2008-10-16, 21:50
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fox Mulder
Nu har jag inte pallat att gå igenom hela denna tråden och den föregående så jag frågar bara.

WTC torn 7 varför sprängdes (om man nu tror att det gjorde det) det? vad finns det för orsaker till att man ville riva det huset, vad fanns det där inne.

Främsta anledningen som åberopas är att NWO:s kommandocentral där man styrde upp hela aktionen låg i WTC7 och att man röjde undan bevisen. Ingen frågar sig hur fräscht det var att välja just den byggnaden som fick en massa bråte på sig, känns som de skulle behöva risktillägg... Eller varför man skulle vilja befinna sig så nära en massa brandmän och poliser som kunde råka upptäcka en... Eller varför man var villig att riskera att saker hittades när man röjde upp ground zero.

Nästa motiv som det prats om är försäkringsbedrägeri. Alltså att vår vän Larry Silverstein (ungefär här brukar de smyga in att han är av judisk börd också) utan att blinka skulle offra 3000 människor för att utföra historiens sämsta försäkringsbedrägeri.

Frågar du mig så är det bara snömos, men i twoofervärlden så tro man på det på fullt allvar.
Citera
2008-10-16, 23:01
Medlem
Fox Mulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Främsta anledningen som åberopas är att NWO:s kommandocentral där man styrde upp hela aktionen låg i WTC7 och att man röjde undan bevisen. Ingen frågar sig hur fräscht det var att välja just den byggnaden som fick en massa bråte på sig, känns som de skulle behöva risktillägg... Eller varför man skulle vilja befinna sig så nära en massa brandmän och poliser som kunde råka upptäcka en... Eller varför man var villig att riskera att saker hittades när man röjde upp ground zero.

Nästa motiv som det prats om är försäkringsbedrägeri. Alltså att vår vän Larry Silverstein (ungefär här brukar de smyga in att han är av judisk börd också) utan att blinka skulle offra 3000 människor för att utföra historiens sämsta försäkringsbedrägeri.

Frågar du mig så är det bara snömos, men i twoofervärlden så tro man på det på fullt allvar.

hmm ok.
Citera
2008-10-17, 10:02
Medlem
ElGigantens avatar
Jag försöker att leta efter vittnen som stödjer en sprängning av WTC den 9/11.
Tyvärr för alla foliehattar söker jag efter vittnen som även IDAG kan stå upp och säga att det var sprängmedel som fick WTC 1 och 2 att kollapsa.

Alla filmer som foliehattarna hänvisar till så är vittnena tagna ur sitt sammanhang dom är tagna av stundens ögonblick och vi får sällan / aldrig höra frågan som ställs till dom.

Det blir då ännu konstigare då alla foliehattar avvisar vittnena från pentagon som INTE sett någon missil men sett ett flygplan krascha in i pentagon. Dessa vittnen är sammanfattade i efterhand och inte baserad på intervjuer i TV samma dag.
Dessa vittnen slår foliehattarna i från sig som vatten på en gås.

Vittnen är alltid bra att ha men man får nog se lite djupare vad och när dom säger det man skall dra slutsatsen av.

Jag tycker Bo Holmström 1975 hade detta solklart för sig. Titta och njut.
http://www.youtube.com/watch?v=8U-y1aHlZcw

Där sammanfattar Bo problemet lugnt och kallt mitt i den hetsiga situationen.

Men att folk som inte var födda då skall fatta det i dag är väl bara att glömma.
Citera
2008-10-17, 13:57
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Tyvärr för alla foliehattar söker jag efter vittnen som även IDAG kan stå upp och säga att det var sprängmedel som fick WTC 1 och 2 att kollapsa.

Det finns mig veterligen bara ett när det gäller WTC1 och 2 och det är William Rodriguez. Varför inte besöka hans "Last man out" -turné?

http://www.last-man-out.com/

Eller besök hans sajt "The Keymaster":

http://www.911keymaster.com/

Kanske köper du hans DVD "What really happened on 9/11?" för bara 15 dollars?

eller ett signerat foto på WTC1 och 2 taget dagen innan 911 för bara 15 dollars?
Eller varför inte bara lämna en donation på 100 dollars för den goda saken?

Slutligen, titta på den fina hemvideon på William och Rosie O'Donnell från hennes kök. I svartvitt:

http://www.911blogger.com/node/17728
Senast redigerad av SLOB 2008-10-17 kl. 14:02.
Citera
2008-10-22, 07:38
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten

Alla filmer som foliehattarna hänvisar till så är vittnena tagna ur sitt sammanhang dom är tagna av stundens ögonblick och vi får sällan / aldrig höra frågan som ställs till dom.

Hur kan du påstå nå't så osant?

Samtliga nyhetsutsändningar talar om bomber in i byggnaderna i sina första utsändningar. Det är innan man hunnit sätta på dom munkorgen.

http://www.youtube.com/watch?v=8n-nT-luFIw&eurl=http://whatreallyhappened.com/

Som sagt, detta handlar om hur det är möjligt för massmedia att psykologiskt lyckas att i efterhand ändå förvränga sanningen för fårskocken.
Senast redigerad av sten.b 2008-10-22 kl. 07:46.
Citera
2008-10-22, 08:22
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Det finns mig veterligen bara ett när det gäller WTC1 och 2 och det är William Rodriguez.

Du har följt denna tråd under lång tid och ändå har du bara hört talas om Rodriguez som vittne till bomber i WTC.

