Citat:
Och varför skulle det inte gå att testa dammet som man skaffar sig på eget håll? Samma damm, samma thermite? Och så slipper vi allt tjafs som: Nääää det truthers som hällt nanothermite i dammet.
Ursprungligen postat av Pad
Är du familjär med hur vetenskapliga påståenden testas? Självklart borde de låta oberoende lab få tillgång till deras prover. Tills det händer så är deras trovärdighet inte direkt i topp, och det verkar inte som om det är någon prioriterad verksamhet med tanke på att det är flera år sen de gjorde sina påståenden.
Kan va så att dom inte har så mycket damm kvar att dom vill skicka det till vem som helst, bara en tanke. Så vad är problemet med att testa dammet från annat håll, finns både museum och privat personer som sparat damm. Det bara börja undersöka...
Citat:
Att man vill nå ut till så många som möjligt? Det väl det som är meningen med "open-access journal"?
Tror du det på fullt allvar? Det är ju stor humor att det alltid verkar vara så, Jones gjorde ju likadant. De får den respekt som deras publiceringar förtjänar, väljer man inte en fackgranskad tidsskrift så är det av ett skäl.
Jag vet det är svårt, men debunka deras forskning istället för att hoppa in på ett sidospår här.
Citat:
Utan datan så är det en datasimulering och inget annat. Vi måste ju få veta vad för temperaturer och hur stora bränderna va, hur mycket skada deras datamodell hade och klarar av. Skriver man in siffror i ett dataprogram som inte överensstämmer med verkligheten så är det inte mycket att hänga i julgranen.
NISTs resultat granskas redan. Vad gäller tornen och sjuan har de släppt rätt feta rapporter om det inträffade. När man hör dig skulle man kunna tro att det bara är en datorsimulering de gjort. Tror du det, och om så inte är fallet, varför är det det enda du tjatar om?
Citat:
Precis håller med.
1. När ovandelen kraschar i underdelen så kommer saker att förstöras från bägge delarna.
Så hur kan 1/10 hålla ihop för att krossa 9/10? Och kom ihåg att dom nedre delarna är mycket starkare än dom övre, för vi pratar väl fortfarande om wtc tornen?
Det man ser i wtc kollapsen är damm. Om inga bomber fanns så blev allt krossat/pulveriserat av 1/10 av byggnaden. 1/10 som inte är lika stark som dom delarna den krossar, låter troligt..?....
Fast jag förstår att du inte ville ge mig ett svar på YT-länkarna, du och din lista kan inte.
Citat:
Är det jobbigt?
Att det skulle se konstigt ut. Men lägg gärna fram MED EGNA ORD varför du tycker att det borde blivit annorlunda, gärna ihop med lite beräkningar. För om du har tillräckligt med kunskaper för att se att det är konstigt så borde du ju kunna argumentera för det också, eller? Jag snackar alltså inte om att posta en ny youtubefilm du hittat.
Det har kommit så mycket forskning och utredningar att du måste nu testa mina kunskaper? Spelar ingen roll om vi truthers här kan eller inte kan göra egna beräkningar. Sen så finns det massor av forskning ni kan debunka. Jag sagt det förr och jag säger det igen: det bara börja debunka deras forskning, har länkat det flera gånger.
Klart du inte vill att jag ska länka nåt mer, eftersom du inte kunnat debunka nåt alls hittills.
Sen är det kul att du vill att jag ska visa beräkningar men att NIST inte gör det är helt OK

Citat:
Trodde jag gjorde det precis?
Och där var det metall igen... Och återigen har du chansen att visa att något är mystiskt. Vid andra bränder, händer det att det är skitvarmt i flera veckor efteråt, eller är det något som är specifikt för ground zero? Vi har ställt den frågan förr till "sannings"sökare, men de verkar inte vara så sugna på att kolla upp sånt, för då kan deras fina "bevis" trilla sönder.
Han säger: a river of steel flowing... --> steel <--
Och som vanligt har du inte kommit med en enda teori om hur det är möjligt (eftersom det är omöjligt i er flygbränsle-teori).
Vi säger samma sak hela tiden... Och ni undviker att svara hela tiden.
Citat:
Ok?
Det fanns gott om metall i både planen och tornen, inte minsta aluminium. Metall som sälter kommer att rinna, och därför är det naturligt att det ansamlas i pölar, vad skulle vara märkligt med det? Återigen, förklara gärna med egna ord.
Vilka temperaturer pratar vi om då?
Eftersom Les trodde "river of steel flowing" så måste det vart nånting som ser likadant ut, aluminium blir ju inte gul-rött i första taget. SÅ vilka temperaturer pratar vi om då och vilka metaller??
