2008-10-31, 22:00
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fahrenheit451
Det är min uppfattning och har alltid varit. Bush och Co provocerade fram detta dåd, men det gör dem inte skyldiga eftersom provokationer inte är olagligt. Termen "komma ur garderoben", jadu, inte sagt det förut i ett offentligt rum, kanske.

Är det inte mer troligt att folket bakom t.ex. Loose Change var inblandade i det hela? Hur lyckades de nå ut med sitt budskap när de bakom konspirationen så oerhört effektivt tystat alla andra och köpt inflytande på varenda nivå i samhället?

Tycker du inte att det verkar lite VÄL uppenbart?

Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Vem har vunnit?

Folket som producerat och sålt Loose Change.
Citera
2008-10-31, 22:06
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Är det inte mer troligt att folket bakom t.ex. Loose Change var inblandade i det hela? Hur lyckades de nå ut med sitt budskap när de bakom konspirationen så oerhört effektivt tystat alla andra och köpt inflytande på varenda nivå i samhället?

Tycker du inte att det verkar lite VÄL uppenbart?
Folket som producerat och sålt Loose Change.

Nja, tycker det är uppenbart att de med makt skaffat sig mer makt iom detta dåd. Ett riktigt powergrab som tom spridits sig jorden runt.
Citera
2008-10-31, 22:12
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Nja, tycker det är uppenbart att de med makt skaffat sig mer makt iom detta dåd. Ett riktigt powergrab som tom spridits sig jorden runt.

Så du tycker inte att det är märkligt att de tillåts sprida sin "sanning" ivrigt påhejade av rörelser och föreningar vars ursprung och finansierng är minst sagt tveksamma? Faktum är att de flesta av dem dök upp som svampar ur jorden efter 11 september! Vem finansierar t.ex. vaken.se. Vilket är syftet med deras massiva och ihärdiga desinformationskampanjer?! Vad händer med de miljoner som Loose change-folket tjänar på sina filmer och sidor? Vilka kopplingar har egentligen dessa personer till t.ex. Bushregimen och Bilderberggruppen? Det är många frågor och det är inte många svar!
Man måste vara oerhört blind och naiv om man inte inser att det finns större krafter i rörelse bakom dessa grupper och individer. Vem styr och varför?
Citera
2008-10-31, 22:14
Medlem
sten.bs avatar
Citat:

Det handlar om mellersta östern. Där finns ett land som kallar sig Israel.
Citera
2008-10-31, 22:24
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Så du tycker inte att det är märkligt att de tillåts sprida sin "sanning" ivrigt påhejade av rörelser och föreningar vars ursprung och finansierng är minst sagt tveksamma? Faktum är att de flesta av dem dök upp som svampar ur jorden efter 11 september! Vem finansierar t.ex. vaken.se. Vilket är syftet med deras massiva och ihärdiga desinformationskampanjer?! Vad händer med de miljoner som Loose change-folket tjänar på sina filmer och sidor? Vilka kopplingar har egentligen dessa personer till t.ex. Bushregimen och Bilderberggruppen? Det är många frågor och det är inte många svar!
Man måste vara oerhört blind och naiv om man inte inser att det finns större krafter i rörelse bakom dessa grupper och individer. Vem styr och varför?

Hade du sagt Michael Moore så hade jag köpt det. Har inte han Halliburton aktier vilket i så fall är en tydlig indikation att han är bundis med Cheney.

Men i allafall , jag har inte sett någon av dessa killar springa ute på den internationella arenan och döda barn och civila vilket jag sett andra göra. Har du? Länka i så fall.
Senast redigerad av Fahrenheit451 2008-10-31 kl. 22:31.
Citera
2008-10-31, 22:29
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Hade du sagt Michael Moore så hade jag köpt det. Har inte han Halliburton aktier vilket i så fall är en tydlig indikation att han är bundis med Cheney. Men i allafall , jag har inte sett någon av dessa killar springa ute på den internationella arenan och döda barn och civila vilket jag sett andra göra. Har du? Länka i så fall

Har du sett Bush eller någon annan ur Bilderberggruppen springa runt och döda folk då? Nu är du naiv.

