2009-01-02, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omanilo
Javisst, de snackade om det i dokumentären också, och somsagt järnet skulle vika sig lite med eld men inte tillräckligt för att tornen skulle kollapsa. Och varför hittade man smält järn precis efter att tornen kollapsat? Det tar ju somsagt LÅÅÅÅNG tid innan järnet smälter (med eld)

En högst relevant fråga när det kommer till stål, Vad har du för kunnande om stål? Samt varför är det skillnad på stål och stål? Särskilt det som man använder i konstruktioner?

Exempelvis vid vilken temp börjar en metall krypa? Hur verkar en töjning på en svetsfog? Materialens utvidgningskoefficienter? Hur bärsystemet är uppbyggt. Om det är en statiskt bestämd eller obestämda samband mellan bärande delar?

Om du har något kunnande om detta så kan du inte på något vetenskapligt sätt avfärda detta utan goda källor.

Mvh
Citera
2009-01-02, 17:35
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Väldigt många civila hörde smällar under marken (world trade centers källare) innan det första tornet föll...

Vilka?

Citat:
Det finns väldigt mycket bevis på att det fanns thermite i byggnaden, ett av bevisen var att det fortfarande brann i world trade centers rester efter hela 2 veckor... Det enda som kunde ha orsakat det var thermite.

Hur håller thermite byggbråte brinnande i två veckor (det handlade fö vad jag förstår om månader, inte veckor)?

Citat:
Bomberna kunde ha smuglats in när man "bytte alarm" ca 1 år innan 9/11, alla videokameror var avstängda, kolla på documentären...

Det här var faktiskt nytt för mig. Berätta gärna mer.
Senast redigerad av SLOB 2009-01-02 kl. 17:42.
Citera
2009-01-02, 17:54
Bannlyst
Förlåt om jag lät oförståligt
men somsagt, du bör kolla på dokumentären...
Citera
2009-01-02, 17:58
Medlem
SLOBs avatar
Citat:

Du menar att du inte riktigt orkar diskutera, utan tycker det är bättre att folk tittar på tv istället? Vad gör du här då?
Citera
2009-01-02, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Vilka?

Hur håller thermite byggbråte brinnande i två veckor (det handlade fö vad jag förstår om månader, inte veckor)?

Det här var faktiskt nytt för mig. Berätta gärna mer.

Somsagt... i dokumentären så vittnar väldigt många människor
(How did world trade center kollapse) finns på svenska
Citera
2009-01-02, 18:00
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
1. Tryck,,, ETT plan bör inte ge tillräckligt mycket tryck för att ett WTC torn ska kollapsa. Det behövs bomber (thermite)
2. KOLLA PÅ DOKUMENTÄREN då, där är det tillräckligt med bevis,,, plus enligt fysikens vägar så är det omöjligt att byggnaden kan kollapsa av eld, det är för kallt. thermite is the answer...
+ De brandmän som försökte släcka elden under de 2 veckorna kunde inte gå på WTC rester utan extra stålsulor eftersom att det var för varmt, (thermite)

3. Jag vet inte varför hundarna togs bort, jag bara nämde det. Jag sade inte att de appterade tornen på en vecka, snarare år... kolla på dokumentären.

4. Filmerna visade precis ALLT som man behövde se, visst blev det viberatrioner, Men när WTC7 kollapsade så kollapsade det precis som om det vore bomber. Det är klart att WTC7 var skadat, men det är hur det kollapsade som är det interesanta...
http://www.the7thfire.com/Politics%20and%20History/DemolitionWTC.htm

Det här bör du också se, det fanns också i dokumentären.
http://www.youtube.com/watch?v=ejjySUVOGKA

5. Ingen skröna, Han "köpte" WTC" för 14 miljoner, Köpte försäkring, 9/11 hände och han fick 8 miljarder
Jag vet inte om han hade ett finger med i spelet men han vann defenetivt pengar när WTC kollapsade

1. Du vet att man aldrig använts sig av thermite som ett hjälpmedel vid en demolering? Du vet väll att thermite skär neråt med hjälp av gravitationen, alltså inte kapar stålbalkarna.

2. Det finns inget inom fysiken som säger att eld inte kan få en byggnad att kollapsa. Dessutom är det inte vad den officiella förklaringen säger.

3. År? Alltså var det inte Bush regeringen som var inblandad eftersom han inte ens hade hunnit vara president i ett år innan attackerna.

4. Och det finns även en förklaring på kollapsen.
Citera
2009-01-02, 18:01
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:

Och hur många kan man verkligen veta att det var en bomb som exploderade? Höga smällar är inte alltid bomber.
Citera
2009-01-02, 18:10
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Har de gjort film av NIST-rapporterna?
Citera
2009-01-02, 18:14
Medlem
Citat:

Jag såg dokumentären igår då den sändes på Tv4 fakta. Men mina argument är inte mötta för det. Dokumentären säger mest vad som kan ha hänt och att det finns en del att utreda, men ger inte särskilt grundläggande förklaring till så mycket alls i min mening.
Citera
2009-01-02, 18:20
Medlem
Citat:

Väldigt många civila hörde smällar under marken (world trade centers källare) innan det första tornet föll...
Det finns väldigt mycket bevis på att det fanns thermite i byggnaden, ett av bevisen var att det fortfarande brann i world trade centers rester efter hela 2 veckor... Det enda som kunde ha orsakat det var thermite.

För att spekulera fritt utan att ta ställning. Skulle inte en RSV laddning vara bättre att kapa en pelare än thermite? Att "spränga bort" bärighet måste väl ändå vara lättare än att smälta bort den? Eller?

Militären använder ju RSV flitigt.
Citera
2009-01-02, 19:02
Medlem
Pingehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffein
För att spekulera fritt utan att ta ställning. Skulle inte en RSV laddning vara bättre att kapa en pelare än thermite? Att "spränga bort" bärighet måste väl ändå vara lättare än att smälta bort den? Eller?

Militären använder ju RSV flitigt.

De flesta konspirationsteoretiker har gått över till thermite-teorin eftersom de tydliga ljud och andra attribut som en kontrollerad sprängning innebär inte är synliga på videor. Att thermite-teorin inte har några bevis som stödjer den kvittar för de flesta truthers
Citera
2009-01-02, 19:06
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingeh
De flesta konspirationsteoretiker har gått över till thermite-teorin eftersom de tydliga ljud och andra attribut som en kontrollerad sprängning innebär inte är synliga på videor. Att thermite-teorin inte har några bevis som stödjer den kvittar för de flesta truthers
Fast thern*te som hörs. "många vittnen rapportera om bomber" du vet. Explosionerna är bevis på therm*te eftersom det inte hörs förutom av de vittnen som hörde explosioner. Typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in