2008-09-26, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unauthorized
Det är Pelco Spectra-kameror. PTZ-kameror som kan panorera, tiltas och zooma. De var sannolikt programmerade för "patrol-mode" då de vandrar mellan förinställda positioner eller ställda i vidvinkelläge åt bestämda håll. Det bör finnas ganska hyggliga bilder på föremålet som landande i Pentagon från någon av dessa kameror.

Anta att de filmar med 24 bilder/s, hur många meter rör sig planet per ruta?
Rätt svar är ungefär 5m/ruta om det kommer med 450km/h (450/(3.6*24)). Tror du att planet kommer vara skarpt? Om de ser 50m ut på gräsmattan (jag vet inte hur stor gräsmattan är, jag gissar här) så kommer man alltså se planet i 10 bildrutor. Tror du att du kommer kunna se något vettigt?

Nu filmar man inte med 24 bilder/s med övervakningskameror utan oftast mycket långsammare eftersom man vill spara plats och oftast kan följa människor ändå. Dessutom brukar fokus vara ställt i oändligheten om jag inte minns fel, vilket gör att det blir "sådär" överallt.
Citera
2008-09-26, 11:27
Medlem
shmas avatar
Jag är osäker på vad du är ute efter, men om du tar dig tid att läsa vad jag skrev igen. Varför och hur hon kom eller står där är oväsentligt. Faktum kvarstår att hon står där i 800 graders hetta och håller i en metall pelare. En pelare som är så varm att den har blivit försvagad...
Citera
2008-09-26, 11:31
Medlem
unauthorizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torden
Anta att de filmar med 24 bilder/s, hur många meter rör sig planet per ruta?
Rätt svar är ungefär 5m/ruta om det kommer med 450km/h (450/(3.6*24)). Tror du att planet kommer vara skarpt? Om de ser 50m ut på gräsmattan (jag vet inte hur stor gräsmattan är, jag gissar här) så kommer man alltså se planet i 10 bildrutor. Tror du att du kommer kunna se något vettigt?

Nu filmar man inte med 24 bilder/s med övervakningskameror utan oftast mycket långsammare eftersom man vill spara plats och oftast kan följa människor ändå. Dessutom brukar fokus vara ställt i oändligheten om jag inte minns fel, vilket gör att det blir "sådär" överallt.
Antal bilder per sekund har inget med skärpan i bilden att göra. Slutartiden är det som avgör. Gissningsvis i det ljus som rådde var slutartiden ~1/125 - 1/500 sekund. Rätt svar är alltså möjligen 5-25 m mellan bilderna, men varje ruta bör ha varit ganska skarp. Om skärpan är ställd på oändlighet så blir det skapligt skarpt på objekt som befinner sig >10 meter från kameran.
Citera
2008-09-26, 12:01
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Det är Pelco Spectra-kameror. PTZ-kameror som kan panorera, tiltas och zooma. De var sannolikt programmerade för "patrol-mode" då de vandrar mellan förinställda positioner eller ställda i vidvinkelläge åt bestämda håll. Det bör finnas ganska hyggliga bilder på föremålet som landande i Pentagon från någon av dessa kameror.

Vet du hur många bilder per sekund de tar?
Citera
2008-09-26, 12:16
Medlem
Citat:
Antal bilder per sekund har inget med skärpan i bilden att göra. Slutartiden är det som avgör. Gissningsvis i det ljus som rådde var slutartiden ~1/125 - 1/500 sekund. Rätt svar är alltså möjligen 5-25 m mellan bilderna, men varje ruta bör ha varit ganska skarp. Om skärpan är ställd på oändlighet så blir det skapligt skarpt på objekt som befinner sig >10 meter från kameran.

Sant, frågan är ju dessutom hur liten bländaröppning du har. Poängen är fortfarande att du nog inte ser särskilt mycket eftersom bilderna tas lång tid emellan. Det finns ju en film från inpasseringen (tror det är den iaf) som mycket rikigt visar ett stort "sudd" åka in i huset. Man designar inte systemet för att spela in flygplan, utan personer som går/springer och eventuellt bilar.
Senast redigerad av torden 2008-09-26 kl. 12:21.
Citera
2008-09-26, 12:41
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shma
Jag är osäker på vad du är ute efter, men om du tar dig tid att läsa vad jag skrev igen. Varför och hur hon kom eller står där är oväsentligt. Faktum kvarstår att hon står där i 800 graders hetta och håller i en metall pelare. En pelare som är så varm att den har blivit försvagad...

Samma hetta som foliehattarna påstår inte kan få stålkonstruktioner att kollapsa!!!????
Vilken källa har sagt till dig att det är 800°C i öppningen där?

