2008-09-27, 18:30
Medlem
Citat:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Har för mig att jag har sett klipp på folk som har fått sina kameror beslagtagna. Kan återkomma när jag har tid att leta upp det.

Jag undrar:
Ur en "konspirationstroendes" perspektiv, vad skulle en eller flera "beslagtagna" kameror egentligen indikera?
Vad skulle det kunna finnas inspelat från dessa kameror (om dom finns) som myndigheterna inte vill skall bli offentligt?

/T

Jag vet inte, det är ju det man skulle vilja veta. Man kan ju alltid spekulera. Eftersom man inte ser något som liknar planen i fråga, vare sig vid pentagon eller i Shanksville, så kan man ju tänka sig att kameran visar något annat än just det planet. Särskilt med tanke på att planet inte får plats. Kanske också en senare explotion. Vad vet jag? hade jag vetat skulle jag inte vara så intresserad av att få se filmerna.
Citera
2008-09-27, 18:55
Medlem
unauthorizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Det märks att du slingrar dig undan, och det är ju inte så svårt att förstå varför...
Jag låter dig löpa....

Sannolikt visar ju bilderna från Pentagons omgivningar ingenting som är relevant för 9/11 (om några sådana okända inspelningar alls finns).
Varför skulle media betala något som helst för det?

/T
Jag tänker inte inlåta mig i någon diskussion om vad som kan ha synts på bilderna. Eftersom ingen, förutom vissa myndighetspersoner, har sett dem och något hindrar FBI från att visa dem så kan det ändå bara bli spekulationer, och det har vi så det räcker tycker jag. Jag har ingen aning om vad som landade i Pentagon. Officiellt så lär det ha varit ett flygplan. Jag såg det inte. Ett flygplan vars motorer knappt skadade fasaden men vars kropp plöjde ca 70 meter genom flera byggnader och lämnade ett runt och fint utgångshål i sista väggen. Det har jag sett på TV.
Citera
2008-09-27, 19:14
Medlem
Targenors avatar
Citat:

Jag vet inte, det är ju det man skulle vilja veta. Man kan ju alltid spekulera. Eftersom man inte ser något som liknar planen i fråga, vare sig vid pentagon eller i Shanksville, så kan man ju tänka sig att kameran visar något annat än just det planet. Särskilt med tanke på att planet inte får plats. Kanske också en senare explotion. Vad vet jag? hade jag vetat skulle jag inte vara så intresserad av att få se filmerna.

Vad skulle kamerorna visa annat än ett plan?
Varför vittnar folk om ett plan? Har dom blivit hotade/mutade eller är dom en del av komplotten?

http://www.hongpong.com/lib/images/plane77_contrast_adj.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5a/Flight_77_wreckage_at_Pentagon.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av unauthorized
Jag tänker inte inlåta mig i någon diskussion om vad som kan ha synts på bilderna. Eftersom ingen, förutom vissa myndighetspersoner, har sett dem och något hindrar FBI från att visa dem så kan det ändå bara bli spekulationer, och det har vi så det räcker tycker jag. Jag har ingen aning om vad som landade i Pentagon. Officiellt så lär det ha varit ett flygplan. Jag såg det inte. Ett flygplan vars motorer knappt skadade fasaden men vars kropp plöjde ca 70 meter genom flera byggnader och lämnade ett runt och fint utgångshål i sista väggen. Det har jag sett på TV.

Ok, så bara för TV visade det så är de inte sant?
Eller vad?
Så bara föra att du inte såg planet så fanns de inte?
Jag såg inte Palme bli skjuten, betyder de att han lever?

Förövrigt tycker jag denna film är rätt talande
http://www.youtube.com/watch?v=YVDdjLQkUV8
Citera
2008-09-27, 19:23
Medlem
Pads avatar
Citat:
På sidan 910 skrev jag två inlägg det andra av dem handlar om pentagon. Jag skrev det dock som en reflektion på Jin83s inlägg tror jag. Kolla där.

