Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Nu läste du inte hela min fråga. Har du några exempel på när en sådan apparat använts [för att riva hus]. Patentet du postade handlar väl dessutom om att skära hål i plåt, inte klippa av stålbalkar? Dessutom verkar den väl vertikalt, inte horisontellt?
Känner inte till något exempel på det, å andra sidan skulle jag inte kunna ge något exempel på en traditionell rivning heller för jag känner inte till vilka material som använts till att skära balkar under kontrollerade rivningar.
Länken är ett exempel där man "blåser" ut det smälta materialet så att man kan smälta stål på tvären. Så "U.S. Government" har definitivt möjlighet att åstadkomma det.
Citat:
Nej, men frågan var ju varför den amerikanska allmänheten kunde hacka i sig att terrorister använde bomber mot WTC 1993, men inte 2001.
Kanske en trovärdighetsfråga. Hade de lyckats på ett sätt en gång skulle man tappa ansiktet om det hände igen, därför var man tvungna att göra på ett nytt sätt och gärna ett som inte provats tidigare, åtm inte i USA.