2009-02-24, 09:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Så Newton har haft fel i alla år fram tills nu?

Dels så anger du att filmerna vi såg den 11 sept är falska, detta gör du som vanligt utan att kunna backa upp din fantasi, men du följer foliehattens ABC punkt till pricka. Sen vet du inte hur planet flög INNAN vi fick se dessa filmer, ligger du i en dykning med max motoreffekt så lär INTE hastigheten bromsas upp direkt. Men detta undvek du eller så är du bara värdelös på fysik.

"Planet" ses flyga i cirkus 10 sekunder innan det träffar tornet. Du tror inte att farten från en eventuell dykning hinner bromsas upp under denna tid?
Citera
2009-02-24, 09:24
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wakeboard
För att jag inte hade nån lust.

Jag tolkar det som "Ojdå, det gick visst inte att dra fram den gamla döda hösten. skit att det fanns en länk längst ner som fick mig att se ut som ett hittehjon... ja ja, jag hoppar raskt vidare till nästa isflak och hoppas på det bästa"

Citat:
Hur kan en Boeing penetrera ett antal förstäkta betongväggar i Pentagon?

För att rörelseenergin i planet var tillräckligt hög. Du får gärna förklara när betong blev oförstörbart.
Citera
2009-02-24, 09:25
Medlem
Till KimNeilJung

Jag minns att du en gång sa att du var väldigt nära att böra tro på "konspirationsteorierna" och att det enda som saknades var en förklaring på hur det hela skulle ha gått till. Ändå säger du nu att det inte finns några bevis som tyder på att det skulle vara ett inside-jobb. Undrar lite hur du tänker. Förträngde du allt detta när du bestämde dig för att bli debunker?
Citera
2009-02-24, 09:27
Medlem
Pads avatar
Citat:
"Planet" ses flyga i cirkus 10 sekunder innan det träffar tornet. Du tror inte att farten från en eventuell dykning hinner bromsas upp under denna tid?

Du är väldigt bra på att låta bli att svara på raka följdfrågor som ställs till dig. Jag kommern og att ta rygg på SLOBs taktik att inte gå vidare innan du också beter dig lite vuxet. Du vet om att bägge sidorna i en diskussion förväntas svara och bidra konstruktivt va? Istället för att en sida bara sprutar ur sig frågor (varav de allra flesta redan är utredda och avfärdade) som värsta gödselspridaren.
Citera
2009-02-24, 09:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Det är klart du inte hade.

1) Svara gärna på frågan hur en Boeing gjord av ett aluminumskelett kan penetrera tre ringar i Pentagon?

Utgångshålet i tredje ringen:

http://home.comcast.net/~skydrifter/exit3.jpeg

http://911research.wtc7.net/pentagon/evidence/photos/docs/punchout_clean.jpg

2) Hur kommer det sig att det andra "planet" är grått?

http://abooali.files.wordpress.com/2008/12/911-second-plane.jpg

när samtliga United Airlines ser ut så här:

http://www.airlinerphotos.de/UnitedAirlines_B777-222_N775UA_22_5503.jpg

3) Var är alla vrakdelar vid kraschen i Pentagon?

4) Varför är det inga märken i gräsmattan framför Pentagon?

http://www.youtube.com/watch?v=hKhBzAh_eeA

Tror man att en Boeing 757 träffade Pentagon är man ju inte lite rubbad
Citera
2009-02-24, 10:11
Medlem
Pads avatar
DEL 1

Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Hade egentligen inte tänkt svara på ett tag, då jag egentligen borde ägna mig åt annat en foliehatteri.
Men när jag märkte att att storvakthunden Pad var ute och gläfsde mig i ändan angående mitt uppsåt,som jag själv inte tolkar som något annat väldigt ärligt (narcissism), och min argumentations teknik, som jag tycker är ren som rinnande vatten ur en skogsbeck (narcissism igen), så kunde jag inte göra annat en att ge honom svar på tal för att försvara min heder.

