2009-02-26, 23:42
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Och jag lovar jag ska inte dra ner byxorna på dig och avslöja dig som jag gjorde med din kompis Pad

Menar du på fullt allvar att du påstår dig ha avslöjat mig på något sätt? På vilket sätt blev din serie med mer eller mindre klumpiga personangrepp kombinerade med en total avsaknad av substanisella inlägg ett avslöjande? Du får nog reklamera den där hjärnan du är så stolt över...
Citera
2009-02-26, 23:59
Medlem
Citat:

Var köper jag föresten NIST rapporten jag har hört att man finna svaret på livets alla gåtor. You can't resist the power of the NIST.

har du testat att kolla på www.nist.gov?
Citera
2009-02-27, 01:29
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
EDIT: NU ser jag att du lämnade en källhänvisning. Men det där är ju ur simuleringarna? Du gav ju inte något för dem? Och de visar ju att temperaturerna låg runt 1000 grader C mellan 15 och 20 minuter, runt 500 resten av tiden, inte att värmen plötsligt försvann. Och vad händer med golvtrussar som utsatts för 1000 grader under 20 minuter och sedan 500 grader efter det? Du sa ju dessutom att det ingenstans blev varmare än 250 grader? Har du alltså ändrat dig? Jag kan återkomma till det här, men nu ska jag dra på semester.

Fast i något inlägg längre upp säger jag ju att de har prover som visar att temperaturen överstiger 250 grader, vi behöver kanske inte gå i klinch om sådant vi är överens om, och var skriver jag att värmen plötsligt försvann, skrev väl att den efter 15-20 minuter avtar. Börjar kännas lite tramsigt det här. Och mängden brännbart material är den samma oavsett simulering eller ej, fattas ju bara att de simulerar in 2000 nya soffgrupper för att få fram de korrekta temperaturerna.
Citera
2009-02-27, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Menar du på fullt allvar att du påstår dig ha avslöjat mig på något sätt? På vilket sätt blev din serie med mer eller mindre klumpiga personangrepp kombinerade med en total avsaknad av substanisella inlägg ett avslöjande? Du får nog reklamera den där hjärnan du är så stolt över...
.
jag skulle inte bara säga att du är avslöjad jag skulle vilja påstå att hela er sekt är avlöjad som helt oförmögna att tänka utanför er bibel the almighty NIST.Men vad vet jag mormonerna dyrkade också ett verk som kom till på tveksamma grunder och det verkar ju funka bra för dom.

Sekt: politisk eller religiös rörelse. En sekt kännetecknas av att göra anspråk på absolut sanning, lågt antal anhängare, vanligen några tusen; slutenhet och ett toppstyrt, odemokratiskt ledarskap
Citera
2009-02-27, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Du menar alltså att en fruktansvärd rörelseenergi neråt får den 20 ton tunga balken att flyga 200 meter horisontellt. Och du ser inga konstigheter i att det inte alls tas upp i NIST-rapporten?

Nej faktiskt inte, jag förstår inte alls vad det har med saken att göra. Tänk dig eulerknäckning, vilket redan nämts. Det krävs inte bomber för detta.

Kim, jag är ingen matlabkung men jag ska försöka räkna lite åt dig, så ska vi se.

Okej, håller helt enkelt inte med dig här. NIST utgår ifrån att tornen rasade pga. planens penetrering, värmeutveckling samt gravitation. Nist borde inte utgå från någonting, de borde se till vad som hände för att därefter komma fram till ett troligt scenario. Problemet är att de inte ens får fram ett förlopp som stämmer överrens med deras i förväg bestämda verklighet.

De har ju utelämnat sådant som helt uppenbart skulle tala emot deras scenario, det som inte står skrivet går heller inte att granska.

Okej, jag har använt mig av uppgifterna i NIST-rapporten, rapporten som ni alltid tjatar om, men när det nu visar sig att uppgifter i den inte stöder det officiella scenariot så är det plötsligt Majavas diagram vi ska rätta oss efter? Som sagt, man har det inte lätt i denna tråd om man står på "fel" sida.
Och ja, att värmen som uppstår kan bli obehaglig säger jag inte emot, har lite svårt för att förstå relevansen av det iofs.

