2011-03-27, 19:31
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singsang
Vem är det som är troende? Du är ju 100% säkert på att alla som tror att 9/11 var en konspiration har helt fel! Redan där försvinner ju din trovärdighet!

Jag tror inte att någon som tror på den här konspirationen kan säga att dom vet med 100 % att det var ett insider jobb! Men möjligheten finns och den bör/ska utredas tills de frågor som inte har svarats på har besvarats.. Tills dess är det mer logiskt att tro att någon försöker dölja något!
Eller du kanske nöjer dig med att läsa på aftonbladet och titta på nyheterna! Och vem kan klandra dig? Men fråga dig själv vem det är som äger all media i västvärlden!

Vem äger all media i västvärlden? Jag vet att Bonnier äger en jävla massa i Norden och tycker det synd, men du kan gärna förklara mer vad du menar.

Håller med dig i att ingen kan vara 100% säker på att det var/inte var en konspiration.

Men hur kan det komma sig att så många som tror på denna konspiration också tror på en massa andra teorier?
Citera
2011-03-27, 19:42
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Vem äger all media i västvärlden? Jag vet att Bonnier äger en jävla massa i Norden och tycker det synd, men du kan gärna förklara mer vad du menar.

Håller med dig i att ingen kan vara 100% säker på att det var/inte var en konspiration.

Men hur kan det komma sig att så många som tror på denna konspiration också tror på en massa andra teorier?

Fetstilta: du skojar va?
Citera
2011-03-27, 20:00
Medlem
Citat:

Läs på min vän!

För vad är det som säger att alla andra konspirationsteorier är falska!? Ingen vet vad som är rätt och fel.. Ingen! Bara för att ni tycker det är löjligt så är det rent ignorant att dömma ut teorier som falska hur dumma de än låter! Jag tycker verkligen synd om er som fått sin världsbild genom skola, massmedia och politiker.. Ingen vet vad som är rätt.. Och att man söker sanningen är inte det minsta dumt eller löjligt!
Insikten om att ju mer man lär sig desto mindre vet man verkar inte vara något som ni "icketroende" förstår innebörden av. Därför är det lönlöst att diskutera med er, för ni baserar era "fakta" utifrån egna slutsatser och moraliska värderingar..
Senast redigerad av Singsang 2011-03-27 kl. 20:05.
Citera
2011-03-27, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Fetstilta: du skojar va?

Förklara dig tack och menar att en liten grupp kontrollerar all media i västvärlden så bevis tack.

Citat:
Läs på min vän!

För vad är det som säger att alla andra konspirationsteorier är falska!? Ingen vet vad som är rätt och fel.. Ingen! Bara för att ni tycker det är löjligt så är det rent ignorant att dömma ut teorier som falska hur dumma de än låter! Jag tycker verkligen synd om er som fått sin världsbild genom skola, massmedia och politiker.. Ingen vet vad som är rätt.. Och att man söker sanningen är inte det minsta dumt eller löjligt!
Insikten om att ju mer man lär sig desto mindre vet man verkar inte vara något som ni "icketroende" inte förstår innebörden av. Därför är det lönlöst att diskutera med, för ni baserar era "fakta" utifrån egna slutsatser och moraliska värderingar..

Skicka mig några länkar så jag kan läsa på då.....

Okej, hur troligt tror du det är att alla konspirationsteorier stämmer?

Följdfråga antar jag: Hur vet du att ingen konspirationsteori stämmer?
Svar: Det finns de som stämmer, t.ex Watergate.

Förklara hur du fått din världsbild som?

Jag baserar min på bevis och sannolikhet, och självklart vilken livsåskådning jag har.

Det är självklart inte dumt att söka sanningen, det har nog ingen sagt heller.

Källkritik ska du inte nämna då foliehattar brukar ha minst lika mycket problem med det som vem som helst på detta forum, om inte värre.

