2008-09-21, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jin83
Var själv i Malmö vid ESF med några andra personer och delade ut filmer och flyers gratis till aktivister och vanligt folk. Det var många som hade hört om detta innan och som hade intressanta synpunkter på det hela, efter att ha pratat med folk som var skeptiska ett par minuter så fick man även dem att fundera litet mera.

Att våldskommunister och allehanda anarkister dras till 9/11-konspirationsteorier är ju rätt självklart. I deras ögon är ju USA ondskans högborg, och några större intellektuella prestationer från det lägret jag har aldrig sett.
Citera
2008-09-21, 00:52
Medlem
Här är en soldat som pratar ut om Irakkriget. Jag menar att bluffen är anledningen att man är i Afghanistan och Irak exempelvis, inte ATT man är där=)

http://www.youtube.com/watch?v=j87nLOdYXY4

Jag tror att Barry Jennings blev hotad och därför ändrade sitt vittnesmål. Nu är han död men det första vittnesmålet finns på videon.

Men ditt motto verkar vara: Varför ska man tro på någon som säger något som motsätter sig den officiella versionen.
Citera
2008-09-21, 01:03
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Här är en soldat som pratar ut om Irakkriget. Jag menar att bluffen är anledningen att man är i Afghanistan och Irak exempelvis, inte ATT man är där=)

http://www.youtube.com/watch?v=j87nLOdYXY4

Tja, att man utnyttjade den uppkomna situationen maximalt råder det väl inget tvivel om. Men det är inte samma sak som att man låg bakom.

Vad tycker du förresten att det finns för bevisvärde i din youtubevideo? Vad säger den mer än att det finns amerikanska soldater utan full koll på varför man invaderade Irak?

Citat:
Jag tror att Barry Jennings blev hotad och därför ändrade sitt vittnesmål. Nu är han död men det första vittnesmålet finns på videon.

Tja, det kan du ju tro om du vill. Har du några skäl till det mer än er allmäna misstro mot myndigheter?

Själv tror jag att han insåg vilken snorunge Dylan Avery var och att han inte kände sig rättvist återgiven. Sånt kan få en att tänka till.

Citat:
Men ditt motto verkar vara: Varför ska man tro på någon som säger något som motsätter sig den officiella versionen.

Läste du inte mitt inlägg eller läste du det som ett hittehjon? Jag skrev uttryckligen att det var ett vittne som jag inte hade något skäl att betvivla uppriktigheten på. Vilket väl är ungefär motsatsen till din tolkning. Vilket iofs inte förvånar mig, lika lite som det inte förvånar mig att du helt struntade i att svara på resten av mitt inlägg.
Senast redigerad av Pad 2008-09-21 kl. 01:15.
Citera
2008-09-21, 14:28
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Så bluffen är att man där, men inte att man är där?

Citat:
Att tro är en sak, bevisa en annan

Citat:
Detta stämmer väldigt bra. Man vill inte att hela ens världsbild ska rasa samman, därför väljer man att låtsas eller intala sig själv att den officiella historien är sann. Jag har kompisar som inte ens vågar titta på någon av filmerna. Ibland känns det som att de innerst inne redan vet, men väljer förnekelsespåret.
Hur är det nu, kan du lägga fram något bevis för att de du säger är sant, dvs alla teorier du håller på med?
Citat:
Att förlöjliga dem som tycker att den officiella versionen inte håller är också en bra metod som används av dessa människor.
Så länge man kan bevisa saker och ting och man har hållbara bevis kan jag tänka om, men än så länge har INGEN publicerat något sådant.
Citat:
Fick jag ingen förklaring på Barry Jennings vittnesmål förresten? Har de inte skrivit upp det i Debunking-handboken än. Kommer säkert snart.
Du påstår att du tror han blivit hotad, hur kan du då vara så säker på att det inte från den sidan som inte tror på den officiella versionen?

Citat:
Skämt å sido, jag vill bara att ni ska försöka bryta er loss från massmedias manipulation och fundera själva över om den officiella versionen är rimlig eller ej. Jag talar inte om att granska varje liten detalj i sig, utan att försöka se den stora bilden. Titta på historian och alla false-flag-opertationer USA har gjort förr, som har erkänts. Titta på alla otroligt märkliga händelser och ohållbara förklaringar vid 9/11, Oklahoma, Madrid, London mm. Men titta också på vad som har hänt efteråt. Vad som händer i dag i samhället. Vi får fler och fler lagar som kommer från den globala eliten. Vi förlorar våra friheter en efter en. Inte minst vad gäller internet-censuren. Storebrorssamhället är här och utvecklingen kommer inte stanna.
Jag ser det så här, den dagen någon kan lägga fram bevis som HÅLLER för att tittas på och som kan styrkas den dagen kan jag ändra mina tankar angående denna händelse.

