2008-11-28, 21:20
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CompuTerror
Så ni påstår att Bush, Silverstein och en hel del andra inte vunnit någonting alls på detta?
Det är naivt!

Sa jag det? Jag undrade om du har någon källa på att Bush eller Silverstein skulle ha tjänat pengar på attackerna? Eller om det bara är rena spekulationer?
Citera
2008-11-28, 21:35
Medlem
CompuTerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Sa jag det? Jag undrade om du har någon källa på att Bush eller Silverstein skulle ha tjänat pengar på attackerna? Eller om det bara är rena spekulationer?
Bush i ökad makt och större inom oljebranchen.

Silverstein ÄGER nu WTC-komplexet istället för att bara leasar delar av det. Dessutom är det mer utrymme för en ökad vinst i det nya komplexet då det står färdigbyggt.

Så dessa två aktörer i en förmodad "inside job" konspiration har definitivt tjänat mer än ett gäng döda kapare.

Eftersom bernad_law och Majava hellre vill diskutera mig tycker jag de kan skapa en tråd om mig i skvaller-forumet istället.
Jag tycker dessutom att det var sarkasm som tidigare nämndes och inte ironi, eftersom det var i ett nedvärderande syfte av mig.

Jag förstår dessutom inte vad någon gör på ett diskussionsforum om de avfärdar allting som sägs av motparten. Skaffa en blogg istället.
Senast redigerad av CompuTerror 2008-11-28 kl. 21:45.
Citera
2008-11-28, 21:54
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Bush i ökad makt och större inom oljebranchen.

Silverstein ÄGER nu WTC-komplexet istället för att bara leasar delar av det. Dessutom är det mer utrymme för en ökad vinst i det nya komplexet då det står färdigbyggt.

Så dessa två aktörer i en förmodad "inside job" konspiration har definitivt tjänat mer än ett gäng döda kapare.

Ska ge dig ett par bra länkar som tar upp Silversteins försäkring. Du får ursäkta om det är mycket att läsa men det tar upp bra grejjer.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=11365286&postcount=9752
http://forums.randi.org/showthread.php?postid=2191861
http://forums.randi.org/showthread.php?t=111944&highlight=Silverstein
Citera
2008-11-28, 22:13
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Eftersom bernad_law och Majava hellre vill diskutera mig tycker jag de kan skapa en tråd om mig i skvaller-forumet istället.
Jag tycker dessutom att det var sarkasm som tidigare nämndes och inte ironi, eftersom det var i ett nedvärderande syfte av mig.

Jag tycker det är du som för en ganska onyanserad diskussion. Det finns massa frågor som väntar på svar från dig, men jag tycker att du verkar backa bakom "det var inte det jag ville diskutera" så fort någon ställer dig mot väggen. Men du PÅSTÅR gärna saker, och hävdar att alla som vill se lite källor för dina påståenden är naiva.
Citera
2008-11-28, 22:20
Medlem
CompuTerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Ska ge dig ett par bra länkar som tar upp Silversteins försäkring. Du får ursäkta om det är mycket att läsa men det tar upp bra grejjer.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=11365286&postcount=9752
http://forums.randi.org/showthread.php?postid=2191861
http://forums.randi.org/showthread.php?t=111944&highlight=Silverstein
Samtidigt gäller detta främst WTC7.
Om WTC1&2 kan man läsa på den sista länken bla "Yes, it was just a coincidence he recently bought them and upgraded the insurance for terrorist attacks. Also , it was common knowledge the buildings were half occupied, needing significant repair and outdated.
Lucky him, right?" och de på randi.org ansåg att samtliga påståenden var falska utom en som ansåg att det inte var konstigt han uppdaterade försäkringen att omfatta bombningen 1993... konstigt bara att han väntade flera år med detta. Undrar vad det var som fick honom att tycka att det passade just då.

Ingen av dessa trådar hanterar de siffror jag redan visat på.
http://forums.randi.org/showthread.php?postid=2191861 handlade det initiala inlägget om försäkringsbedrägeri och hur risker bedöms, vilket är helt orelevant eftersom byggnaderna faktist blev försäkrade.
Dessutom tar ingen i denna tråd upp att Silverstein erhöll skattelättnader på 8 miljarder USD. Inte heller nämns det att det pågår en process att försäkringsbolaget ska stå för kostnaden av det återuppbyggande som pågår.
Så logiskt sett är detta en otrolig vinst enligt det scenario som jag tidigare angav. Dessutom glömdes en hel del andra faktorer bort jag redan nämnt.
Jag ska läsa igenom den mer noggrant senare.

http://forums.randi.org/showthread.php?t=111944 innehöll bara skitsnack och krav på bevis för snömos.