Citat:
HAHAHAHAHAHA, du lika trovärdig som dom.
Det här var duktigt krystat? Vad är din poäng? Vad har det med kollapserna att göra?
Citat:
Mycket, och väldigt mycket är bara skit.
...hur många tips tror du att världens underrättelsetjänster tar emot varje dag?...
Men kolla upp vart all info om 911 kom ifrån och vad för info, man hade inte kunnat fått mer förvarningar.
Eller jo, om dom påhittade terrorister själva hade ringt in och sagt: Om en månad kommer jag kapa det flyget, den tiden, den dagen, och flyga in i tornen.
Citat:
Orka... du har ju inte läst ett skit av deras arbete, det märker man ju på ditt svar. Du vet vart länkarna ligger, börja debunka efter du läst dom.
Du menar de där proverna som det inte finns någon vettig dokumenation på hur de togs eller hur de förvarats? Och hur vet du att de togs innan, räddningsarbetare var på plats väldigt fort. Som om inte det räcker så förekommer det arbete med svetsar, skärbrännare och andra maskiner i New York lite varstans, så även runt ground zero. Men låt oss ta det där dammet från lägenheten... hur kan du säkerställa att det är 100% damm från GZ? Det hade ju onekligen färdats en bit, eller hur? Kort och gott, ur forskningssynpunkt är det hela förkastligt. Det är bara tragiskt att du inte inser det.
Citat:
Till skillnad från er debunkers religiös liknande tro där alla tror exakt likadant så är alla 'truthers' inte 100% överens om exakt allt.
Ah, du kör det vanliga racet där ni har selektivt förtroende för olika folk beroende på vad de säger. Uppfattat.
Vad alla arkitekter, ingenjörer och andra väldigt pålästa människor är överens om är: NISTs utredning ljuger/suger...en ny utredning behövs.
Citat:
Jasså?
Nej, det är för att "sannings"rörelsen under årens lopp kommit upp med det ena efter det andra som de presenterat som "The smoking gun", och allt har fallit sönder som korthus, där har du förklaringen.
Jag bett dig debunka deras forskning säkert hundra gånger, vart hittar jag den infon för det har jag missat.
Eller är det bara så att ni säger att det blivit debunkad hela tiden och hoppas på att folk ska börja tror på det?
Citat:
Alla 'svenssons' jag pratat med har antingen inte hört om wtc7 eller så tror dom att det hade nåt med exploderande dieseltankar att göra.
Sjuan var inte lika känd som tornen, men media har rapporterat en hel del om den.
Så nej, folk vet inte.
Citat:
Försökte hitta det med KTH, aldrig hört om det tidigare... Har du länk?
Jajamänsan. Deras rapporter har granskats av experter över hela jordklotet. Det finns dessutom ett rätt så stort lass med fackgranskade artiklar som bekräftar det NIST kommit fram till, bland annat från KTH. Men du kanske tror att alla dessa är köpta?
Enda jag hittade va: http://fredimellanostern.wordpress.com/2010/02/10/kth-professor-kraver-utredning-av-11-september-och-bojkott-mot-israel/
http://fredimellanostern.wordpress.com/2010/02/11/kth-stoppar-forsok-till-bojkott-mot-israeliska-akademiker/
Allt jag läst som har med NIST att göra så har dom blivit sågade vid fotknölarna, ställer man frågor till dom om deras "undersökning" så börjar dom stamma eller säger inget alls. Ja eller så får man ett svar som att gravitationen är likadant överallt, även i Ground Zero.....lol
Citat:
Och här ser vi ett typiskt exempel på en debunker, jag länkat och ställt flera frågor till denna Fittfitta utan att få ett enda rakt och bra svar. Så är det alla andra som gör fel här....?...
Ursprungligen postat av Fittfitta
Ni är så fruktansvärt troende, ni som tror på sprängladdningarna hahahaha. Jag får inte ens några svar på mina relevanta frågor hahahah, jag menar ni borde ju kunna försöka iallafall. Jag lägger denna diskussionen nu eftersom att ni inte har något att komma med. Fortsätt ni att tror på konspirationsteorier och sprängladdningar i tornen så mycket ni vill hahahaha, idioter. Kom ihåg att ni inte har lyckats svara på mina frågor. Varför övertyga sig själv att det har att göra med mystiska konspirationsteorier när sanningen är mycket enklare? Töntar.
Men jag kan lova dig om du ställer en fråga som inte är helt jävla idiotiskt så ska jag svara på den.
James-Michael-Michaels
Här kan du få lite info om svensk massmedia:
http://www.fria.nu/extern/artikelbilagor/Frias_mediebilaga2010.pdf