Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
På sidan 910 skrev jag två inlägg det andra av dem handlar om pentagon. Jag skrev det dock som en reflektion på Jin83s inlägg tror jag. Kolla där.
Dagens tips är att hänvisa till vilket inlägg det rör sig om. Antal sidor beror på vad man har för inställningar, det här är exempelvis sidan 275 för mig eftersom jag visar maximalt antal inlägg per sida.
Om du går till inlägget så ser du numret längst upp till höger som en länk. Högerklicka på länken och välj "kopiera genväg" (om du nu sitter på IE, andra webläsare har väl motsvarande menyval). Klistra in länken i din postning. Busenkelt. Eller skriv helt enkelt vilket nummer det är, så svårt är det inte för mig att backa några sidor.
Citat:
Vad gäller passagerarlistorna så erkänner jag absolut att jag inte hade koll på källor och det ber jag om ursäkt för.
Inga prolem, alla kan ha fel. Du har dessutom precis växt två meter över de andra konspirationstroende här inne genom att medge det. Respekt.
Citat:
Det betyder dock inte att jag ändrat åsikt. Tror fortfarande att listorna är en efterkonstruktion. Men det är ju min tro.
Fast här tappade du bort mig, hjälp mig förstå varför du inte ändrar åsikt när det visar sig att grunden för din gamla åsikt var felaktig? Hela tramset med listorna började ju för att man släppte just offerlistor och foliehattar inte fattade det och trodde att de hade ett case. Den här döda hästen har sen levt på i många år, men det finns ju ingen grund för det.
Och om vi leker med tanken på att det faktiskt VAR ett insiderjobb... Varför skulle kaparna saknas på listorna? Hur troligt är det att man är så kompetent att man både kan utföra och gömma en operation av det här slaget samtidigt som man glömmer en sån skitgrej? Det går liksom inte ihop. Är det inte betydligt rimligare att det hela beror på ett missförstånd som de konspirationstroende vägrar lära sig av för att inte förlora ett av sina argument?
Men du får givetvis tro vad du vill, jag förstår bara inte varför man väljer att tro på något som saknar grund...
Citat:
Vet du när man först släppte passagerarlistorna? Den här rättegången verkar ju ha varit 2006. Faxet är ju näst intill oläsligt.
Jag vet inte när de riktiga listorna publicerades första gången. Vad spelar det för roll?
Faxet såg väl ut som fax gör mest. Jag har inga problem att läsa namnen, och listorna finns för samtliga kapade flighter. Lägger man dessutom till detta att det finns övervakningsfilm på några av kaparna som checkar in eller passerar security (minns faktiskt inte i huvudet vilket) så är väl den rimliga slutsatsen att de var med på planen och därför torde finnas på flygmanifestet.
Vad gäller identitetsförväxlingen har jag en annan åsikt än du. De nämnde det en gång och aldrig mer, som med andra nyheter som lyckas komma ut, t ex den välkända; Bush Knew. Här finns det lite artiklar angående identitetsförväxlingarna.
Källorna står längst ner. Men du har säkert läst det.
http://911research.wtc7.net/disinfo/deceptions/identities.html#ref5. Saeed Alghamdi sade att hans namn, födelsedatum, adress och sysselsättning stämde med den påstådda kaparen. Hur har detta blivit debunkat? [/quote]
Ja, jag har läst det. Som sagt, kolla datumen på samtliga källor, det är den initiala förvirringen vi pratar om då allsköns felaktiga uppgifter spreds som sen korrigerades.
Gällande Said/Saeed så hittar du en tämligen utförlig förklaring här:
http://www.911myths.com/html/said_al-ghamdi_alive.html
Roligt också att din egen länk innehöll följande:
Citat:
Saeed Alghamdi, a Saudi Airlines pilot, was identified by the FBI of being a hijacker of Flight 93, which crashed in Pennsylvania. Alghamdi was "shocked and furious" to learn this three days after the attack, noting that his name, place of residence, date of birth, and occupation matched those described by the FBI. "You cannot imagine what it is like to be described as a terrorist - and a dead man - when you are innocent and alive," said Alghamdi, who considered legal action against the FBI.
Hmmm, var det inte ungefär PRECIS det jag sa? Alltså att om man blev misstagen för att vara en av kaparna så skulle man vilja ha det utrett och att det inte var särskilt mystiskt alls om man själv kom fram och tog initiativ till att det klarades upp?
Som sagt, vad har ni kvar i substansiell väg när det gäller listor och förväxlingar? Ingenting. Allt har ju naturliga förklaringar, men om man letar selektivt och litar för mycket på de sidor på nätet som OTALIGA gånger blivit beslagna med lögner och felaktigheter så kan man ju givetvis luras att tro att kejsaren faktiskt har kläder på sig.
Citat:
Om du har fler frågor så ställ dem gärna, annars diskuterar jag gärna t ex pentagon också. Jag vill dock poängtera att allt jag skriver är inte ämnat för dig, diskuterar gärna med "foliehattarna" också.
De finns samlade i tråden, jag har väl ställt frågor eller kommit med motargument i princip i vartenda inlägg, och du har svarat ganska selektivt.
Hugg dig an dem eller medge att du inte har ett case. Det är väl det ärliga att göra.
PS. Har du reviderat ditt förtroende för farbro Fetzer förresten? Jag menar, han MÅSTE ha känt till att de riktiga listorna innehöll arabiska namn men ÄNDÅ försöker han ta upp det på sin topp-10 lista. Samma sak med många av de andra punkterna som bara var skrattretande fel. Jag tänker... sånt brukar göra att folk har svårt att lita på en längre fram, har du orubbat förtroende för honom? Anledningen till att jag frågar är ditt inlägg där du förklarade att inte kunde fås att ändra uppfattning, vilket ju är ett tecken på dogmatisk tro snarare än källkritisk tänkande människa.