Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Jag använder mitt sunda förnuft eftersom sprängladdningen 1993 endast var på 680kg och det gjorde ett hål på 30m genom betongen och förstörde allt totalt där nere. Och då fanns inte de andra skadorna på tornen och tack vare detta föll inte tornen. Även de 680kilona fick plats i en bil (van) så att det har använts flera olika laddningar på 680 kg sammanlagt vore inte en omöjlighet.
På vilka grunder tycker du att vi skall tro mer på ditt "sunda förnuft" än på flertalet experter som granskat det hela? Är inte det en smula förmätet av dig? Vad har du för expertkunskaper i byggandskonstruktion, hållfasthet etc?
Kom igen, försök ge oss NÅGONTING i utbildningsväg som skulle antyda att vi bör göra mer än bara skratta åt dig (tro mig, jag visar glatt upp den här tråden för vänner som garvar läppen av sig åt dina inlägg).
Citat:
Något som blir massivt skadat kommer inte behålla sin hållbarhet som innan skadan. Självklart kommer detta bli försvagat.
Nej, det beror helt på hur man lagar det. Kom med källor eller uträkningar eller medge att du saknar koll.
Citat:
Det finns ju bevisning på wikipedia angående 1993 och tyngden på bomben som hade gjorts.
http://en.wikipedia.org/wiki/World_Trade_Center_bombing
Nu har jag inte ifrågasatt hur stor den bomben var utan slutsatserna du drog från det. För övrigt är wikipedia inte världens bästa källa, men det vet du väl redan. För det mest är informationen adekvat, men det kan man inte vara helt säker på, särskilt inte i ämnen som drar till sig extremister av olika slag.
Citat:
Ni säger själva att tornen har blivit rejält försvagade genom flygplanen och elden som härjade och då har det inte behövts samma kraft för att få tornen ur balans och röra på sig mer än vanligt för att sedan rasera.
Skillnaden är att när vi säger det så kan man observera att så är fallet. Det finns bildbevis, videoupptagningar, experter på plats som drar slutsatser om det hela. Kollapsen har detaljgranskats efteråt och experter från hela världen har inte funnit några konstigheter.
När DU snackar om dina källarbomber så har vi... ehh.... egentligen ingeting att gå på mer än din magkänsla? Inga experter, ingen hård bevisning, ingenting. Ser du inte problemet med att en internettomte sitter och gissar framför en dator?
Citat:
Finns bilder där man kan se hur toppen faller åt sidan först och sedan åker hela tornen ner.
http://www.waarheid911.nl/wtc2collapse.jpg
Precis, helt enligt den officiella teorin.
Citat:
Tornen kan komma ur balans genom att bli rubbade från grunden de står på och har sin balans. Även med hjälp av att bärande delar har blivit skadade med kraschen från flygplanen.
Nej, inget sådant kan observeras. Och du saknar ju saom sagt alla former av källor eller expertkompetens, eller hur? Vilket innebär att du bara sitter och gissar fritt?
Citat:
Varför gjordes då ingen undersökning av stålet ifall det kan ha varit bomber inblandade? NIST och FEMA skyllde ju på att det vore ett slöseri med skattepengar och samtidigt kan man slösa mycket mer på en undersökning och utredning angående Bill Clintons affär? :s
Du blandar äpplen och päron. Jag kan förvisso som svensk tycka att det var löjligt att blåsa upp en presidents otrohetsaffär till de proportioner det fick, men det är inte relaterat till 911 på något sätt. Och om man ändå skall jämföra dem så kan man ju säga att det FANNS saker som tydde på att han fått fett på sylen som inte tillhörde Hillary om man säger så... till skillnad från era bomber.
Och det har ju redan nämnts, man undersökte inte om det var spacebunnies som låg bakom heller. varför gjorde man inte det? Svara ärligt på den frågan så har du samtidigt svarat på din egen fråga om bomberna.
Citat:
Därför jag skrev att det räckte kanske med att tornen rörde sig 1cm mer än vanligt för att kunna falla eftersom skadan som fanns redan var massiv.
Var fick du siffran 1 cm ifrån? Du sitter ju bara och hittar på. Det är inte så vuxna människor diskuterar, det hoppas jag att du fattar. Men visst, känn dig fri att närsomhelst styrka dina påståenden också.
Citat:
Jag menar att eftersom det är högre så behöver det en fastare grund att stå på för att inte falla.
Jag hoppas att du inser att när jag frågar "Vad menar du med 'fastare grund'" så är en upprepning inte ett svar på frågan. Så jag frågar väl igen, VAD MENAR DU MED EN FASTARE GRUND? Hade de lagt urberg under wtc7? Vet du ens vad du snackar om?
Citat:
Varför trillade då inte dom andra byggnaderna ihop för dom fick säkert en massa bråte på sig som förstörde delar av byggnaderna.
Det var ett helt gäng byggnader som kollapsade den dagen (eller fick så massiva skador så man var tvungen att riva dem). Men när skall det gå in i huvudet på er foliehattar att världen inte är så svartvit? Varje byggand och dess skador är unik. Sjuan hade ju exempelvis fått ena hörnet upprivet av fallande bråte från tornen.
Citat:
Jag är inte en demoleringskille och ändå vet jag användningsområdet för termen "Pull it". Brandmannen behöver inte vara inblandad, ren undanmanöver kanske? "Pull it" kanske va menat för någon annan som va i studion eller tittade på direktsändningen och sedan beskylls det på att han snackade med brandmannen och menade att brandmännen som "fanns inne i 7:an" skulle dra sig tillbaka.
Hör du själv hur krystat du låter? Nej, det var definitivt inte för någon annan i studion, det är ju för guds skull en del av en intervju. Och jag har sagt det innan, det var inte bara för folk inne i byggnaden men du är ju för lat för att gå tillbaka och leta upp sanningen eftersom du inte är intresserad.
Citat:
Ja, han fick ju rätt gott om pengar och även så att han gick med vinst.
Nej, vilket också bevisats för dig ett antal gånger. Att du inte fattar ändrar inte på det.
Citat:
Jag har inte sagt att en youtube film bevisar försäkringsbedrägeri, försäkringsbolagen hävdar inte det eftersom det aldrig gjordes en ordentlig utredning ifall det fanns spår av bomber då detta vore ett slöseri med skattepengar och en Bush och Cheney som begär en begränsning av utredningen.
Skämtar du? Skulle försäkringsbolagen inte greppa VARJE halmstrå de kan för att slippa betala? Och varför svarade du inte på de andra frågorna om hans försäkring?
Citat:
Ja, det kan även betyda att dra ned en byggnad med vajrar, men det kan även betyda att spränga. Även om det skulle handla om vajrar i detta fall så bevisar även det att han är inblandad.
På vilket sätt skulle det bevisa att han var inblandad? Du gör bara märkligare och märkligare analyser.
Citat:
Jag har inte problem med läsförståelsen. Hur ska dom kunna få så mycket insyn och data som möjligt när Bush och Cheney begär en begränsning av utredningen och sedan vägrar dom undersöka ifall det finns spår av bomber eller något annat.
Uppenbarligen har du det med tanke på svaret du just gav. Har du kollat upp vad Lex Maria är för något?