2007-06-29, 19:37
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Jag gissar inte en enda!
Jag känner personsligen ett par stycken som såg andra planet träffa WTC.
Citera
2007-06-29, 19:56
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Pà en film av FOX hkp ser vi planet flyga in i WTC-S och sedan dyker planets nos ut pà andra sidan!!! Helt oskadad.
På ALLA videoupptagningar syn nospartiet genom WTC, även privata videoupptagningar. Sektioner av nospartiet hittades även i WTC5:

http://www.vaed.uscourts.gov/notablecases/moussaoui/exhibits/prosecution/P200003.html

Skillnaden mellan träffen i norra och södra tornet är att i södra tornet hade inte planet en direkt riktning mot WTCs kärna som planet som träffade norra tornet hade.
Citera
2007-06-29, 20:29
Medlem
SLOBs avatar
Jag påminner om att ämnet i tråden är Shanksville och Pentagon. Inte WTC. OT kommer raderas.

Och nu hade jag lite tid över så jag var snäll och flyttade OT till rätt tråd. Men det är ett undantag, det lovar jag. Håll topic!

/SLOB
moderator
Citera
2007-06-30, 09:34
Medlem
Citat:

Men Socialworker har tittat noga pà WTC-bevisen, dvs orginal-TV-filmerna av WTC-S-kraschen.

Nej, han har uppenbarligen inte tittat på "original-TV-filmerna"!
Det han tycks ha tillgång till är samma taskiga kopior-av-kopior som man ser så mycket av på nätet.
Dessa videosekvenser kan ha genomgått ett eller flera steg av
  • deinterlace
  • cropping
  • resize
  • re-compression
  • etc

(Exakt vilka bearbetningssteg som ett enskilt klipp gått igenom är ofta svårt/omöjligt att avgöra i efterhand, men att beabetning skett är uppenbart för den som (likt jag själv) jobbat lite med digital video.)

Dom påståenden som görs, och dom slutsatser som dras, baseras alltså på ett helt undermåligt källmaterial.
(På samma sätt som allt annat som konspirationstroende hittills presenterat!)

/T
Citera
2007-06-30, 10:16
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Jag tycker att vittnet skelar litet med ögonen när han sedan uppträder i egen TV-show - och ser litet märklig ut. Precis som när man ljuger.
Muahahahahahahahaha! Snälla säg att du skojar? Aaaaah you´re killing me. Du menar på allvar att du ifrågasätter vittnet för att han SKELAR? Hohohohohoho!
(Själv tycker jag ditt konsekventa användande av fnurpar i stället för prickar ovan för åäö ser liiiite mystiskt ut.Precis som man gör när man ljuger på internet.)

Citat:
Länkarna sammanfattar annars inga plan alls' teorin som mànga Truthers inte tror pà. Det màste ju ha varit plan av nàgot slag som orsakade alla skador + det faktum att fyra plan försvann!
Då är vi överens på den punkten. Återstår bara för dig att förklara vart AA77 tog vägen om det inte kraschade in i Pentagon
Citera
2007-06-30, 16:43
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Tänkte göra litet reklam for mitt inlägg #41 i http://www.flashback.org/showthread.php?t=385395&page=4 .

Socialworkers slutsats är att orginalsändningarna fördröjdes temporärt 17 sekunder sà att konspiratörerna kunde klistra in ett falskt - pixel - plan i filmerna!

Min egna slutsats är att man inte klistrar in ett trovärdigt plan på 17 sekunder.

Efter att ha sett klippet så kan vi även konstatera att personen bakom filmen inte är påläst i ämnet videoredigering och VFX.
Citera
2007-06-30, 17:13
Medlem
Citat:
Tänkte göra litet reklam for mitt inlägg #41 i http://www.flashback.org/showthread.php?t=385395&page=4 .

Utsändningen bryts av en flash Fade to Black som jag aldrig sett pà TV förr eller senare. <snip> Samma Fade to Black flash dyker upp i andra direktsändningar och redigeras bort i senare repriser.

Funderat på dessa "fade to black", som tas som intäkt för konspirationsteorier.
Nu spekulerar jag lite, men i relation till vad som förekommer här i tråden så är det kanske ursäktat.....
Vad man kan se i den refererade videon är hur direktsändningen bryts/störs momentant när plan nr 2 träffar.
En i mitt tycke rimlig förklaring till detta är denna:
När planet träffar tornet så blir det ju rejäla kortslutningar och det torde alltså gå en del häftiga säkringar på Manhattan.
Sådant ger gärna s.k. "spikar" på nätet (över ett större område), och dessa spikar kan säkert störa videoutrustning som förmedlar de live-sändningar som refereras till.
Detta gäller alltså även om strömmen till video-utrustningen inte bryts.
En häftig spik räcker för att störa momentant.
Jag har letat lite på youtube och det finns ju också ett antal videoklipp från träff 2 som inte har några störningar vid träffen.

Men nu är det ju så att konspirationstroende inte letar efter enkla och rimliga förklaringar till vad som kan observeras, utan verkar vilja ha det så krångligt och orimligt som möjligt...
Dom lyckas ju rätt bra med det, tycker

/T
Citera
2007-07-01, 04:53
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Funderat på dessa "fade to black", som tas som intäkt för konspirationsteorier.
Nu spekulerar jag lite, men i relation till vad som förekommer här i tråden så är det kanske ursäktat.....
Vad man kan se i den refererade videon är hur direktsändningen bryts/störs momentant när plan nr 2 träffar.
En i mitt tycke rimlig förklaring till detta är denna:
När planet träffar tornet så blir det ju rejäla kortslutningar och det torde alltså gå en del häftiga säkringar på Manhattan.
Sådant ger gärna s.k. "spikar" på nätet (över ett större område), och dessa spikar kan säkert störa videoutrustning som förmedlar de live-sändningar som refereras till.
Detta gäller alltså även om strömmen till video-utrustningen inte bryts.
En häftig spik räcker för att störa momentant.
Jag har letat lite på youtube och det finns ju också ett antal videoklipp från träff 2 som inte har några störningar vid träffen.

