2008-09-21, 22:33
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
För det första var det där med Barry Jennings inte riktat direkt till dig och det var med glimten i ögat jag skrev det. Inget personligt.

Jag tog det inte personligt. I'm a big boy that can handle stuff.

Citat:
Jag vet inte exakt vilket inlägg och vilka frågor du vill att jag svarar på. Jag vet att om jag skriver något i detta ämne så kommer någon alltid skriva något tillbaks.

Jag menar väl i princip ALLA frågor och motargument som du inte besvarat. Att någon skriver tillbaka kallas att diskutera.

Citat:
Jag väljer att svara om jag känner för det på det som jag tycker är meningsfullt att svara på, inte på det som upprepas om och om igen där vi har en åsikt och ni en annan. Du får gärna ställa frågor igen om du vill på det som jag inte svarade på.

Fast nu pratar vi om påståenden som du har gjort och som har bemötts med motargument. Då är det hederliga att göra att antingen förtsätta debattera, visa fram källor och så för att komma framåt eller att medge att man hade fel. Istället försöker du smita ut bakvägen med någon slags "oj, vad vi är oense och frågan är minsann inte löst"... men så är ju inte fallet. Det är ju bara att mörka att du saknar argument. De levande kaparna är ett skolexempel på vad jag menar.

Citat:
Jag tror dock att vi aldrig kommer kunna ändra varandras ståndpunkter. Jag vet i a f att jag aldrig kommer ändra min. Inte vad gäller att det var kontrollerade demolitioner. Resten, exakt vilka som är inblandade, varför mm är väldigt svårt att säga. Där blir det mycket spekulationer och jag är öppen för mycket även om jag också är väldigt kritiskt.

Du har alla chanser i världen att ändra min, för till skillnad från hur du verkar göra så försöker jag anpassa vad jag tror på efter tillgängliga verifierbara fakta. Skulle det komma fram bevisning som pekar på att du har rätt så ändrar jag mig. Problemet är ju just att ni inte hittat något på sju år, så jag förstår inte riktigt varför NI tror att något annat än den officiella versionen stämmer.

För övrigt hissar jag varningsflagg direkt när jag läser om folk som skriver att de inte kan fås att ändra uppfattning. Det innebär nämligen att de är fast i dogmatisk tro, och då har riktiga bevis ingen betydelse.

Men ändå, har du ETT ENDA bevis på att det var kontrollerade demoleringar? Ett enda? Du måste ju ha någon slags grund för din tro menar jag? Eller är det ett gäng vaga påståenden från university of jootjoob som fick dig fast? Och hur många av de här påståendena har nu såhär i efterhand visat sig vara fel?
Senast redigerad av Pad 2008-09-21 kl. 23:30.
Citera
2008-09-21, 22:48
Medlem
SLOBs avatar
Det. Är. Inte. Tillåtet. Att Posta. Uteslutande. Länkar

Det finns en länktråd. Inlägg raderat.

/mod
Citera
2008-09-21, 22:58
Medlem
SLOBs avatar
Och Pimel får en tillsägelse för att två gånger gjort poster som bara innehöll länkar.

Läs modmeddelanden nästa gång och för all del, läst stickyn i forumet benämnd "VIKTIGT Läs innan du postar i Konspirationsforumet!"

Inlägg raderade.

/mod
Citera
2008-09-22, 01:10
Medlem
Citat:
De levande kaparna är ett skolexempel på vad jag menar.

