Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
De må vara hänt.. Men din fantasi om något som heter "den stora bilden" är en skymf mot alla här som kan och vill diskutera detaljer som foliehattarna kommer dragande med.
Verkar som om du för ett ganska komplicerat resonemang angående vad man får och inte får diskutera här, så här skrev du tidigare;
Citat:
Den stora bilden är BARA intressant om foliehattarna släpper detaljerna.
Först då kan vi prata om den stora bilden.
Först då kan vi prata om den stora bilden.
Det är alltså antingen eller som gäller, bestämmer du det i egenskap av hobbymoderator eller åsikktspolis?
Jag skymfar alla genom min frågeställning? För det första ska du kanske inte lägga åsikter på dina medskribenter, så här sa torden tex;
Citat:
Ursprungligen postat av torden
Vad jag vet finns det ingen begränsning, men man bör kunna backa upp det man påstår och inte bara höfta ut i rymden.
Han verkar inte alls bli skymfad, han ber bara om lite substans i det man skriver, sober och hälsosam inställning enligt mig. Men du blir alltså skymfad? Jag måste få fråga om du blir det i egenskap av muslim? Och i så fall, är det i paritet med att lillasyster går på disco och måste hedersmördas för att rädda familjens ära, eller som när rondellhundarna poppade upp? Utesluter att du är av judisk härkomst, då skulle du inte vara skymfad utan utsatt för antisemitism.
Citat:
Jo du kommer med lögner då DU skriver att ALL betong "pulveriserades.
Var exakt skriver jag att ALL betong pulveriserades, ska hjälpa dig på traven;
Citat:
Ursprungligen postat av A D
I en gravitationskollaps är det normala slutresultet en hög med stora betongblock, här förvandlades betongen till damm innan de ens träffade marken.
Citat:
För detta kommer bla från Loose Change och har en klar stämpel över sig att vara en skröna, lik min Elvis död utreddes inte.
Den informationen finns på andra ställen än Loose Change.
Citat:
Kan du inte läsa en engelsk text?
Jag kan läsa engelsk text. Kan du läsa och framför allt förstå svensk text. Jag förstår att de har genomfört utredningen efter givna direktiv. Jag tycker dessa direktiv är felaktiga, jag anser att detta är en av många konstigheter som omger NIST-rapporten, får jag jag tycka så? Känner du dig skymfad?
Citat:
Tycker du att det är vettigt att utreda att husen föll
Är det en allvarligt ställd fråga? Är det någon som ifrågasätter huruvida tornen föll eller inte? Detta ger upphov till nya frågor hos mig, är du;
A: En ovanligt väldresserad hynda?
B:Posthora?
C:Fullständigt blåst i huvudet?
Citat:
Eller kanske det är lite bättre att fastställa varför husen rasade?
Eller kanske det är lite bättre att fastställa varför husen rasade?
Det är absolut bättre, frågan är varför de inte gör det på ett trovärdigt sätt. Hur själva raset förlöpte har betydelse för händelseförloppen dessförinnan.
Citat:
Har du läst FEMA´s rapport?
Nej, kan den verkligen vara något att ha? Jag tänker på hur FEMA skötte katastofen i New Orleans, de framstår som totalt inkompetenta.