etc. Alla de har till uppgift att ljuga, förfalska rapporter, förstöra fakta etc. och ro iland med en gigantisk konspiration. Jag tycker inte man kan jämföra Area 51 och 9/11 faktiskt. En vettigare jämförelse vore att jämföra Watergate med 9/11. Två konspirationer, ett antal personer som måste vara tysta. Så hur slutade Watergate`?
Citat:
Vissa skulle kanske göra det, men det finns inga garantier för att just de som såg något misstänkt skulle vara sådana. Om William Rodriquez påstod att han hade sett något misstänk; skulle du tro på honom?
Med tanke på hur ofta han ändrat sin historia så är han opålitlig i mina ögon, men det vore förstås ändå intressant att höra ett vittnesmål. Om vi säger att du såg konstiga reparationer något år innan och Dylan Avery kommer hem till dig och vill intervjua dig om det, skulle du vara knäpptyst då och vägra prata av rädsla för staten eller skulle du säga vad du sett?
Citat:
Mjo, då antar jag väl att det inte var det som användes. Men var det inte du som skrev att de hade funnit spår utav thermite?
Nej, jag skrev att man funnit spår av ämnen som finns i thermite. Om man hittar vetemjöl kan det både vara rester av kanelbullar och av sirapslimpa.