Citat:
Ursprungligen postat av Ganjamannen
Dags att vakna upp och inse att vi lever i ett korrupt samhälle?
Världen är inte svartvit ganjamannen. Det finns samhällen som är mer eller mindre korrupta. Varken vårt eller USA är varken kolsvart eller kritvitt.
Citat:
Litar ni på ett korrupt samhälle?
Ah, det förväntade svaret ligger inbäddat i frågeställningen så att man inte skall kunna svara fel, lite som att fråga om man slutat slå sin fru.
Men visst, om du vill ha ett ärligt svar som beskriver det så bra jag kan så tycker jag att man skall anpassa det man tror efter vad som kan beläggas. Så enkelt är det. Vidare så tror jag att grupper kan vara kapabla till en hel del hemskheter för egen vinnings skull, det innebär inte att alla människor som jobbar för ett land är korrupta. Det innebär inte heller att man har carte blanche att anklaga kreti och pleti för allt möjligt utan bevis.
Citat:
Isåfall, är ni också korrupta?
Och där kom den. Ja, vi har ju faktiskt öppet gått ut och erkänt att vi jobbar för NWO, hyggliga löneförmåner, men OB-ersättningen är usel och man riskerar att bli skjuten om man gör bort sig för mycket. Hutchinson är inte en chef jag kan rekommendera om vi säger så.
Citat:
Varför blunda för fakta och fortsätta förneka sanningen?
Ja det kan man fråga sig... Det ligger liksom hur mycket fakta och verifierade uppgifter framme som helst som foliehattar struntar i varje dag. Istället tar de sin tillflykt till university of youtube och litar på tomtar som säljer "sanningen" i dvd-filmsformat.
Citat:
Världens ledare är inte så snälla och öppet ärliga om allting som pågår som ni vill tro (Pad, Moffmeister).
Och där var den svartvita världsbilden tillbaka. Vem har fått dig att tro att jag tror att alla världsledare är änglar? För det var väl inte så att du bara yxade till din fördom om mig för att jag skulle passa in i din mall?
Citat:
Varför? Jo, har du en strategi för att vinna (eller ta över något), så förklarar du väl inte den för dem som ska påverkas av strategin, då har du ju redan förlorat..
Och om USA vill visa nåt, så är det väl att dem är vinnare, no matter what?
Tyvärr så är detta resonemang inget substitut för riktiga bevis, och det har ni ju inte direkt i parti och minut...
Men bara för att vända på det hela, hur mycket källkritik har ni tillämpat på era hjältar Jones, Harrit, Avery och Heiwa? Varför är de fria från er svartvitt målade världsbild, hur kan det komma sig att de är så trovärdiga?
Det fina här är ju att det faktiskt FINNS verktyg för att hjälpa till med att klura ut vem som är trovärdig. Peer review är det främsta redksapet, och inte helt oväntat så lyser den granskningen med sin frånvaro när det gäller verk från "sannings"rörelsen.
Citat:
och pad.. hur gammal är du?
Gissningsvis äldre än du, men jag kan ha fel.
Citat:
Sluta stava som en 14 årig fjortis som är överstolt över att få suga kuk (i de här fallet statens) och tror hon är häftigast i världen, vilket dina resonemang och kommentarer har stora likheter med...
Just sayin..
Som sagt, jag kan väl sluta stava sånt med z när foliehattar slutar med att hänvisa till CIA som stället som har alla tänkbara uppfinningar till zitt förfogande utan att man har en uns av bevis eller källor för det. I det här fallet kan jag enkelt leta upp lite sköna citat över vad foliehattar sagt om nanotermit, och du kanske inte blir förvånad om jag påpekar att de varken stärkte sina påståenden med några bevis eller la fram det som hypoteser.