2008-11-03, 21:14
Medlem
unauthorizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Har du några exempel på när en sådan apparat använts i det här syftet?
Här är ett dokument som beskriver något sådant och som skulle kunna användas i det syftet, eller någon liknande manick.
Citat:
Men 1993 var det inget problem?
En lastbil med TNT räckte ju inte.
Citera
2008-11-03, 21:36
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unauthorized
Här är ett dokument som beskriver något sådant och som skulle kunna användas i det syftet, eller någon liknande manick.

Nu läste du inte hela min fråga. Har du några exempel på när en sådan apparat använts [för att riva hus]. Patentet du postade handlar väl dessutom om att skära hål i plåt, inte klippa av stålbalkar? Dessutom verkar den väl vertikalt, inte horisontellt?

Citat:
En lastbil med TNT räckte ju inte.

Nej, men frågan var ju varför den amerikanska allmänheten kunde hacka i sig att terrorister använde bomber mot WTC 1993, men inte 2001.
Senast redigerad av SLOB 2008-11-03 kl. 21:38.
Citera
2008-11-03, 21:38
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Att spränga en byggnad är inte magi.
Att förklara WTC7's fall, med tanke på att det brann på två våningar, och att det rasade som en perfekt demolering.
Det är magi.
Har du kommit på vad som hindrar er från att samla ihop pengar och göra en egen oberoende utredning? Jag väntar spänt på en förklaring till vad du anser hindrar er.
Citera
2008-11-03, 21:57
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Har du kommit på vad som hindrar er från att samla ihop pengar och göra en egen oberoende utredning? Jag väntar spänt på en förklaring till vad du anser hindrar er.

Det som hindrar oss är att om det skall bli en utredning så måste allt material vara tillgängligt.
Det mesta är hemligt i dag.

Dessutom har vi redan gjort en utredning som visar att nist's och fema's utredningar är rena skämtet.
Senast redigerad av sten.b 2008-11-03 kl. 22:01.
Citera
2008-11-03, 22:02
Medlem
unauthorizeds avatar
Citat:
Nu läste du inte hela min fråga. Har du några exempel på när en sådan apparat använts [för att riva hus]. Patentet du postade handlar väl dessutom om att skära hål i plåt, inte klippa av stålbalkar? Dessutom verkar den väl vertikalt, inte horisontellt?
Känner inte till något exempel på det, å andra sidan skulle jag inte kunna ge något exempel på en traditionell rivning heller för jag känner inte till vilka material som använts till att skära balkar under kontrollerade rivningar.

Länken är ett exempel där man "blåser" ut det smälta materialet så att man kan smälta stål på tvären. Så "U.S. Government" har definitivt möjlighet att åstadkomma det.

Citat:
Nej, men frågan var ju varför den amerikanska allmänheten kunde hacka i sig att terrorister använde bomber mot WTC 1993, men inte 2001.
Kanske en trovärdighetsfråga. Hade de lyckats på ett sätt en gång skulle man tappa ansiktet om det hände igen, därför var man tvungna att göra på ett nytt sätt och gärna ett som inte provats tidigare, åtm inte i USA.
Senast redigerad av unauthorized 2008-11-03 kl. 22:04.
Citera
2008-11-03, 22:03
Medlem
Pads avatar
Citat:
Det som hindrar oss är att om det skall bli en utredning så måste allt material vara tillgängligt.

Dessutom har vi redan gjort en utredning som visar att nist's och fema's utredningar är rena skämtet.

Du kanske kan förklara var NIST och FEMA har fel?
Citera
2008-11-03, 22:08
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Känner inte till något exempel på det, å andra sidan skulle jag inte kunna ge något exempel på en traditionell rivning heller för jag känner inte till vilka material som använts till att skära balkar under kontrollerade rivningar.

Länken är ett exempel där man "blåser" ut det smälta materialet så att man kan smälta stål på tvären. Så "U.S. Government" har definitivt möjlighet att åstadkomma det.

Fast det är ju inte vad det står:

Citat:
1. An incendiary device, comprising:

an insulated housing;

a vented plug at a top of said housing;

a nozzle plate at a bottom of said housing and comprising a plurality of orifices

Det handlar ju fortfarande om vertikal verkan? Eller missar jag något?

