2008-11-03, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Ja jag håller med. Den tid som NIST ägnat åt 9/11 torde göra dem till den största aktoriteten på området. För det är ju viss skillnad mellan att professionellt arbeta med något och att flumma runt om det hela.

Nja, det finns de som hävdar annorlunda som ägnat myyyyycket tid åt detta. Det jag menar är att jag inte tror att någon av oss som sitter här och skriver har gjort några direkt egna efterforskningar utan vi bara sitter och förmedlar någonting som någon annan har skrivit, dessutom så tror jag ingen här har tagit del av all information ens utav den som finns tillgänglig. Majava verkar ju t.ex. vare en som vet mycket om detta, dock skriver h*n att det bara var ca 2 år sedan h*n började intressera sig av detta, och dessutom verkar det som att h*n har ganska hårda studier vid sidan av detta. Om det nu inte är så att h*n inte har varesig kompisar eller familj och spenderar all återstående tid till efterforskningar om WTC så är frågan hur omfattande hans/hennes kunskap är trots allt.
Citera
2008-11-03, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wo0ozle
Alla våningar måste inte utrymmas samtidigt. Bara för att man påstår att det var ett planerat attentat så har man inte sagt när idén först kom upp. Det kan lika gärna handla om 5 år. Det är ju så klart ren spekulation, men jag förstår verkligen inte vad som skulle vara så omöjligt för någon att föra in sprängämnen i en byggnad om man har resurserna. Speciellt inte när det finns möjlighet att ägaren (leasaren kallas det va?) var med på det hela. Precis som du säger så måste ett sådant bygge servas med jämna mellanrum, så antagligen så finns det möjlighet att minera alla våningar.

Det där var faktiskt den första inte helt orealistiska apteringsplanen som nämnts. Problemet blir då att sprängämnen inte är så beständiga. De blir helt enkelt kassa av att stå framme. I BBCs Conspiracy File hävdade chefen för Controlled Demolition INC att sprängämnen inte håller längre än tre år. Men om man skulle hållt på och apterat i två år utan att någon skulle råkat lyfta på fel takplatta eller att ingen skulle glömt något framme? Nej det köper jag inte. Dessutom växer ju organisationen något enormt. Tänk hur många som måste ha deltagit i arbetet att aptera alla sprängämnen.
Citera
2008-11-03, 13:37
Medlem
Citat:
Blir du förvånad om jag säger att jag inte tror att det är den president med flest röster som vinner valet? I så fall vore det märkligt att det alltid är de jävla frimurarna som blir tillsatta samt att den ända som tydligen inte synts i något frimurarsälskap blev skjuten. Dock är det mycket möjligt att han inte alls var inblandad som du säger. Det finns nog lättare och säkrare sätt att göra det på i så fall.

Gravt OT.

Det där har ju med det Amerikanska valsystemet att göra, skyller du på frimurarna om jag säger att samma sak kan ske i Sverige också? En Norrländsk röst är mer värd än en Stockholmsk. Annars skulle storstadsregionerna fullständigt dominera politiken. För att spä på din rädsla kan jag avslöja att elektorerna (som väljs för att välja president) inte har en skyldighet att följa folkets röster utan kan rösta helt fritt (åtminstone i en del stater, faktum är att de kan rösta fritt i alla men riskerar att dömmas för brott i en del om de röstar mot folket). De följer dock oftast (i princip alltid) folket.
Citera
2008-11-03, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torden
Gravt OT.

Det där har ju med det Amerikanska valsystemet att göra, skyller du på frimurarna om jag säger att samma sak kan ske i Sverige också? En Norrländsk röst är mer värd än en Stockholmsk. Annars skulle storstadsregionerna fullständigt dominera politiken. För att spä på din rädsla kan jag avslöja att elektorerna (som väljs för att välja president) inte har en skyldighet att följa folkets röster utan kan rösta helt fritt (åtminstone i en del stater, faktum är att de kan rösta fritt i alla men riskerar att dömmas för brott i en del om de röstar mot folket). De följer dock oftast (i princip alltid) folket.

