Citat:
Ursprungligen postat av Wo0ozle
Jo för det jag menade var att man i en och samma veva drog in precis allt man behövde för att fälla byggnaden utan att över huvud taget bry sig om diskretion.
Vad menar du? Du tror att man sket i att var diskreta? Är det inte märkligt i så fall att ingen klagat över att de snubblat över 5 km stubintråd på väg till personaltoaletten?
Citat:
Jämför föresten omsättningen av folk i WTC och omsättningen av folk på ett flygplan. Om det kom en firma och renoverade på din arbetsplats, skulle du då springa och snoka och kolla vad de hade med sig?
Det händer faktiskt att jag är det, beroende lite på vad det rör sig om. och om de började langa ut stubintråd hade jag definitivt undrat vad de pysslade med.
Nu skall jag dessutom vara lite konstruktiv och göra precis det som inga foliehattar har lyckats göra, nämligen visa hur kaparna kunde få med sig knivar in i planen: Lägg knivbladen i skor med stålhätta, gärna med en sula över. När du kommer till metalldetektorn så kommer det att tjuta, förklara att du har stålhättor på skorna, kontrollanten tar fram sin handscanner och kommer mycket riktigt bara att få utslag från skorna. Möjligtvis måste du visa att sulorna är intakta på skorna, men annars är det bara att köra på. Väl ombord på planet kilar du på muggen och kan där i lugn och ro ta fram knivarna och vid behov även fixa till lite bättre handtag. Skitenkelt.
Alltså, jag säger inte att det var så de gjorde, jag säger att ovanstående är ett fullständigt funktionellt sätt av hur man kunde göra för att få ombord knivarna den 11 september. Hur vet jag det? Jo därför att jag flög till USA i augusti 2001 (Gbg - Paris - Philadelphia - Pittsburg ToR), och det var EXAKT så de hanterade mina kängor med stålhätta. Inte vid en enda säkerhetskontroll var jag tvungen att ta av mig skorna (däremot fick jag visa att sulorna var hela vid ett eller flera tillfällen). Idag hade det inte gått att göra så, men det är ju ointressant. Det intressanta är ett system som kunde rinna igenom säkerhetsrutinerna som de såg ut då. Jag anser att jag med det här har bevisat att det långt ifrån var omöjligt att få med sig knivar in på planen.
Däremot har jag inte sett någon beskrivning som på allvar går igenom ett TÄNKBART sätt att aptera tornen eller sjuan. Då menar jag med skattningar hur mycket som skulle gå åt, hur man lyckades dölja stubintråd och laddningar, hur man fick dit det, hur många personer som var tvungna att hjälpa till och hur man fixade så ingen märkte något eller hur man lurade bombhundarna som fanns på permanent basis i husen.
Du får gärna plocka upp den utmaningen, om du menar att det inte är en omöjlighet så skall det väl gå att beskriva ett tänkbart system för att få dit det? Du kan ju utgå från existerande demoleringar, ta den tiden och fundera på hur mycket extra resurser (tid och manskap) du behöver för att dels gömma allt och dels ta loss och sätta dit isoleringar osv.
Citat:
Eftersom de bara skulle se till så att tornen föll så kanske de inte var så speciellt noga med vissa saker. Dessutom så är det ingen som vet hur lång tid de har haft på sig. Om det nu var ett insiderjob så tror i alla fall inte jag att detta planerades och genomfördes över en natt.
Räkna lite på det och kom tillbaka med en hypotes. Hur lång tid tror du behövdes och vad baserar du det på? Och inte så noga? De måste ju fortfarande se till att ingen hittar sprängämnena, där går det väl ändå inte att tulla på noggrannheten?
Citat:
I och med att byggnaderna dessutom kunde braka p.g.a. att brinna på några våningar i ca 1 timme så kanske det inte behövdes så mycket sprängämnen trots allt?
Här kan vi ju dessutom lägga dit probelemet med att sätta bomberna på precis rätt våningar. Tornen gick ju liksom distinkt sönder precis där planen kraschat och faller sen neråt (alltså inte alls som vid en vanlig demolering).
Citat:
Vem är det som avgjort att du har rätt?
Ingen mig veterligt. Jag har heller aldrig påstått att det är fullständigt omöjligt att det ligger en konspiration bakom, bara att det inte finns några som helst bevis som tyder på det. Vi har horder av bevis som talar för att det i princip gick till som den officiella versionen gör gällande, ni har... ehh... ja vad har ni egentligen? Ingen hård bevisning, konspirationsfilmer som blivit beslagna gång efter annan med fel, lögner, citering ur kontext och i vissa fall rena förfaskningar.
Med det som bakgrund så ser jag inga som helst skäl att tro på något annat än den officiella versionen. Kommer riktiga bevis fram som pekat åt ett annat håll så får man ta ställning på nytt. Det är liksom så man gör om man kallar sig skeptiker.
Citat:
Jag vet inte om de får fortsätta leva.
Ta dina exempel och studera 911-trådarna på detta forum och räkna antalet gånger det tagits upp. Foliehattarna är experter på att dra upp gammalt mögel som motbevisats för flera år sen. Arabiska namn på passagerarlistorna? Kolla när det debunkades första gången och kolla när det togs upp sist i tråden.
jodå, de får fortsätta leva i den världen. Och när du klurat ut varför foliehattarna är så obenägna att rätta sig efter fakta och bevis så kanske det går att börja rucka på skygglapparna. Men det är upp till dig. Du kan göra som majava och mig och ändra åsikt efter tillgänglig bevisning eller som sten.b och skruva åt skygglapparna hårdare. Ditt val.
Citat:
Jag har inte ägnat mig så mycket åt detta på ca ett år och jag ägnade mig aldrig åt några djupare efterforskningar ens då. Jag har sett ett antal dokumentärer och läst lite smått om det hela. Jag skulle inte komma så speciellt långt med egna efterforskningar då jag till att börja med inte har kunskaperna som behövs och sen dessutom inte har de resurser som behövs, så därför får jag helt enkelt nöja mig med att höra vad de s.k. experterna har att säga om saken och sedan försöka bilda mig en uppfattning efter det. Som jag skrivit förut i den här tråden så har jag dessutom svårt att tro att de som ägnat år och dar åt detta skulle ha missat något som folk här kan sitta och slänga i ansiktet på varandra.
Det du däremot KAN göra är att granska dessa "experter" och se om de fått saklig kritik för det de gjort. Folk som kan leverera har alltid högre status i mina ögon än de som inte kan leverera. Även som lekman är det möjligt att fördela förtroendekapital till de man tycker har förtjänat det. Att man hittar fel om bombhundar och Bushs bror i LC gör ju exempelvis att det störtdyker där.