Det skulle dessutom vara betydligt enklare att söka bakåt om folk inte tvingade in en i resonemang som inte är relevanta för diskussionen och diverse "ironi".
På det sättet skulle kvalitén höjas och man slapp en massa slaskinlägg.

Nu menar jag inte dig Försöksdjur.
Senast redigerad av CompuTerror 2008-11-28 kl. 22:37.
Citera
2008-11-28, 22:22
Medlem
CompuTerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Jag tycker det är du som för en ganska onyanserad diskussion. Det finns massa frågor som väntar på svar från dig, men jag tycker att du verkar backa bakom "det var inte det jag ville diskutera" så fort någon ställer dig mot väggen. Men du PÅSTÅR gärna saker, och hävdar att alla som vill se lite källor för dina påståenden är naiva.
Lista dessa frågor då vare sig de är relevanta eller inte.

Jag för just nu en diskussion med åtta stycken i denna tråd och det är möjligt jag missar något. (Jag tänker inte räkna... Möjligt det är någon mindre än åtta, eller någon fler, men att korrekt göra en ungefärlig avrundning uppåt till tio som är brukligt verkar överdrivet)

Jag har dessutom inte vidarebefodrat detta, så försök för all del inte att rättfärdiga Reuters miss med denna påstådda miss från min sida.

Majava höll dessutom med mig i mitt första inlägg att USA:s regering utnyttjat situationen, skapad eller inte, till maximal vinning och sa också detta var ett faktum. Så be gärna Majava förklara detta eftersom han tycks vara någon ni lyssnar på och kan skämta på andras bekostnad tillsammans med.
Senast redigerad av CompuTerror 2008-11-28 kl. 22:31.
Citera
2008-11-28, 22:40
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

Majava höll dessutom med mig i mitt första inlägg att USA:s regering utnyttjat situationen, skapad eller inte, till maximal vinning och sa också detta var ett faktum. Så be gärna Majava förklara detta eftersom han tycks vara någon ni lyssnar på och kan skämta på andras bekostnad tillsammans med.

Jag höll OCKSÅ med dig om det, jag håller FORTFARANDE med dig om det, men det är inte samma sak som om de utförde attacken! Jag hoppas du kan se skillnaden mellan dessa båda påståenden.

Vidare. Du säger att ingen av dessa trådar visar de siffror du pekat på. Nej, men de siffror du pekat på har inte du lagt fram några källor för. Om du gjorde det skulle vi kanske kunna ta diskussionen därifrån.

Till sist. Det är inte direkt så att man kan läsa ditt citat som någon form av fakta från den sista länken från Försöksdjur. Det var bara en icke-källhärledd partsinlaga utan något värde.
Citera
2008-11-28, 22:44
Medlem
Citat:
Så ni påstår att Bush, Silverstein och en hel del andra inte vunnit någonting alls på detta?
Det är naivt!

Vissa tillstod förresten detta i början av resonemanget.

Vad spelar det för roll? Anta att jag jag personligen tjänade en miljard på att jag hårdblankade flygbolagsaktier dagen innan. Blir jag medskyldig nu?

Att Bush kanske tjänat på händelsen i efterhand visar ingenting. Om silverstein tjänat pengar på det hela visar inget heller, det visar möjligen att han är en slipad affärsman som lyckas vända ett nederlag till en seger.
Citera
2008-11-28, 22:59
Medlem
CompuTerrors avatar
Citat:
Jag höll OCKSÅ med dig om det, jag håller FORTFARANDE med dig om det, men det är inte samma sak som om de utförde attacken! Jag hoppas du kan se skillnaden mellan dessa båda påståenden.
Har jag ens sagt det? Bara för att någon har motiv betyder det som vi redan kommit fram till inte att någon är skyldig, men jag vill diskutera dessa motiv men ganska snabbt handlade diskussionen farligt nära det gamla vanliga smälta stålet där ingen av de fanatiska sidorna kommit fram till något resultat alls.
Det var dumt av mig att ta upp NIST överhuvudettaget, men låt mig påpeka vad wikipedia säger om simuleringar: "En simulator kan omöjligen göras så att den utgör en exakt modell av den verklighet den är konstruerad för att simulera. Det är inte heller avsikten utan en simulator utvecklas alltid för att efterlikna en begränsad uppsättning egenskaper. Den som studerar resultatet av en simulering måste alltid vara medveten om vilka slutsatser det går att dra av resultatet. Exempelvis kan en simulator utvecklad för att kontrollera en elektrisk krets timingegenskaper inte användas för att dra slutsatser om dess strömförbrukning."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Simulering

Detta har jag hävdat precis hela tiden, men folk VÄGRAR att acceptera detta, så istället för att prata om det jag vill prata om hamnar man i en fantastiskt löjlig diskussion som egentligen handlar om vad ord egentligen betyder.