Dagens tips är att hänvisa till vilket inlägg det rör sig om. Antal sidor beror på vad man har för inställningar, det här är exempelvis sidan 275 för mig eftersom jag visar maximalt antal inlägg per sida.

Om du går till inlägget så ser du numret längst upp till höger som en länk. Högerklicka på länken och välj "kopiera genväg" (om du nu sitter på IE, andra webläsare har väl motsvarande menyval). Klistra in länken i din postning. Busenkelt. Eller skriv helt enkelt vilket nummer det är, så svårt är det inte för mig att backa några sidor.

Citat:
Vad gäller passagerarlistorna så erkänner jag absolut att jag inte hade koll på källor och det ber jag om ursäkt för.

Inga prolem, alla kan ha fel. Du har dessutom precis växt två meter över de andra konspirationstroende här inne genom att medge det. Respekt.

Citat:
Det betyder dock inte att jag ändrat åsikt. Tror fortfarande att listorna är en efterkonstruktion. Men det är ju min tro.

Fast här tappade du bort mig, hjälp mig förstå varför du inte ändrar åsikt när det visar sig att grunden för din gamla åsikt var felaktig? Hela tramset med listorna började ju för att man släppte just offerlistor och foliehattar inte fattade det och trodde att de hade ett case. Den här döda hästen har sen levt på i många år, men det finns ju ingen grund för det.

Och om vi leker med tanken på att det faktiskt VAR ett insiderjobb... Varför skulle kaparna saknas på listorna? Hur troligt är det att man är så kompetent att man både kan utföra och gömma en operation av det här slaget samtidigt som man glömmer en sån skitgrej? Det går liksom inte ihop. Är det inte betydligt rimligare att det hela beror på ett missförstånd som de konspirationstroende vägrar lära sig av för att inte förlora ett av sina argument?

Men du får givetvis tro vad du vill, jag förstår bara inte varför man väljer att tro på något som saknar grund...

Citat:
Vet du när man först släppte passagerarlistorna? Den här rättegången verkar ju ha varit 2006. Faxet är ju näst intill oläsligt.

Jag vet inte när de riktiga listorna publicerades första gången. Vad spelar det för roll?

Faxet såg väl ut som fax gör mest. Jag har inga problem att läsa namnen, och listorna finns för samtliga kapade flighter. Lägger man dessutom till detta att det finns övervakningsfilm på några av kaparna som checkar in eller passerar security (minns faktiskt inte i huvudet vilket) så är väl den rimliga slutsatsen att de var med på planen och därför torde finnas på flygmanifestet.

Vad gäller identitetsförväxlingen har jag en annan åsikt än du. De nämnde det en gång och aldrig mer, som med andra nyheter som lyckas komma ut, t ex den välkända; Bush Knew. Här finns det lite artiklar angående identitetsförväxlingarna.

Källorna står längst ner. Men du har säkert läst det. http://911research.wtc7.net/disinfo/deceptions/identities.html#ref5. Saeed Alghamdi sade att hans namn, födelsedatum, adress och sysselsättning stämde med den påstådda kaparen. Hur har detta blivit debunkat? [/quote]

Ja, jag har läst det. Som sagt, kolla datumen på samtliga källor, det är den initiala förvirringen vi pratar om då allsköns felaktiga uppgifter spreds som sen korrigerades.

Gällande Said/Saeed så hittar du en tämligen utförlig förklaring här: http://www.911myths.com/html/said_al-ghamdi_alive.html

Roligt också att din egen länk innehöll följande:

Citat:
Saeed Alghamdi, a Saudi Airlines pilot, was identified by the FBI of being a hijacker of Flight 93, which crashed in Pennsylvania. Alghamdi was "shocked and furious" to learn this three days after the attack, noting that his name, place of residence, date of birth, and occupation matched those described by the FBI. "You cannot imagine what it is like to be described as a terrorist - and a dead man - when you are innocent and alive," said Alghamdi, who considered legal action against the FBI.

Hmmm, var det inte ungefär PRECIS det jag sa? Alltså att om man blev misstagen för att vara en av kaparna så skulle man vilja ha det utrett och att det inte var särskilt mystiskt alls om man själv kom fram och tog initiativ till att det klarades upp?