Finns faktiskt videoupptagningar som visar hur brandskyddet finns kvar, för att allt ska hänga ihop väljer man att bortse från detta i NIST-rapporten.
Sen kan man ju fundera över trovärdigheten när de ständigt får falla tillbaka till antaganden. Varför är deras antaganden mer korrekta än andras.
Sen är det faktiskt så att de använde sig av tre olika simuleringar. En med ett "milt" händelseförlopp, en med ett "normalt" händelseförlopp och en med ett "extremt" händelseförlopp. Behöver jag säga att det var det extrema händelseförloppet man fick utgå ifrån för att det skulle stämma med deras scenario, och inte utan att man tom. fick lägga till några extra parametrar, parametrar som man inte har gjort officiella. Trovärdigt så det förslår.

Citat:

I augusti 2002 släpptes denna ljudupptagning av Port authority of New York.

Det var av yttersta vikt att slå fast brandens intensitet för att kuna klargöra skadeverkan på byggnadens struktur, det var svårt att avgöra från videoupptagningar då det filmats från för ändamålet felaktiga vinklar. Här har de alltså ljudupptagningar från en utbildad brandman, som de helt väljer att bortse ifrån, varför? Jag tror det är för att det inte passar in i det officiella scenariot.

Precis.
Intressant. upptagning Jag vet varken om de ignorerat det eller inte. Men lite konstigt låter det ju.

I övrigt har du fått bättre svar av ändra än vad jag kan ge.
Citera
2009-02-27, 08:32
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Om man skulle ha en gigantisk hand som klämmer med motsvarande kraft på en motsvarande tung balk så skulle jag inte bli förvånad om det blev en så pass stor kraft åt sidan.

Men nu var det en skyskrapa som föll inte allt för långt ifrån i fritt fall. Balken vägde 20 ton. Alltså är din liknelse ett tecken på att din fysik är på dagisnivå.
Någon komiker är du tyvärr inte heller. Ska vi börja med "alla barnen"-vitsar i tråden snart också?

ETT våningsplan vägde ca 2000 ton, din balk 20 ton, jag vet vem som vinner den matchen. Lätt.

Men med ditt kunnande?? Så kan du väl redovisa lite enkelt hur en balk på 20 ton ska bete sig för att inte Bush skall vara inblandad!
Citera
2009-02-27, 08:48
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Drar mig för att gå i svaromål då du håller en väldigt raljerande ton. Att anklaga mig för lögn känns också lite förmätet av dig, jag ljuger inte men kan mycket väl ha fel i mina påståenden. Vad skulle Elvis död kunna säga om hur tornen rasade, vad skulle balkarnas flygturer kunna ha att säga om tornens kolapps? Tja, i det ena fallet ingenting, i det andra möjligtvis en hel del, men det lär vi aldrig få veta. Vilket som är vilket kan du ju fundera lite över.

De må vara hänt.. Men din fantasi om något som heter "den stora bilden" är en skymf mot alla här som kan och vill diskutera detaljer som foliehattarna kommer dragande med.

Jo du kommer med lögner då DU skriver att ALL betong "pulveriserades.
För detta kommer bla från Loose Change och har en klar stämpel över sig att vara en skröna, lik min Elvis död utreddes inte.

För att fatta detta och just varför ni ALLTID skriver samma sak om denna betong så kanske DU skall ta reda på hur MYCKET betong det fanns i WTC 1 och 2.
Men det kanske inte är lika roligt för ingen film på youtube nämner detta!
Citera
2009-02-27, 08:57
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Det är lite det här med direktiven jag finner märkligt. Detta och detta ska ni utreda, men inte detta. Vore det inte bättre om direktiven var att ta reda på händelseförloppet?

Kan du inte läsa en engelsk text?

"The primary objective of this project was to determine the condition of the two World Trade Center
(WTC) towers immediately following the aircraft impacts. This assessment includes both the
determination of the structural damage that degraded their strength and the condition and position of
nonstructural contents such as partitions, workstations, aircraft fuel, and other debris that influenced the
behavior of the subsequent fires in the towers."

Klart och tydligt.
Knappast vettigt att sitta efteråt att klaga på direktiven då svaren du inte gillar finns där.

