Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Här är en soldat som pratar ut om Irakkriget. Jag menar att bluffen är anledningen att man är i Afghanistan och Irak exempelvis, inte ATT man är där=)
Så bluffen är att man där, men inte att man är där?
Citat:
Jag tror att Barry Jennings blev hotad och därför ändrade sitt vittnesmål. Nu är han död men det första vittnesmålet finns på videon.
Att tro är en sak, bevisa en annan
Citat:
Detta stämmer väldigt bra. Man vill inte att hela ens världsbild ska rasa samman, därför väljer man att låtsas eller intala sig själv att den officiella historien är sann. Jag har kompisar som inte ens vågar titta på någon av filmerna. Ibland känns det som att de innerst inne redan vet, men väljer förnekelsespåret.
Hur är det nu, kan du lägga fram något bevis för att de du säger är sant, dvs alla teorier du håller på med?
Citat:
Att förlöjliga dem som tycker att den officiella versionen inte håller är också en bra metod som används av dessa människor.
Så länge man kan bevisa saker och ting och man har hållbara bevis kan jag tänka om, men än så länge har INGEN publicerat något sådant.
Citat:
Fick jag ingen förklaring på Barry Jennings vittnesmål förresten? Har de inte skrivit upp det i Debunking-handboken än. Kommer säkert snart.
Du påstår att du tror han blivit hotad, hur kan du då vara så säker på att det inte från den sidan som inte tror på den officiella versionen?
Citat:
Skämt å sido, jag vill bara att ni ska försöka bryta er loss från massmedias manipulation och fundera själva över om den officiella versionen är rimlig eller ej. Jag talar inte om att granska varje liten detalj i sig, utan att försöka se den stora bilden. Titta på historian och alla false-flag-opertationer USA har gjort förr, som har erkänts. Titta på alla otroligt märkliga händelser och ohållbara förklaringar vid 9/11, Oklahoma, Madrid, London mm. Men titta också på vad som har hänt efteråt. Vad som händer i dag i samhället. Vi får fler och fler lagar som kommer från den globala eliten. Vi förlorar våra friheter en efter en. Inte minst vad gäller internet-censuren. Storebrorssamhället är här och utvecklingen kommer inte stanna.
Jag ser det så här, den dagen någon kan lägga fram bevis som HÅLLER för att tittas på och som kan styrkas den dagen kan jag ändra mina tankar angående denna händelse.
Men då man får se saker som:
OMG!!#"!# Det var bomber
planen var Radiostyrda eftersom tekniken fanns
Inga kapare på planen fast listorna klart och tydligt visar det.
Att usa skulle genomfört en perfekt konspiration men gjort flera gigantiska missar
Listan kan göra längre, men jag väljer att stanna där.
Citat:
USA har blivit en polis-stat. De har snart militär i hela mellanöstern och ni tror fortfarande att de letar efter bin Laden och att det inte har något med Olja och naturresurser att göra. Många exmilitärer säger själva att kriget är en enda stor bluff.
Ok, så bara för 9/11 har USA militär i hela mellanönstern?
Det kan inte vara så att dom hade en stor mängd soldater i mellanöstern redan innan också?
Citat:
Det är dags att bilda sin egen uppfattning, inte svälja den som kommer från massmedia.
Nej, men att svälja allt som står på nätet verkar populärt
Citat:
Ursprungligen postat av jin83
Många av dessa så kallade debunkers vet innerst inne hur det lägger till, det är dock inte alla som klarar av att ändra sin världsbild och man kan inte tvinga människor att tycka en viss sak, många är dock intresserade. Var själv i Malmö vid ESF med några andra personer och delade ut filmer och flyers gratis till aktivister och vanligt folk. Det var många som hade hört om detta innan och som hade intressanta synpunkter på det hela, efter att ha pratat med folk som var skeptiska ett par minuter så fick man även dem att fundera litet mera. Intressant var ändå hur många som sett någon film eller liknande, en del ungdomar hade haft elever i deras skola som gjort projektarbeten kring 911-truth med mera. Men men, man behöver inte övertyga alla och det finns fler saker som man kan påpeka för att försöka få folk att sluta lita på massmedia, t ex växthusbluffen, EU, globalisering och andra aspekter kring kriget mot terrorismen.
Jag är övertygad om att även du vet att dina "bevis" inte håller, men du väljer att fortsätta eftersom du är så pass hjärntvättad av LC , vaken osv.
Det bästa i detta läge är att tänka själv och kritiskt granska materialet man får framför sig.
Exempel:
Kaparna fanns inte med på passagerarlistorna
Svar
* Det är en konspiration USA glömde lägga till dom
* Dom finns på listorna, många listor nämner inte kaparna eftersom dom inte är offer eller liknande
Då kan vi välja ut det mest passande svaret här.
Eftersom jag vet att du väljer svar 1 så måste jag också fråga om du inte tycker det är lite väl klantigt av USA
Dom skyller på en bunt araber som inte ens var på plats, tyder inte detta på att USA ville åka fast?
Om USA hade legat bakom detta, då hade de varit svårare att hitta några bevis.
Tänk litegranna själv, de skadar inte, de gör inte ont och det är nyttigt.