Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Här har vi diskuterat en av hundratals frågor utan att komma längre.
Det visar tydligt att det finns ett behov av en oberoende utredning där alla fakta läggs på bordet. Inkl. passagerarlistor. [period]
Fast allt det där är ju redan utrett. Att du inte vill fatta är inte samma sak som att det återstår frågetecken. Om du nu faktiskt går in i tråden för vederlagda teorier, trots att det bär dig emot, och läser mitt inlägg om passagerarlistorna så skall du se att de är där, alla tre listorna med tillhörande förklaringar av vad de innehåller. Passagerarlistorna HAR redan lagts fram.
Citat:
Ett bra exempel är där utgivaren Popular Mechanics påstår att det finns DNA-bevis på kaparna och Charles Goyette frågar var deras jämförande DNA-prov kom ifrån.
Mycket underhållande:
http://disc.yourwebapps.com/discussion.cgi?id=149495;article=120636;search_ter m=9/11
Det är är väldigt fascinerande av flera skäl:
1. Du gör titt som tätt avbräck i din "jag intresserar mig bara för psykologi" ungefär så lång tid som det tar för dig att posta en länk till något som du tror håller. Intresset för fysisk bevisning svalnar dock så fort som du får följdfrågor eller det visar sig att din "information" helt enkelt var fel.
2. Givetvis måste det finnas referensmaterial för att kunna identifiera någon med DNA. Du är med på det alltså? Skönt, för andra "sannings"sökare (jag tänker då närmast på den nu avstängde Malmoesoldier) har tyckt att det var väldigt mystiskt att inga kapare identifierats (även efter det att jag berättat om just DNA-identifiering och gett honom relevanta länktips om hur det går till). Faktum är att de länktipsen finns samlade i mitt inlägg som jag uppmanat dig att läsa nu några gånger.
3. Jag har uipprepade gånger frågat om du har ETT ENDA bevis som faktiskt skulle kunna hålla i en domstol eller motsvarande (och jag passar nu på att påminna dig eftersom du just nu verkar vara i en fas då du ändå bryr dig om riktig bevisning och inte bara psykologi), men vad är det du postar? En intervju med en kille på popular mechanics? Som i det här fallet på sin höjd har dålig koll? Vad är det sensationella? Är det här the cutting edge of twooferland? På riktigt?
Alltså, om du inte HAR några hårda bevis, du som är så övertygad om hur det ligger till så går det bra att medge det också. Men utmaningen ligger kvar. Känns det inte lite pinsamt att inte kunna skriva ner en enda sak?
4. Det känns lite som "Vad var det jag sa"... När jag frågade var uppgifterna kom ifrån så misstänkte jag att det var någon slags missuppfattning eller annat misstag om antal passagerar, namn på dessa och härkomst på listorna. Kvällen har gått åt för att ta hand om min son så jag har inte kunnat kolla upp saken, men föga förvånande så har andra redan luskat ut och påpekat vad jag anade hela tiden. Det rör sig alltså inte om förstahandsuppgifter, sen om det är du eller rense som läst slarvigt vet jag inte... Men kul att du verkar ha släppt intresset för passagerarlistorna helt efter de senaste inläggen.