2008-08-08, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Här är bra läsning. Kolla gärna på länkarna som SLOB lägger upp också.

så när Richard Gage står och sejer 200miljoner dollar för aspestes removal är det alltså fel?
Citera
2008-08-08, 22:44
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrael007
ser myket smutskastning på de som är profitonela så som Richard Gage men ingen som ens lyft ett ögonbryn till att se critiskt till sina egna kälor.

Det är ju lite av ett självreglerande system. Vi behöver bara kolla hur många gånger respektive person blivit beslagen med lögn och felaktigheter.

Jag länkar ju ofta och gärna till Mark Roberts exempelvis. Hur många faktafel har foliehattarna kunnat hitta i hans arbeten? Mig veterligt inte ett enda. Om det skulle visa sig att han for med osanning så skulle jag vara betydligt mer restriktiv med att rekommendera hans sidor. Gör samma check på Loose Change eller Richard Gage och fundera på vad resultatet gör för deras trovärdighet.

Det är faktiskt skitenkelt, antingen blir man ollad på regelbunden basis eller också blir man det inte.
Citera
2008-08-08, 22:44
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fahrenheit451
Som jag sa, jag delar inte din svartsyn. Du verkar mest rädd för att en sådan ska ske, vilket låter osunt.

För demokratin kan jag offra mycket pengar och ägna både själ och hjärta till att den ska få uppehållas. Tummar man på det och med ett så billigt motiv som pengar tror jag inte man förtjänar någon demokrati.
Så alla skall få som de vill oavsett vad de vill? Nej är det kravet för en demokrati tycker jag vi skippar det.
Men snyggt försök att dölja foliehatten bakom en ridå av omtanke om folkets bästa.
Citera
2008-08-08, 22:45
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Som jag sa, jag delar inte din svartsyn. Du verkar mest rädd för att en sådan ska ske, vilket låter osunt.

För demokratin kan jag offra mycket pengar och ägna både själ och hjärta till att den ska få uppehållas. Tummar man på det och med ett så billigt motiv som pengar tror jag inte man förtjänar någon demokrati.

Det handlar inte om svartsyn. Det handlar om prioriteringar. Jag är inte ett dugg rädd för en ny utredning, men jag tycker att en sådan bör genomföras på goda grunder. Du drar in pratet om demokrati hela tiden bara för att göra dina argument mer legitima, trots att det är en demokratiskt vald (och omvald!) regering som beställt åtminstone några av utredningarna. Och utredningarna är offentlig handling och kan granskas av vem som helst i sann demokratisk anda. Och vem som helt som har bevis på att felaktigheter har begåtts har rätt att gå till en demokratiskt vald domstol och kräva revideringar eller att utredningarna görs om från början. Trots det har ingen gjort det. Vad vi har är ett fåtal (jämfört med hela USA:s befolkning så är det ett fåtal!) personer som vill ha en ny utredning, utan någon grund till varför de vill ha det. Demokrati är inte att göra alla till lags, utan att göra det som merparten vill. Och merparten av USA:s befolkning efterfrågar inte nya utredningar.
Citera
2008-08-08, 22:48
Medlem
Majavas avatar
Citat:
så när Richard Gage står och sejer 200miljoner dollar för aspestes removal är det alltså fel?

Jag har inte satt mig in i exakt vad det skulle kosta att ta bort all kvarvarande asbest, men om du hade läst det jag skrev tidigare hade du vetat att det inte ens var nödvändigt att ta bort all asbest. Och även om nu all asbest skulle tas bort på en och samma gång så är 200 miljoner dollar betydligt mindre än det som Silverstein har förlorat på att behöva bygga upp tornen på nytt. Det finns uträkningar på hur mycket han har förlorat i tråden för vederlagda teorier. Glöm inte bort hyresbortfall, det är truther-rörelsen bra på att göra...

Och om det hela nu är iscensatt av Silverstein så att han ska slippa asbestsanera norra tornet, varför rev han då södra också? Varför gav han sig på Pentagon? Varför rev han WTC 7? Hör du inte själv hur orimligt det hela är?
Citera
2008-08-08, 22:49
Medlem
Citat:
Det spelar väl ingen roll om det är 1 år eller 100 år så länge han inte har jobbat med den sorts byggnad som WTC 1 och 2 var?

man skule ju kuna tro att han minst skule vara kvalifeserad till en stor del att kuna utala sig om dem.

förstår konseptet av att det är anerlunda från byge till byge, höjd till längd.

men han har endå jobbat med yrket i 20+ år.

på 20 år hiner man lära sig myket, framföralt av sina mistag
Citera
2008-08-08, 22:50
Medlem
Pads avatar
Citat:
Nu tvingar du in mig på en lite djupare nivå. Vem har rätt och vem har fel. Har aktoriteter alltid rätt och icke-aktoriteter alltid fel? Objektiviteten bor inte hos aktoriteter eller hos "icke-aktoriteter", den bor i dig själv och dit kan det vara svårt att hitta om man är rädd, råkat ut för något trauma osv...