Intressant... vad fick dig att uppfatta det som att jag angrep ditt uppsåt? Mig veterligt så har jag bara ifrågasatt dina argument (eller skall man säga brist på argument). Du får gärna peka ut några exempel i tråden. Om du hanterar det som du hanterat andra påståenden och bara smiter undan så vet jag ju hur mycket fog du hade för det om man säger så.

Men visst, folk kan uppfatta saker annorlunda. Min intention har aldrig varit att prata om ditt uppstå, därför vore det intressant att se varför du tror det.

Citat:
Denna post kommer säkerligen likt många av mina andra post bli långt. Så det bara för den som pallar läsa sätta på eller ta av foliehatten, vilket man än nu vill. Kvittar mig.

Du har inte patent på långa poster...

Citat:
Kära Pad.

Jag tycker du och jag har missförstått varandra en smula. Och skulle därför vilja klargöra ett par saker för dig. Varför jag har valt att adressera denna post till dig är för att jag uppfattar att du är den som är mest begåvade av den svärm av papegojor som befolkar detta forum, och på så sätt kanske få ett vettigt svar. Möjligen när jag också en blek förhoppning att få dig att blicka över den kulle du duckat under för att se lite av ljuset för att en dag kunna återvända från den mörka sidan som du så benhårt verkar ha hängett dig till.

Som du kanske förstår jag är inte intresserad av att gå in i en grudgematch med dig eller någon annan för den delen om vem som kan mest detaljer kring 9/11. Då jag inte är någon kallenderbitare av denna händelse är det med största sannolikhet en fight jag skulle förlora. Och det vill jag ju inte eftersom det om inte annat hade kunnat vara skadligt för mitt sköra men stora ego. Men jag anser mig ändå, dels pga av de förtroende jag sätter till mitt intellekt och dels för mitt intresse för frågan är berättigad att ifrågasätta dem som försvarar den officiella storyn. Speciellt när jag upplever att man antingen är dum, spelar dum eller att man helt enkelt inte har rent mjöl i påsen. Jag vill ta reda på vilket av alternativen som gäller för dig.

Inget av det. Problemet med ditt ovanstående resonemang är nämligen att du redan utgått från att du har rätt, och detta genom att hänvisa till något där du själv medger att du inte är kompetent eller påläst. Det blir som jag påpekade för några poster sen att använda sin egen okunskap som ett offensivt argument. Imponerande försök, men inget som funkar här.

Du får givetvis gärna ifrågasätta de som försvarar den officiella storyn, men då vore det lämpligt om du höll dig saklig, kunde uppvisa källor för saker du påstår och allmänt inte bara smiter så fort vi granskar dina påståenden.

Precis som Kim så var jag absolut inne på att en konspiration kunde ligga bakom, dvs då man bara kommit så nära ämnet att man kommit i kontakt med alla de teorier och påståenden som kan verka rimliga vide en första anblick, du vet saker som:

- Varför föll tornet som brunnit kortast tid först
- Inga vrakdelar på Pentagons gräsmatta
- Eld kan inte smälta konstruktionsstål

osv.

Jag gissar att samma sak händer många människor som kan tänkas bli intresserade för ämnet. Därefter kommer vi dock till det som skiljer skeptikerna från foliehattarna. När jag läste mer så föll alla dessa påståenden som ett korthus (på samma sätt som moonhoaxarnas påståenden föll ihop), det var ganska uppenbart att det inte höll. I just det ögonblicket så kan man välja mellan att revidera sin uppfattning om vad som hände eller dra åt skygglapparna och knyta på foliehatten. Jag valde det första alternativet.

Citat:
Det jag ser som det största problemet med er vakthundar är att ni så fort ni inte klarar av klarar av att bemöta ett ett påstående ropar på källor och källkritik. Detta tror inte alls har och göra med att ni är rädda för på rent faktiska grunder bli överbevisade då jag med ganska stort förtroende efter att ha diskuterat med er kan säga att ni redan har bestämt er.

