2011-03-19, 15:54
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Hade moderationen fungerat hade du inte behövt det.
Hade ni varit hundratusentals människor hade ni agerat stort utanför internet.
Citera
2011-03-19, 16:41
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Jäpp, det handlar lite om vem som kan leverera. Det roliga här är att ni är så selektivt intresserade av folks yrkesbakgrund och expertkunskaper. Sen vet ju både du och jag att det där med 1464 "ingenjörer och arkitekter" inte är riktigt så... Deras medlemslistor har granskats tidigare och det var rätt bra med luft i dem.

Debunkers granskning består av smutskastning och inget annat.
Men jag förstår att en turistguides ord väger bra mycket tyngre än massa folk som tillsammans nästan har 25000års erfarenhet.

Citat:
Vi kan ju kolla vad folket på NIST har för expertkunskaper i frågan, om vi nu skall göra det till någon slags kasta-diplom-i-huvudet-på-motståndaren-tävling, men det är faktiskt ganska ointressant. Det intressanta är vem som kan lägga fram teorier som håller, vem som kan producera sånt som håller för granskning av andra fackmän. Och Richard Gage bygger kartongtorn, det är inte direkt något som imponerar på mig. Hur många peer-granskade artiklar har han kunnat prestera exempelvis? Nej just det, för då måste han ju backa upp saker på riktigt och kan inte stå med en suddig youtubefilm och prata för de redan frälsta.

Ja att ha en tecknad film är ju så mycket bättre. Ja just det, vad va det nu, NIST vägrar släppa på datan. Men att granska en tecknad film är ok i din värld?

När Gage leker med kartongen är för att vissa inte förstår att 1/10 inte kan krossa 9/10. Han dummar ner det en aning.

Redan frälsta?
Det ni som försvarar dom mest idiotiska teorierna som finns, inte nog med det så ertappas folk med helt uppenbara lögner hela tiden.

Citat:
Men visa gärna upp något där Mark Roberts inte har koll istället för att attackera hans person.

Attackerar bara han så kallade expertis.
Iron-rich microspheres är det nåt man hittar i vanliga kontorsbränder?
Svar: Ja. Enligt turistguiden Mark Roberts.

Ni debunkers klagar på youtube klipp hela tiden medan eran debunk-profet själv inte har ett skit att komma med, ja förutom en massa skit snack och smutskastning.
2011-03-19, 17:34
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Hade ni varit hundratusentals människor hade ni agerat stort utanför internet.
Säger vem?
Citera
2011-03-19, 17:41
Medlem
Citat:
Och att denna mänskliga hjälp fick tre byggnader att falla "i sina egna fotspår" återstår väl att bevisa?
Nej, det gör det ju inte, eftersom det i princip inte finns någon vid sina sunda vätskor som betvivlar det...
Status Quo har ju uppnåtts:
Några stollar driver konspirationsteorier
Dom flesta bryr sig inte, men några tycker att det kul att "rattle the cage" för att se om ni rör er, och det gör ni ju så gärna, åtminstone vissa av er...

/T
Citera
2011-03-19, 17:42
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
BlizzardKing varför kan du inte visa filmen du snackar om hela tiden?

Eller är youtube och alla andra videositer med i konspirationen och tar bort filmen så folk inte ska få veta "sanningen"

Frågar igen BlizzardKing: Var är filmen!
Senast redigerad av James-Michael-Michaels 2011-03-19 kl. 17:43. Anledning: g
Citera
2011-03-19, 18:14
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Nej, det gör det ju inte, eftersom det i princip inte finns någon vid sina sunda vätskor som betvivlar det...
Status Quo har ju uppnåtts:
Några stollar driver konspirationsteorier
Dom flesta bryr sig inte, men några tycker att det kul att "rattle the cage" för att se om ni rör er, och det gör ni ju så gärna, åtminstone vissa av er...

/T
Jasså? Är inte den officiella versionen en konspirationsteori?
Citera
2011-03-19, 18:15
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Frågar igen BlizzardKing: Var är filmen!
Jag vet inte. Jag såg den under en föreläsning.
Citera
2011-03-19, 18:31
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Japp, det får man väl säga. Hade inte planen smackat in i tornen så hade inte bränderna uppstått i sjuan, och inte heller sekundärskador från rasmassorna från tornen.
Tro ger en åsikt. Jag hyser en annan.
Citat:
Jag ser det inte som ett argument utan bara som ett torrt konstaterande. Vem som än tvivlar på det uppmanas att studera din postningshistorik. Det är inte många inlägg från dig jag sett som inte mumlar om zionism eller huruvida folk har judiskt ursprung och hur det skulle diktera vad de är för människor.

Personligen skulle jag hellre se att du brydde dig mer om sakfrågan, men det är ju mer intressant för dig om 911myths (som i det här fallet mest hostar filmen) verkar vara judar än vad den säger om volymen på sprängningar.