Och nu fortsätter du att klumpa ihop alla auktoriteter som om GWB och en byggnadsingenjör skulle stå för samma typ av auktoritet.

Ja, vem har rätt egentligen? Min kvalificerade gissning här är att den massiva majoritet av fackmän som kunnat prestera beräkningar, utredningar och förklaringar som granskats av likaledes kunniga kollegor har rätt. De som yrar om osynliga och ljudlösa bomber eller mininukes har fel. De tillämpar ingen vetenskaplig metod och de presterar inget av värde, inget domstolscase, inga artiklar som fixar en peer review.

Ganska lätt faktiskt. Att tro att det antal forskare, ingenjörer och andra från världen över skulle vara köpta ser jag som direkt löjeväckande.
Citera
2008-08-08, 22:51
Medlem
Majavas avatar
Citat:
man skule ju kuna tro att han minst skule vara kvalifeserad till en stor del att kuna utala sig om dem.

förstår konseptet av att det är anerlunda från byge till byge, höjd till längd.

men han har endå jobbat med yrket i 20+ år.

på 20 år hiner man lära sig myket, framföralt av sina mistag

20 års konstruktion av skolor, köpcentrum etc (minns inte vad det stod i hans CV, men du har länken några inlägg längre upp) innebär inte på något sätt att man lär sig mer om konstruktion av höghus. Och om han nu är så kunnig som du säger, varför har han då inte framfört någon egen kritik utan upprepar bara vad Steven Jones o.co säger? Läste du ens länken jag skickade?
Citera
2008-08-08, 22:53
Medlem
Citat:
Jag har inte satt mig in i exakt vad det skulle kosta att ta bort all kvarvarande asbest, men om du hade läst det jag skrev tidigare hade du vetat att det inte ens var nödvändigt att ta bort all asbest. Och även om nu all asbest skulle tas bort på en och samma gång så är 200 miljoner dollar betydligt mindre än det som Silverstein har förlorat på att behöva bygga upp tornen på nytt. Det finns uträkningar på hur mycket han har förlorat i tråden för vederlagda teorier. Glöm inte bort hyresbortfall, det är truther-rörelsen bra på att göra...

Och om det hela nu är iscensatt av Silverstein så att han ska slippa asbestsanera norra tornet, varför rev han då södra också? Varför gav han sig på Pentagon? Varför rev han WTC 7? Hör du inte själv hur orimligt det hela är?

jag pratar inte bevis, som jag sakt förut, det fins inga direkta bevis.

har inte sakt att silverstean skule vara skelv i det hela heller.

om han är inblandad är/skule det vara rimligt att han bara skule vara en liten spelare i hellheten.
Citera
2008-08-08, 22:53
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Så alla skall få som de vill oavsett vad de vill? Nej är det kravet för en demokrati tycker jag vi skippar det.
Men snyggt försök att dölja foliehatten bakom en ridå av omtanke om folkets bästa.

Tycker det börjar övergå till personangrepp och slut på argument. Föredrar högre nivå om jag ska vara med.
Citera
2008-08-08, 22:55
Medlem
Citat:
20 års konstruktion av skolor, köpcentrum etc (minns inte vad det stod i hans CV, men du har länken några inlägg längre upp) innebär inte på något sätt att man lär sig mer om konstruktion av höghus. Och om han nu är så kunnig som du säger, varför har han då inte framfört någon egen kritik utan upprepar bara vad Steven Jones o.co säger? Läste du ens länken jag skickade?

#8301 hade du länkat och ja, jag läste det

edit: sorry missade att "Professionella?" var en länk
Citera
2008-08-08, 22:58
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Och nu fortsätter du att klumpa ihop alla auktoriteter som om GWB och en byggnadsingenjör skulle stå för samma typ av auktoritet.

Ja, vem har rätt egentligen? Min kvalificerade gissning här är att den massiva majoritet av fackmän som kunnat prestera beräkningar, utredningar och förklaringar som granskats av likaledes kunniga kollegor har rätt. De som yrar om osynliga och ljudlösa bomber eller mininukes har fel. De tillämpar ingen vetenskaplig metod och de presterar inget av värde, inget domstolscase, inga artiklar som fixar en peer review.

Ganska lätt faktiskt. Att tro att det antal forskare, ingenjörer och andra från världen över skulle vara köpta ser jag som direkt löjeväckande.

Jag anser detta vara en av förutsättningarna om man antar att det är en så pass stor konspiration som "foliehattarna" påstår och för att få den att hålla. Det passar in i den världbilden, men inte i er kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in