DEL 2
Citat:
Eran självpåtagna roll som objektiva försvarare av sanningen är, som jag hoppas du har förstått bara en löjlig pose för att försöka vinna den trovärdighet ni inte har. Detta blir extra tydligt då reflektionen kring de oegentligheter, som man faktiskt bara med en väldigt ytlig studie kan fastställa finns kring den officiella versionen, kommer upp . Då märker man blir obehagligt för er och ursäkter och åberopandet på källor börjar hagla. Jag skiter ganska mycket någon här kommer ändra uppfattningen eller inte. Det jag eftersöker är lite hederlighet och möjligen få er tänka lite.
Ingen är objektiv, däremot kan man ha en intention av att agera objektivt.
Jag har inget emot att diskutera oegentligheter, problemet är att när vi ställt följdfrågor om dessa så springer ni ju därifrån. Och källor borde ni väl ändå ha visat upp från första början? De bits inte.
Citat:
Jag har som sagt inte läst NIST rapporten och kommer med största sannolikhet inte läsa den heller.
Detta kan man tycka är korkat men jag har faktiskt inte läst fysik sedan högstadiet och som sagt min vetenskapliga bedömning skulle alltså inte säga någonting.
Det är väl helt ok. Problemet kommer när du glatt påstår att den innehåller fel.
Citat:
Det jag däremot tycker mig kunna bedöma, utan att ha studerat saken med förstoringsglas är att det finns en ganska allvarlig intresse konflikt i den och kommission rapportens tillkomst, och som har visat sig väldigt lönsam för de som egentligen borde hållas ytterst ansvariga, oavsett vem nu begick dåden, och mindre lönsam för de som har faktiskt sökt svar. Detta hade jag förväntat mig att någon som påstår sig ha studerat frågan så grundligt hade varit medveten om.
Och det är inte så att du nu blandar ihop 911-commision report med NIST? Du vet om att det finns olika utredningar och olika rapporter?
Det var faktiskt inte från inte ens tänkt att det skulle bildas en kommission
Citat:
men efter en jävla massa liv från anhöriggruppen blev den ändå av. Henry Kissinger (bara det får det det att lukta mörkläggning) var den som var först var tilltänkt att leda kommissionen men efter än en gång protester från anhöriggruppen så bestämde man sig Phillip Zillikow som även han var en
insideman då han hade polat med Condi Rice på ett bokprojekt och in gått Bush övergångsteam vid valet 2000. Även kommission medlemmarna var politska insiders. Anhöriggruppen som man måste anse drabbades värst kammande hem noll platser. Kan det kanske vara därför man glömde nämna Wtc7 i kommissions rapporten? Återigen detta bevisar inte nödvändigtvis konspiration men säg mig mig nu igen varför jag överhuvudtaget skulle lita på de här människorna och tillskriva den officiella storyn någon större trovärdighet?
Och detta får mig att vara helt säker på att du faktiskt inte har koll på vilka rapporter vi pratar om.
Och om du inte ens vet vilka rapporter dom skrivits av vilka utredningsgrupper, känner du då att det är läge att sätta sig och försöka läxa upp oss vakthundar med ett lass halmgubbar?
Citat:
Rent brottstekniskt finns det också en del övrigt att önska med den officiella utredningen.
Om nu världens mest välbevaknade byggnad blir attackerad borde det inte naturligt sätt utredas ordentligt hur detta var möjligt. Måste man inte ställa sig själv frågan i all ärlighetens om det kan vara någon som haft för intresse att se till att luftförsvaret låg nere. Eller ska man bara som ni verkar tycka vara rimligt att skylla på inkompetens och tillfälligheter och bara strunta i att hålla någon ansvarig för detta? Stärker det trovärdigheten?
FBI har gjort den mest omfattande brottsutredningen någonsin. Det känner du givetvis till?