Ok vi kan ta upp kaparna igen om du vill.
Deras namn finns inte med på någon passagerarlista
BBC och The Guardian rapporterade att många av dem levde.
(Attahs pappa intervjuas här i ABC)http://www.youtube.com/watch?v=dRDEu27c9sQ)
En polis hittade passet på gatan. Hur kunde det klara den intensiva elden. Det var ju inne i planet där elden startade. Samma eld som var så stark att den smälte stål.
Här är en liten film om kaparna som jag tycker belyser en del bra fakta.
http://www.youtube.com/watch?v=G6gtqAr241I

Du säger att artiklarna är gamla. Att det inte skrivs om det i massmedia längre anser jag ha att göra med att det har mörkats ned, ungefär på samma sätt som WTC7, som de först på senare tid har blivit tvungna att ta upp igen. Eller som Bilderberggruppen mm. Det finns mycket censur i massmedia. Vill du ha bevis på att bilderberggruppen existerar så kan jag visa dig några länkar. Att man har förväxlat namnen tycker jag verkar väldigt konstigt, som jag skrivit tidigare. Vissa kapare har ju själva tagit kontakt med journalisterna. Det gör man väl knappast om man ser att bilden visar någon annan med samma namn. Sedan hänger ju detta väldigt mycket ihop med att Pentagon-historien inte stämmer.

Har inte tid och skriva mer idag, det betyder inte att jag undviker dina frågor. Men detta är bara ett exempel på varför jag inte orkar debattera. Jag vet ungefär hur dit svar kommer se ut, men skriv gärna, om du känner för det.
Senast redigerad av Lienno 2008-09-22 kl. 01:12.
Citera
2008-09-22, 02:16
Medlem
Pads avatar
Citat:

Vi har ju för guds skull länkat till samtliga listor som varit på tapeten. Jösses mössa.

Kaparnas namn FINNS med på passagerarlistorna. Dessvärre såg jag att Malmoesoldiers länkar inte längre funkade, men de var där, och det var inga problem att hitta kaparna.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=7286915&postcount=14

Jag vet inte hur många gånger jag stoppat denna länk under näsan på er utan att få någon slags riktiga argument tillbaka. Förklara vad som är fel med min postning och länka till källor som är verifierbara och stödjer det ni säger.

Jag fattar inte varför ni FORTSÄTTER att bara häva ur er lögner.

Citat:
(Attahs pappa intervjuas här i ABC)http://www.youtube.com/watch?v=dRDEu27c9sQ)
En polis hittade passet på gatan. Hur kunde det klara den intensiva elden. Det var ju inne i planet där elden startade. Samma eld som var så stark att den smälte stål.

Vid andra olyckor, vi kan ta flygplanskrascher som exempel, är det alltid så att de sköraste sakerna går sönder och de tåligaste klarar sig? Eller är det så att exempelvis papper och löst baggage kan hittas vid olycksplatser i princip oskadat? Fundera lite på det, ta gärna och kolla upp lite alternativa olyckor som referens, jag begär inte att du skall ta mitt ord för sant.

Och var har du fått ifrån att branden skulle smält stål? Ännu en av dessa myter som avfärdades och förklarades för resten av världen för flera år sen (leta gärna lite i tråden om du inte tror mig). Har ni bott i en källare eller?

Citat:

Ehh?

10. Jo, de var med.

9. Ingen obuktion? På vad? Vilka kroppar?

8. Levande? Nej, det var som sagt identitetsförvirring. Leta upp de som BBC intervjuade och jämför med de bilder som finns på kaparna. Det är inte samma killar.

7. Tror du på fullt allvar att onda USA skulle fejka det hela och sen bara glömma bort att uppdatera listan? Verkar det här tyda på byråkrati eller ondskefullhet? Hur kommer det sig att ni alltid tror att de kan fixa precis allting med tusentlas involverade som bara håller tyst och inte läcker, SAMTIDIGT som de gör sådana här praktmissar?

6. Vad skulle vara orimligt med att Atta hade manualer och listor på de andra kaparna i bilen? Det var ju inte riktigt så att de behövdes längre, och givetvis insåg han att deras identiteter skulle komma fram efteråt. What's the big deal?

5. Jodå, amatörer utan flygerfarenhet har inte haft några större problem att duplicera deras bedrift i simulator. så varför skulle inte de här kaparna kunna det. Du vet om att de hade flygcertifikat? Och det hittar man inte i ett flingpaket.