Men då man får se saker som:
OMG!!#"!# Det var bomber
planen var Radiostyrda eftersom tekniken fanns
Inga kapare på planen fast listorna klart och tydligt visar det.
Att usa skulle genomfört en perfekt konspiration men gjort flera gigantiska missar

Listan kan göra längre, men jag väljer att stanna där.
Citat:
USA har blivit en polis-stat. De har snart militär i hela mellanöstern och ni tror fortfarande att de letar efter bin Laden och att det inte har något med Olja och naturresurser att göra. Många exmilitärer säger själva att kriget är en enda stor bluff.
Ok, så bara för 9/11 har USA militär i hela mellanönstern?
Det kan inte vara så att dom hade en stor mängd soldater i mellanöstern redan innan också?
Citat:
Det är dags att bilda sin egen uppfattning, inte svälja den som kommer från massmedia.
Nej, men att svälja allt som står på nätet verkar populärt

Citat:
Ursprungligen postat av jin83
Många av dessa så kallade debunkers vet innerst inne hur det lägger till, det är dock inte alla som klarar av att ändra sin världsbild och man kan inte tvinga människor att tycka en viss sak, många är dock intresserade. Var själv i Malmö vid ESF med några andra personer och delade ut filmer och flyers gratis till aktivister och vanligt folk. Det var många som hade hört om detta innan och som hade intressanta synpunkter på det hela, efter att ha pratat med folk som var skeptiska ett par minuter så fick man även dem att fundera litet mera. Intressant var ändå hur många som sett någon film eller liknande, en del ungdomar hade haft elever i deras skola som gjort projektarbeten kring 911-truth med mera. Men men, man behöver inte övertyga alla och det finns fler saker som man kan påpeka för att försöka få folk att sluta lita på massmedia, t ex växthusbluffen, EU, globalisering och andra aspekter kring kriget mot terrorismen.

Jag är övertygad om att även du vet att dina "bevis" inte håller, men du väljer att fortsätta eftersom du är så pass hjärntvättad av LC , vaken osv.

Det bästa i detta läge är att tänka själv och kritiskt granska materialet man får framför sig.

Exempel:
Kaparna fanns inte med på passagerarlistorna

Svar

* Det är en konspiration USA glömde lägga till dom
* Dom finns på listorna, många listor nämner inte kaparna eftersom dom inte är offer eller liknande

Då kan vi välja ut det mest passande svaret här.
Eftersom jag vet att du väljer svar 1 så måste jag också fråga om du inte tycker det är lite väl klantigt av USA
Dom skyller på en bunt araber som inte ens var på plats, tyder inte detta på att USA ville åka fast?
Om USA hade legat bakom detta, då hade de varit svårare att hitta några bevis.

Tänk litegranna själv, de skadar inte, de gör inte ont och det är nyttigt.
Citera
2008-09-21, 19:48
Medlem
Citat:
Vad tycker du förresten att det finns för bevisvärde i din youtubevideo? Vad säger den mer än att det finns amerikanska soldater utan full koll på varför man invaderade Irak?

Han säger:We belive 9/11 was a lie. I know 9/11 was a lie mm. Tittade du inte på hela?
Citera
2008-09-21, 20:38
Medlem
Pads avatar
Citat:
Han säger:We belive 9/11 was a lie. I know 9/11 was a lie mm. Tittade du inte på hela?

Jo, jag tittade på den och förstår FORTFARANDE inte vilket bevisvärde du tillmäter den.

Så bara för att en snubbe varit och krigat i Irak så har han koll på alla bakomliggande orsaker? Vad är det som gör honom till bäraren av den odiskutabla sanningen?

Jag känner personligen flera amerikanska soldater som varit i Irak, och ingen av dem tror såvitt jag vet på någon konspiration. Eller är det så att alla med kaptens grad eller högre är med i konspirationen? Eller kan det vara så att det inte är så relevant? Jag menar, att hitta en Iraksoldat på youtube är ju inte så svårt, hur tänkte du när du funderade över hur du skulle bedöma innehållet.

