Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Du menar alltså att en fruktansvärd rörelseenergi neråt får den 20 ton tunga balken att flyga 200 meter horisontellt. Och du ser inga konstigheter i att det inte alls tas upp i NIST-rapporten?
Nej faktiskt inte, jag förstår inte alls vad det har med saken att göra. Tänk dig eulerknäckning, vilket redan nämts. Det krävs inte bomber för detta.
Kim, jag är ingen matlabkung men jag ska försöka räkna lite åt dig, så ska vi se.
Okej, håller helt enkelt inte med dig här. NIST utgår ifrån att tornen rasade pga. planens penetrering, värmeutveckling samt gravitation. Nist borde inte utgå från någonting, de borde se till vad som hände för att därefter komma fram till ett troligt scenario. Problemet är att de inte ens får fram ett förlopp som stämmer överrens med deras i förväg bestämda verklighet.
De har ju utelämnat sådant som helt uppenbart skulle tala emot deras scenario, det som inte står skrivet går heller inte att granska.
Okej, jag har använt mig av uppgifterna i NIST-rapporten, rapporten som ni alltid tjatar om, men när det nu visar sig att uppgifter i den
inte stöder det officiella scenariot så är det plötsligt Majavas diagram vi ska rätta oss efter? Som sagt, man har det inte lätt i denna tråd om man står på "fel" sida.
Och ja, att värmen som uppstår kan bli obehaglig säger jag inte emot, har lite svårt för att förstå relevansen av det iofs.
Finns faktiskt videoupptagningar som visar hur brandskyddet finns kvar, för att allt ska hänga ihop väljer man att bortse från detta i NIST-rapporten.
Sen kan man ju fundera över trovärdigheten när de ständigt får falla tillbaka till antaganden. Varför är deras antaganden mer korrekta än andras.
Sen är det faktiskt så att de använde sig av tre olika simuleringar. En med ett "milt" händelseförlopp, en med ett "normalt" händelseförlopp och en med ett "extremt" händelseförlopp. Behöver jag säga att det var det extrema händelseförloppet man fick utgå ifrån för att det skulle stämma med deras scenario, och inte utan att man tom. fick lägga till några extra parametrar, parametrar som man inte har gjort officiella. Trovärdigt så det förslår.
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
I augusti 2002 släpptes denna ljudupptagning av Port authority of New York.
Det var av yttersta vikt att slå fast brandens intensitet för att kuna klargöra skadeverkan på byggnadens struktur, det var svårt att avgöra från videoupptagningar då det filmats från för ändamålet felaktiga vinklar. Här har de alltså ljudupptagningar från en utbildad brandman, som de helt väljer att bortse ifrån, varför? Jag tror det är för att det inte passar in i det officiella scenariot.
Precis.
Intressant. upptagning Jag vet varken om de ignorerat det eller inte. Men lite konstigt låter det ju.
I övrigt har du fått bättre svar av ändra än vad jag kan ge.