Det förvånar mig inte ett jävla dugg faktiskt. Varför skulle jag inte kunna skylla på frimurarna i Sverige? Det är knappast så att frimureri enbart existerar i USA. Jag kommer inte ihåg vad fan han heter men det finns i alla fall någon paparazziliknande typ som spenderar sin fritid åt att spionera på dessa tokstollar så gott det går och enligt honom (jag tror det var enligt honom iaf, för det lär väl inte vara allmän kännedom som är accepterad som fakta?) så är Carl Bildt 13 gradens frimurare. Hur vida det stämmer eller inte har jag ingen aning om men det skulle inte förvåna mig ens en smula.

Frimurare är ganska intressanta på många plan. Ska kolla om det finns någon tråd om det
Citera
2008-11-03, 15:41
Medlem
Citat:
Det förvånar mig inte ett jävla dugg faktiskt. Varför skulle jag inte kunna skylla på frimurarna i Sverige? Det är knappast så att frimureri enbart existerar i USA. Jag kommer inte ihåg vad fan han heter men det finns i alla fall någon paparazziliknande typ som spenderar sin fritid åt att spionera på dessa tokstollar så gott det går och enligt honom (jag tror det var enligt honom iaf, för det lär väl inte vara allmän kännedom som är accepterad som fakta?) så är Carl Bildt 13 gradens frimurare. Hur vida det stämmer eller inte har jag ingen aning om men det skulle inte förvåna mig ens en smula.

Frimurare är ganska intressanta på många plan. Ska kolla om det finns någon tråd om det

Vad jag menade var att det svenska röstsystemet ser exakt likadant ut. Men det är sjukt OT och det finns trådar både om valet och om frimurare. Det har dessutom inget som alls att göra med 9/11.
Citera
2008-11-03, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torden
Det där var faktiskt den första inte helt orealistiska apteringsplanen som nämnts. Problemet blir då att sprängämnen inte är så beständiga. De blir helt enkelt kassa av att stå framme. I BBCs Conspiracy File hävdade chefen för Controlled Demolition INC att sprängämnen inte håller längre än tre år. Men om man skulle hållt på och apterat i två år utan att någon skulle råkat lyfta på fel takplatta eller att ingen skulle glömt något framme? Nej det köper jag inte. Dessutom växer ju organisationen något enormt. Tänk hur många som måste ha deltagit i arbetet att aptera alla sprängämnen.

Dessutom om det är som med allting annat som har bäst före datum så brukar det gå att använda produkten dubbelt så länge bara det att det inte rekommenderas.

Att få folk att hålla kan säkert vara problem, men å andra sidan så dumförklaras ju alla som går ut öppet och erkänner någonting sånt här i alla fall. Nu har jag ingen bestämd uppfattning om vem som skulle ha legat bakom detta, men om det nu är Bush & CO så skulle nog jag i alla fall tänka till flera gånger innan jag avslöjade något öppet och det är ju inte precis så att man kan skicka en anonym insändare till radio. Inte än jäkel skulle tro på det ändå.

Nej jag vet inte vad jag ska tro. Vad som än kommer upp så upptäcks något som talar emot det som jag inte tycker är speciellt mycket mer rimligt, men jag orkar inte ägna all min fritid åt att forska i det heller. T.ex. en sådan sak som att jettbränslet skulle rinna ner i hissarna... Vad var det då som expoloderade när planen träffade tornen? Jag trodde i alla fall att det var jetbränslet. Vad annars skulle explodera på ett flygplan?
Citera
2008-11-03, 16:00
Medlem
Citat:
Dessutom om det är som med allting annat som har bäst före datum så brukar det gå att använda produkten dubbelt så länge bara det att det inte rekommenderas.

Att få folk att hålla kan säkert vara problem, men å andra sidan så dumförklaras ju alla som går ut öppet och erkänner någonting sånt här i alla fall. Nu har jag ingen bestämd uppfattning om vem som skulle ha legat bakom detta, men om det nu är Bush & CO så skulle nog jag i alla fall tänka till flera gånger innan jag avslöjade något öppet och det är ju inte precis så att man kan skicka en anonym insändare till radio. Inte än jäkel skulle tro på det ändå.

Nej jag vet inte vad jag ska tro. Vad som än kommer upp så upptäcks något som talar emot det som jag inte tycker är speciellt mycket mer rimligt, men jag orkar inte ägna all min fritid åt att forska i det heller. T.ex. en sådan sak som att jettbränslet skulle rinna ner i hissarna... Vad var det då som expoloderade när planen träffade tornen? Jag trodde i alla fall att det var jetbränslet. Vad annars skulle explodera på ett flygplan?