Och jag noterar att du återigen ignorerade rätt mycket av mitt inlägg. Är inte det ett ganska sunkigt beteende av någon som glatt raljerade för att en kommentar om Barry Jennings tog en kvart mer än vad han orkade vänta? Du verkar vara lika god kålsupare som jin83 när det gäller selektiva inlägg, men vem är förvånad?
Citera
2008-09-21, 20:55
Medlem
Citat:
Citat:
Detta stämmer väldigt bra. Man vill inte att hela ens världsbild ska rasa samman, därför väljer man att låtsas eller intala sig själv att den officiella historien är sann. Jag har kompisar som inte ens vågar titta på någon av filmerna. Ibland känns det som att de innerst inne redan vet, men väljer förnekelsespåret.
Hur är det nu, kan du lägga fram något bevis för att de du säger är sant, dvs alla teorier du håller på med?

Det här inlägget var mina tankar och mina åsikter. Källan till det är väl jag själv antar jag. Hoppas det är ok att skriva sina tankar och åsikter i det här forumet.

Citat:
Att tro är en sak, bevisa en annan

Därför skrev jag just tro. Inte jag bevisar härmed att det var si och så.
Jag vill veta varför han ändrade sitt vittnesmål. Först sa han att han klev över kroppar, sedan säger han att han inte gjorde det. Här är ett litet Alex Jones klipp. Inget för er skeptiker men jag skickar med det för andra intresserade. Där berättar han om att han hade blivit hotad från flera ställen.
http://www.youtube.com/watch?v=ris8OGSskCk

Citat:
Du påstår att du tror han blivit hotad, hur kan du då vara så säker på att det inte från den sidan som inte tror på den officiella versionen?

Ja det vore ju smart av en som vill bevisa att 9/11 är en konspiration, att hota någon som säger sig ha hört explotioner och klivit över kroppar, så att han ändrar sig. Märkligt argument.

Citat:
Ok, så bara för 9/11 har USA militär i hela mellanönstern?
Det kan inte vara så att dom hade en stor mängd soldater i mellanöstern redan innan också?

Att förstöra länder, tillsätta och stötta en idiotisk diktator och sedan gå in i länderna, är något som har pågått länge. USA har ju stöttat både t ex Saddam och bin Laden. Otur att de blev så stygga pojkar sen bara. Samma sak i Georgien nu. Men 9/11 gjorde det ännu lättare. Tänker då främst på Afghanistan och Irak.

Det var dock inte riktigt vad jag menade med det jag skrev. Jag menar att man ska fråga sig själv om man verkligen tror att USA är i mellanöstern för att de letar efter bin Laden och vill vara snälla och hjälpa till eller om de har något annat mål med det. De sa att de visste var massförstörelsevapnen fanns t ex, men det fanns inga massförstörelsevapen. Hade det varit ett annat land som gjort så, hade det blivit krigsdomstol för alla inblandade, men inte när det gäller USA. Och nu ligger de på Iran om samma sak.

Varför har de 702 militärbaser i 36 länder. Är de verkligen så snälla? Dessutom finns ju faktiskt FN.
Citera
2008-09-21, 21:05
Medlem
Citat:
Jo, jag tittade på den och förstår FORTFARANDE inte vilket bevisvärde du tillmäter den.

Jag förstår FORTFARANDE inte när jag har sagt att det är något bevisvärde i den.

Jag menar att här är en militär som talar ut och berättar om lögnerna. Jag förstår inte varför man inte får argumentera i det här forumet. Jag skickade inte filmen som något bevis, utan som något som kan vara värt att se om man är intresserad.
Citera
2008-09-21, 21:29
Medlem
Citat:
Och jag noterar att du återigen ignorerade rätt mycket av mitt inlägg. Är inte det ett ganska sunkigt beteende av någon som glatt raljerade för att en kommentar om Barry Jennings tog en kvart mer än vad han orkade vänta? Du verkar vara lika god kålsupare som jin83 när det gäller selektiva inlägg, men vem är förvånad?

För det första var det där med Barry Jennings inte riktat direkt till dig och det var med glimten i ögat jag skrev det. Inget personligt.

Jag vet inte exakt vilket inlägg och vilka frågor du vill att jag svarar på. Jag vet att om jag skriver något i detta ämne så kommer någon alltid skriva något tillbaks. Jag väljer att svara om jag känner för det på det som jag tycker är meningsfullt att svara på, inte på det som upprepas om och om igen där vi har en åsikt och ni en annan. Du får gärna ställa frågor igen om du vill på det som jag inte svarade på.

Jag tror dock att vi aldrig kommer kunna ändra varandras ståndpunkter. Jag vet i a f att jag aldrig kommer ändra min. Inte vad gäller att det var kontrollerade demolitioner. Resten, exakt vilka som är inblandade, varför mm är väldigt svårt att säga. Där blir det mycket spekulationer och jag är öppen för mycket även om jag också är väldigt kritiskt.
Citera
2008-09-21, 21:56
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Det här inlägget var mina tankar och mina åsikter. Källan till det är väl jag själv antar jag. Hoppas det är ok att skriva sina tankar och åsikter i det här forumet.
Det är helt klart tillåtet att skriva sina tankar och åsikter, så länge man är noga med påpeka att det är just det också.