4. Jodå, det har testats och visats fungera. Det bryts oftare än vanligt, men det går att ringa.

3. Har jag aldrig hört talas om, en källa vore trevligt

2. Islam beskrivs också som en fredens religion... Och jag kan tänka mig att det finns olika tolkningar vid olika inriktningar (ren spekulation), men att ta upp att de borde valt en annan fras innan kraschen verkar minst sagt krystat, tycker du inte?

1. Jag kan mycket väl tänka mig att karln antingen är mytoman eller utsatts för tortyr och därför erkännt både det ena och det andra. Det ändrar liksom inte på den tekniska bevisningen. USA behövde syndabockar, och kaparna var ju av förståeliga skäl svåra att dra till domstol. Om han är skyldig eller inte vet jag inte, men visst finns det märkliga saker med alla hans erkännanden. Och det är också märkligt om han tränade ihop med de andra kaparna, tyder inte det på att han ändå var insyltad?

Det där var alltså mest gammal smörja. Tror du på det? På riktigt? De flesta av punkterna är ju pinsamt döda hästar som de försöker slå liv i igen, gamla myter som bara lever vidare i foliehattsvärlden.

Citat:
Du säger att artiklarna är gamla. Att det inte skrivs om det i massmedia längre anser jag ha att göra med att det har mörkats ned, ungefär på samma sätt som WTC7, som de först på senare tid har blivit tvungna att ta upp igen.

Precis, de är gamla för att det hela klarades upp sen. Det är bara i foliehattsvärlden som man inte gått vidare. Som sagt, kolla upp och jämför fotona med vilka man intervjuat.

Citat:
Eller som Bilderberggruppen mm. Det finns mycket censur i massmedia. Vill du ha bevis på att bilderberggruppen existerar så kan jag visa dig några länkar.

Nu tvivlar jag inte på att Bilderberggruppen existerar, däremot vad deras agenda är, men allt det är kolossalt OT och bor i en egen tråd.

Citat:
Att man har förväxlat namnen tycker jag verkar väldigt konstigt, som jag skrivit tidigare. Vissa kapare har ju själva tagit kontakt med journalisterna. Det gör man väl knappast om man ser att bilden visar någon annan med samma namn.

Varför inte? Jag hade velat ha det utrett om jag var dem.

Citat:
Sedan hänger ju detta väldigt mycket ihop med att Pentagon-historien inte stämmer.

Langa fram lite hard facts. Så här långt är jag långt ifrån imponerad. Att gräva upp gamla döda teorier och länka till university of jootjoob är liksom inte värt så mycket.

Citat:
Har inte tid och skriva mer idag, det betyder inte att jag undviker dina frågor. Men detta är bara ett exempel på varför jag inte orkar debattera. Jag vet ungefär hur dit svar kommer se ut, men skriv gärna, om du känner för det.

Tja, om det såg ut som du tänkte dig så borde du ju också veta varför dina källor inte är trovärdiga. Och nu har jag spillt bort ännu mer tid åt att titta på en skitkass jootjoobfilm med en massa gammalt junk i. Kan du då vara så vänlig och läsa igenom postningen jag gav dig där infon om passagerarlistorna gås igenom i lugn takt och förklarar precis hur det ligger till. Som sagt, en gång i tiden funkade faktisk malmoesoldiers länkar till de riktiga listorna, men de gör inte det längre.

Fast den var tydligen med som bevismaterial i rättegången mot Moussai, och kan dras hem här: http://www.vaed.uscourts.gov/notablecases/moussaoui/exhibits/prosecution/OG00010.html

Och då kan det ju vara värt att påpeka att om försvaret kunde påvisa att listorna var fejkade så skulle det ju slå så hårt tillbaka på myndigheterna att de skulle åka in i nästa vecka. Varför gjordes inte det? Det här godkändes alltså i en domstol. Inte jootjoob, inte någon pårökt hemsida. En riktig domstol.