"Extraordinary claims call for extraordinary evidence" som Carl Sagan sa.

Att börja med att fråga efter källor är faktiskt ganska rimligt i mina ögon. Om jag påstod att Alex Jones åkt ditt för narkotikabrott så förväntar jag mig faktiskt att någon skulle fråga efter en källa på det också (det har han mig veterligt inte, jag hittade på ett exempel). En stor del av påståendena som görs av foliehattsrörelsen är saker som de missuppfatta eller tagit ur sin kontext. Därför är det ganska logiskt att man vill kolla källan. Det finns många exempel på detta i tråden där foliehattar har totalt bommat vad en rapport eller artikel faktiskt visade (och i dess mest extrema fall där Powerboy trodde att en fiktiv historia var på riktigt).

Vad gäller källkritik så bör den givetvis alltid utövas av alla, men där tillkommer också något som kallas förtroendekapital. Vi kan vilken dag som helst se om det är vakthundarna eller foliehattarna som lagt fram flest källor som i efterhand visat sig vara osanna, antingen för att de haft fel eller helt enkelt ljugit eller varit fabricerade. Jag skäms inte för att NIST har mer förtroendekapital i mina ögon än vad Loose change har. Det är inte orättvist, det är sunt förnuft.
Citera
2009-02-24, 10:11
Medlem
Citat:
Du kan ju exempelvis kolla hur foliehattar försöker få det till att Steve Jackson Games är en del av konspirationen för att de i sitt spel Illuminati hade med kort som man kunde säga beskrev 911 kusligt korrekt (bortsett från att det där planet som kapas och krockas av terrorister smäller i ett kärnkraftverk). Sen sitter man och säger "Kors, att de kunde förutsäga det!" samtidigt som man glömmer allt annat som inte stämde.

Det är väl inget kärnkraftverk? Bilderna visar hur WTC och Pentagon blir attackerat. De andra korten stämmer väl ganska bra vad som händer och håller på att hända, tycker du inte det?

Biologiska vapen propageras det ju om att terrorister kommer använda. Ungefär som det propagerades att Londonbombningarna skulle ske. Förmodligen kommer det ett fejkat attentat snart. Mjältbranden spårades ju t ex till amerikanska militären. Population reduction är det ju mycket som tyder på och många inom makteliten vill minska jordens befolkning med ca 80%. Har till och med skrivits i FN har jag för mig. Det finns ett kort där flygplan släpper ut något över folket! Weather control heter det. Hurricane heter ett annat kort(Catrina). Avlyssning av telefoner handlar ett annat kort om. Något som ökat radikalt senaste tiden. Market manipulation heter ett kort. Ganska aktuellt. Vad är det som inte stämmer?
Tror du allt detta är en slump. Eller kan det vara så att det faktiskt fanns en plan för 9/11 som för så mycket annat?

Varför tror du secret service försökte stoppa spelet från att produceras?
Citera
2009-02-24, 10:12
Medlem
Pads avatar
DEL 2

Citat:
Eran självpåtagna roll som objektiva försvarare av sanningen är, som jag hoppas du har förstått bara en löjlig pose för att försöka vinna den trovärdighet ni inte har. Detta blir extra tydligt då reflektionen kring de oegentligheter, som man faktiskt bara med en väldigt ytlig studie kan fastställa finns kring den officiella versionen, kommer upp . Då märker man blir obehagligt för er och ursäkter och åberopandet på källor börjar hagla. Jag skiter ganska mycket någon här kommer ändra uppfattningen eller inte. Det jag eftersöker är lite hederlighet och möjligen få er tänka lite.

Ingen är objektiv, däremot kan man ha en intention av att agera objektivt.

Jag har inget emot att diskutera oegentligheter, problemet är att när vi ställt följdfrågor om dessa så springer ni ju därifrån. Och källor borde ni väl ändå ha visat upp från första början? De bits inte.

