2008-09-26, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shma
Tror jag med, vad vore meningen med att ha kameror som missar vissa vinklar under vissa tidsintervaller. Nu är jag dock ingen fullfjädrad foliehatt (vad nu det kom ifrån) Men Förklaringen med att hettan fick tvillingarna att rasa är ju bisarr när det står människor i hålet där planet kraschade. Så jäkla varmt vart det ju knappast. Tror för den sakens skull inte att det är bush och company som iscensatt något fuffens. Tror helt sonika att dom inte har en jäkla aning, men hårdnackat ska hålla fast vid sin egen version.

Men herregud, det här ju både NIST, FEMA och tidningar skrivit om förut. Varför är ni foliehattar så dåliga på att göra egen research? Det är rent av slafsigt, som Göran Persson sade angående någonting.

Men om vi nu vi kortfattat ska säga någonting så brann det initialt på de platser där planen rammade tornen. Elden rörde sig inåt i tornen, genom kärnan, hisschackt och annat.

"NIST believes that the persons seen were away from any strong heat source and most likely in an area that at the time was a point where the air for combustion was being drawn into the building to support the fires. Note that people were observed only in the openings in WTC 1.

According to the International Standard ISO/TS 13571, people will be in severe pain within seconds if they are near the radiant heat level generated by a large fire. Thus, it is not surprising that none of the photographs show a person standing in those gaps where there also was a sizable fire.

The fire behavior following the aircraft impacts is described in NIST NCSTAR 1-5A. In general, there was little sustained fire near the area where the aircraft hit the towers. Immediately upon impact of the aircraft, large fireballs from the atomized jet fuel consumed all the local oxygen. (This in itself would have made those locations rapidly unlivable.) The fireballs receded quickly and were followed by fires that grew inside the tower where there was a combination of combustible material, air and an ignition source. Little combustible material remained near the aircraft entry gashes since the aircraft "bulldozed" much of it toward the interior of the building. Also, some of the contents fell through the breaks in the floor to the stories below.

Therefore, the people observed in these openings must have survived the aircraft impact and moved—once the fireballs had dissipated—to the openings where the temperatures were cooler and the air was clearer than in the building interior."

http://wtc.nist.gov/pubs/factsheets/faqs_8_2006.htm
Citera
2008-09-26, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unauthorized
...Mackägarna hade säkert med glädje sålt bilderna till CNN etc och aldrig behövt sälja en droppe bensin mer om inte FBI hade beslagtagit dem.

Ok, antag att det är som du beskriver; vad är det då (enligt din teori) som kamerorna har fångat på bild, och som myndigheterna inte kan/vill/törs göra offentligt?

/T
Citera
2008-09-26, 19:05
Medlem
shmas avatar
Tjocksteffe och en ferrari sa jag ju :P
Citera
2008-09-26, 19:14
Medlem
Finns det någon sammanställning med alla "teorier/frågor" som skulle kunna stödja detta? Tycker det är otroligt att diskussionen fortfarande lever.
Citera
2008-09-26, 19:34
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Mackägarna hade säkert med glädje sålt bilderna till CNN etc och aldrig behövt sälja en droppe bensin mer om inte FBI hade beslagtagit dem.

Mackens filmer släpptes väl (samma sak med Doubletree hotel)? Och poängen var att flera av filmerna inte är statens att släppa. De är privata.

Det finns en massiv tråd om kamerorna och deras antal på ett annat forum.

Mer finns här om det FOIA request som jag förstår det födde idén om 85 videofilmer:

Citat:
  • She determined that the FBI had 85 videotaptes that might be relevant. Of those, 56 "of these videotapes did not show either the Pentagon building, the Pentagon crash site, or the impact of Flight 77 into the Pentagon on September 11."
  • Of the 29 remaining videotapes, 16 "did not show the Pentagon crash site and did not show the impact of Flight 77 into the Pentagon."
  • Of the 13 remaining tapes which showed the Pentagon crash site, 12 "only showed after the impact of Flight 77."
  • The videotape taken from the Citgo gas station did not show the impact.
  • No videotapes were located from the Sheraton Hotel, though she located a videotape from the Doubletree Hotel.

EDIT: Doubletree Hotel
Senast redigerad av SLOB 2008-09-26 kl. 20:25.
Citera
2008-09-26, 19:48
Medlem
unauthorizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Ok, antag att det är som du beskriver; vad är det då (enligt din teori) som kamerorna har fångat på bild, och som myndigheterna inte kan/vill/törs göra offentligt?

/T

Ingen aning.
Citera
2008-09-26, 21:42
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Jag skrev lite om pentagon efter mina andra inlägg. Vet inte om du missade det, eller menade du att det inte var något av värde som jag tog upp?