Har du några trovärdiga källor till att luftförsvaret "låg nere"? Vi har redan gått igenom det där massor av gånger, reglementet följdes till punkt och pricka. Det stora problemet var att det var INRIKESFLYG. Norad är ansvarig för att spana på hot utifrån, det la till en länk till i informationskedjan. Användaren Gumboot på jref har gjort en uttömmande rapport (jodå, komplett med källhänvisningar) om luftförsvarets agerande den dagen. Är du verkligen intresserad av att lära dig något nytt även om det slår sönder dina tidigare uppfattningar så kan jag rekommendera att du knallar dit och letar upp den.
Citat:
Även i din kritik av en så kallade motståndarsidan lämnar du mycket övrigt att önska . Du vet lika väl som jag att tramset med foliehatteriet bara är lamt försök att misskreditera människor som ifrågasätter någonting som inte tål att ifrågasättas.
Nej, det är en etablerad jargong här på forumet och inget som vi tar så särdeles allvarligt på. Det var för övrigt foliehattarna som började kalla oss skeptiker för allsköns skojiga namn först, desinfoagenter, vakthundar, agenter, you name it. Inte mer än rätt att vi också får ha skoj.
För övrigt så använder jag termen med viss urskiljning. För mig så förtjänar man epitetet foliehatt först när man vägrar lyssna på argument eller svara på frågor och gärna tar upp gamla ämnen som redan debunkats. jag har sagt det innan och jag säger det igen, titta på användaren Oddball exempelvis. Han är övertygad om att något är knasigt med Estoniaaffären, men han kan argumentera som en vuxen människa. Han kallas aldrig för foliehatt. Kort sagt, det är inte vad man tror på, det är hur man beter sig.
Citat:
Trutherrörlsen är lika bred som den är mångfacetterad på den politiska skalan. Med allt från Alex Jones till Paul Craig Roberts som jobba för Reaganadministrationen. Det enda problemet jag kan tänka mig du har med den är att den inte tillhör etablissemanget som du antingen själv tillhör eller vill tillhöra. Likt blir med snacket om att det borde finnas en ordentlig utredning av de alternativa om de bara var tillräkligt sannolika. Lägg av med det. Det får dig bara att framstå som korkad.
Problemet jag har med "sannings"rörelsen är att den inte lyckats leverera någonting av substans på över sju år. Däremot har delar av den gång efter annan blivit påkomna med att fejka bevis, trakassera anhöriga och hota folk till livet. Den stora massan är ganska harmlös och några vaknar upp efter ett tag och fattar vad de slängt bort sitt liv på.
Om du hade lyckats skilja dig från resten av rörelsen genom en förmåga att faktiskt argumentera hederligt så hade du inte heller bemötts som resten av rörelsen. Just nu så är du ett skolexempel på en twoofer. Ledsen, men så är det. Du kom hit med buller och bång, påstod saker som vore de sanningar i sten, fick mothugg och gick då istället till personangrepp. Det är inte första gången det händer kan jag meddela dig.
Citat:
För att avsluta det hela jag tyckte för övrigt att din hemsnickrade teori eller var det NIST verk? Hursomhelst, det där med rörelseenergi tyckte jag iallafall lät lustigt. Men det förklarar ju inte Wtc7 som faktiskt aldrig träffades av något plan. Ditt vilda ursäktande för PFANAC var också roligt. Har mig veterligen aldrig hittats något dokument med både motiv och brottsbeskrivning i någon grotta i Afghanistan.
Med rörelseenergi menar jag givetvis rörelseenergin i huset som kollapsar. Det är precis lika sant för sjuan. Och inte ens någon kommentar om att du kläckte ur dig något som inte är sant, alltså att husen skulle ha blivit till pulver?
Alltså, att rasmassorna efteråt såg ut som efter en rivning är ju rätt logiskt, det är samma krafter som bryter ner materialet. Det är ganska ointressant i sammanhanget, det intressanta är faktiskt bara det som initierade kollapsen. Och där finns det gott om granskade rapporter som förklarar det hela bra (inte bara NIST). Så antingen så kommer de med rimliga förklaringar eller ockås så är GIGANTISKA MÄNGDER med experter världen över köpta för att inte avslöja dem. Det är det fina med peer review.
Citat:
Vänliga hälsningar Azzabrazza
Dito
/ Pad
Välkommen tillbaka närhelst du känner att du kan bidra på något konstruktivt sätt.