Citat:
Därför skrev jag just tro. Inte jag bevisar härmed att det var si och så.
Jag vill veta varför han ändrade sitt vittnesmål. Först sa han att han klev över kroppar, sedan säger han att han inte gjorde det. Här är ett litet Alex Jones klipp. Inget för er skeptiker men jag skickar med det för andra intresserade. Där berättar han om att han hade blivit hotad från flera ställen.
http://www.youtube.com/watch?v=ris8OGSskCk
Ska se den där videon när tid ges, så ska vi se om jag kan ge något svar på om varför han ändrat sig.
Dock enligt din beskrivning känns de som han överdrev i sin första interjuv.

Citat:
Ja det vore ju smart av en som vill bevisa att 9/11 är en konspiration, att hota någon som säger sig ha hört explotioner och klivit över kroppar, så att han ändrar sig. Märkligt argument.
Här missar du faktiskt lite av poängen
Så om Jennings blivit hotad, så innebär de automatiskt folk från den officiella sidan?
Det kan inte vara folk som ville han skulle säga helt annat än vad han sa, från den sidan som inte tror på den officiella?

Hur man än gör kan man inte utesluta något anser jag.

Citat:
Att förstöra länder, tillsätta och stötta en idiotisk diktator och sedan gå in i länderna, är något som har pågått länge. USA har ju stöttat både t ex Saddam och bin Laden. Otur att de blev så stygga pojkar sen bara. Samma sak i Georgien nu. Men 9/11 gjorde det ännu lättare. Tänker då främst på Afghanistan och Irak.
Börja kolla hur USA var under 70talet i centralamerika.
Endast ett land som dom inte var in i och avsatte/mördade ledare (landet var förövrigt kuba)
Så den företelesen från USAs sida är inget nytt.

Citat:
Det var dock inte riktigt vad jag menade med det jag skrev. Jag menar att man ska fråga sig själv om man verkligen tror att USA är i mellanöstern för att de letar efter bin Laden och vill vara snälla och hjälpa till eller om de har något annat mål med det. De sa att de visste var massförstörelsevapnen fanns t ex, men det fanns inga massförstörelsevapen. Hade det varit ett annat land som gjort så, hade det blivit krigsdomstol för alla inblandade, men inte när det gäller USA. Och nu ligger de på Iran om samma sak.
Irak kriget kan mycket väl vara en bluff, men det innebär ju inte att 9/11 va det eftersom dom två sakerna inte hänger ihop.
Dock håller jag med om att dom borde haft klarare bevisning innan dom gick in i Irak.

Citat:
Varför har de 702 militärbaser i 36 länder. Är de verkligen så snälla? Dessutom finns ju faktiskt FN.
Ja du, det är en bra fråga men USA har alltid haft militärbaser lite överallt.
Vid grisbukten så fick Sovjet dra tillbaka sina misiler från Kuba, i gengäld så fick USA dra tillbaka sina från Turkiet.

Visst annan tidsålder och allt, men det har varit så länge att USA haft militärbaser lite överallt.
Ett annat Exempel är Rammstien i Tyskland.

Varför USA har dessa har jag ingen aning om
Citera
2008-09-21, 22:00
Medlem
SLOBs avatar
Jag ser flera påståenden om att Jennings skulle ha blivit hotat. Var kommer den uppgiften ifrån?
Citera
2008-09-21, 22:19
Medlem
Pads avatar
Citat:
Jag förstår FORTFARANDE inte när jag har sagt att det är något bevisvärde i den.

Jag menar att här är en militär som talar ut och berättar om lögnerna. Jag förstår inte varför man inte får argumentera i det här forumet. Jag skickade inte filmen som något bevis, utan som något som kan vara värt att se om man är intresserad.

OK, då har vi rett ut det. Du får givetvis länka till en film bara som kuriosa eller för att den är intressant i sammanhanget, men du måste samtidigt förstå att University of jootjoob tycker att en video där är alla bevis som behövs. Hur många gånger som helst har vi förväntats betrakta en ensam video utan bevisvärde som det slutliga beviset på att Bush är Satan. Skönt att så inte var fallet här. MAO, var gärna extra tydlig om du bara länkar till sidospår för kuriosavärde.

På vissa ställen är du tämligen tydlig med vad som är fria spekulationer från din sida. Det uppskattas, konspirationsteoretiker brukar ha svårt med just den saken. Tack för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in