Tycker du att det är vettigt att utreda att husen föll?
Eller kanske det är lite bättre att fastställa varför husen rasade?

Har du läst FEMA´s rapport?
Där kanske finns fler svar där, man jag varnar dig, där står inget om varför Bush satt på sig sin vänster sko före sin höger sko den dagen.
Citera
2009-02-27, 09:58
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Nej tänkte inte säga något av substans angående NIST-rapporten men jag tänkte ändå berätta för dig att det inte finns de någon chans i helvetet du som naturvetarposör kan bevisa att de han säger falskt.
Nä, det blir ju inte lätt för dig eftersom du inte läst NIST rapporten. Lika dumt som att inte läsa trafikreglerna och sedan skälla ut polisen för att dom stoppar dig för att du kört på vänster sida i Sverige!!!!

Citat:
Så tack men nej tack jag förbehåller mig rätten att tänka själv.
Det har du visat väldigt lite av, so far...

Citat:
Men så är det ju faktiskt så vissa personer ställer frågorna som jag kan leda dom framåt i sökandet andra vill ha det serverat i en rapport. Detta har jag märkt det är lite för lågt i tak här för att göra här. "Nej han snackar om den stora bilden nu grabbar vad ska vi göra kom vi tar honom" Ja, du känner kanske igen dig.
Ja tänka sig, folk lyssna på vetenskapsmän som har utbildning på sina områden dom uttalar sig i! Gud vilken hemsk värld vi lever i.

Sen är det faktiskt tvärt om. Man behöver faktiskt inte läsa NIST rapporten eller någon annan officiell rapport pärm till pärm
Det räcker att titta på tex loose change och annan dynga på nätet för att fatta att det inte står riktigt till i huvudena på dessa foliehattar. Varför ljuga när man kan ta fram fakta om saker. USA, landet där man kan bli miljonär för att McDonalds serverar för varmt kaffe. Det skulle räcka men en enda stämningsansökan om man hade BEVIS för sin sak, så skulle miljoner dollar knappast räcka i skadestånd för Bush c/o. Men jag funderar varför inte en enda har lagt in en riktigt stämningsansökan mot gänget som ligger bakom 9/11? Enda svaret är ju just att ALLA i hela rättssystemet måste vara köpta av Bush c/o. Och det låter ju som en trolig teori??????
Men Dylan och gänget har ju tjänat stora pengar på sin lögn, så man har inget intresse att stämma någon, man har lyckats blivit rik på detta ändå, sanning eller inte.

Citat:
Nej jag måste sluta nu innan jag blir lika enfaldig som resten av gänget på den tråden det är bara så enkelt att plocka poäng på folk som är religiöst hängivna ett dokument som de aldrig kommer förstå sig på då de aldrig bemödat sig om att ställa de rätta frågorna. Och jag lovar jag ska inte dra ner byxorna på dig och avslöja dig som jag gjorde med din kompis Pad, det har jag fan inte tid med. Som avslutning tänkte jag bara svära i NIST kyrkan och säga Kevin Ryan.

Eller en rapport DU aldrig har läst!!!
Du visar en klar och väl dokumenterad förmåga att inte hålla ett öppet sinne!
Men vad kan man förvänta sig av en foliehatt!!!

Du kan väl redovisa med lite vetenskap om på vilket sätt Kevin Ryan har rätt i det han kräks upp?
Vilken utbildning har han?
Har han haft hand om stålet från WTC och 2?

Jag tror du kommer "Freuda-till" det med mer värdelösa analyser av personen du diskuterar med i stället för att koncentrera på frågor som ställs till dig!
Citera
2009-02-27, 12:08
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Nä, det blir ju inte lätt för dig eftersom du inte läst NIST rapporten. Lika dumt som att inte läsa trafikreglerna och sedan skälla ut polisen för att dom stoppar dig för att du kört på vänster sida i Sverige!!!!

Det har du visat väldigt lite av, so far...

Ja tänka sig, folk lyssna på vetenskapsmän som har utbildning på sina områden dom uttalar sig i! Gud vilken hemsk värld vi lever i.