Som sagt, vad har ni kvar i substansiell väg när det gäller listor och förväxlingar? Ingenting. Allt har ju naturliga förklaringar, men om man letar selektivt och litar för mycket på de sidor på nätet som OTALIGA gånger blivit beslagna med lögner och felaktigheter så kan man ju givetvis luras att tro att kejsaren faktiskt har kläder på sig.

Citat:
Om du har fler frågor så ställ dem gärna, annars diskuterar jag gärna t ex pentagon också. Jag vill dock poängtera att allt jag skriver är inte ämnat för dig, diskuterar gärna med "foliehattarna" också.

De finns samlade i tråden, jag har väl ställt frågor eller kommit med motargument i princip i vartenda inlägg, och du har svarat ganska selektivt.

Hugg dig an dem eller medge att du inte har ett case. Det är väl det ärliga att göra.

PS. Har du reviderat ditt förtroende för farbro Fetzer förresten? Jag menar, han MÅSTE ha känt till att de riktiga listorna innehöll arabiska namn men ÄNDÅ försöker han ta upp det på sin topp-10 lista. Samma sak med många av de andra punkterna som bara var skrattretande fel. Jag tänker... sånt brukar göra att folk har svårt att lita på en längre fram, har du orubbat förtroende för honom? Anledningen till att jag frågar är ditt inlägg där du förklarade att inte kunde fås att ändra uppfattning, vilket ju är ett tecken på dogmatisk tro snarare än källkritisk tänkande människa.
Senast redigerad av Pad 2008-09-27 kl. 19:26.
Citera
2008-09-27, 19:48
Medlem
unauthorizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor

Ok, så bara för TV visade det så är de inte sant?
Eller vad?
Så bara föra att du inte såg planet så fanns de inte?
Jag såg inte Palme bli skjuten, betyder de att han lever?

Förövrigt tycker jag denna film är rätt talande
http://www.youtube.com/watch?v=YVDdjLQkUV8

Snygg liten presentation. Jag har inte påstått att planet inte fanns. Jag konstaterar att motorerna inte gjorde någon nämnvärd skada på fasaden medan kroppen for igenom byggnaden ca 70 meter och ett antal väggar och lämnade ett utgångshål. Det var det jag sett på TV. Sen får du dra dina egna slutsatser.
Citera
2008-09-27, 21:48
Medlem
Pads avatar
Citat:
Snygg liten presentation. Jag har inte påstått att planet inte fanns. Jag konstaterar att motorerna inte gjorde någon nämnvärd skada på fasaden medan kroppen for igenom byggnaden ca 70 meter och ett antal väggar och lämnade ett utgångshål. Det var det jag sett på TV. Sen får du dra dina egna slutsatser.

Var sitter motorerna någonstans? Och om du jämför dem med flygplanskroppen, var får du mest rörelseenergi?

Kan du tala om exakt vad du tycker är märkligt med att vingarna knäcks medans själva kroppen tränger in i byggnaden?

Jag menar, om det nu är så märkligt så kan du väl rakryggat prata för din sak istället för att bara gå som katten kring het gröt och klämma ur dig antydningar.
Citera
2008-09-28, 01:15
Medlem
unauthorizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Var sitter motorerna någonstans? Och om du jämför dem med flygplanskroppen, var får du mest rörelseenergi?

Kan du tala om exakt vad du tycker är märkligt med att vingarna knäcks medans själva kroppen tränger in i byggnaden?

Jag menar, om det nu är så märkligt så kan du väl rakryggat prata för din sak istället för att bara gå som katten kring het gröt och klämma ur dig antydningar.
Nu lägger du ord som jag aldrig skrivit. Har aldrig sagt att det är märkligt att vingarna knäcks. Motorerna lämnade knappt märken i fasaden. Rörelseenergin är väl lika stor, relativt vikten, på hela planet. Motorerna är ju mer kompakta än flygplanskroppen. Flygplanskroppen är ju inget järnspett som likt ett spjut far igenom byggnaderna. Flygplanskroppen borde mosats långt innan den gjorde ett utgångshål ca 70 meter och tre byggnader senare.

