Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Då har du världens chans att ge oss en knäpp på näsan, för jag kan heller inte erinra mig om att jag har läst något från dig där du tar avbön från felaktiga påståenden.
Göra avbön, huh?
När jag gick in i diskussionen så var det en hel del jag inte visste om 11 Sep händelserna men jag gick inte in och sade, precis så här är det, det är fakta även om jag var ganska övertygad om en del av sakerna.
Jag gick däremot in och sa, detta har jag sett och läst, och det verkar troligt. När jag hade en avvikande åsikt så blev jag genast hårt ansatt och psykad, framföraallt av såna som ElGiganten. Det gjorde i sin tur att jag vägrade att ta emot information från den sidan, även om den kunde vara sig vara sann.
Jag sa även att jag vill ha ett klart bevis för att en händelse är helt sann, som att det inte fanns eventuella laddningar utplacerade i tornen. I händelse att solklara bevis saknades så sa jag att jag inte skulle utesluta möjligheten helt, utan behålla en liten dels reservation för ett eventuellt alternativt förlopp. Då jag inte ställde mig 100% på någon av sidorna så fick jag en hel del bitska kommentarer till svar, märkligt nog bara från ena sidan.
Låt mig förklara ännu en gång och hoppas att alla läser det här nudå.
Jag har förklarat det förut, och gör det igen............
Jag utesluter INGET helt och hållet som inte bevisats till 100% utom allt tvivel. Däremot så sätter jag en trovärdighets halt på det.
Eventuella bomber i tornen är just nu cirka 2% möjligt. När jag började diskussionen låg det talet på cirka 75%. Det är väl en ganska stor ändring? Jag tänker däremot inte ställa mig upp och säga, - det fanns aldrig en enda bomb, för det vet jag ju inte. Det verkar inte troligt att det skulle finnas några bomber alls därför att........låter avsevärt bättre. eller sannorlikheten för bomber är väldigt väldigt låg.
Flashen vid kollisionen med tornet verkar väldigt troligt att det inträffade i samma stund som planet kolliderade med tornet. Först verkade det hända strax före, men efter det att jag sett om det en mängd gånger så medger jag att det med 99,99% säkerhet skedde i samma stund som kollisionen.
Angående själva fallet så verkar också officiell tid stämma bra, vilket jag först fick andra uppgifter om. Men det har jag också postat om tidigare.
Om enbart planen kunde sänka tornen är jag inte lika säker på eftersom jag fortfarande inte sett några hundraprocentiga bevis för det. Jag lämnar fortfarande en möjlighet öppen att det kan ha varit något mer än planen som fick tornen att rasa. Låt oss säga att jag är 90% säker på att planen var tillräckligt för att sänka tornen.
Angående att allt stål skulle blivit söndersmulat till högst 2 feet stora bitar anser jag är ett fel i kommentaren eftersom det kort därefter visas stora stålbalkar från raset och har aldrig varit övertygad om 2 feet stora stålbalkar någon gång i diskussionen. Märkligt nog, inngen annan heller vad jag vet. Så den punkten var onödig att ta upp från början.
Angående hurvida det var ett attentat helt utan regeringens inblandning, eller medverkan så ser siffrorna lite annorlunda ut. Jag är till 98.5% säker på att regeringen var inblandad på något sätt, och det har jag varit hela tiden. Indsider jobb? mörkläggning? konspiration?, något är det, men jag lämnar som sagt en liten möjlighet öppen för att så är inte fallet.
Kims ostteori ger mig ett tal på 0.002% sannorlikhet. Men jag utesluter inte den helt heller. Ost är trots allt gott. Lägg in lite tomat och pizzadeg i teorin så kommer sannorlikheten att öka ett antal procent. Salami? Då snackar vi 30%, eller mer.
Något mer oklart?
Och om någon frågar mig om Loose Change så vet ni redan svaret på det om ni läst vad jag skrivit. Jag förkastar inget som inte till fullo bevisats. Däremot kan jag ange en sannolikhetsfaktor för filmen, i alla fall för delar som inte bevisats fullt ut.
Förkasta INGET om du inte fått 100% bevis för det, sannorlikhet är inte detsamma som sanningen. Så vad man fått fram är en trolig version av vad som hände 11 Sep och inte detsamma som "exakt så här gick det till". Lär er skilja på det.
, jag ser ingen från "andra sidan" som håller med.