Man tar sig för pannan.
Antingen har du gjort dig totalt blind för sanningen eller också har du en dold agenda.
Citera
2008-10-22, 08:27
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Hur kan du påstå nå't så osant?

Samtliga nyhetsutsändningar talar om bomber in i byggnaderna i sina första utsändningar. Det är innan man hunnit sätta på dom munkorgen.

http://www.youtube.com/watch?v=8n-nT-luFIw&eurl=http://whatreallyhappened.com/

Som sagt, detta handlar om hur det är möjligt för massmedia att psykologiskt lyckas att i efterhand ändå förvränga sanningen för fårskocken.

Det gjorde dom inte. Ett vanligt förekommande drag hos idioter och foliehattar är att man använder överdrifter. Precis som du gjorde i detta fall.
Bo Holmström visste detta redan på 70-talet men tydligen har vissa imbecilla dårar fortfarande INTE lärt sig att man skall sansa sig i sina utsagor och ta ett steg tillbaka och göra en ny analys.
Truth-rörelesen använde fortfarande 7 år gamla nyhetssändningar för att kräkas upp sina budskap. Och att i nästa andetag kalla det för att vara vaken ter sig bara som ett ännu större skämt.
7 år och inte ETT ENDA bevis för några bomber. Hur länge skall er "utredning" på gå?
Det är ju inte så att medlemmarna i thruth-rörelsen blir fler direkt. Demonstrationerna vid ground zerto avtar.
7 år och ni har inte lyckats bevisa någonting utan sitter fortfarande och onanerar till Loose Change och Zero. Er är det riktigt synd om. Och det värsta är att jag och andra skattebetalare betalar säkert ert uppehälle.
Citera
2008-10-22, 09:14
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Du har följt denna tråd under lång tid och ändå har du bara hört talas om Rodriguez som vittne till bomber i WTC.

Man tar sig för pannan.
Antingen har du gjort dig totalt blind för sanningen eller också har du en dold agenda.

Du får börja bemöda dig att läsa folks hela inlägg, och inte bara första raderna. Elgiganten skriver:

Citat:

Jag vet bara ett vittne som idag står upp och pratar om bomber i WTC1 och 2, nämligen Rodriguez. Faktum är att Rodriguez skapat sig en karriär kring att påstå just det, samt att etablera begreppen "Last man out" och "The Keymaster".

Vet du några fler så är det bara att svara på Elgigantens post, precis som jag gjorde.
Citera
2008-10-22, 10:35
Medlem
Stones avatar
Jag har precis läst Plan of Attack och State of Denial av Bob Woodward.

Han har intervjuvat Geirge Bush, Rumpsfeldt, Chaney, Tennent, Clark, Powell, Rice och så många fler civila och militär personal om vad som hände inför och under Irakkriget från 1999 till 2006. Av böckerna förstår man hur arbetet fortskred och vilka som gjorde vad. Men det viktiga upptäckten eller slutsatsen som man drar av böckerna är att det inte fanns skuggan av en chans att plannera och genomföra 911.

Jag har tidigare påhejat att det kunde varit ett inside jobb, men vilket bullshit det är.

sten.b... läs böckerna eller ladda hem audioböcker från PB.
Citera
2008-10-22, 12:25
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Jag vet bara ett vittne som idag står upp och pratar om bomber i WTC1 och 2, nämligen Rodriguez.

Det viktiga är att den 11 sept. läste och såg miljontals människor hur media rapporterade att det fanns bomber i tornen.

Ni har kämpat i 7 år för att människor skall glömma denna sanning och i stället köpa den desinformation ni så aktivt sprider.

Att folk inte kommer fram med sina vittnesmål idag beror på att mainstream-media givetvis inte släpper inte igenom något sådant.
Truth-rörelsen är redan klar i frågan. Alla frågetecken är uträtade.

Det kan också gå som för Barry Jennings:
http://www.youtube.com/watch?v=6xca6o38ZNY

Så ni har lyckats att få många människor att glömma vad dom sett och hört. Men tusentals vaknar till insikt dagligen så det hela är en tidsfråga innan dom tvingas att utreda frågan.
Citera
2008-10-22, 12:30
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Det viktiga är att den 11 sept. läste och såg miljontals människor hur media rapporterade att det fanns bomber i tornen.

Ni har kämpat i 7 år för att människor skall glömma denna sanning och i stället köpa den desinformation ni så aktivt sprider.

Att folk inte kommer fram med sina vittnesmål idag beror på att mainstream-media givetvis inte släpper inte igenom något sådant.
Truth-rörelsen är redan klar i frågan. Alla frågetecken är uträtade.

Så ni har lyckats att få många människor att glömma vad dom sett och hört. Men tusentals vaknar till insikt dagligen så det hela är en tidsfråga innan dom tvingas att utreda frågan.

Jag vet inte vad du tittade på för nyheter den 11 september, måhända var det hänt extra du bläddrade i? I de nyhetsinslag jag såg pratade de inte om några bomber i byggnaderna. Däremot pratade de om att två flygplan hade kraschat in i WTC 1 och 2, att husen rasade, att stora bränder rasade inne i byggnaderna, att saker och ting exloderade (en explosion är inte samma sak som en bomb) och att en massa människor dog. Och om det nu var så att media rapporterade om bomber den 11 september: hur kunde de veta att det fanns bomber?
Citera
2008-10-22, 13:22
Medlem
Targenors avatar
Citat:

Jo han tystades de är ja övertygad om, speciellt som så många andra som "avslöjat" sanningen får leva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in