Inte heller handlar det om att skära av bärande balkar utan:

Citat:
The present invention relates generally to incendiary devices, and more particularly, to incendiary devices for producing controlled-diameter holes in metallic targets.

Att göra hål alltså.

http://www.dodtechmatch.com/DOD/Patent/PatentView.aspx?id=6766744

Citat:
Kanske en trovärdighetsfråga. Hade de lyckats på ett sätt en gång skulle man tappa ansiktet om det hände igen, därför var man tvungna att göra på ett nytt sätt och gärna ett som inte provats tidigare, åtm inte i USA.

Eller så handlar det om att inga bomber användes, utan att det var flygplanen...
Citera
2008-11-03, 22:18
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:

Ahaaaa, ja då ser jag fram emot källmaterielet som visar att ni försökt göra en egen utredning men ansåg att ni inte kunde komma någonstans pga hemligstämplat materiel.
Jag har då aldrig hört talas om någon sådan. Man kan ju tycka att en ansamling med experter med relevanta kunskaper innehöll minst en person med juridiskt kunnande som krävde att få tillgång till de dokument ni ansåg er behöva.

Edit: om ni nu har egen utredning, var är den och varför tar ni den inte till domstol. Och om den finns, varför envisas du med att kräva en ny? Var den första inte bra?
Senast redigerad av KimNeilJung 2008-11-03 kl. 22:22.
Citera
2008-11-03, 22:31
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Ahaaaa, ja då ser jag fram emot källmaterielet som visar att ni försökt göra en egen utredning men ansåg att ni inte kunde komma någonstans pga hemligstämplat materiel.
Jag har då aldrig hört talas om någon sådan. Man kan ju tycka att en ansamling med experter med relevanta kunskaper innehöll minst en person med juridiskt kunnande som krävde att få tillgång till de dokument ni ansåg er behöva.

Finns det nå'n gräns för hur ignorant en människa kan bli?
Jag har på denna tråd påpekat att det finns tusentals videos och dokument som är hemligstämplade.
Jag orkar inte gå tillbaka. Den som fortfarande är intresserad av den sidan av saken kan finna det.
För mig är det strikt en fråga om hur man kan manipulera massor av människor att tro på en lögn.
Inget annat.
Citera
2008-11-03, 22:36
Medlem
unauthorizeds avatar
Citat:
Fast det är ju inte vad det står:

Det handlar ju fortfarande om vertikal verkan? Eller missar jag något?

Jag säger inte att det är den manicken som man använt utan principen att medelst "raketmotor" trycka thermiten horisontellt, ungefär som en skärbrännare, kan ha använts. Ba' ett exempel, Helge.

Citat:
This would result in multiple high velocity jets exiting from the orifices 112, thus facilitating a large diameter circular cut of a steel plate. In addition, the cores 111 increase the burning surface areas and consequently the burn rate.
Senast redigerad av unauthorized 2008-11-03 kl. 22:39.
Citera
2008-11-03, 22:41
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Jag säger inte att det är den manicken som man använt utan principen att medelst "raketmotor" trycka thermiten horisontellt, ungefär som en skärbrännare, kan ha använts. Ba' ett exempel, Helge.

Men ett exempel som alltså bara visar det vanliga användningsområdet för therm*te och inget annat. Det visste vi ju redan. Spelar ju ingen roll om det är hög hastighet på strålen om den alltså är avsedd att riktas neråt för att göra hål - precis det användningsområde som therm*te haft tidigare.
Citera
2008-11-03, 22:58
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Finns det nå'n gräns för hur ignorant en människa kan bli?
Jag har på denna tråd påpekat att det finns tusentals videos och dokument som är hemligstämplade.
Jag orkar inte gå tillbaka. Den som fortfarande är intresserad av den sidan av saken kan finna det.
För mig är det strikt en fråga om hur man kan manipulera massor av människor att tro på en lögn.
Inget annat.
Jag vet inte om det finns någon gräns. Du har ju gjort ignorans til en konstform. Men berätta gärna om dina upplevelser när du nått så långt man kan komma.
Nu frågade inte jag om vilka dokument du avsåg. Jag frågade vad som var fel på er första utredning eftersom du hela tiden ber om en ny, och någon form av bevis på att ni faktiskt försökt göra en organiserad sådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in