Sen har man även problemet att stubiner och annat överlever explosioner, det hade funnits massor med rester från bomberna kvar i rasmassorna. Han hävdade att efter tre år gick det nog inte ens att detonera sprängmedlet, om jag inte minns fel.

Vem har påstått att Jetbränslet exploderade? Visst, delar brann upp direkt när planet träffade huset men långt ifrån allt. Bränslen brinner inte som på tv tyvärr (eller bra det beror lite på vilket synsätt man har, mythbusters släckte cigaretter i bensin t.ex. vilket enligt hollywood är en dödsdom).

Helt korrekt, det går inte att ägna hela sitt liv åt att gräva, men vi har en väldigt osannolik teori som kräver en fruktansvärd massa omständigheter och en inte helt otrolig som inte är lika spännande. Jag vet vilken jag väljer alla dagar. Rakhyveln är bra ibland.
Citera
2008-11-03, 16:06
Medlem
Citat:
T.ex. en sådan sak som att jettbränslet skulle rinna ner i hissarna... Vad var det då som expoloderade när planen träffade tornen? Jag trodde i alla fall att det var jetbränslet. Vad annars skulle explodera på ett flygplan?

Det var bränsle som exploderade när planen träffade tornen, och det var bränsle som rann ner i hisschackten. Det behöver liksom inte vara antingen eller, det kan vara både och.
Citera
2008-11-03, 16:09
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Alla våningar måste inte utrymmas samtidigt. Bara för att man påstår att det var ett planerat attentat så har man inte sagt när idén först kom upp. Det kan lika gärna handla om 5 år. Det är ju så klart ren spekulation, men jag förstår verkligen inte vad som skulle vara så omöjligt för någon att föra in sprängämnen i en byggnad om man har resurserna. Speciellt inte när det finns möjlighet att ägaren (leasaren kallas det va?) var med på det hela. Precis som du säger så måste ett sådant bygge servas med jämna mellanrum, så antagligen så finns det möjlighet att minera alla våningar.

Om det hela började förberedas fem år innan betyder det ju att Clintonadministrationen var inblandade också. Och om de inte var det utan det var någon skuggorganisation (NWO?), varför berättade de för George W Bush? Sen så bytte komplexet leasare under de sista åren innan attacken, om jag inte minns fel blev villkoren för Silversteins övertagande av kontraktet färdigt bara någon månad innan terrorattacken. Låt oss utgå ifrån att alla våningar totalrenoveras i 10-årsintervaller (som jag ser det är det ett absurpt antagande, jag skulle snarare gissa på 20-30 år). Det innebär att arbetet med apteringen av byggnaden började i början av 90-talet. Således gick det 10 år utan att någon såg något, inte en enda väggplatta som lossnade av misstag och visade en aptering, inte en enda kontorsanställd som såg något mystiskt, och DESSUTOM klarade de redan apterade sprängladdningarna av att inte lösas ut under bombdådet som skedde 1994. Imponerande...

Citat:
Tackar. Jag tror dock inte att det var Loose Change alltihop även om informationen var den samma. Om det är den som en hög tonåringar har gjort så har jag bara sett 10-20 min utav den.

Jepp, det är den. Fast samma "fakta" förekommer ju i många olika filmer, men LC är den tveklöst vanligaste källan.

Citat:
Jag säger inte emot. Att det skulle fixas på en vecka har jag också svårt att tro. Till och med i en dokumentär som stödjer konspirationsteorierna så säger en erfaren sprängare/rivare att det tar ca 1 månad för ett team att fixa allt och då är det i ett tomt hus där de inte behöver vara diskreta.

Minns du vilken dokumentär det var? Vore intressant att se.

Citat:
Men sen så reparerar de väl inte bara 2-3 våningsplan om och om igen?

Nej, och inte reparerar de alla våningsplan heller.

Citat:
Jag vet faktiskt inte. Jag litar inte ett skit på politiker eller myndigheter över huvud taget. De har aldrig get mig en anledning att göra det. Jag har inte sagt att det är på något sätt alls, bara det att jag inte tror på den officiella versionen.

Det står det dig givetvis fritt att göra, men för mig väger bevisning högre än mina personliga åsikter om politiker.