Citat:
Jag har som sagt inte läst NIST rapporten och kommer med största sannolikhet inte läsa den heller.
Detta kan man tycka är korkat men jag har faktiskt inte läst fysik sedan högstadiet och som sagt min vetenskapliga bedömning skulle alltså inte säga någonting.

Det är väl helt ok. Problemet kommer när du glatt påstår att den innehåller fel.

Citat:
Det jag däremot tycker mig kunna bedöma, utan att ha studerat saken med förstoringsglas är att det finns en ganska allvarlig intresse konflikt i den och kommission rapportens tillkomst, och som har visat sig väldigt lönsam för de som egentligen borde hållas ytterst ansvariga, oavsett vem nu begick dåden, och mindre lönsam för de som har faktiskt sökt svar. Detta hade jag förväntat mig att någon som påstår sig ha studerat frågan så grundligt hade varit medveten om.

Och det är inte så att du nu blandar ihop 911-commision report med NIST? Du vet om att det finns olika utredningar och olika rapporter?

Det var faktiskt inte från inte ens tänkt att det skulle bildas en kommission
Citat:
men efter en jävla massa liv från anhöriggruppen blev den ändå av. Henry Kissinger (bara det får det det att lukta mörkläggning) var den som var först var tilltänkt att leda kommissionen men efter än en gång protester från anhöriggruppen så bestämde man sig Phillip Zillikow som även han var en
insideman då han hade polat med Condi Rice på ett bokprojekt och in gått Bush övergångsteam vid valet 2000. Även kommission medlemmarna var politska insiders. Anhöriggruppen som man måste anse drabbades värst kammande hem noll platser. Kan det kanske vara därför man glömde nämna Wtc7 i kommissions rapporten? Återigen detta bevisar inte nödvändigtvis konspiration men säg mig mig nu igen varför jag överhuvudtaget skulle lita på de här människorna och tillskriva den officiella storyn någon större trovärdighet?

Och detta får mig att vara helt säker på att du faktiskt inte har koll på vilka rapporter vi pratar om.

Och om du inte ens vet vilka rapporter dom skrivits av vilka utredningsgrupper, känner du då att det är läge att sätta sig och försöka läxa upp oss vakthundar med ett lass halmgubbar?

Citat:
Rent brottstekniskt finns det också en del övrigt att önska med den officiella utredningen.
Om nu världens mest välbevaknade byggnad blir attackerad borde det inte naturligt sätt utredas ordentligt hur detta var möjligt. Måste man inte ställa sig själv frågan i all ärlighetens om det kan vara någon som haft för intresse att se till att luftförsvaret låg nere. Eller ska man bara som ni verkar tycka vara rimligt att skylla på inkompetens och tillfälligheter och bara strunta i att hålla någon ansvarig för detta? Stärker det trovärdigheten?

FBI har gjort den mest omfattande brottsutredningen någonsin. Det känner du givetvis till?

Har du några trovärdiga källor till att luftförsvaret "låg nere"? Vi har redan gått igenom det där massor av gånger, reglementet följdes till punkt och pricka. Det stora problemet var att det var INRIKESFLYG. Norad är ansvarig för att spana på hot utifrån, det la till en länk till i informationskedjan. Användaren Gumboot på jref har gjort en uttömmande rapport (jodå, komplett med källhänvisningar) om luftförsvarets agerande den dagen. Är du verkligen intresserad av att lära dig något nytt även om det slår sönder dina tidigare uppfattningar så kan jag rekommendera att du knallar dit och letar upp den.

Citat:
Även i din kritik av en så kallade motståndarsidan lämnar du mycket övrigt att önska . Du vet lika väl som jag att tramset med foliehatteriet bara är lamt försök att misskreditera människor som ifrågasätter någonting som inte tål att ifrågasättas.