Men tror du att det är en slump att folket bakom t.ex. "Loose Change" tilläts släppa sin film? Och vet du hur lång tid det tar att bygga upp en organisation? Alla dessa konspirationsgrupper dök upp alldeles för smidigt och snabbt efter 9/11... Så fort går det inte att skapa en organisation. Håll med om att det verkar bra jävla skumt?

Frågan är ju hur finansieras de? Och vad händer med pengarna från Loose change?
Senast redigerad av Flytande_argot 2008-10-31 kl. 22:34.
Citera
2008-10-31, 22:30
Medlem
Citat:
Nej.
Du måste se vem som har vunnit på detta.
USA har förlorat. Irak, Afghanistan definitivt.

Vem har vunnit?

Bara för att hela länder har förlorat på det så betyder det inte att varje enskild persosn och organisation har förlorat på det.

Gällande Lose Change så är det bara ett gäng snorungar som i sig inte gör skäl för att bli tagna på allvar, dock finns det personer i dessa konspirationsdokumentärer som ägnat nästan all sin tid åt just detta sedan tornen föll och jag har svårt att tro att de skulle ha missat något som folk kan sitta här på FB och slänga i ansiktet på varandra. I jämförelse är det som att jag skulle sitta här och säga att jag kan rätta albert einsteins teorier eftersom jag faktiskt har börjat med matte B på komvux nu i höst.
Citera
2008-10-31, 22:33
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Men tror du att det är en slump att folket bakom t.ex. "Loose Change" tilläts släppa sin film? Och vet du hur lång tid det tar att bygga upp en organisation? Alla dessa konspirationsgrupper dök upp alldeles för smidigt och snabbt efter 9/11... Så fort går det inte att skapa en organisation. Håll med om att det verkar bra jävla skumt?

Frågan är ju hur finansieras de? Och vad händer med pengarna från Loose change?

Pengar och makt korrumperar. Sant. Tror inte dessa kanske heller klarar sig helskinnade, men det finns en del andra som hållit på ett bra tag med detta och som tom fått dem att döda civila och barn på en hel del platser på vår planet. Du kan ju visa mig ett klipp, artikel där de gör det, annars så väljer att åtminstonde tolka dem som att de inte har gjort några "onda" gärningar.
Senast redigerad av Fahrenheit451 2008-10-31 kl. 22:35.
Citera
2008-10-31, 22:36
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Pengar och makt korrumperar. Sant. Tror inte dessa kanske heller klarar sig helskinnade, men det finns en del andra som hållit på ett bra tag med detta och som tom fått dem att döda civila och barn på en hel del platser på vår planet.

Men de kommer ju från nånstans. Dessa grupper som vaken.se eller folket bakom Loose Change dyker fan inte bara upp ur ingenstans. Det finns pengar och makt bakom det hela. Någon har en agenda. Om du styrde och ställde hur skulle DU bäst försöka manipulera sanningen? Givetvis genom att kontrollera vad som får sägas och sedan släppa en desinformationsvideo a'la "Loose Change" och sedan finansiera grupper runt om i världen som ger sken av att vara gräsrotsrörelser... Håll med om att det luktar CIA-operation över det hela? Det vore ju inte första gången!
Citera
2008-10-31, 22:53
Medlem
sten.bs avatar
Det är löjligt att jämföra folket bakom Loose Change med dom verkliga spelarna.
Lägg av denna desinformation.
Citera
2008-10-31, 23:05
Medlem
Pads avatar
Citat:
Det är löjligt att jämföra folket bakom Loose Change med dom verkliga spelarna.
Lägg av denna desinformation.

Jag tror inte att du förstår riktigt så jag kan förklara.

Argot visar bara hur fånigt ni resonerar genom att applicera era egna argument på era hjältar. Det roliga är att de oftast passar mycket bättre in i mallen än när ni gör det. Hans primära mål är inte killarna bakom LC, det är ni.
Citera
2008-10-31, 23:28
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Jag tror inte att du förstår riktigt så jag kan förklara.

Argot visar bara hur fånigt ni resonerar genom att applicera era egna argument på era hjältar. Det roliga är att de oftast passar mycket bättre in i mallen än när ni gör det. Hans primära mål är inte killarna bakom LC, det är ni.
Märker du vilken snömos du befinner dig i.

Jag har inga hjältar. Jag har inga mallar och jag skiter i killarna bakom LC.
Jag vill bara att man gör en seriös utredning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in