Citat:
Blir du förvånad om jag säger att jag inte tror att det är den president med flest röster som vinner valet? I så fall vore det märkligt att det alltid är de jävla frimurarna som blir tillsatta samt att den ända som tydligen inte synts i något frimurarsälskap blev skjuten. Dock är det mycket möjligt att han inte alls var inblandad som du säger. Det finns nog lättare och säkrare sätt att göra det på i så fall.

OT
Citera
2008-11-03, 17:28
Medlem
Pads avatar
Citat:
Jo för det jag menade var att man i en och samma veva drog in precis allt man behövde för att fälla byggnaden utan att över huvud taget bry sig om diskretion.

Vad menar du? Du tror att man sket i att var diskreta? Är det inte märkligt i så fall att ingen klagat över att de snubblat över 5 km stubintråd på väg till personaltoaletten?

Citat:
Jämför föresten omsättningen av folk i WTC och omsättningen av folk på ett flygplan. Om det kom en firma och renoverade på din arbetsplats, skulle du då springa och snoka och kolla vad de hade med sig?

Det händer faktiskt att jag är det, beroende lite på vad det rör sig om. och om de började langa ut stubintråd hade jag definitivt undrat vad de pysslade med.

Nu skall jag dessutom vara lite konstruktiv och göra precis det som inga foliehattar har lyckats göra, nämligen visa hur kaparna kunde få med sig knivar in i planen: Lägg knivbladen i skor med stålhätta, gärna med en sula över. När du kommer till metalldetektorn så kommer det att tjuta, förklara att du har stålhättor på skorna, kontrollanten tar fram sin handscanner och kommer mycket riktigt bara att få utslag från skorna. Möjligtvis måste du visa att sulorna är intakta på skorna, men annars är det bara att köra på. Väl ombord på planet kilar du på muggen och kan där i lugn och ro ta fram knivarna och vid behov även fixa till lite bättre handtag. Skitenkelt.

Alltså, jag säger inte att det var så de gjorde, jag säger att ovanstående är ett fullständigt funktionellt sätt av hur man kunde göra för att få ombord knivarna den 11 september. Hur vet jag det? Jo därför att jag flög till USA i augusti 2001 (Gbg - Paris - Philadelphia - Pittsburg ToR), och det var EXAKT så de hanterade mina kängor med stålhätta. Inte vid en enda säkerhetskontroll var jag tvungen att ta av mig skorna (däremot fick jag visa att sulorna var hela vid ett eller flera tillfällen). Idag hade det inte gått att göra så, men det är ju ointressant. Det intressanta är ett system som kunde rinna igenom säkerhetsrutinerna som de såg ut då. Jag anser att jag med det här har bevisat att det långt ifrån var omöjligt att få med sig knivar in på planen.

Däremot har jag inte sett någon beskrivning som på allvar går igenom ett TÄNKBART sätt att aptera tornen eller sjuan. Då menar jag med skattningar hur mycket som skulle gå åt, hur man lyckades dölja stubintråd och laddningar, hur man fick dit det, hur många personer som var tvungna att hjälpa till och hur man fixade så ingen märkte något eller hur man lurade bombhundarna som fanns på permanent basis i husen.

Du får gärna plocka upp den utmaningen, om du menar att det inte är en omöjlighet så skall det väl gå att beskriva ett tänkbart system för att få dit det? Du kan ju utgå från existerande demoleringar, ta den tiden och fundera på hur mycket extra resurser (tid och manskap) du behöver för att dels gömma allt och dels ta loss och sätta dit isoleringar osv.

Citat:
Eftersom de bara skulle se till så att tornen föll så kanske de inte var så speciellt noga med vissa saker. Dessutom så är det ingen som vet hur lång tid de har haft på sig. Om det nu var ett insiderjob så tror i alla fall inte jag att detta planerades och genomfördes över en natt.

Räkna lite på det och kom tillbaka med en hypotes. Hur lång tid tror du behövdes och vad baserar du det på? Och inte så noga? De måste ju fortfarande se till att ingen hittar sprängämnena, där går det väl ändå inte att tulla på noggrannheten?

Citat:
I och med att byggnaderna dessutom kunde braka p.g.a. att brinna på några våningar i ca 1 timme så kanske det inte behövdes så mycket sprängämnen trots allt?