Jag tycker det är bra med grupper som är kritiska, men det för inte gå överstyr.
Senast redigerad av James-Michael-Michaels 2011-03-27 kl. 20:18. Anledning: g
Citera
2011-03-27, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Jag har inte sagt att de var osynliga bomber, om ens bomber.
Flertalet filmer + vittnesmål (otaliga vittnesmål) som hört massor med smällar osv, varför rök de vid marken på tornen innan de rasade förresten?

Så du tror att det kriget bara kostade pengar? Att de inte tjänade kontakter, pengar och mark osv på att gå in i Irak?

Finns inte en enda amerikansk president som är omtyckt av många, och kom förfan inte och säg JFK eller något liknande skit.

Nej, ni foliehattar lägger inte mycket tid på att fundera hur själva konspiratonen gick till, det är mycket lättare att kritisera andra som förklarar vad som skett.

Kontakter? Vad menar du? pengar säger du? Vilka pengar då? och var har dessa hamnat?(bevis självfallet, inga antaganden).

Hur mycket mark har USA tjänat? Vad använder man denna mark till? Göra sandslott?
Om du menar olja, så får du självklart lägga fram bevis på att någon olja fraktats till USA eller liknande.

Okej, för att sätta i perspektiv, hur omtyckt tror du Bush är i sitt hemland och runt om i världen jämfört med andra presidenter? Knappast i toppen.
Senast redigerad av James-Michael-Michaels 2011-03-27 kl. 20:29. Anledning: g
Citera
2011-03-27, 20:35
Medlem
Citat:
Förklara dig tack och menar att en liten grupp kontrollerar all media i västvärlden så bevis tack.

Skicka mig några länkar så jag kan läsa på då.....

Okej, hur troligt tror du det är att alla konspirationsteorier stämmer?

Följdfråga antar jag: Hur vet du att ingen konspirationsteori stämmer?
Svar: Det finns de som stämmer, t.ex Watergate.

Förklara hur du fått din världsbild som?

Jag baserar min på bevis och sannolikhet, och självklart vilken livsåskådning jag har.

Det är självklart inte dumt att söka sanningen, det har nog ingen sagt heller.

Källkritik ska du inte nämna då foliehattar brukar ha minst lika mycket problem med det som vem som helst på detta forum, om inte värre.

Jag tycker det är bra med grupper som är kritiska, men det för inte gå överstyr.

Är du intresserad av det och vill lära dig nåt så kan du söka upp dina egna fakta! Jag behöver inte bevisa nåt för jag vet inte! Jag säger bara att det vet inte ni heller!!

Svara mig hur man baserar bevis på sannolikhet och livsåskådning? Fakta är fakta för att det är säkert! Sannolikhet har ingenting med fakta att göra.. Jag kan säga att sannolikheten är stor att våra politiker vill vårt bästa.. Men det betyder inte att det är fakta eller bevis på någonting.. Det är bara något jag som slänger ur mig, något som jag inte har några som helst belägg för.. Det må kännas logiskt men det är absolut ingen fakta!

Självklart är säkert en majoritet av alla konspirationsteorier falska.. Men det betyder ju inte att man ska utgå från att ALLA är falska..
Jag försöker se världen för vad den är.. Full av människor som försöker leva sina liv lyckligt och i fred! Jag ser också hur en mycket liten vit majoritet äger de allra största företagen, amerikanska federal reserve, massmedier, läkemedelsföretag, skolor, sjukhus och hur dessa vita män exploaterar världen på dess resurser och totalt förstör vår jord! Och vilka tjänar på det!? Inte jag iaf.. Säkert inte du.. Inte någon annan i resten av världen heller! Förutom dessa tjuvar på wall-street!

Här får du faktiskt en länk som förklarar mycket bra hur världens banksystem ser ut! Nu blev det här väldigt OT.. Men vill bara visa hur min världsbild ser ut och vad den påverkats av..

http://www.youtube.com/watch?v=vVkFb26u9g8
Citera
2011-03-27, 20:38
Medlem
[quote=

Hur mycket mark har USA tjänat? Vad använder man denna mark till? Göra sandslott?
Om du menar olja, så får du självklart lägga fram bevis på att någon olja fraktats till USA eller liknande.