Nej, det är en etablerad jargong här på forumet och inget som vi tar så särdeles allvarligt på. Det var för övrigt foliehattarna som började kalla oss skeptiker för allsköns skojiga namn först, desinfoagenter, vakthundar, agenter, you name it. Inte mer än rätt att vi också får ha skoj.

För övrigt så använder jag termen med viss urskiljning. För mig så förtjänar man epitetet foliehatt först när man vägrar lyssna på argument eller svara på frågor och gärna tar upp gamla ämnen som redan debunkats. jag har sagt det innan och jag säger det igen, titta på användaren Oddball exempelvis. Han är övertygad om att något är knasigt med Estoniaaffären, men han kan argumentera som en vuxen människa. Han kallas aldrig för foliehatt. Kort sagt, det är inte vad man tror på, det är hur man beter sig.

Citat:
Trutherrörlsen är lika bred som den är mångfacetterad på den politiska skalan. Med allt från Alex Jones till Paul Craig Roberts som jobba för Reaganadministrationen. Det enda problemet jag kan tänka mig du har med den är att den inte tillhör etablissemanget som du antingen själv tillhör eller vill tillhöra. Likt blir med snacket om att det borde finnas en ordentlig utredning av de alternativa om de bara var tillräkligt sannolika. Lägg av med det. Det får dig bara att framstå som korkad.

Problemet jag har med "sannings"rörelsen är att den inte lyckats leverera någonting av substans på över sju år. Däremot har delar av den gång efter annan blivit påkomna med att fejka bevis, trakassera anhöriga och hota folk till livet. Den stora massan är ganska harmlös och några vaknar upp efter ett tag och fattar vad de slängt bort sitt liv på.

Om du hade lyckats skilja dig från resten av rörelsen genom en förmåga att faktiskt argumentera hederligt så hade du inte heller bemötts som resten av rörelsen. Just nu så är du ett skolexempel på en twoofer. Ledsen, men så är det. Du kom hit med buller och bång, påstod saker som vore de sanningar i sten, fick mothugg och gick då istället till personangrepp. Det är inte första gången det händer kan jag meddela dig.

Citat:
För att avsluta det hela jag tyckte för övrigt att din hemsnickrade teori eller var det NIST verk? Hursomhelst, det där med rörelseenergi tyckte jag iallafall lät lustigt. Men det förklarar ju inte Wtc7 som faktiskt aldrig träffades av något plan. Ditt vilda ursäktande för PFANAC var också roligt. Har mig veterligen aldrig hittats något dokument med både motiv och brottsbeskrivning i någon grotta i Afghanistan.

Med rörelseenergi menar jag givetvis rörelseenergin i huset som kollapsar. Det är precis lika sant för sjuan. Och inte ens någon kommentar om att du kläckte ur dig något som inte är sant, alltså att husen skulle ha blivit till pulver?

Alltså, att rasmassorna efteråt såg ut som efter en rivning är ju rätt logiskt, det är samma krafter som bryter ner materialet. Det är ganska ointressant i sammanhanget, det intressanta är faktiskt bara det som initierade kollapsen. Och där finns det gott om granskade rapporter som förklarar det hela bra (inte bara NIST). Så antingen så kommer de med rimliga förklaringar eller ockås så är GIGANTISKA MÄNGDER med experter världen över köpta för att inte avslöja dem. Det är det fina med peer review.

Citat:
Vänliga hälsningar Azzabrazza

Dito

/ Pad

Välkommen tillbaka närhelst du känner att du kan bidra på något konstruktivt sätt.
Senast redigerad av Pad 2009-02-24 kl. 10:28.
Citera
2009-02-24, 10:24
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Det är väl inget kärnkraftverk? Bilderna visar hur WTC och Pentagon blir attackerat.

My bad. Jag ber om ursäkt, jag vände på det. Det är inget plan utan en atombomb.

http://cosmicdynamics.files.wordpress.com/2008/06/bterrorist_nuke.jpg

Med andra ord inte som det var.

Citat:
De andra korten stämmer väl ganska bra vad som händer och håller på att hända, tycker du inte det?