Här kan vi ju dessutom lägga dit probelemet med att sätta bomberna på precis rätt våningar. Tornen gick ju liksom distinkt sönder precis där planen kraschat och faller sen neråt (alltså inte alls som vid en vanlig demolering).

Citat:
Vem är det som avgjort att du har rätt?

Ingen mig veterligt. Jag har heller aldrig påstått att det är fullständigt omöjligt att det ligger en konspiration bakom, bara att det inte finns några som helst bevis som tyder på det. Vi har horder av bevis som talar för att det i princip gick till som den officiella versionen gör gällande, ni har... ehh... ja vad har ni egentligen? Ingen hård bevisning, konspirationsfilmer som blivit beslagna gång efter annan med fel, lögner, citering ur kontext och i vissa fall rena förfaskningar.

Med det som bakgrund så ser jag inga som helst skäl att tro på något annat än den officiella versionen. Kommer riktiga bevis fram som pekat åt ett annat håll så får man ta ställning på nytt. Det är liksom så man gör om man kallar sig skeptiker.

Citat:
Jag vet inte om de får fortsätta leva.

Ta dina exempel och studera 911-trådarna på detta forum och räkna antalet gånger det tagits upp. Foliehattarna är experter på att dra upp gammalt mögel som motbevisats för flera år sen. Arabiska namn på passagerarlistorna? Kolla när det debunkades första gången och kolla när det togs upp sist i tråden.

jodå, de får fortsätta leva i den världen. Och när du klurat ut varför foliehattarna är så obenägna att rätta sig efter fakta och bevis så kanske det går att börja rucka på skygglapparna. Men det är upp till dig. Du kan göra som majava och mig och ändra åsikt efter tillgänglig bevisning eller som sten.b och skruva åt skygglapparna hårdare. Ditt val.

Citat:
Jag har inte ägnat mig så mycket åt detta på ca ett år och jag ägnade mig aldrig åt några djupare efterforskningar ens då. Jag har sett ett antal dokumentärer och läst lite smått om det hela. Jag skulle inte komma så speciellt långt med egna efterforskningar då jag till att börja med inte har kunskaperna som behövs och sen dessutom inte har de resurser som behövs, så därför får jag helt enkelt nöja mig med att höra vad de s.k. experterna har att säga om saken och sedan försöka bilda mig en uppfattning efter det. Som jag skrivit förut i den här tråden så har jag dessutom svårt att tro att de som ägnat år och dar åt detta skulle ha missat något som folk här kan sitta och slänga i ansiktet på varandra.

Det du däremot KAN göra är att granska dessa "experter" och se om de fått saklig kritik för det de gjort. Folk som kan leverera har alltid högre status i mina ögon än de som inte kan leverera. Även som lekman är det möjligt att fördela förtroendekapital till de man tycker har förtjänat det. Att man hittar fel om bombhundar och Bushs bror i LC gör ju exempelvis att det störtdyker där.
Citera
2008-11-03, 18:26
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Här kan vi ju dessutom lägga dit probelemet med att sätta bomberna på precis rätt våningar. Tornen gick ju liksom distinkt sönder precis där planen kraschat och faller sen neråt (alltså inte alls som vid en vanlig demolering).
Plus den lilla irriterande detaljen att en eventuell aptering måste ske med något som klarar av kraschen av flygplanen samt ett par timmars bränder innan de exploderar.
Citera
2008-11-03, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
WTC7 befann sig inte i frittfall:
Citat:
WTC 7 did not enter free fall. According to NIST analysis of WTC 7 video, the building collapsed 18 stories in 5.3 seconds. If the building exhibited free fall, this process would have taken just 3.9 seconds. The actual collapse time exceeded the free fall time by 40 percent.

WTC7 rasade dessutom till skillnad från WTC1 och 2 huvudsakligen nerifrån och upp, inte uppifrån och ner.

Som sagt jag har länkat till videon där AE911truths analys bevisar att WTC7 föll i fritt fall i över två sekunder. Accelerationen under dessa dryga två sekunder var konstant enligt analysen, med försumbar felmarginal jämförs den med fritt fall.

NIST använder fel teknik när de analyserar. Jämför själva och kolla på grafen. Varför kunde inte NIST göra en sådan med sin stora budget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in