Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Får jag först fråga dig Targenor, är du från USA? Och är du i så fall vän av Bushregeringen kanske? För jag tycker du har en minst sagt underlig attityd till det hela.
NEJ jag är inte från USA, jag är född och uppvuxen i Sverige, och har heller aldrig varit till USA.
Underlig attityd? för att jag inte ser allt som sker som konstigt och konspiratoriskt?
Varför tror alla, som tjatar om att det är en stor konspiration och allt är så konstigt, att man är USA anhängare, från USA , betalad av CIA osv?
Citat:
Man verkade ha en klar handlingsplan framme i alla fall.
Det är så med det mesta.
Var 9/11 det första terrordådet i USA?
Nej det har hänt flera andra händelser tidigare.
Citat:
Förstår du innebörden med uttalandet, - De som inte är med oss är emot oss?
Ja, det gör jag, men jag ställer mig frågande till om du verkligen gör det.
USA förklarade krig mot terroristerna.
Och var man inte på USAs sida, alltså försvarar man terroristerna och deras handlingar.
Citat:
Gör du inte som USA säger till dig, så är du emot dem. Det är den faktiska innebörden med en sån fras.
Om du läst mitt tidigare svar, så får jag hoppas du inser att det kan tolkas på mer än ett sätt.
Citat:
Läste du om folk som blev utsatta från USA's regering? Det hände i Sverige också att personer blev utpekade som terrorister och fick sina tillgångar frusna, fast de inte var det. Sen gick man vidare och började att invadera länder genom att ljuga, som i fallet Irak.
Vad har Irak med 9/11 att göra egentligen?
Lögnen i Irak kriget var väl ändå massförstörelsevapen.
Oavsett vilka som har fått sina tillgångar frusna , så sker misstag.
Ta till exempel mordet på anna lindh, varför grep man en man före mördaren?
Jo för att misstag sker. Behver inte ligga något bakom
Citat:
Att sätta folk utpekade som terrorister i speciella tortyrläger menar du?
Som jag sa i mitt tidgare inlägg.
Om du vet/tror något om hur USA skulle ha skött detta, så lägg fram det.
Så här kommer du ingen vart.
Citat:
Guantanamo har varit fångläger sen 11 Jan 2002
Precis , och 9/11 skedde 2001 , om det nu var tänkt från början , varför skapade dom inte Guantanamo före 9/11 eller efter under 2001 ?
Citat:
De har handlat totalt oansvarigt, invaderat andra länder, godtyckligt pekat ut folk som terrorister och satt dem i tortyrläger. Lekt världspolis mer än vanligt. Tagit sig rättigheter de aldrig skulle haft annars. Stora delar av det egna folket skäms för ställen som Guantanamo. Resten av världen också. Har du sett några av de dokumentärer som gjorts om Guantanamo bay camp? Det har jag. Om Bush inte är omtyckt, tycker du att det är obefogat?
Jag skrev i mitt förra inlägg följande
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Bush har vad jag kan minnas aldrig varit spec omtyckt.
Och nej, jag tycker inte själv det är obefogat att tycka illa om Bush , men att påstå att allt som sker är en konspiration och att Bush ligger bakom allt är inte för att man inte tycker om en person, det är ren paranoia utan riktiga och hållbara bevis.