Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Men återigen, vad tjänade bankerna på 9/11 nu då?
Kan jag återkomma om detta?
Kort sagt kan jag säga att de får en ökad skuld via krigsmaskineriet osv... Krig är bra för affärerna...
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Vem har hävdat att de hade det då? Det var en liknelse förstår du väl. Det var kommentarer som denhär som fick mig tro du drog i mitt ben.
En dålig liknelse enligt mig eftersom motiven inte var överensstämmande.
Citat:
Ja om så Bush invarderade Irak i jakt på personlig förmögenhet kan du kanske berätta för mig hur mycket han tjänat på det. För det är just sådana overifierade rykten som leder till att folk får allt om bakfoten. Lösa, obevisade rykten som tas för sanningar.
Jag sa att det var en intressant frågeställning. Ett tänkbart motiv.
Kan du då ge mig skälet varför det är så viktigt för Busharna att invadera Irak? Några massförstörelsevapen tror väl du inte på? För det är just sådana overifierade rykten som leder till att folk får allt om bakfoten. Lösa, obevisade rykten som tas för sanningar.
Citat:
Jag tror inte du fattade alls verkar det som. Det enda jag menar är att det är falsk logik att söka spåra brottslingen utifrån vem som tjänar på brottet. Vidare kan man inte utgå från vad vi vet nu när man ska diskutera varför historiska aktörer handlade utifrån ett specifikt mönster, vi måste veta vad som de visste.
Tror du man får fast en mördare genom att veta hur lång tid det tar för blodet att koagulera efter de skjutits eller huggits?
Berätta gärna för mig hur en mordutredning går till.
Hur du är mer insatt i detta som nyss inte var ingenjör... Har du större erfarenhet i brottsmålsutredningar?
Att tjäna på någonting behöver inte betyda pengar även om det i 11/9-attackerna kan göra det.
Av de kvinnor som mördats är det ofta männen, eller ex-männen som gjort det. De anser de tjänar på det privat.
Citat:
Men hela denna spekulation leder ingenstans är jag rädd.
Jag tycker den leder till en hel del faktist. Många här tycker jag resonerar betydligt mer moget och trevligare än vad som gjordes tidigare. Bara det är ett plus... Dessutom behöver ni inte längre stirra er blinda på vid hur många grader stål förlorar sin bärkraft. Nog välkomnar de flesta av er att slippa detta monotona resonemanget lite?