[/QUOTE]

Efter USA har lämnat irak så lämnar de även kvar 3-4 enorma amerikanska militärbaser.. Så med andra ord är irak amerikanskt territorium..
Citera
2011-03-27, 20:43
Medlem
Citat:
Är du intresserad av det och vill lära dig nåt så kan du söka upp dina egna fakta! Jag behöver inte bevisa nåt för jag vet inte! Jag säger bara att det vet inte ni heller!!

Svara mig hur man baserar bevis på sannolikhet och livsåskådning? Fakta är fakta för att det är säkert! Sannolikhet har ingenting med fakta att göra.. Jag kan säga att sannolikheten är stor att våra politiker vill vårt bästa.. Men det betyder inte att det är fakta eller bevis på någonting.. Det är bara något jag som slänger ur mig, något som jag inte har några som helst belägg för.. Det må kännas logiskt men det är absolut ingen fakta!

Självklart är säkert en majoritet av alla konspirationsteorier falska.. Men det betyder ju inte att man ska utgå från att ALLA är falska..
Jag försöker se världen för vad den är.. Full av människor som försöker leva sina liv lyckligt och i fred! Jag ser också hur en mycket liten vit majoritet äger de allra största företagen, amerikanska federal reserve, massmedier, läkemedelsföretag, skolor, sjukhus och hur dessa vita män exploaterar världen på dess resurser och totalt förstör vår jord! Och vilka tjänar på det!? Inte jag iaf.. Säkert inte du.. Inte någon annan i resten av världen heller! Förutom dessa tjuvar på wall-street!

Här får du faktiskt en länk som förklarar mycket bra hur världens banksystem ser ut! Nu blev det här väldigt OT.. Men vill bara visa hur min världsbild ser ut och vad den påverkats av..

http://www.youtube.com/watch?v=vVkFb26u9g8

Du har ett facinerande sätt att argumentera med folk, påstå något och sen säga åt din motståndare att själva leta upp bevisen.

Sen baserar jag min världsbild på fakta, sannolikhet och livsåskådning.

Hur har du fått din världsbild som?

Jag har inte sagt att man ska anta att alla är falska...Tvärtemot så uppmuntrar jag kritiskt tänkande.

Ja, det stämmer som du säger. Det är en mindre andel människor som äger en större andel av pengar osv. Men dessa samarbetar inte precis, tvärtom så konkurrerar det med varandra.

Sen måste du definera "tjäna". Om jag skadar mig så tjänar jag på att åka till ett sjukhus och få hjälp, visst det kanske kostar, men det är det värt.

Eller vill du hellre ha ett kommunistiskt styre?
Citera
2011-03-27, 20:47
Medlem
Citat:
Efter USA har lämnat irak så lämnar de även kvar 3-4 enorma amerikanska militärbaser.. Så med andra ord är irak amerikanskt territorium..

Vad ska det med dessa militärbaser till?

De kan knappast pumpa någon olja eller liknande. Det kan inte heller ta ut någon skatt.

USA har militärbaser i Egypten också, vet du hur mycket pengar som USA skänker i Egypten varje år för dessa? Sjukt mycket. Kan återkomma med siffror. Knappast värt det.

Håller med dock om USA:s utrikespolitik kunde varit mycket bättre. Men detta krig har USA verkligen inte tjänat någonting på.
Citera
2011-03-27, 20:57
Medlem
Citat:
Vad ska det med dessa militärbaser till?

De kan knappast pumpa någon olja eller liknande. Det kan inte heller ta ut någon skatt.

USA har militärbaser i Egypten också, vet du hur mycket pengar som USA skänker i Egypten varje år för dessa? Sjukt mycket. Kan återkomma med siffror. Knappast värt det.

Håller med dock om USA:s utrikespolitik kunde varit mycket bättre. Men detta krig har USA verkligen inte tjänat någonting på.