Var är vingarna efter kraschen? Lite plåtbitar har man visat upp på foton men lite mer borde det finnas utanför av vingarna eftersom de inte försvann in i byggnaden. Motorerna försvann aldrig in i byggnaden heller. Pulvriserades detta till stoft? Om motorer och vingar pulvriseras, hur kan flygplanskroppen likt en projektil borra sig igenom tre byggnader?
Där är det som jag tycker är egendomligt och nu kan du få skjuta sönder detta med hänvisningar till diverse dokument, videosnuttar och liknande, varsågod.
Citera
2008-09-28, 01:44
Medlem
Pads avatar
Citat:
Nu lägger du ord som jag aldrig skrivit. Har aldrig sagt att det är märkligt att vingarna knäcks. Motorerna lämnade knappt märken i fasaden.

OK, bra att vi är överens om det i alla fall. Vad tror du händer när vingarna knäcks?

Citat:
Rörelseenergin är väl lika stor, relativt vikten, på hela planet.

Nja... när vingarna knäcks i samband med krachen så är det inte samma längre. Kroppen har en vikt (tillsammans med passagerare och baggage då), och vingarna har en. Kroppen är dessutom formad på ett ganska lämpligt sätt för att kunna tränga in i byggnaden, mycket massa på liten yta. Din jämförelse med ett spett är väl inte tokdum, även om det givetvis inte är så extremt.

Citat:
Motorerna är ju mer kompakta än flygplanskroppen. Flygplanskroppen är ju inget järnspett som likt ett spjut far igenom byggnaderna. Flygplanskroppen borde mosats långt innan den gjorde ett utgångshål ca 70 meter och tre byggnader senare.

Jodå, visst mosades kroppen, men vad tror du händer med det som utgjorde kroppen? Vaporisreras det eller fortsätter det framåt? Tänk dig det hela lite som en vätska, hela vraket som slits sönder blir som en flodvåg som bara fortsätter framåt tills det bromsats upp av allt motstånd i väggar och annat.

För att ställa en motfråga, hur tycker du att det BORDE sett ut om man kraschar ett sånt plan in i Pentagon? Det är inte så många som velat svara på den frågan, trots att vi ställt den många gånger. Jag menar att eftersom du säger att det såg fel ut så måste du ju ha ett bättre alternativ i rockärmen.

Citat:
Var är vingarna efter kraschen? Lite plåtbitar har man visat upp på foton men lite mer borde det finnas utanför av vingarna eftersom de inte försvann in i byggnaden. Motorerna försvann aldrig in i byggnaden heller. Pulvriserades detta till stoft? Om motorer och vingar pulvriseras, hur kan flygplanskroppen likt en projektil borra sig igenom tre byggnader?

En ledtråd är väl kanske var man förvarar flygbränslet. Vingarna gick åt pipan i ett härligt eldmoln, det kan ju tydligt observeras på Sitgofilmen dessutom. Kroppen slets ju också sönder så det var ju inte kalasmycket som skilde kroppen och vingarna åt i det hänseedet. Jag menar, planet gick sönder, riktigt hårt dessutom. Det blev smådelar kvar, både inne och ute.

Citat:
Där är det som jag tycker är egendomligt och nu kan du få skjuta sönder detta med hänvisningar till diverse dokument, videosnuttar och liknande, varsågod.

Om du tycker att det behövs kan jag väl leta upp sådana, men man klarar sig ofta ganska långt bara genom att resonera. Om du tycker att något verkar galet med mina resonemang så är det bara att säga till så reder vi ut det.

Och jag ber om ursäkt för att jag antydde att du tyckte det var märkligt att vingarna bröts av. Det verkade liksom som den logiska följden av ditt motorresonemang. My bad.
Citera
2008-09-28, 09:24
Medlem
unauthorizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Egentligen orkar jag inte diskutera detta igen. Vi kommer liksom inte att komma någonstans om inte någon gör ett experiment och kör in en Boeing 757 i Pentagon så vi får se hur det ser ut. Sedan kan man räkna, bevisa och motbevisa en jävla massa men likt förbannat kommer vi ingenstans.

