Citat:
Ursprungligen postat av torden
Sant, frågan är ju dessutom hur liten bländaröppning du har. Poängen är fortfarande att du nog inte ser särskilt mycket eftersom bilderna tas lång tid emellan. Det finns ju en film från inpasseringen (tror det är den iaf) som mycket rikigt visar ett stort "sudd" åka in i huset. Man designar inte systemet för att spela in flygplan, utan personer som går/springer och eventuellt bilar.
Den kameran de har släppt bilder från är en fisheyekamera, avsedd att visa ansikten på ca 1m håll. Troligen en ganska enkel kamera utan någon vidare exponeringsautomatik. I en sådan på 100 mtrs håll blir det bara sudd, om ens något. De släppte antagligen den för att få tyst på kritiken att de inte släpper något material och givetvis väljer de det sämsta material de har. Kan ju också vara så att Pentagons egna kameror inte var i drift alt. ur funktion men man vill inte skylta med att de är sårbara där och därför inte "vill" släppa bilder från dessa.
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Man vet ju inte om det fanns någon fungerande inspelningsutrustning kopplad till dessa kameror.
Jag själv tror ju att om det fanns något relevant material från dessa kameror så hade det släppts.
Andra teorier kanske finns, men jag vet faktiskt inte vilka dom är.
Vad kan man tänka sig att det inspelade (om det finns) materialet från dessa kameror visar? UFO:s? Kryssningmissiler? Personer som monterar bomber?
/T
Jag skulle bli förvånad om bilder inte spelades in, det är ändå USAs försvarshögkvarter, men myndigheter har förvånat förr. Hur som helst är det märkligt att bilder från andra kameror inte har släppts. Vad är skillnaden mot de bilder vi sett på tornen?
Jag har sett att det talats om kameralagar och tillstånd i tråden och det finns egentligen inga federala lagar mot säkerhetskameror på offentliga platser i USA, förutsatt att man kan visa att de fyller ett säkerhetsbehov. Så det finns där inget hinder att släppa bilder från privata företags kameror. Inte heller är det några copyright-regler som hindrar ett publicerande. Mackägarna hade säkert med glädje sålt bilderna till CNN etc och aldrig behövt sälja en droppe bensin mer om inte FBI hade beslagtagit dem.