Några av dem gör det, andra inte. Och det är hela poängen, med hjälp av cherrypicking kan man visa vad som helst.

Citat:
Biologiska vapen propageras det ju om att terrorister kommer använda. Ungefär som det propagerades att Londonbombningarna skulle ske. Förmodligen kommer det ett fejkat attentat snart. Mjältbranden spårades ju t ex till amerikanska militären. Population reduction är det ju mycket som tyder på och många inom makteliten vill minska jordens befolkning med ca 80%. Har till och med skrivits i FN har jag för mig. Det finns ett kort där flygplan släpper ut något över folket! Weather control heter det. Hurricane heter ett annat kort(Catrina). Avlyssning av telefoner handlar ett annat kort om. Något som ökat radikalt senaste tiden. Market manipulation heter ett kort. Ganska aktuellt. Vad är det som inte stämmer?
Tror du allt detta är en slump. Eller kan det vara så att det faktiskt fanns en plan för 9/11 som för så mycket annat?

Slump och slump... det beror på hur du menar. Min fasta övertygelse är att Steve Jackson inte är något hittehjon utan använt sin fantasi och kreativitet till att spåna på tänkbara saker, jag menar hur långsökt är det med biologiska vapen eller att terrorister skulle attackera wtc? Särskilt efter det att de försökt en gång redan. Vad han gjort är ju dessutom att använda redan existerande teorier (som HAARP, chemtrails, frimurarna osv.)

Jag förstår att man kan efter en första titt på korten tänker att det matchar ksuligt bra, men det är en chimär. Hur många kort är det i leken? Hur många av händelsekorten är det som INTE matchar?

Det är ju just det som ÄR "The Texas Sharpshooter Fallacy". Eller tror du att "The semiconsious liberation army" existerar på riktigt och lurar i en buske nära dig? Eller "The society for creative anarchism".

Citat:
Varför tror du secret service försökte stoppa spelet från att produceras?

Har du en källa på det, det vore intressant att läsa.

För övrigt kunde det vara av samma skäl som när de raidade SJG när de höll på att utveckla Gurps Cyberpunk. Dålig koll.

Har du några alternativa teorier om det här? Är SJ en del av konspirationen? Är han en motståndskille som på det här viset försöker skicka info till världen? Eller är det mest troliga att det faktiskt mest är en ren händelse att spelet har några kort som med lite god vilja kan tvingas in i 911-händelserna?
Senast redigerad av Pad 2009-02-24 kl. 10:27.
Citera
2009-02-24, 11:53
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Fler ord

Nu understryker du ju preics det jag skrev. Det finns ju ingen anledning att ta dina nya frågor på allvar eftersom du visat att du inte är intresserad av att diskutera dem du redan ställt. Du visar ju att du inte sysslar med sanningssökande utan FUD.

Jag diskuterar gärna med dig och med andra. Men jag tänkter inte leka följa john över frågorna och upptäcka att när jag lagt en massa tid på att styrka mina egna påståenden så valsar du ändå bara vidare till nästa.
Senast redigerad av SLOB 2009-02-24 kl. 12:15.
Citera
2009-02-24, 12:26
Medlem
portnoys avatar
Citat:
1) Svara gärna på frågan hur en Boeing gjord av ett aluminumskelett kan penetrera tre ringar i Pentagon?

Utgångshålet i tredje ringen:

http://home.comcast.net/~skydrifter/exit3.jpeg

http://911research.wtc7.net/pentagon/evidence/photos/docs/punchout_clean.jpg

2) Hur kommer det sig att det andra "planet" är grått?

när samtliga United Airlines ser ut så här:

http://www.airlinerphotos.de/UnitedAirlines_B777-222_N775UA_22_5503.jpg

3) Var är alla vrakdelar vid kraschen i Pentagon?