Sen är det faktiskt tvärt om. Man behöver faktiskt inte läsa NIST rapporten eller någon annan officiell rapport pärm till pärm
Det räcker att titta på tex loose change och annan dynga på nätet för att fatta att det inte står riktigt till i huvudena på dessa foliehattar. Varför ljuga när man kan ta fram fakta om saker. USA, landet där man kan bli miljonär för att McDonalds serverar för varmt kaffe. Det skulle räcka men en enda stämningsansökan om man hade BEVIS för sin sak, så skulle miljoner dollar knappast räcka i skadestånd för Bush c/o. Men jag funderar varför inte en enda har lagt in en riktigt stämningsansökan mot gänget som ligger bakom 9/11? Enda svaret är ju just att ALLA i hela rättssystemet måste vara köpta av Bush c/o. Och det låter ju som en trolig teori??????
Men Dylan och gänget har ju tjänat stora pengar på sin lögn, så man har inget intresse att stämma någon, man har lyckats blivit rik på detta ändå, sanning eller inte.

Eller en rapport DU aldrig har läst!!!
Du visar en klar och väl dokumenterad förmåga att inte hålla ett öppet sinne!
Men vad kan man förvänta sig av en foliehatt!!!

Du kan väl redovisa med lite vetenskap om på vilket sätt Kevin Ryan har rätt i det han kräks upp?
Vilken utbildning har han?
Har han haft hand om stålet från WTC och 2?

Jag tror du kommer "Freuda-till" det med mer värdelösa analyser av personen du diskuterar med i stället för att koncentrera på frågor som ställs till dig!
En civiliserad fråga. Är NIST och Kommissons rapporten en helt korrekt verklighetsbeskrivning enligt dig eller finns det, oavsett om deras slutsatser är riktiga eller inte,som faktisk inte helt kan säkerställas av någon här, överhuvudtaget några andra aspekter man bör betänka innan man analyserar dessa dokument. Och känner du med handen på hjärtan att du har gjort det.

Och när det gäller Bush och co så kan jag inte minnas att trillat in en stämmningsansökan angående något spillt kaffe men det man däremot har gjorts är att försök att åtala och ställa dom till svars för deras hantering av 9/11. Skulle detta kunna vara en konsperation mot Bushadministartionen pga av illvilja? Vad tror du?
Senast redigerad av Azzabrazza 2009-02-27 kl. 12:32.
Citera
2009-02-27, 12:22
Medlem
Herr Lindholms avatar
På tal om husrivning med sprängmedel så är det ett himla drag.

Och detta trots att man har planerat i månader så att man kan riva huset med så lite sprängmedel som möjligt.

Frågor på det?
Citera
2009-02-27, 13:39
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
En civiliserad fråga. Är NIST och Kommissons rapporten en helt korrekt verklighetsbeskrivning enligt dig eller finns det, oavsett om deras slutsatser är riktiga eller inte,som faktisk inte helt kan säkerställas av någon här, överhuvudtaget några andra aspekter man bör betänka innan man analyserar dessa dokument. Och känner du med handen på hjärtan att du har gjort det.

Har du läst NIST rapporten? Nej just det! Så innan du kräks mer över den och andra som har LÄST den så kanske du skal lsätta dig ner och läsa den. Återkom gärna när du slagit upp första sidan så kan du ju beskriva var dom hade för uppdrag, tydligen behövs det påminnas för vissa här.

Sen är det så som jag redan sagt, tror inte många har BÖRJAT med att läsa NIST rapporten, utan gjort som jag, hittat lite material på nätet som är så full med lögner, detta gjorde att det vara läge att ta reda på vad det andra laget säger om saken! Visst det finns fel där också, men det är en viss skillnad på att göra om en undersökning som NIST gjorde med dom stora diesel tankarna som fanns i WTC7 och dess innebörd för brandförloppet. Mot att som Dylan Avery gjort med sina Loose Change filmer Lögn 1, lögn2 och lögn 3.

Citat:
Och när det gäller Bush och co så kan jag inte minnas att trillat in en stämmningsansökan angående något spillt kaffe men det man däremot har gjorts är att försök att åtala och ställa dom till svars för deras hantering av 9/11. Skulle detta kunna vara en konsperation mot Bushadministartionen pga av illvilja? Vad tror du?

McDonalds, är du inte läskunnig????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in