Så, nu har jag lagt en hel del tid på att förklara allt ganska grundligt, kan du nu antingen leverera lite källor och bevisning som talar för att de inte var med på passagerarlistorna eller helt enkelt medge att du hade fel och dyrt och heligt lova att aldrig mer gräva upp den hästen och påstå att den lever?

Se här för övrigt för en ganska grundlig genomgång: http://www.911myths.com/html/no_hijackers_on_the_manifests.html
Citera
2008-09-22, 02:18
Medlem
Citat:

Men snälla, inte det här varvet nu igen. De passagerarlistor ni pratar om är de förteckningar över dödsoffer, victims, som publicerades i media. Självklart är inte kaparna med där, de var inga offer utan förövare.

Citat:

Kan du hänvisa till någon specifik sådan rapportering?

Citat:

Passet var inne i planet, ja. Antagligen så åkte det ut ur planet när det smällde, precis som massvis med andra dokument och småsaker regnade ned över nedre manhattan.

Citat:
Vill du ha bevis på att bilderberggruppen existerar så kan jag visa dig några länkar.

Bilderberg-gruppen är knappast hemlig...

Citat:
Att man har förväxlat namnen tycker jag verkar väldigt konstigt, som jag skrivit tidigare.

Varför är det konstigt?

Citat:
Vissa kapare har ju själva tagit kontakt med journalisterna. Det gör man väl knappast om man ser att bilden visar någon annan med samma namn. Sedan hänger ju detta väldigt mycket ihop med att Pentagon-historien inte stämmer.

När har detta hänt? Kan du namnge någon kapare som kontakt en journalist? Och vilken journalist? Vad bevisar att detta har hänt? Att någon säger en sak i en Youtube-film betyder inte att det faktiskt har hänt.
Citera
2008-09-22, 08:59
Medlem
ElGigantens avatar
I augusti månad fick vi alla här i tråden en skarp lektion i hur man "alltid måste vara neutral", se på saken från alla håll. Lärare var ingen mindre än
Fahrenheit451. Han skrek ut sitt neutrala sätt och påpekade för oss hur detta var det enda sättet man kunde blicka in i 9/11 problematiken.

Vi som har lyft ansiktet bort från Loose Change och Zero, förstod nog ganska snabbt att denna Fahrenheit451 var nog inte så neutral som han ville verka utåt.
Men så fort vi påpekade detta för Fahrenheit451 så drog han upp hur "all press" är vinklad och att detta var ett stort problem i sammanhanget.
När denna "vinklade press" skrev något som kunde tolkas att Bush skulle ha något med 9/11 att göra så dög den utmärkt.
Samma sak som när Fahrenheit451 förklarade att "alla myndigheter och personer som jobbar innom myndigheterna" är korrumperade och inte går att lite på.
Detta gällde tills han hittade en sida där det visade sig att Steven Jones hittat en undersökning från en federal myndighet som visade upp spår av baruim i luften efter 9/11. Då dög den myndigheten tills man med enkel efterforskning så att mängden var normal och minimal.

Då så, sammanfattningen blir ett uttalande från Fahrenheit451.

Citat:
Ursprungligen postat av Fahrenheit451
Dags för mig att kliva ur garderoben och erkänna att jag hela tiden trott att Bush själv och människorna runt omkring honom orkestrerat 911 attentaten. Faktiskt min första tanke då det smälde. Att Bush-administrationen själva låg bakom attentatet på WTC var min helt naturliga reaktion och som allting fortforande pekar på.