4) Varför är det inga märken i gräsmattan framför Pentagon?

http://www.youtube.com/watch?v=hKhBzAh_eeA

Tror man att en Boeing 757 träffade Pentagon är man ju inte lite rubbad

Tillåt mig, SLOB, jag tycker det är skoj..

Ok, flygnoob nr ett, nu kan jag bara inte hålla mig längre:

1. Det finns även tunga, massiva delar i ett flygplan: Motorer, landningsställ, stjärtparti. Det är dessa, tunga föremål som med den enorma energin kan slå genom armerad betong, utan problem. Hela underdelen av planet står för strukturen och är inte nån lätt aluminium..

Så här ser underdelen av en scrappad 727a ut: http://www.kasjo.net/ats/image006.jpg

Om du tror att flygplansvingar är byggda enbart av aluminium, så är du verkligen helt vilse: http://www.youtube.com/watch?v=pe9PVaFGl3o&feature=PlayList&p=C6154E2D03D 0A20E&playnext=1&index=45

2. Du kan inget om United Airlines antar jag: http://i40.photobucket.com/albums/e244/windh/1449094.jpg

ganska grått, om du frågar mig.. än idag flyger de en hel del med gamla liveriet. Så NEJ, samtliga UA-kärror är inte vitmålade...

3. Inga kommentarer..Det gamla vanliga:

http://www.kasjo.net/ats/image017.jpg
http://www.geoffmetcalf.com/pentagon/images/13.jpg
http://i268.photobucket.com/albums/jj16/stannrodd/mil_pentagon_relief_plane.jpg

4. För att det aldrig nuddade gräsmattan... Enkelt, eller hur? Otrolig flygväg, men totalt genomförbar...

Här är en low-flyby av New Zealand AF: http://www.youtube.com/watch?v=On3I6HqJNtI

antar att du inte hade en aning om vilken enorm prestanda en 757a har heller. I videon givetvis utan last.

Eftersom du är så illa påläst att du inte ens vet att United Airlines har gråa flygplan, så föreslår jag med all vänlighet att du läser på i ämnet först, sen kan du komma med mer seriösa frågeställningar.
Senast redigerad av portnoy 2009-02-24 kl. 12:59.
Citera
2009-02-24, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Tillåt mig, SLOB, jag tycker det är skoj..

Ok, flygnoob nr ett, nu kan jag bara inte hålla mig längre:

1. Det finns även tunga, massiva delar i ett flygplan: Motorer, landningsställ, stjärtparti. Det är dessa, tunga föremål som med den enorma energin kan slå genom armerad betong, utan problem. Hela underdelen av planet står för strukturen och är inte nån lätt aluminium..

Så här ser underdelen av en scrappad 727a ut: http://www.kasjo.net/ats/image006.jpg

2. Du kan inget om United Airlines antar jag: http://i40.photobucket.com/albums/e244/windh/1449094.jpg

ganska grått, om du frågar mig.. än idag flyger en hel del med gamla liveriet. Så NEJ, samtliga UA-kärror är inte vitmålade...

3. Inga kommentarer..Det gamla vanliga:

http://www.kasjo.net/ats/image017.jpg
http://www.geoffmetcalf.com/pentagon/images/13.jpg
http://i268.photobucket.com/albums/jj16/stannrodd/mil_pentagon_relief_plane.jpg

4. För att det aldrig nuddade gräsmattan... Enkelt, eller hur? Otrolig flygväg, men totalt genomförbar...

Här är en low-flyby av New Zealand AF: http://www.youtube.com/watch?v=On3I6HqJNtI

antar att du inte hade en aning om vilken enorm prestanda en 757a har heller. I videon givetvis utan last.

Eftersom du är så illa påläst att du inte ens vet att United Airlines har gråa flygplan, så föreslår jag med all vänlighet att du läser på i ämnet först, sen kan du komma med mer seriösa frågeställningar.

Bilden är underifrån, förklara gärna varför den är grå när den på samtliga United-plan är blå, precis som på din bild som du länkar till där du påstår att hela planet är grått.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in