Nej USA som land har förlorat otroligt mycket på det kriget.. Både pengar och anseende runt om i världen.. Men de som tjänar på det här kriget är bankirerna.. De gör pengar ur tomma intet och lånar ut så att USA kan finansiera sitt krig. Dessa pengar ska de sedan ha ränta på! Alltså de tjänar pengar på att tillverka pengar från ingenting och sedan låna ut pengarna för att sedan begära ränta på pengarna..
Här får du en länk med företag som tjänar äckligt mycket pengar på andra människors död.. /tog bara första bästa länken på google)
http://www.businesspundit.com/the-25-most-vicious-iraq-war-profiteers/

Jag vet inte hur jag ska bevisa för dig att ett fåtal styr västvärldens medier.. Jag kan inte bevisa det för dig.. Det är min personliga åsikt! Och igen så vet jag inte om det är rätt eller fel! Men det känns rätt för mig.
Det enda du kan göra är att skaffa dig din egna åsikt genom att ta del av båda sidors argument!
Citera
2011-03-27, 21:01
Medlem
Citat:
Du har ett facinerande sätt att argumentera med folk, påstå något och sen säga åt din motståndare att själva leta upp bevisen.

Sen baserar jag min världsbild på fakta, sannolikhet och livsåskådning.

Hur har du fått din världsbild som?

Jag har inte sagt att man ska anta att alla är falska...Tvärtemot så uppmuntrar jag kritiskt tänkande.

Ja, det stämmer som du säger. Det är en mindre andel människor som äger en större andel av pengar osv. Men dessa samarbetar inte precis, tvärtom så konkurrerar det med varandra.

Sen måste du definera "tjäna". Om jag skadar mig så tjänar jag på att åka till ett sjukhus och få hjälp, visst det kanske kostar, men det är det värt.

Eller vill du hellre ha ett kommunistiskt styre?

Jag vill inte ha nåt styre.. Jag vill inte att någon bestämmer över mig! Jag är en vuxen man och har ett ansvar att ta hand om mitt eget liv.. Hur jag gör det ska alla skita fullständigt i så länge jag inte skadar folk i min omgivning!
Och för övrigt så är USA inte en demokrati längre.. Inte Sverige heller! Vårt system är kapitalistiskt, varken demokrati eller diktatur! Det är något mittemellan
Citera
2011-03-27, 21:03
Medlem
Citat:
Nej USA som land har förlorat otroligt mycket på det kriget.. Både pengar och anseende runt om i världen.. Men de som tjänar på det här kriget är bankirerna.. De gör pengar ur tomma intet och lånar ut så att USA kan finansiera sitt krig. Dessa pengar ska de sedan ha ränta på! Alltså de tjänar pengar på att tillverka pengar från ingenting och sedan låna ut pengarna för att sedan begära ränta på pengarna..
Här får du en länk med företag som tjänar äckligt mycket pengar på andra människors död.. /tog bara första bästa länken på google)
http://www.businesspundit.com/the-25-most-vicious-iraq-war-profiteers/

Jag vet inte hur jag ska bevisa för dig att ett fåtal styr västvärldens medier.. Jag kan inte bevisa det för dig.. Det är min personliga åsikt! Och igen så vet jag inte om det är rätt eller fel! Men det känns rätt för mig.
Det enda du kan göra är att skaffa dig din egna åsikt genom att ta del av båda sidors argument!

Ja, jag håller mig dig, dom tjänar bra med pengar. Men menar du att det var dessa bankirer som planterade bomber i tornen? Eller styr dom Bush att fixa bomberna och sen inleda kriget? Låter långsökt enligt mig och alltför stora brister gällande bevis om det är detta du antyder.

Sen så gör det faktiskt inte så mycket att dom tjänar pengar. Så fort dom använder dom så drar staten får staten&folket tillbaka pengarna.

Okej, din personliga åsikt, respekterar det. Själv så delar jag den inte för det finns inget som tyder på det enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in