Citat:
Vidare. Du säger att ingen av dessa trådar visar de siffror du pekat på. Nej, men de siffror du pekat på har inte du lagt fram några källor för. Om du gjorde det skulle vi kanske kunna ta diskussionen därifrån.
Källorna i dessa trådar som nämnts innehåller inte heller någon källhänvisning och dessutom bara siffror för WTC7 användes så långt jag läste.
Jag använder mig dessutom inte av källor från varken debunker eller truther sidor och jag kunde mest se såna källhänvisningar.

Citat:
Till sist. Det är inte direkt så att man kan läsa ditt citat som någon form av fakta från den sista länken från Försöksdjur. Det var bara en icke-källhärledd partsinlaga utan något värde.
Jag nämnde citatet som en motpol till alla andra lösa antaganden i trådarna som inte heller backats upp av fakta. Den enda seriösa källa jag kunde hitta var att Silverstein äger nya WTC7 istället för att leasa det.
Jag kan inte ens skapa ett konto på randi.org eftersom mitt användarnamn anses för provokativt.

Angående det du påpekade att jag kallar folks uttalanden för naiva, anser jag jag har rätt till efter de varit ironiska mot mig som person.
Dessutom gäller en förekomst av detta en situation där jag sagt att det är naivt att inte tro Bush och Silverstein tjänat på detta.
Men trots att du håller med om att åtminstone Bush tjänat på detta är det inte naivt?
Ska sanningen fram är jag ganska trött att behöva komma med källor för sådant som är faktum.

EDIT: Jag glömde säga att jag inte heller anser bloggar och forum vara trovärdiga källor heller.
Senast redigerad av CompuTerror 2008-11-28 kl. 23:04.
Citera
2008-11-28, 23:02
Medlem
CompuTerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torden
Vad spelar det för roll? Anta att jag jag personligen tjänade en miljard på att jag hårdblankade flygbolagsaktier dagen innan. Blir jag medskyldig nu?
Möjligheten finns att du skulle bli synad för insider-brott.
Dessa profitörer har inte ens hörts!

Men strunt i detta, för det jag vill diskutera ÄR JUST BLAND ANNAT VAD DESSA PERSONER TJÄNAT PÅ DET HELA.

Citat:
Ursprungligen postat av torden
Att Bush kanske tjänat på händelsen i efterhand visar ingenting. Om silverstein tjänat pengar på det hela visar inget heller, det visar möjligen att han är en slipad affärsman som lyckas vända ett nederlag till en seger.
Kanske och om?
KANSKE det skulle vara intressant att åtminstone höra dessa personer OM de har någon som helst inblandning eller kännedom om händelsen?
Senast redigerad av CompuTerror 2008-11-28 kl. 23:05.
Citera
2008-11-28, 23:06
Medlem
Citat:
Möjligheten finns att du skulle bli synad för insider-brott.
Dessa profitörer har inte ens hörts!

Kanske och om?
KANSKE det skulle vara intressant att åtminstone höra dessa personer OM de har någon som helst inblandning eller kännedom om händelsen?

Mitt exempel var hitte-på om du inte förstog det..

Men varför skulle man göra det? Ingen har ju kunnat visa att de har något med saken att göra. Att bara planlöst höra folk utan anledning brukar inte vara så populärt.

Vilka frågor skulle du ställa? Om de var skyldiga, varför tror du att de skulle säga sanningen?
Citera
2008-11-28, 23:08
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:

Jag förstår dessutom inte vad någon gör på ett diskussionsforum om de avfärdar allting som sägs av motparten. Skaffa en blogg istället.
Du kommer upptäcka att det inte blir bättre än så här. Tyvärr.

Jag tror att det främst har att göra med låg ålder hos de flesta stammisarna här. En och annan verkar även vara något slags asocial nörd som försöker ge igen här för allt vad de har blivit utsatta för i livet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in