Där har vi en neutralitet med byxorna hängda i knävecket.
Men som vanligt, foliehattarna är inga retoriska underverk direkt.
Citera
2008-09-22, 20:59
Medlem
TheBloodyNines avatar
Satt och läste igenom de första 50-100 sidorna idag och skummande igenom resten.
Jag anser att ni ofta hakar upp er på onödiga och triviala detaljer. Till exempel huruvida man hade fäst missiler(?) på planen eller ej... Hade det fyllt något syfte över huvud taget?

Varför disskuteras inte mer angående torn 7?!
Bokexempel på kontrollerad demolering, huset föll tillsynes utan motstånd (precis som de andra två tornen) men utan initiell... fysisk påverkan (läs: plankrasch).

Eller de övningsscenarion som utfördes under samma dag, som involverade samma typer av händelseförlopp och som tros vara orsaken till att NORAD totalfelade under attentaten
http://www.oilempire.us/wargames.html

Bisarra indicier som verkligen får en att höja på ögonbrynen.

För mig är det rätt uppenbart att det är mer till denna historia än vad som förtäljts i media.
Citera
2008-09-22, 21:36
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBloodyNine
Varför disskuteras inte mer angående torn 7?!
Bokexempel på kontrollerad demolering, huset föll tillsynes utan motstånd (precis som de andra två tornen) men utan initiell... fysisk påverkan (läs: plankrasch).

Bortsett från att det fått en massa skyskrapa på sig då alltså?

Citat:
Eller de övningsscenarion som utfördes under samma dag, som involverade samma typer av händelseförlopp och som tros vara orsaken till att NORAD totalfelade under attentaten

Vilka övningar tänkte du på då, som involverade samma "typer" av händelseförlopp?

/S
Citera
2008-09-22, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB

Vilka övningar tänkte du på då, som involverade samma "typer" av händelseförlopp?

/S

Attacker mot WTC och pentagon med flygplan ingick i övningar under samma dag, är ofta så när en stat hjälper till med en terrorattack, t ex så "övade" man i London vid 7/7 på exakt samma tunnelbanevagnar, vid exakt samma tid som de exploderade i verkligheten.
Citera
2008-09-22, 22:06
Medlem
TheBloodyNines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB

Massa? Diverse fallande bråte?

Ett plan drämmer från långsida in i vardera av de två tornen. Tornen kollapsar, obehindrat, rakt ner i vad man skulle kunna kalla för en "kontrollerad" kollaps.

Torn 7 blir kantstött av bråte från spridda håll. Kollapsar på exakt samma "kontrollerade" och obehindrade sätt? Känns inte helt tillfredställande.
Och den officiella förklaringen var brand som härjade på 2 våningar, inget annat. Inget flygbränsle här inte, bara brand... Och huset kollapsar inåt, vartpå det obehindrat faller rakt ned?

Citat:
/S

Kapade flyplan. Kan fixa fler länkar om du vill.
Senast redigerad av TheBloodyNine 2008-09-22 kl. 22:08.
Citera
2008-09-22, 22:14
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jin83
Attacker mot WTC och pentagon med flygplan ingick i övningar under samma dag,

Exakt vilka övningar, samma dag, innehöll attacker mot WTC och Pentagon?

Citat:
Kapade flyplan. Kan fixa fler länkar om du vill.

Länkar är fint, men ännu bättre vore om du berättade själv (använd med fördel länkar för källhänvisningar).

Citat:
Massa? Diverse fallande bråte?

Ja, jag skulle nog beskriva det som "massa":

http://www.911myths.com/assets/images/WTC7Hit1.jpg
http://www.layscience.net/files/wtc/2.jpg
http://www.angelsfortruth.com/blog/wp-content/uploads/2007/03/wtc7clean.jpg
http://truthalliance.net/Portals/0/Archive/Gallery/26/wtc7_FEMAshot_1.jpg

Citat:
Kollapsar på exakt samma "kontrollerade" och obehindrade sätt?

Du menar att samtliga tre byggnader rasade neråt? Det är vad jag kan förstå det enda WTC1&2 har gemensamt med WTC7s ras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in