Och om du nu skall kritiskt titta på filmen så är siten du snarare skall läsa in dig på den här:

http://sites.google.com/site/wtc7lies/

Det är nämligen Mark Roberts websida som förvisso innehåller mycket som är matnyttigt.
Har du kollationerat om jag har fel?
Citat:
Mer judegrejor alltså? Jag trodde att vi var i 911-forumet?
Om du anser att jag har fel så är du välkommen att vederlägga det.
Citat:
Inte ett dugg, du struntar ju nämligen i sakfrågan genom att bara vifta bort den. Dessutom ljög du ju igen om vad vi bråkat om och då tyckte jag att det var på sin plats att göra en recap som en service åt folk som eventuellt inte vet vad du är gjord av för skrot och korn. Dessutom får du skylla dig själv, det enda jag skrev var en bisats i mitt första inlägg där jag frågade om du skaffat en ryggrad sen sist.

Och det är kul att du tycker att det är smutskastning att tala om vad du faktiskt sagt och sen inte backat upp med några bevis... det är ju inte direkt så att jag hittar på, DU påstod att knivarna var av samma modell. DU. Det är inte att smutskasta dig, jag kan lätt leta fram ursprungsinlägget, tillsammans med din frånvaro av anständigt avslut på den frågan. Nu lipar du och kallar det smutskastning, trots att du mycket väl vet att det bara är för att du ljög och sen inte kunde stå för det. Kort och gott, du har fortfarande inte skaffat någon ryggrad och du har nu flera gånger försökt beskriva det inträffade på ett oärligt sätt. Lev med att du blev ollad, för det blev du.
Tre (3!!!) inlägg i rad bevisar att jag har rätt.
Citera
2011-03-19, 18:44
Medlem
Citat:
Jasså? Är inte den officiella versionen en konspirationsteori?
Iofs, men vissa av dom drivs av stollar, och dom är det kul att hålla igång lite, om man inte har bättre för sig...

/T
Citera
2011-03-19, 19:36
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Iofs, men vissa av dom drivs av stollar, och dom är det kul att hålla igång lite, om man inte har bättre för sig...

/T
Hehe.
Bra svar. Bättre än de som propagerar för det ohållbara gör.

Men visst är det något skumt med den officiella versionen?
Citera
2011-03-19, 21:54
Medlem
Pads avatar
Citat:
Tro ger en åsikt. Jag hyser en annan.

Jo, skillnaden är att jag anpassar vad jag tror på efter de fysiska förutsättningarna, du struntar i saker som inte matchar vad du tror på...

Citat:
Har du kollationerat om jag har fel?

Om vad? Huruvida de skulle vara judar? Vet du, jag skiter faktiskt i om de är judar, somalier eller araber som driver den siten. Det jag bryr mig om är om de verkar ha koll eller inte.

Citat:
Om du anser att jag har fel så är du välkommen att vederlägga det.

Snarare off-topic så det står härliga till.

Citat:
Tre (3!!!) inlägg i rad bevisar att jag har rätt.

Ha ha, det är ju du som fortsätter gnugga i det där såret du gett dig själv. Jag hade hellre diskuterat om det är vanligt med ljudlösa sprängämnen, men du har ju som sagt viftat bort det. Och eftersom du inte kan ta att jag påminner dig om att du ljög så är det otroligt roligt att göra det.
Citera
2011-03-19, 22:03
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
"This is a furry."

This is an Orange

Citat:
Ha ha, det är ju du som fortsätter gnugga i det där såret du gett dig själv. Jag hade hellre diskuterat om det är vanligt med ljudlösa sprängämnen, men du har ju som sagt viftat bort det. Och eftersom du inte kan ta att jag påminner dig om att du ljög så är det otroligt roligt att göra det.

Ljudlös?
http://www.youtube.com/watch?v=dxw8WBymXq8

edit:

Ljudlös 2?

http://www.youtube.com/watch?v=wV69ZByB0xE
Tiden är strax efter 10:00. troligen runt 10:15.
Plats: (riktningen dom tittar när dom hör explosionen är åt wtc7 hållet)
http://i13.photobucket.com/albums/a259/broken_sticks/wtc7xplda.jpg
http://i13.photobucket.com/albums/a259/broken_sticks/wtcxpldc.jpg
http://i13.photobucket.com/albums/a259/broken_sticks/wtcxpldb.jpg

First INS guy: "Yeah, here's one of the guys who can tell you i'm ok, alright? Here, hold on..."
Second guy: [into phone] "Hello?"
First INS guy: [to cameraman, or fireman behind cameraman?] "You wanna call your mother or something?"
BA-BOOM
Fireman behind camera: "......supposed to be right now?" (as in, "where are you/we supposed to be right now?", or similar)
New fireman (walking into shot): "You gotta get back or something."
First INS guy: [into phone] "I'm alright"
New fireman: "You know that; you gotta get back - Seven's exploding"
Fireman behind camera (who is now in shot): "I know"
First INS guy: "Don't worry about me. You need to make calls right now?"
Senast redigerad av BackFlashad 2011-03-19 kl. 22:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in