2008-11-03, 19:43
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Som sagt jag har länkat till videon där AE911truths analys bevisar att WTC7 föll i fritt fall i över två sekunder. Accelerationen under dessa dryga två sekunder var konstant enligt analysen, med försumbar felmarginal jämförs den med fritt fall.

NIST använder fel teknik när de analyserar. Jämför själva och kolla på grafen. Varför kunde inte NIST göra en sådan med sin stora budget?

Okej, så om det var en sprängning hur gick det till?
Citera
2008-11-03, 19:49
Medlem
shmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Okej, så om det var en sprängning hur gick det till?

Jag tror det är det lienno vill veta med
Citera
2008-11-03, 20:10
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shma
Jag tror det är det lienno vill veta med

Så vad har han för hypotes då? Det är ju han som tror att det gick till på det viset. Han borde väl ha någon form av tanke kring hur det gått till rent praktiskt. Eller användes svart magi eller nåt?
Citera
2008-11-03, 20:18
Medlem
unauthorizeds avatar
Om man skulle vända lite på saken. Om man nu skulle vilja iscensätta det som hände och säkerställa att tornen verkligen rasar hur skulle man då bäst gått tillväga? Vi vill att det ser ut som om planen är orsaken till raset. Hur mycket och hur kraftiga laddningar eller skärande apteringar behövs? Vilka delar av tornen behöver försvagas/förstöras så att byggnaden tappar tillräckligt mycket hållfasthet och rasar under sin egen tyngd?

Här skulle man ju helst höra de som verkligen har kunskap i ämnet. Min teori är att det inte behövs så där vansinnigt stora mängder om man medelst t ex thermite/thermat skär av eller försvagar ett antal pelare i en sned vinkel så kommer ju tyngdkraften att göra grovjobbet och när väl raset satt igång så lär det ju fortsätta. Om man dessutom försvagat fundamenten med någon form av explosion eller skärande laddning så kommer hela byggnaden att bli instabil och underlätta hela raset och säkerställa att önskat resultat uppnås.
Citera
2008-11-03, 20:25
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Så vad har han för hypotes då? Det är ju han som tror att det gick till på det viset. Han borde väl ha någon form av tanke kring hur det gått till rent praktiskt. Eller användes svart magi eller nåt?

Att spränga en byggnad är inte magi.
Att förklara WTC7's fall, med tanke på att det brann på två våningar, och att det rasade som en perfekt demolering.
Det är magi.
Citera
2008-11-03, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unauthorized
Om man skulle vända lite på saken. Om man nu skulle vilja iscensätta det som hände och säkerställa att tornen verkligen rasar hur skulle man då bäst gått tillväga? Vi vill att det ser ut som om planen är orsaken till raset. Hur mycket och hur kraftiga laddningar eller skärande apteringar behövs? Vilka delar av tornen behöver försvagas/förstöras så att byggnaden tappar tillräckligt mycket hållfasthet och rasar under sin egen tyngd?

Här skulle man ju helst höra de som verkligen har kunskap i ämnet. Min teori är att det inte behövs så där vansinnigt stora mängder om man medelst t ex thermite/thermat skär av eller försvagar ett antal pelare i en sned vinkel så kommer ju tyngdkraften att göra grovjobbet och när väl raset satt igång så lär det ju fortsätta. Om man dessutom försvagat fundamenten med någon form av explosion eller skärande laddning så kommer hela byggnaden att bli instabil och underlätta hela raset och säkerställa att önskat resultat uppnås.
Det verkar ju väldigt omständigt att flyga in ett flygplan i huset först och även i pentagon och ner i backen. Jag skulle nog ställt en lastbil med bomber i garaget.

Hur tänkte du att thermat/thermit skulle skära snett?
Citera
2008-11-03, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Att förklara WTC7's fall, med tanke på att det brann på två våningar, och att det rasade som en perfekt demolering.
Det är magi.

Men nu brann det inte på två våningar.
Citera
2008-11-03, 20:36
Medlem
unauthorizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torden
Det verkar ju väldigt omständigt att flyga in ett flygplan i huset först och även i pentagon och ner i backen. Jag skulle nog ställt en lastbil med bomber i garaget.

Hur tänkte du att thermat/thermit skulle skära snett?
Om man packar in thermit/thermat i någon sorts keramiskt material så borde det kunna räcka för att skära en bit horisontellt.

Om man kan få folk att tro att terrorister åstadkom det med flygplan så slipper man fundera på knepiga situationer med undersökningar av sprängämnen etc. Då har ju liksom hela världen sett hur det gick till...
Citera
2008-11-03, 20:38
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Som sagt jag har länkat till videon där AE911truths analys bevisar att WTC7 föll i fritt fall i över två sekunder. Accelerationen under dessa dryga två sekunder var konstant enligt analysen, med försumbar felmarginal jämförs den med fritt fall.

Jag har gått tillbaks till inlägg gjorda den 23 oktober utan att hitta någon argumentation från dig om WTC7. Jag måste ha missat den, länka gärna så ska jag läsa vad du skriver.
Citera
2008-11-03, 20:39
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Om man packar in thermit/thermat i någon sorts keramiskt material så borde det kunna räcka för att skära en bit horisontellt.

Har du några exempel på när en sådan apparat använts i det här syftet?

Citat:
Om man kan få folk att tro att terrorister åstadkom det med flygplan så slipper man fundera på knepiga situationer med undersökningar av sprängämnen etc. Då har ju liksom hela världen sett hur det gick till...

Men 1993 var det inget problem?
Citera
2008-11-03, 20:47
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Det är magi.

Så ni foliehattar tror att det var magi? Eller har ni en förklaring på hur det gick till rent praktiskt om det var en sprängning?
Citera
2008-11-03, 20:50
Medlem
Citat:
Det är magi.

Fast det brann ju på betydligt fler än två våningar, det ser man på de bilder som finns. Dessutom skadades ju strukturen av rasmassorna.

Det föll knappast som ett perfekt fritt fall. Den delen av raset som konspirationsanhängarna klingar sig fast kan nog likna en kontrollerad sprängning, men hela raset gör det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in