Men nu är det ju så att konspirationstroende inte letar efter enkla och rimliga förklaringar till vad som kan observeras, utan verkar vilja ha det så krångligt och orimligt som möjligt...
Dom lyckas ju rätt bra med det, tycker

/T
Finns säkert en förklaring...
Men att det skulle vara en strömspik pga planen är inte speciellt troligt imo.
Citera
2007-07-01, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av plast_i_gräset
Min egna slutsats är att man inte klistrar in ett trovärdigt plan på 17 sekunder.

Efter att ha sett klippet så kan vi även konstatera att personen bakom filmen inte är påläst i ämnet videoredigering och VFX.

http://www.livevideo.com/socialservice Part 5 visar varför det behövs 17 sekunder!

Planet kan naturligtvis klistras in mycket snabbare men det behövs ocksà litet tid att fixa ljudet.

Notera vidare hur nospartiet dyker upp oskadat pà andra sidan tornet i flera videos. Och att nospartiet sedan försvinner, dvs inte trillar ner pà taket pà en närliggande byggnad.
Citera
2007-07-01, 13:42
Medlem
Targenors avatar
Citat:
http://www.livevideo.com/socialservice Part 5 visar varför det behövs 17 sekunder!

Planet kan naturligtvis klistras in mycket snabbare men det behövs ocksà litet tid att fixa ljudet.

Notera vidare hur nospartiet dyker upp oskadat pà andra sidan tornet i flera videos. Och att nospartiet sedan försvinner, dvs inte trillar ner pà taket pà en närliggande byggnad.

Vilka ligger bakom detta enligt dig?
Och nej jag menar inte dom "fejkade" filmerna utan hela händelsen.
Citera
2007-07-01, 23:00
Medlem
Pads avatar
Citat:
http://pilotsfor911truth.org/amrarticle.html är en ny länk om telefoner ombord AA77. Läser man noga refereras till en person som vet, eftersom denna tyska journalist ringde upp bàde Boeing och AA 2002 och undrade om deras Boeing 757 (AA77) hade telefoner i armstöden, vilket märke och vem som hade installerat dem. Boeing hade aldrig installerat nàgra telefoner i AA:s 757a och AA bekräftade att inga telefoner hade installerats senare. Det finns inga uppgifter att nàgra telefonsamtal nàgonsin ringts fràn AA:s 757or.

Fast nu är ju PFT ute och cyklar i vanlig ordning... Det hela har diskuterats ganska extensivt på JREF, och det har kollats upp med AA:

Citat:
Ursprungligen postat av pomeroo
It took several days and many, many phone calls to reach Mr. Hotard. Here are the e-mails he sent me:

(June 27, 2007

Ron, I am doublechecking with my maintenance folks so I give you accurate data.

(June 29, 2007

Ron, engineers at our primary Maintenance & Engineering base in Tulsa tell me that they cannot find any record that the 757 aircraft flown into the Pentagon on 9/11 had had its seatback phones deactivated by that date. An Engineering Change Order to deactivate the seatback phone system on the 757 fleet had been issued by that time.

(June 29, 2007, in response to the photos Apathoid posted of 757 cabins in 2002 and 2003

Ron, be a little careful here. While you may see photos of the seatback phones, they may or may not have been disabled. We did two things: issued the engineering change orders to disconnect/disable the phones, but then did not physically remove the phones until the aircraft went through its next “heavy C” check, which is when you take it in for a complete overhaul, such as removing the seats, sidewalls, floorboards,etc and inspect the wiring, and then refurbish the seats with new seatcovers, etc.

(June 29, 2007, in response to my request that we nail down the myth of cell phones not working in flight

Cell phones may or may not work on aircraft, just as they may or may not work on the ground. It depends whether or not the caller is in range of a tower or satellite. I believe the seatback phones worked by having the signal picked up by land based towers as the aircraft moved across the country.

We do not allow use of cell phones in flight because they can potentially interfere with the cockpit’s navigational and other avionics equipment and thus become a safety issue.

It is our contention that the seatback phones on Flight 77 were working because there is no entry in that aircraft’s records to indicate when the phones were disconnected.

(Who is John Hotard?)

I am a manager in the Corporate Communications department of American, meaning I deal with media.

Of course, nothing will satisfy the conspiracy liars, as they have no interest in finding out the facts. For the rest of us, I believe my communications with Mr. Hotard confirmed what we already knew.

Så, vad tror du att sannolikheten ät att PFT går ut med en rättelse?
Citera
2007-07-02, 02:25
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
På ALLA videoupptagningar syn nospartiet genom WTC, även privata videoupptagningar. Sektioner av nospartiet hittades även i WTC5:

http://www.vaed.uscourts.gov/notablecases/moussaoui/exhibits/prosecution/P200003.html

Skillnaden mellan träffen i norra och södra tornet är att i södra tornet hade inte planet en direkt riktning mot WTCs kärna som planet som träffade norra tornet hade.

När det gäller Pentagon så penetrerade planet flera väggar och upplöstes i intet enl. Erik.
När det gäller WTC så penetrerar liknande plan flertal väggar och kommer ut med nosen (den mest fragila delen av ett plan) helt oskadd.
Allt detta givetvis "vetenskapligt" bevisat enl. Erik.

Man häpnar över hur lättsinnigt vissa använder begreppet vetenskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in