Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Ok vi kan ta upp kaparna igen om du vill.
Deras namn finns inte med på någon passagerarlista
Vi har ju för guds skull länkat till samtliga listor som varit på tapeten. Jösses mössa.
Kaparnas namn FINNS med på passagerarlistorna. Dessvärre såg jag att Malmoesoldiers länkar inte längre funkade, men de var där, och det var inga problem att hitta kaparna.
https://www.flashback.org/showpost.php?p=7286915&postcount=14
Jag vet inte hur många gånger jag stoppat denna länk under näsan på er utan att få någon slags riktiga argument tillbaka. Förklara vad som är fel med min postning och länka till källor som är verifierbara och stödjer det ni säger.
Jag fattar inte varför ni FORTSÄTTER att bara häva ur er lögner.
Citat:
BBC och The Guardian rapporterade att många av dem levde.
(Attahs pappa intervjuas här i ABC)
http://www.youtube.com/watch?v=dRDEu27c9sQ)
En polis hittade passet på gatan. Hur kunde det klara den intensiva elden. Det var ju inne i planet där elden startade. Samma eld som var så stark att den smälte stål.
Vid andra olyckor, vi kan ta flygplanskrascher som exempel, är det alltid så att de sköraste sakerna går sönder och de tåligaste klarar sig? Eller är det så att exempelvis papper och löst baggage kan hittas vid olycksplatser i princip oskadat? Fundera lite på det, ta gärna och kolla upp lite alternativa olyckor som referens, jag begär inte att du skall ta mitt ord för sant.
Och var har du fått ifrån att branden skulle smält stål? Ännu en av dessa myter som avfärdades och förklarades för resten av världen för flera år sen (leta gärna lite i tråden om du inte tror mig). Har ni bott i en källare eller?
Citat:
Här är en liten film om kaparna som jag tycker belyser en del bra fakta.
http://www.youtube.com/watch?v=G6gtqAr241I
Ehh?
10. Jo, de var med.
9. Ingen obuktion? På vad? Vilka kroppar?
8. Levande? Nej, det var som sagt identitetsförvirring. Leta upp de som BBC intervjuade och jämför med de bilder som finns på kaparna. Det är inte samma killar.
7. Tror du på fullt allvar att onda USA skulle fejka det hela och sen bara glömma bort att uppdatera listan? Verkar det här tyda på byråkrati eller ondskefullhet? Hur kommer det sig att ni alltid tror att de kan fixa precis allting med tusentlas involverade som bara håller tyst och inte läcker, SAMTIDIGT som de gör sådana här praktmissar?
6. Vad skulle vara orimligt med att Atta hade manualer och listor på de andra kaparna i bilen? Det var ju inte riktigt så att de behövdes längre, och givetvis insåg han att deras identiteter skulle komma fram efteråt. What's the big deal?
5. Jodå, amatörer utan flygerfarenhet har inte haft några större problem att duplicera deras bedrift i simulator. så varför skulle inte de här kaparna kunna det. Du vet om att de hade flygcertifikat? Och det hittar man inte i ett flingpaket.
4. Jodå, det har testats och visats fungera. Det bryts oftare än vanligt, men det går att ringa.
3. Har jag aldrig hört talas om, en källa vore trevligt
2. Islam beskrivs också som en fredens religion... Och jag kan tänka mig att det finns olika tolkningar vid olika inriktningar (ren spekulation), men att ta upp att de borde valt en annan fras innan kraschen verkar minst sagt krystat, tycker du inte?
1. Jag kan mycket väl tänka mig att karln antingen är mytoman eller utsatts för tortyr och därför erkännt både det ena och det andra. Det ändrar liksom inte på den tekniska bevisningen. USA behövde syndabockar, och kaparna var ju av förståeliga skäl svåra att dra till domstol. Om han är skyldig eller inte vet jag inte, men visst finns det märkliga saker med alla hans erkännanden. Och det är också märkligt om han tränade ihop med de andra kaparna, tyder inte det på att han ändå var insyltad?
Det där var alltså mest gammal smörja. Tror du på det? På riktigt? De flesta av punkterna är ju pinsamt döda hästar som de försöker slå liv i igen, gamla myter som bara lever vidare i foliehattsvärlden.
Citat:
Du säger att artiklarna är gamla. Att det inte skrivs om det i massmedia längre anser jag ha att göra med att det har mörkats ned, ungefär på samma sätt som WTC7, som de först på senare tid har blivit tvungna att ta upp igen.
Precis, de är gamla för att det hela klarades upp sen. Det är bara i foliehattsvärlden som man inte gått vidare. Som sagt, kolla upp och jämför fotona med vilka man intervjuat.
Citat:
Eller som Bilderberggruppen mm. Det finns mycket censur i massmedia. Vill du ha bevis på att bilderberggruppen existerar så kan jag visa dig några länkar.
Nu tvivlar jag inte på att Bilderberggruppen existerar, däremot vad deras agenda är, men allt det är kolossalt OT och bor i en egen tråd.
Citat:
Att man har förväxlat namnen tycker jag verkar väldigt konstigt, som jag skrivit tidigare. Vissa kapare har ju själva tagit kontakt med journalisterna. Det gör man väl knappast om man ser att bilden visar någon annan med samma namn.
Varför inte? Jag hade velat ha det utrett om jag var dem.
Citat:
Sedan hänger ju detta väldigt mycket ihop med att Pentagon-historien inte stämmer.
Langa fram lite hard facts. Så här långt är jag långt ifrån imponerad. Att gräva upp gamla döda teorier och länka till university of jootjoob är liksom inte värt så mycket.
Citat:
Har inte tid och skriva mer idag, det betyder inte att jag undviker dina frågor. Men detta är bara ett exempel på varför jag inte orkar debattera. Jag vet ungefär hur dit svar kommer se ut, men skriv gärna, om du känner för det.
Tja, om det såg ut som du tänkte dig så borde du ju också veta varför dina källor inte är trovärdiga. Och nu har jag spillt bort ännu mer tid åt att titta på en skitkass jootjoobfilm med en massa gammalt junk i. Kan du då vara så vänlig och läsa igenom postningen jag gav dig där infon om passagerarlistorna gås igenom i lugn takt och förklarar precis hur det ligger till. Som sagt, en gång i tiden funkade faktisk malmoesoldiers länkar till de riktiga listorna, men de gör inte det längre.
Fast den var tydligen med som bevismaterial i rättegången mot Moussai, och kan dras hem här:
http://www.vaed.uscourts.gov/notablecases/moussaoui/exhibits/prosecution/OG00010.html
Och då kan det ju vara värt att påpeka att om försvaret kunde påvisa att listorna var fejkade så skulle det ju slå så hårt tillbaka på myndigheterna att de skulle åka in i nästa vecka. Varför gjordes inte det? Det här godkändes alltså i en domstol. Inte jootjoob, inte någon pårökt hemsida. En riktig domstol.
Så, nu har jag lagt en hel del tid på att förklara allt ganska grundligt, kan du nu antingen leverera lite källor och bevisning som talar för att de inte var med på passagerarlistorna eller helt enkelt medge att du hade fel och dyrt och heligt lova att aldrig mer gräva upp den hästen och påstå att den lever?
Se här för övrigt för en ganska grundlig genomgång:
http://www.911myths.com/html/no_hijackers_on_the_manifests.html