Varför kan du stå 4 meter från en stor majbrasa?

Förklaringen är inte att tornen föll pga "hetta".
Men jag gissar att du inte läst den officiella förklaringen, för hade du gjort det så hade du besparat dig pinsamheterna du nu vräker ur dig.
Citera
2008-09-26, 13:20
Medlem
unauthorizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Vet du hur många bilder per sekund de tar?

Inte en aning. Man kan ju hoppas att de körde en kamera per bandspelare och då kan de ha kört kanske 4-8 bps. Om de hade fler kameror per bandspelare så kan det vara en bild varannan sekund.
Citera
2008-09-26, 13:53
Medlem
Citat:

Man vet ju inte om det fanns någon fungerande inspelningsutrustning kopplad till dessa kameror.

Jag själv tror ju att om det fanns något relevant material från dessa kameror så hade det släppts.
Andra teorier kanske finns, men jag vet faktiskt inte vilka dom är.
Vad kan man tänka sig att det inspelade (om det finns) materialet från dessa kameror visar? UFO:s? Kryssningmissiler? Personer som monterar bomber?

/T
Citera
2008-09-26, 14:14
Medlem
shmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Vad kan man tänka sig att det inspelade (om det finns) materialet från dessa kameror visar? UFO:s? Kryssningmissiler? Personer som monterar bomber?

/T

T.ex. Stefan "Tjock-Steffe" Eriksson som kör in i väggen.
Citera
2008-09-26, 14:30
Medlem
unauthorizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torden
Sant, frågan är ju dessutom hur liten bländaröppning du har. Poängen är fortfarande att du nog inte ser särskilt mycket eftersom bilderna tas lång tid emellan. Det finns ju en film från inpasseringen (tror det är den iaf) som mycket rikigt visar ett stort "sudd" åka in i huset. Man designar inte systemet för att spela in flygplan, utan personer som går/springer och eventuellt bilar.

Den kameran de har släppt bilder från är en fisheyekamera, avsedd att visa ansikten på ca 1m håll. Troligen en ganska enkel kamera utan någon vidare exponeringsautomatik. I en sådan på 100 mtrs håll blir det bara sudd, om ens något. De släppte antagligen den för att få tyst på kritiken att de inte släpper något material och givetvis väljer de det sämsta material de har. Kan ju också vara så att Pentagons egna kameror inte var i drift alt. ur funktion men man vill inte skylta med att de är sårbara där och därför inte "vill" släppa bilder från dessa.

Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Man vet ju inte om det fanns någon fungerande inspelningsutrustning kopplad till dessa kameror.

Jag själv tror ju att om det fanns något relevant material från dessa kameror så hade det släppts.
Andra teorier kanske finns, men jag vet faktiskt inte vilka dom är.

/T

Jag skulle bli förvånad om bilder inte spelades in, det är ändå USAs försvarshögkvarter, men myndigheter har förvånat förr. Hur som helst är det märkligt att bilder från andra kameror inte har släppts. Vad är skillnaden mot de bilder vi sett på tornen?

Jag har sett att det talats om kameralagar och tillstånd i tråden och det finns egentligen inga federala lagar mot säkerhetskameror på offentliga platser i USA, förutsatt att man kan visa att de fyller ett säkerhetsbehov. Så det finns där inget hinder att släppa bilder från privata företags kameror. Inte heller är det några copyright-regler som hindrar ett publicerande. Mackägarna hade säkert med glädje sålt bilderna till CNN etc och aldrig behövt sälja en droppe bensin mer om inte FBI hade beslagtagit dem.
Citera
2008-09-26, 14:32
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shma

Min poäng är enkel. Norra tornet, som Edna Cintron syntes i var 417 meter högt och hade 110 våningar. Planet, vars hål Edna alltså syns i, träffade våningarna 93-99 och man uppskattar att Edna stod på våning 93. Det var alltså förhållandevis nära toppen, pass 340 meter upp. Kan du föreställa dig hur högt upp det är?

Tror du, på allvar, att man frivilligt ställer sig utan skyddsräcke och vinkar frenetiskt genom ett hål 340 meter upp i luften, i blåsten? Varför tror du folk hoppade? För att det var skoj?
Citera
2008-09-26, 15:29
Medlem
Citat:
Citat:
Citat:
Jag diskuterar gärna pentagon.

Du gjorde ett påstående, jag frågade efter bevis.

Jag skrev lite om pentagon efter mina andra inlägg. Vet inte om du missade det, eller menade du att det inte var något av värde som jag tog upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in