Nu har jag lagt ner en del tid på att leta efter vad du kan ha menat. Var det detta?

Citat:
En kvinna som jobbade på pentagon har också gått ut och vittnat om de händelserna. Det finns timtal med video och ljudmaterial på vittnen som sett hört och upplevt explotioner.

Min kommentar är, inga källor presenterade, ingen vägnig mot vad andra vittnen sett (det är FÖRVÅNANSVÄRT vanligt med selektiv vittnescitering på foliehattssidor). Så min motfråga får bli, är det här vad du presenterat som bakgrund till

Citat:
Sedan hänger ju detta väldigt mycket ihop med att Pentagon-historien inte stämmer.

eller har jag missat något? Och innan vi börjar diskutera Pentagon så vore det intressant att få en kommentar om det vi diskuterat hitills. Är det så att du haft rätt på någon punkt? Eller är det så att vi lyckats hitta motbevis för de saker du lagt fram (exempelvis passagerarlistorna, förväxlade identiteter etc.) ? I så fall vore det väl rimligt om du medgav det också. För övrigt har du fortfarande ett fett gäng med frågor som du valt att ignorera, om du har ont om tid kanske det vore bättre att göra klart dem innan vi hugger oss an Pentagon. Eller tror du att Alex Jones har MER rätt där än om andra ämnen?
Citera
2008-09-27, 09:28
Medlem
Citat:
...Mackägarna hade säkert med glädje sålt bilderna till CNN etc och aldrig behövt sälja en droppe bensin mer om inte FBI hade beslagtagit dem.

Om mackägarna aldrig mer behövde sälja någon bensin så handlar det rimligen om miljonbelopp.
Det finns alltså enligt din bedömning något på videobanden som mediaföretagen är villiga att betala så mycket för, men du har ingen idé om vad det skulle vara?
Kanske läge att tänka igenom det hela en gång till?....

/T
Citera
2008-09-27, 13:02
Medlem
unauthorizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Om mackägarna aldrig mer behövde sälja någon bensin så handlar det rimligen om miljonbelopp.
Det finns alltså enligt din bedömning något på videobanden som mediaföretagen är villiga att betala så mycket för, men du har ingen idé om vad det skulle vara?
Kanske läge att tänka igenom det hela en gång till?....

/T

Kan tänka mig att nyhetsbolagen var beredda att betala för vad som helst som syntes på bilderna. Om det så var en norrman i hangglider eller Mattias Rust i en ny Cessna.
Citera
2008-09-27, 17:00
Medlem
Citat:
Kan tänka mig att nyhetsbolagen var beredda att betala för vad som helst som syntes på bilderna. Om det så var en norrman i hangglider eller Mattias Rust i en ny Cessna.
Det märks att du slingrar dig undan, och det är ju inte så svårt att förstå varför...
Jag låter dig löpa....

Sannolikt visar ju bilderna från Pentagons omgivningar ingenting som är relevant för 9/11 (om några sådana okända inspelningar alls finns).
Varför skulle media betala något som helst för det?

/T
Citera
2008-09-27, 17:09
Medlem
SLOBs avatar
Finns det alltså fler mackar med kameror än Citgo-macken?
Citera
2008-09-27, 18:17
Medlem
Citat:
Nu har jag lagt ner en del tid på att leta efter vad du kan ha menat. Var det detta?

På sidan 910 skrev jag två inlägg det andra av dem handlar om pentagon. Jag skrev det dock som en reflektion på Jin83s inlägg tror jag. Kolla där.

Vad gäller passagerarlistorna så erkänner jag absolut att jag inte hade koll på källor och det ber jag om ursäkt för. Det betyder dock inte att jag ändrat åsikt. Tror fortfarande att listorna är en efterkonstruktion. Men det är ju min tro. Vet du när man först släppte passagerarlistorna? Den här rättegången verkar ju ha varit 2006. Faxet är ju näst intill oläsligt. Vad gäller identitetsförväxlingen har jag en annan åsikt än du. De nämnde det en gång och aldrig mer, som med andra nyheter som lyckas komma ut, t ex den välkända; Bush Knew. Här finns det lite artiklar angående identitetsförväxlingarna. Källorna står längst ner. Men du har säkert läst det. http://911research.wtc7.net/disinfo/deceptions/identities.html#ref5. Saeed Alghamdi sade att hans namn, födelsedatum, adress och sysselsättning stämde med den påstådda kaparen. Hur har detta blivit debunkat? Om du har fler frågor så ställ dem gärna, annars diskuterar jag gärna t ex pentagon också. Jag vill dock poängtera att allt jag skriver är inte ämnat för dig, diskuterar gärna med "foliehattarna" också.
Senast redigerad av Lienno 2008-09-27 kl. 18:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in