Citat:
Ursprungligen postat av al-ciada
Halva CENTCOM dök upp på en gång; en mass ord...DS.
Jag lär ju ändå fråga dig och Sten B och de andra här. Tror ni att jag och de andra är med på konspirationen eller tror ni att vi helt enkelt är jävligt lättlurade?
Jag kan ju bara tala utifrån min egen horisont och jag ser mig själv som någon som är jävligt kritisk och skeptisk till allt som myndigheter och företag företar sig.
Om vi ska ta upp en konspiraton som vi inte börjat brottas med här än så finns ju t.ex. Union Carbide och Bhopal. Där finns det verkligen en konspiration dold av pengar och politik.
Jag tycker att det är märkligt att ni räknar in oss i, antingen fårskocken som inte ser något, eller som en del i konspirationen.
Personligen så känner jag att jag ser på världen med extremt kritiskta ögon och mina resonemang är relativt väl underbyggda kring källkritiska resonemang vars ursprung går att såra tillbaka till de vetenskapliga metoder som vi lär oss på högskolor och universitet.
För mig är en film som Loose change smått underhållande, men som vi visat här i tråden gång på gång på gång så håller inte de resonemang som filmen bygger på för en närmare granskning. Det naturliga för mig som akademiker är ju då att se teorin som vederlagd och gå vidare.
Varför tycker ni att det är så konstigt och misstänktsamt?
Att då göra som du gör i den här tråden på senare tid, alltså att skicka löjliga oneliners och sedan inte svara på de synpunkter som förs fram gynnar ju inte vare sig dig eller den teori som du hoppas underbygga.