Vingarna och motorerna har alltså vaporiserats utanför byggnaden i det eldklot som vi såg. Kroppen klarade sig såpass att den kunde tränga igenom tre byggnader, dvs minst 6 väggar (ytterväggar), innerväggar vet jag inte men ett gäng pelare slås av på vägen. Men motorerna med en koncentrerad massa (vad väger en motor?) lämnar inte mycket till skador på fasaden.

Vet inte om det publicerats några bilder på döda men jag har då aldrig sett några. Temperaturen i branden varken varade tillräckligt länge eller nådde tillräckligt högt för att utplåna människor.
Vad har vi sedan? jo just det. Filmen i vidvinkelkameran från bommen visar något och sedan ett eldklot. där ser man faktiskt hur länge eldklotet varar och med ledning av lågornas färg kan man se ungefär hur hög temperaturen är.

Med det i åtanke kan du få förklara hur vingar och motorer hinner vaporiseras. Vad orsakade utgångshålet tre byggnader längre in? Hålet var ca 3 meter i diameter. Mittanken i planet innehåller f ö 3 gånger mer bränsle än varje vingtank. (20 800 kg, 6600kg)

En liten fotnot. Den gulliga tecknade filmen i länken placerar planet framför det NIST anser vara planet. Röken på gulliga filmen anser NIST vara planet i bilden. Lite kul hur olika man tolkar bilder.
Senast redigerad av unauthorized 2008-09-28 kl. 09:27.
Citera
2008-09-28, 10:10
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Vad har vi sedan? jo just det. Filmen i vidvinkelkameran från bommen visar något och sedan ett eldklot. där ser man faktiskt hur länge eldklotet varar och med ledning av lågornas färg kan man se ungefär hur hög temperaturen är.

Kan man? Visar alla kameror alltid samma färgtemperatur? Hur stor skillnad i temperatur är det på eldbollens periferi och den omedelbart närmast Pentagonväggen? Ser man lågor från väggen på filmen?

Motorerna "vaporiserades" fö inte, delar av turbinerna är en av de vanligast förkommande bildciteringarna från Pentagon som finns på nätet.

Citat:
Ursprungligen postat av unautorized
Vad orsakade utgångshålet tre byggnader längre in?

Nu var det länge sedan, men var inte det ett av landningställen?
Senast redigerad av SLOB 2008-09-28 kl. 10:13.
Citera
2008-09-28, 10:42
Medlem
unauthorizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Kan man? Visar alla kameror alltid samma färgtemperatur? Hur stor skillnad i temperatur är det på eldbollens periferi och den omedelbart närmast Pentagonväggen? Ser man lågor från väggen på filmen?

Poängen var att det brann upp jäkligt fort och att det knappast blev så varmt att vingar och motorer vaporiserades.

Citat:
Motorerna "vaporiserades" fö inte, delar av turbinerna är en av de vanligast förkommande bildciteringarna från Pentagon som finns på nätet.

Jag har också sett bilder av vad som påstås vara från turbinerna. Men det rör sig om en enda del, om jag minns rätt. Var är resten?

Jag vet inte vad som orsakade ett 3 meters runt utgångshål, hade varit intressant att se föremålet.
Citera
2008-09-28, 10:48
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Jopp, det berömda noshjulet.
Som du vet, på fysikkursen på foliehattsuniversitetet i Shitcreek AZ lär man ut att ett föremål med hög velocitet omöjligt kan orsaka genomträngande skador i andra fasta föremål.
Viskositeten i en betongvägg är så kraftig att väggen ger med sig likt en studsmatta och varje kolliderande föremål studsar av oavsett massa och velocitet.
Det krävs en helt okänd form av missil med riktad sprängverkan för att penetrera massiva föremål.

Pure logic.

Edit: felsyftning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in